Geld & Recht alle pijlers

Autoverzekering voor jongeren.. stervensduur!

24-07-2014 10:53 73 berichten
Alle reacties Link kopieren
Ik heb voor mijn kind (1 jaar het rijbewijs) een auto gekocht, een oude deukenbak. Er moet nu een verzekering worden afgesloten waarvan ik beloofd heb die het eerste jaar te betalen. Maar mijn God, wat is dat stervensduur. De premie is, op jaarbasis, 4x zo duur als de aanschafprijs van de auto zelf. Toegegeven, het risico onder jongeren is groter, maar om nou zoveel geld te vragen voor alleen WA is in mijn ogen ridicuul.



Zijn hier ouders van startende auto-verzekeringnemers die mij een tip kunnen geven over een verzekeringsmaatschappij met redelijke prijzen voor een autoverzekering?
Hier staan alle auto's op mijn man's naam. Die is het goedkoopst qua verzekering
Alle reacties Link kopieren
Kijk even bij independer.nl
Alle reacties Link kopieren
quote:Desperate_Housewive schreef op 24 juli 2014 @ 10:58:

Hier staan alle auto's op mijn man's naam. Die is het goedkoopst qua verzekering



Ja dat begrijp ik... maar dat is



1: verboden

2: je kind zal toch ooit moeten starten met opbouwen van no claim



Bovendien heb ik zelf 8 schadevrije jaren opgebouwd. Ik ga mijn no claim verliezen als kindlief schade veroorzaakt. Aangezien dat risico gewoon best groot is, sta ik daar niet om te springen.
Alle reacties Link kopieren
Nu geef je dus je eigen antwoord al, daarom wil je het niet op jou naam doen; omdat het risico groot is.



En zo duur is het toch niet? Ik had er toen een voor 39,- en heb niet het kleinste / oudste autootje.



Laat je hem het niet zelf uitzoeken trouwens?
Geniet van elke dag!
Alle reacties Link kopieren
www.beginner.nl = jongerenverzekering vergelijken
Geniet van elke dag!
Alle reacties Link kopieren
Heb je al geinformeerd bij je eigen verzekeraar? Of heb je een tussenpersoon. Ik heb het toen via de tussenpersoon van mijn ouders geregeld. kreeg gelijk al flinke korting.
Alle reacties Link kopieren
quote:mrsnem schreef op 24 juli 2014 @ 11:06:

Nu geef je dus je eigen antwoord al, daarom wil je het niet op jou naam doen; omdat het risico groot is.



En zo duur is het toch niet? Ik had er toen een voor 39,- en heb niet het kleinste / oudste autootje.



Laat je hem het niet zelf uitzoeken trouwens?



Jawel, het is heeeel duur. De prijzen varieren van 129 - 153 euro per maand! Natuurlijk is er meer risico, maar overdrijven is een vak apart.



Nee, ik laat het niet zelf uitzoeken.. het is nl. een kado!
Kijk eens via PMA. Daar ben zowel ik als mijn familieleden naar tevredenheid bij verzekerd.



Dit is overigens niet als spam bedoeld, je kunt natuurlijk ook via independer kijken maar daar zie je niet alle aanbieders natuurlijk.
Alle reacties Link kopieren
quote:Bergje65 schreef op donderdag 24 juli 2014 11:11 <blockquote><div>quote:</div><div class="message-quote-div"><b><a href="mrsnem in "Autoverzekering voor jongeren.. stervens..."" class="messagelink">mrsnem schreef op 24 juli 2014 @ 11:06</a>:</b>

Nu geef je dus je eigen antwoord al, daarom wil je het niet op jou naam doen; omdat het risico groot is.



En zo duur is het toch niet? Ik had er toen een voor 39,- en heb niet het kleinste / oudste autootje.



Laat je hem het niet zelf uitzoeken trouwens?</div></blockquote>



Jawel, het is heeeel duur. De prijzen varieren van 129 - 153 euro per maand! Natuurlijk is er meer risico, maar overdrijven is een vak apart.



