Geld & Recht alle pijlers

Bankafschrift omschrijving bijstandsuitkering

07-04-2017 01:10 253 berichten
Alle reacties Link kopieren
Goedenavond iedereen,



Heeft iemand enig idee wat er voor omschrijving en mededeling bij je bank te zien zijn als je een bijstandsuitkering ontvangt?
Er staat: bijstandsuitkering
'Bijstandsuitkering. Groetjes van de soos'

Alle reacties Link kopieren
Oké, dank je wel, maar ik moet denk ik mij vraag iets beter verwoorden. Ik vroeg mij af of iemand anders dan jijzelf, die ook bij jouw rekening kan. Kan zien dat je een bijstandsuitkering ontvangt?



Maar uit jullie antwoorden kan ik dus halen dat dit te zien is?
Alle reacties Link kopieren
quote:Kroketjee schreef op 07 april 2017 @ 01:20:

Oké, dank je wel, maar ik moet denk ik mij vraag iets beter verwoorden. Ik vroeg mij af of iemand anders dan jijzelf, die ook bij jouw rekening kan. Kan zien dat je een bijstandsuitkering ontvangt?



Maar uit jullie antwoorden kan ik dus halen dat dit te zien is?Ja, want diegene kan immers dan de bij- en afschrijvingen zien.
Er komt een rood waarschuwingsteken bij, er gaat een toetertje af bij de bank en automatisch begint een zangeresje te zingen "Daar is er weer ééntje".





Denk je echt dat het de bank één zier uitmaakt van waar of wie de stortingen op je bankrekening komen en welke mededelingen erbij staan?

Als ze écht willen en gaan pluizen, zullen ze het misschien wel kunnen zien, ja ... Maar weinig bankmedewerkers die daar zin in hebben.

Tenzij je een koophuis wil en dat met bijstand wenst te betalen.
Alle reacties Link kopieren
quote:TinyBel schreef op 07 april 2017 @ 02:00:

Er komt een rood waarschuwingsteken bij, er gaat een toetertje af bij de bank en automatisch begint een zangeresje te zingen "Daar is er weer ééntje".





Denk je echt dat het de bank één zier uitmaakt van waar of wie de stortingen op je bankrekening komen en welke mededelingen erbij staan?

Als ze écht willen en gaan pluizen, zullen ze het misschien wel kunnen zien, ja ... Maar weinig bankmedewerkers die daar zin in hebben.

Tenzij je een koophuis wil en dat met bijstand wenst te betalen.Het gaat mij niet om de bank die dit kan zien, maar om iemand die bij mijn bankrekening kan..
Alle reacties Link kopieren
Ja, dat kan. Er staat dan iets met 'wwb' bij.
Alle reacties Link kopieren
Er staat bij ons: gemeente xxxxxx soza. Daarna een kenmerk van 8 cijfers, de geboortedatum en naam van de ontvanger.

De naam van de gemeente staat ook groot als adresregel van de verzender. Dus, ja iemand die je afschriften bekijkt kan zien dat je geld van de gemeente (daar komen alle bijstandsuitkeringen vandaan) krijgt.
Alle reacties Link kopieren
Maar waarom kan er iemand bij jouw bankgegevens die niet mag weten wat jouw inkomsten zijn? Kun je dan niet beter je wachtwoord veranderen?
Alle reacties Link kopieren
Wie is dan degene die bij jouw bankgegevens kan en niet mag weten dat jij in de WWB zit?
Alle reacties Link kopieren
quote:Lariba schreef op 07 april 2017 @ 05:48:

Maar waarom kan er iemand bij jouw bankgegevens die niet mag weten wat jouw inkomsten zijn? Kun je dan niet beter je wachtwoord veranderen?Ik wilde precies hetzelfde vragen. Waarom mag iemand inderdaad wél bij jouw rekening maar mag niét weten van jouw uitkering. Eerste lijkt me nog persoonlijker dan het tweede. Schaam je je misschien voor je uitkering?
Als je nu al een bijstandsuitkering ontvangt kun je zelf toch zien wat voor omschrijving er bij staat? Ik denk trouwens dat die omschrijving per gemeente anders kan zijn, dus daar kunnen we niets algemeens ober zeggen. Behalve dat het waarschijnlijk wel herkenbaar is (en dat het gek is dat je je meer zorgen maakt over dat iemand zou kunnen zien dat je bijstand ontvangt dan dat iemand blijkbaar zomaar bij je rekeninggegevens kan).
quote:apiejapie schreef op 07 april 2017 @ 06:11:

[...]



