Geld & Recht alle pijlers

Badkameractie: annuleren help?!

21-01-2017 14:03 90 berichten
Hallo,



Ik heb even advies nodig want ik zit er even helemaal doorheen qua dingen regelen en dat ik dan het volgende ook nog heb, kan ik er even niet bij hebben nu.



Vorig jaar had ikbedacht dat ik mijn badkamer wou verbouwen. Ik naar Brugman (ik was in de buurt voor een ander evenement) en die hadden toevallig een actie voor 40% korting op alles die dag vanwege een verbouwing aldaar. Moest natuurlijk meteen beslissen maar had wel twee jaar de tijd om die badkamer te laten bouwen. Dat leek me zeer prima want al zou ik een nieuw huis kopen dan kon ik daar ook een mooie badkamer in laten zetten. Ik heb een aanbetaling gedaan en ben met een map met 'neporder' (heb nog geen design laten tekenen) vertrokken.



Nu zijn er wat dingen onverhoopt en onverwacht veranderd in mijn leven waardoor ik die badkamer niet meer wil/kan afnemen (werk in buitenland). Ik had verwacht dat ik mijn aanbetaling wel kwijt zou zijn, risico van het vak. Ik ben nou eenmaal zeer impulsief en recentelijk (een dik half jaar na koop van badkamer) gediagnosticeerd met autisme. Maar ik ben natuurlijk niet handelingsonbekwaam verklaard (anders kAn ik ook niet werken).



Vandaag schoorvoetend naar Brugman om ze bovenstaande te vertellen (alleen dat ik moet verhuizen, niet het autismeverhaal). Ik moest comtact opnemen met de juridische afdeling. Niet alleen ben ik mijn aanbetaling kwijt (stiekem hoopte ik er een deel van terug te krijgen, nog guts no glory) maar moet ik waarschijnlijk ook nog bijbetalen!



Ik de map erbij pakken, staan geen voorwaardes in vermeld (had ik voor die tijd ook al maar gekeken). Nu las ik op internet dat zij aangesloten zijn bij een branchevereneging en dat dus die algemene voorwaardes gelden. Hieruit blijkt 30% betalen bij annulering.



Deze voorwaarden zijn mij bij het tekenen en betalen niet aangedragen door Brugman, en door mijn heilige overtuiging dst ik die badkamer zou kopen en mijn enthousiasme heb ik ook niet naar die voorwaarden gevraagd (dom). Maar hoe kan je 30% berekenen van een badkamer die nog niet is vastgelegd? Dat wat vastgelegd is, is een random verzameling objecten die nodig waren om de order aan te maken. Dit bedrzg is veel hoger dan wat ik zou kopen.



Ik kan maandag pas contact opnemen met die juridische poppetjes, maar zit nu wel in de rats. Welnu wat wil ik met dit topic:



- Hoe groot is de kans dat ik 30% moet betalen van een dikke 4150 euro.. Terwijl ik voor zoveel niet eens een badkamer ging kopem (korting is daar niet eens vanaf)

- is er een kans dat ik Alleen mijn aanbetaling kwijt ben? Dat er nog iets van menselijkheid inzit daar?

- zou ik de autismekaart kunnen trekken om coulance te kweken? Niet mijn stijl maar ik wist toen nog niet dat ik autistisch was, dat traject is later opgestart naar aanleiding vN lichamelijke problemen.

- iemand anders die eens zo dom is geweest? Ik ben in principe niet naief aangelegd maar toch beland ik regelmatig in redelijk naieve situaties terwijl ik mijn eigen wantrouwen negeer (waarom is mij een raadsel maar blijkbaar vertriuw ik mijn gut feelings niet genoeg)



Het lucht even op dit van me af te schrijven
Alle reacties Link kopieren
quote:Ik naar Brugman (ik was in de buurt voor een ander evenement) en die hadden toevallig een actie voor 40% korting op alles die dag vanwege een verbouwing aldaar. Moest natuurlijk meteen beslissen maar had wel twee jaar de tijd om die badkamer te laten bouwen. Dat leek me zeer prima want al zou ik een nieuw huis kopen dan kon ik daar ook een mooie badkamer in laten zetten. Ik heb een aanbetaling gedaan en ben met een map met 'neporder' (heb nog geen design laten tekenen) vertrokken.

Vind je dit nu echt een logisch verhaal? Je lijkt het zelf te geloven en dat maakt dat ik je dus juist wél naief vind ondanks dat jij zegt dat je dat niet bent. Dus daar zou ik maar eens naar gaan kijken, want bovenstaande opgeteld bij het regelmatig in 'naieve situaties' (wat zijn dat?) belanden doen mij de conclusie trekken dat je wel degelijk naief bent.



Maar goed, nu verder. Autismekaart trekken, serieus???? Nee natuurlijk niet. Gewoon kijken naar je rechten en plichten en eventueel nog wat onderhandelen.
Alle reacties Link kopieren
quote:- zou ik de autismekaart kunnen trekken om coulance te kweken? Niet mijn stijl maar ik wist toen nog niet dat ik autistisch was, dat traject is later opgestart naar aanleiding vN lichamelijke problemen.