Nee, ik laat het niet zelf uitzoeken.. het is nl. een kado!



Dan snap ik het. Moet dat ding idd verzekerd zijn. Hoe kan het zo duur zijn?

Je hebt toch geen diesel auto gekocht hoop ik?



Ik kijk graag met je mee hoor. Misschien Avero? Heb daar laatst nog goedkoop verzekerd. Ben 25 - 2 jaar schadevrij - grote diesel en ben niet eens die bedragen kwijt die jij noemt.
Geniet van elke dag!
quote:Bergje65 schreef op 24 juli 2014 @ 11:01:

[...]





Ja dat begrijp ik... maar dat is



1: verboden

2: je kind zal toch ooit moeten starten met opbouwen van no claim



Bovendien heb ik zelf 8 schadevrije jaren opgebouwd. Ik ga mijn no claim verliezen als kindlief schade veroorzaakt. Aangezien dat risico gewoon best groot is, sta ik daar niet om te springen.



Bij partners is dat niet verboden. Verzekeraars gaan ervan uit dat partners in elkaars auto rijden. Mijn auto staat op mijn naam en door mijn vriend verzekerd, allemaal keurig in overleg met de verzekeraar.



Bij kinderen zijn ze daar (inderdaad door het risico) iets minder happig op. Bel je eigen verzekeraar wat de mogelijkheden zijn of kijk op vergelijkingssites.
Alle reacties Link kopieren
quote:derrie schreef op 24 juli 2014 @ 11:11:

Kijk eens via PMA. Daar ben zowel ik als mijn familieleden naar tevredenheid bij verzekerd.



Dit is overigens niet als spam bedoeld, je kunt natuurlijk ook via independer kijken maar daar zie je niet alle aanbieders natuurlijk.Ik heb gekeken... bedankt. deze komt uit op 77 euro. dat scheelt al heel veel. Maar nog veel geld!
Alle reacties Link kopieren
quote:mrsnem schreef op 24 juli 2014 @ 11:18:

[...]





Dan snap ik het. Moet dat ding idd verzekerd zijn. Hoe kan het zo duur zijn?

Je hebt toch geen diesel auto gekocht hoop ik?



Ik kijk graag met je mee hoor. Misschien Avero? Heb daar laatst nog goedkoop verzekerd. Ben 25 - 2 jaar schadevrij - grote diesel en ben niet eens die bedragen kwijt die jij noemt.Nee, een klein autootje uit 1997, voor een paar honderd euro. Wel betrouwbaar (van een kennis). Ik ga Avero eens bekijken...
Alle reacties Link kopieren
Vorig jaar had ik mijn Panda uit 2000 verzekerd voor 37 euro pm bij Centraal Beheer. Mijn eerste auto, dus ook geen schadevrije jaren nog opgebouwd.

Ik ben dus wel erg verbaasd over de bedragen die jij hier noemt.



Heb je enig idee wat de reden voor deze hoge kosten is?
Alle reacties Link kopieren
quote:kanon schreef op 24 juli 2014 @ 11:29:

Vorig jaar had ik mijn Panda uit 2000 verzekerd voor 37 euro pm bij Centraal Beheer. Mijn eerste auto, dus ook geen schadevrije jaren nog opgebouwd.

Ik ben dus wel erg verbaasd over de bedragen die jij hier noemt.



Heb je enig idee wat de reden voor deze hoge kosten is?

Leeftijd van de verzekerde speelt een rol bij het afsluiten van een verzekering.

Bestuurders van net 18+ betalen de hoofdprijs.