Ik wilde precies hetzelfde vragen. Waarom mag iemand inderdaad wél bij jouw rekening maar mag niét weten van jouw uitkering. Eerste lijkt me nog persoonlijker dan het tweede. Schaam je je misschien voor je uitkering?Dit. Ik wilde hetzelfde vragen.
Iedereen die bij jouw bank werkt en de mensen van aan deze bank gelieerde organisaties zoals die van gekoppelde creditcards kunnen alle gegevens op je rekening bekijken. Ze handelen er overigens ook naar. Privacy schmivacy
Alle reacties Link kopieren


Misschien heeft to zelf wel toegang tot bankgegevens van anderen en wil ze weten wie een uitkering krijgt.
Voortaan hier oostenwind en alle ruimte aan bodemloze putten van pure slechtheid. Juli 2020

Wat een cliffhanger dit!
quote:kopjekoffie70 schreef op 07 april 2017 @ 08:03:



Misschien heeft to zelf wel toegang tot bankgegevens van anderen en wil ze weten wie een uitkering krijgt.In dat geval zou ze moeten weten dat dat niet is toegestaan en dat ze daar grote problemen mee kan krijgen.
Ik vind de vraag helemaal niet gek. Ik vind wel enkele reacties gek. Alsof er meteen uitgegaan moet worden van iets negatiefs. Zucht, het is nog vroeg, heb nog geen zin in discussie.
quote:Troeteltje schreef op 07 april 2017 @ 08:28:

Ik vind de vraag helemaal niet gek. Ik vind wel enkele reacties gek. Alsof er meteen uitgegaan moet worden van iets negatiefs. Zucht, het is nog vroeg, heb nog geen zin in discussie. De vraag is op zich ook niet gek, maar wat ik een beetje vreemd vind is dat degene wel in haar rekening mag kijken, maar niet mag weten dat ze een uitkering krijgt.
quote:Troeteltje schreef op 07 april 2017 @ 08:28:

Ik vind de vraag helemaal niet gek. Ik vind wel enkele reacties gek. Alsof er meteen uitgegaan moet worden van iets negatiefs. Zucht, het is nog vroeg, heb nog geen zin in discussie. +10 wat een bemoeizucht, die reacties.
Ik wil het gewoon graag snappen. En ik snap het nu niet.
quote:Pantax schreef op 07 april 2017 @ 07:51:

Iedereen die bij jouw bank werkt en de mensen van aan deze bank gelieerde organisaties zoals die van gekoppelde creditcards kunnen alle gegevens op je rekening bekijken. Ze handelen er overigens ook naar. Privacy schmivacy



Alle medewerkers bij een bank hebben een bankeed afgelegd en mogen niet zonder reden op jouw rekening kijken. Hier staat ontslag op.

Wanneer mogen ze bijvoorbeeld wel kijken: als jij een storno wilt laten uitvoeren of een vraag over een betaling hebt, als ze het vermoeden hebben van fraude of als jij een krediet/lening of hypotheekaanvraag doet.
Alle reacties Link kopieren
quote:Nicotientje schreef op 07 april 2017 @ 08:42:

Ik wil het gewoon graag snappen. En ik snap het nu niet.dat dus
Ik loop een beetje uit de pas , maar verder ben ik volkomen normaal
Alle reacties Link kopieren
quote:Tr0tter schreef op 07 april 2017 @ 08:28:

[...]



In dat geval zou ze moeten weten dat dat niet is toegestaan en dat ze daar grote problemen mee kan krijgen.Ik bedoel dat ze misschien bij een bank of andere instantie werkt en dus gewoon legaal toegang heeft tot bankgegevens.
Voortaan hier oostenwind en alle ruimte aan bodemloze putten van pure slechtheid. Juli 2020

Dit is een oud topic. Het topic is daarom gesloten.
Maak een nieuw topic aan om verder praten over dit onderwerp.

Terug naar boven