Ik zou als winkel zijnde dit heel raar vinden als je me dit meldt, zou ook geen argument zijn om je tegemoet te komen.



Succes er mee, volgens mij staat Bruam bekend om zijn agressieve verkooptechnieken en kleine lettertjes.
Ik heb geen wespentaille, ik heb een bijenrompje
Toen ik daar was was het echt een enorme bende, stoffig enzo, het was de dag voordat ze echt twee weken dicht gingen. Het ziet er nu prachtig uit maar dat terzijde. Die twee jaar geloof je niet? Ik kan natuurlijk ook nog wachten tot ik terug ben uit het buitenland en dan alsnog die badkamer laten bouwen.. Maar als ik terugkom betekent het wel dat ik werkeloos ben.



Maar doe voorwaarden zijn van te voren niet kenBAAR gemaakt en staan ook niet in de informatiemap.. Dus dan heb ik toch wel een soort van kans is het niet?



Ik ben in het ene supernaief en andere dingen juist weer totaal niet, heel apart. Ik heb een blinde vlek, maar die zie ik dus zelf natuurlijk niet. Een hele aparte gewaarwording op het moment dat je dat leert
Balen zeg.

Dan kun je beter de allergoedkoopste badkamer afnemen lijkt, niet laten installeren, en dan proberen door te verkopen of zeg ik nu iets heel geks?

Je hebt toch die 40 % korting afgesproken?
En troost je , er trappen zoveel mensen in daar. Alleen die gaan nu niet reageren.
quote:himalaya schreef op 21 januari 2017 @ 14:13:quote:- zou ik de autismekaart kunnen trekken om coulance te kweken? Niet mijn stijl maar ik wist toen nog niet dat ik autistisch was, dat traject is later opgestart naar aanleiding vN lichamelijke problemen.



Ik zou als winkel zijnde dit heel raar vinden als je me dit meldt, zou ook geen argument zijn om je tegemoet te komen.



Succes er mee, volgens mij staat Bruam bekend om zijn agressieve verkooptechnieken en kleine lettertjes.Ja goed punt. Het was ook echt de bedoeling om een badkamer te installeren, en dat kan nog steeds natuurlijk. Ik voel me al wat beter dan zonet.
Alle reacties Link kopieren
Waarom koop je in vredesnaam een badkamer die je op dat moment niet eens nodig bent? Echt, en 'acties' hebben ze bij brugman (en aanverwante zaken) gewoon het hele jaar. Ik schrijf acties tussen aanhalingstekens, want 40% korting kun je daar volgens mij regelmatig krijgen.

Ik zou de autismekaart niet trekken, idd geen argument. Ga ervan uit dat je die 30% ook moet betalen. Is het niet zo valt het mee.



Als laatste optie zou je nog kunnen proberen om de badkamer aan iemand anders te verkopen als je er met Brugman niet uitkomt. UIt je warrige verhaal begrijp ik dat er nog niets uitgezocht is.
Alle reacties Link kopieren
In welk buitenland werk je?

Hopelijk ver weg.



Volgens mij is de beste optie namelijk om aan te geven dat jij die badkamer gewoon wil kopen en of Brugman dat dan maar wil komen afleveren en monteren in verwegistan.



Kan dat niet. Willen ze daarom de order annuleren. He wat jammer nou. Maar dan wil jij wel je aanbetaling terug want het is niet jouw schuld dat ze niet in het buitenland kunnen leveren.
quote:Het-groepje schreef op 21 januari 2017 @ 14:20:

En troost je , er trappen zoveel mensen in daar. Alleen die gaan nu niet reageren.Ja echt, je zou verwachten niet zulke snuggere mensen enzo, maar ook universitair geschoolden zoals ik met een enorme sociale plaat voor de kop
Solare kost 3000 euro. Daar 40% vanaf. Wat heb je aanbetaald? Zou ik liever doen dan die annuleringskosten voor niks. Alleen waar laat je die troep.
quote:sugarmiss schreef op 21 januari 2017 @ 14:24:

In welk buitenland werk je?

Hopelijk ver weg.



Volgens mij is de beste optie namelijk om aan te geven dat jij die badkamer gewoon wil kopen en of Brugman dat dan maar wil komen afleveren en monteren in verwegistan.



Kan dat niet. Willen ze daarom de order annuleren. He wat jammer nou. Maar dan wil jij wel je aanbetaling terug want het is niet jouw schuld dat ze niet in het buitenland kunnen leveren.Je gelooft het niet, maar op het eiland ernaast zit een brugman maar ik heb geen geld voor een tweede huis te kopen, zo zonde om in een huurhuis een badkamer te bouwen
Alle reacties Link kopieren
quote:Het-groepje schreef op 21 januari 2017 @ 14:20:

En troost je , er trappen zoveel mensen in daar. Alleen die gaan nu niet reageren.



