Geld & Recht alle pijlers

Bak huren

23-02-2017 13:46 11 berichten
Alle reacties Link kopieren
Hallo, ik wil graag een bank overkopen van iemand. Hiervoor hebben we een bak nodig om de bank te kunnen verplaatsen. We waren net bij een bakverhuursbedrijf en hij had het over een kentekenplaat kopen voor op de bak. Dit is €12,50. Is dit verplicht? Als je normaal een proefrit maak krijg je van het bedrijf een groene kentekenplaat te leen. De bak huren is €20 maar nu komen er opeens vage kosten bij
Alle reacties Link kopieren
Wij hebben eens een boete gehad door dat we een boedelbak hadden gehuurd met een handgeschreven kentekenplaat. De boete was 160 euro.. We wisten niet dat je hier een boete voor kon krijgen dus dat was best zuur.

Ik zou dus 12.50 betalen en dan heb je hem ook meteen.
Alle reacties Link kopieren
Een groene kentekenplaat=handelaarskenteken mag je alleen onder voorwaarden gebruiken. Deze voorwaarden worden nogal eens overschreden.



Een handelaarskenteken is voor een auto, niet voor een aanhanger. De aanhanger dient, in dit geval, voorzien te zien van een kenteken hetzelfde als jouw auto. Je kunt de gok nemen en zelf een plaat maken van wit karton met duidelijk leesbaar het kenteken. Is wel illegaal, maar zie je vaker.



Anders busje huren of aanhanger met eigen kenteken.
Alle reacties Link kopieren
Vaak is het dan goedkoper om via MP iemand te zoeken die verhuisservice aanbiedt. Ik had laatst voor het verhuizen van een kast iemand voor een uur gehuurd met een bestelbus, kostte me 15 euro.
Alle reacties Link kopieren
Gewoon die plaat kopen, kun je later ook op je fietsendrager gebruiken.
Betty White: "Once you go blackberry... Hmmmmmhmmmm"
Dat zijn geen vage kosten hoor. Op die bak hoort hetzelfde kenteken als op jouw auto (maar dan in het wit). Je hebt blijkbaar geen witte kentekenplaat, dus moet je er eentje laten maken. Die kentekenplaat blijft van jou, dus als je ooit nog eens (kleine) caravan koopt of nog een keer een bak huurt, kun je hem weer gebruiken.
Alle reacties Link kopieren
maar als je op de achterkant van de auto dus een witte kentekenplaat hebt, schroef hem eraf en doe hem op de boedelbak, of denk ik nu te kort door de bocht
Alle reacties Link kopieren
Zijn dit de enige kosten die erbij komen? Want wat de dames boven mij zeggen wilde ik ook zeggen. Die plaat hoort bij jouw auto, die neem je ook weer mee als je de bak achterlaat en kun je opnieuw gebruiken. Dat staat los van het huren van de bak, als je al een plaat had gehad omdat je bijvoorbeeld een caravan hebt dan had nu geen plaat hoeven kopen. Een boete is minimaal 10 keer zo duur..
Difficulty is inevitable, drama is a choice.
Alle reacties Link kopieren
quote:Groenoog schreef op 23 februari 2017 @ 14:38:

maar als je op de achterkant van de auto dus een witte kentekenplaat hebt, schroef hem eraf en doe hem op de boedelbak, of denk ik nu te kort door de bochtHoezo zou je een witte plaat op je auto hebben? Maar de auto moet beide platen hebben en de aanhanger een eigen witte plaat, drie platen in totaal dus.
Difficulty is inevitable, drama is a choice.
Alle reacties Link kopieren
quote:Groenoog schreef op 23 februari 2017 @ 14:38:

maar als je op de achterkant van de auto dus een witte kentekenplaat hebt, schroef hem eraf en doe hem op de boedelbak, of denk ik nu te kort door de bochtIk ken niemand met een wit kenteken op de achterkant van de auto, jij wel?
Alle reacties Link kopieren
Ga je nog reageren of kom je hier alleen als ook in je laatste twee topics je vraag plempen?

Een update of reactie zou wel aardig zijn, althans, dat lijkt me de bedoeling van een forum?

Dit is een oud topic. Het topic is daarom gesloten.
Maak een nieuw topic aan om verder praten over dit onderwerp.

Terug naar boven