Van een verzekeringssite gekopieerd:

Beginnend bestuurders hebben nog niet veel rijervaring. Daarom denken verzekeraars dat ze meer schade zullen rijden. Ze zien beginnend bestuurders als een risicogroep en hebben daarom de premie verhoogd. Daarnaast hebben beginnend bestuurders nog geen of weinig schadevrije jaren opgebouwd. Hierdoor kunnen ze niet profiteren van de no-claimkorting.
Alle reacties Link kopieren
Probeer bij Allsecur.
Alle reacties Link kopieren
Dat klopt. Omdat ze beginnende bestuurder zijn, is het risico vele malen hoger dan bij de medemens die hun rijbewijs al veel langer hebben. Als net een autobezitster moesten mensen in mijn omgeving in begin ook dik 50 p.m betalen omdat ze geen no claim heb opgebouwd. En terwijl ze al wel 2 jaar hun rijbewijs hebben.
Alle reacties Link kopieren
Bergje65: ik zou bij alle autoverzekeraars kijken en vergelijken. Het verschilt namelijk nogal!! En bij de kleinere verzekeraars betaal je een stuk minder (ervaring mee). www.independer.nl is een goede site.
Alle reacties Link kopieren
quote:kanon schreef op 24 juli 2014 @ 11:29:

Vorig jaar had ik mijn Panda uit 2000 verzekerd voor 37 euro pm bij Centraal Beheer. Mijn eerste auto, dus ook geen schadevrije jaren nog opgebouwd.

Ik ben dus wel erg verbaasd over de bedragen die jij hier noemt.



Heb je enig idee wat de reden voor deze hoge kosten is?37 euro??? snap er helemaal niks van. Ik laat net een berekening los, bij centraal beheer en kom uit op 146 euro per maand. Het betreft een kleine Nissan, benzine... dus niks groots of zwaars of diesel.
Ik kreeg de oude auto van mijn ouders en mijn vader liet m gewoon op zijn naam staan, dus ook de verzekering met de maximale no claim. Toen ik na een aantal jaar 'n andere auto kocht heb ik de verzekering op mijn naam gezet en de verzekeringsmaatschappij was zo coulant me maar 1 schaal te laten zakken omdat ik nooit schade had gereden in die eerste jaren.
Als ik het voor een Nissan Micra uit '97 bereken en een bestuurder met geboortedatum 01-01-1996 kom ik op een bedrag rond de 75 euro. Die 146 euro kan dus sowieso lager.
Alle reacties Link kopieren
quote:Bergje65 schreef op donderdag 24 juli 2014 11:40 <blockquote><div>quote:</div><div class="message-quote-div"><b><a href="kanon in "Autoverzekering voor jongeren.. stervens..."" class="messagelink">kanon schreef op 24 juli 2014 @ 11:29</a>:</b>

Vorig jaar had ik mijn Panda uit 2000 verzekerd voor 37 euro pm bij Centraal Beheer. Mijn eerste auto, dus ook geen schadevrije jaren nog opgebouwd.

Ik ben dus wel erg verbaasd over de bedragen die jij hier noemt.



Heb je enig idee wat de reden voor deze hoge kosten is?</div></blockquote>37 euro??? snap er helemaal niks van. Ik laat net een berekening los, bij centraal beheer en kom uit op 146 euro per maand. Het betreft een kleine Nissan, benzine... dus niks groots of zwaars of diesel. Kies je dan wel alleen WA?
Geniet van elke dag!
Alle reacties Link kopieren
Holy Mozes. Dat scheelt echt heel veel. Unive komt bijna 100 euro hoger uit voor mijn auto als ik mijn leeftijd verander in 18 jaar.
óu sont les neiges d'antan

Alle reacties Link kopieren
quote:Trotter schreef op 24 juli 2014 @ 11:54:

Als ik het voor een Nissan Micra uit '97 bereken en een bestuurder met geboortedatum 01-01-1996 kom ik op een bedrag rond de 75 euro. Die 146 euro kan dus sowieso lager.



Alleen WA? 0 schadevrije jaren he?

ik snap het echt niet. welke site heb je berekend?
Alle reacties Link kopieren
Deze site zegt Aon direct
óu sont les neiges d'antan

Dit is een oud topic. Het topic is daarom gesloten.
Maak een nieuw topic aan om verder praten over dit onderwerp.

Terug naar boven