Hoe bedoel je erin trappen? Zelfs zoals TO het omschrijft is het toch duidelijk dat de actie bindend is? Brugman heeft toch nergens aangegeven dat er kostenloos geannuleerd kan worden?

Overigens werk ik niet voor Brugman ofzo, maar het lijkt mij vrij logisch dat je eraan vast zit. Net als dat je een reis boekt of een auto koopt met een aanbetaling.



TO je kunt altijd even laten uitzoeken wat je rechten zijn. Maar ik denk dat je weinig kans van slagen hebt. Autisme kaart heeft denk ik geen zin. Enige wat wellicht kan is de buitenland kaart. Als je niet meer ingeschreven bent in Nederland kunnen ze je wellicht niks maken. Overigens kan je dan ook de btw terugvragen omdat je niet meer belastingplichtig bent in Nederland.
Alle reacties Link kopieren
quote:Het-groepje schreef op 21 januari 2017 @ 14:19:

Balen zeg.

Dan kun je beter de allergoedkoopste badkamer afnemen lijkt, niet laten installeren, en dan proberen door te verkopen of zeg ik nu iets heel geks?

Je hebt toch die 40 % korting afgesproken?Dit? sluw plan maar als het werkt?
Don't cry, buy a bag and move on.
Brugman is berucht voor dit soort fratsen. Google maar eens op annuleren order brugman



Rechtsbijstand is een betere kans de de autismekaart. Ik schat het echter somber voor je in...
quote:Het-groepje schreef op 21 januari 2017 @ 14:19:

Balen zeg.

Dan kun je beter de allergoedkoopste badkamer afnemen lijkt, niet laten installeren, en dan proberen door te verkopen of zeg ik nu iets heel geks?

Je hebt toch die 40 % korting afgesproken?Heb idd al een legio aan alternatieve opties bedacht. Maar elke optie is 'gedoe' terwijl ik in de aanloop van mijn emigratie al genoeg gedoe heb. Moet al zoveel regelen voor vertrek, dat ik er dit gewoon ff niet nog bij kan hebben
Ik heb 500 euro aanbetaald.. Waarom kunnen ze het hier niet gewoon bij laten.. Ze hebben gratis geld van me gekregen, maar nee, ze moeten je nog even extra kapot maken.
quote:diaa schreef op 21 januari 2017 @ 14:31:

Brugman is berucht voor dit soort fratsen. Google maar eens op annuleren order brugman



Rechtsbijstand is een betere kans de de autismekaart. Ik schat het echter somber voor je in...Ja maar hoe somber... Ik weet niet hoeveel dit me gaat kosten. Of gaan ze nou 30% rekenen van deporder.
Alle reacties Link kopieren
Gewoon helemaal niks meer van je laten horen. Of heb je een tijdsduur afgesproken waarin je de badkamer moet afnemen?
Alle reacties Link kopieren
quote:biobitch1984 schreef op 21 januari 2017 @ 14:34:

Ik heb 500 euro aanbetaald.. Waarom kunnen ze het hier niet gewoon bij laten.. Ze hebben gratis geld van me gekregen, maar nee, ze moeten je nog even extra kapot maken.Ik begrijp dat het echt niet leuk is, maar je moet niet gaan overdrijven.
Heb mijn huis overigens nog niet verkocht, dus ik kan wanneer de eerste huurder vertrekt uit mijn huis even een twee weken pauze inlassen tot de volgende huurder komt, en de badkamer laten installeren in die twee weken. Als ik na mijn tijd weer terugkom in NL heb ik een mooie badkamer!



De huurder die daarvan gaat genieten, hopelijk gaat hij lief om met mijn badkamer. Maar ik verhuur aan expats, die ook mijn schoonmaakster mogen gebruiken, dus dan komt dat wel goed.. Hopelijk.
Was dit laatst niet op tv. Over brugman en keukenconcurrent met die nep contracten en dat je mij of meer gedwongen wordt om snel te beslissen.
quote:S-Groot schreef op 21 januari 2017 @ 14:41:

[...]



Ik begrijp dat het echt niet leuk is, maar je moet niet gaan overdrijven.Geld sparen is mijn fiep, het onnodig uitgeven ervan is ehmm financiele nachtmerrie.
Alle reacties Link kopieren
quote:biobitch1984 schreef op 21 januari 2017 @ 14:47:

[...]

Geld sparen is mijn fiep, het onnodig uitgeven ervan is ehmm financiele nachtmerrie.Bijzonder dat je dan impulsief een contract voor een badkamer-die-je-nog-niet-nodig-hebt tekent omdat je in het voorbij gaan een winkel zag die korting bood?
Ik heb geen wespentaille, ik heb een bijenrompje
quote:himalaya schreef op 21 januari 2017 @ 14:53:

[...]





Bijzonder dat je dan impulsief een contract voor een badkamer-die-je-nog-niet-nodig-hebt tekent omdat je in het voorbij gaan een winkel zag die korting bood?Dit.

Dit is een oud topic. Het topic is daarom gesloten.
Maak een nieuw topic aan om verder praten over dit onderwerp.

Terug naar boven