Geld & Recht alle pijlers

Bedrijfsongeval

23-09-2016 14:50 37 berichten
Alle reacties Link kopieren
Goedendag beste forummers.



Ik ben Bart en ik zit met het volgende:



Ik werk als koerier bij een fastfoodrestaurant. Tijdens het rijden op het scooter van bedrijf ben ik ten val geraakt bij het ontwijken van een ander scooter door zijn onoplettendheid. Op dat weg had ik voorrang maar in dit geval heb ik dus de tegenpartij niet geraakt.



Hierbij heb ik een zware hersenschudding opgelopen en zijn een paar ribben gekneust wat mij belemmert mijn werk en studie te doen. Geen werk betekent dus ook geen inkomen. Ik heb twee baantjes die ik dus niet kan uitvoeren, daarnaast ben ik net begonnen met stage van 4 maanden waar de werkzaamheden vooral fysiek zwaar werk is, dus dat kan ik al helemaal niet uitvoeren.



Ik weet niet wat ik moet doen op dit moment en financieel zit ik nu vast. Ik vraag jullie om advies en eigen ervaringen. Eventueel een adviseur met wie ik in contact zou kunnen komen is ook prima



Alvast bedankt.
Bel je rechtsbijstand
quote:Ketelbinkie020 schreef op 23 september 2016 @ 14:53:

Bel je rechtsbijstandEn iedereen heeft dat?
De werkgever moet jouw loon doorbetalen tijdens ziekte. Als je een vast aantal uren per week werkt, dan moeten die uren doorbetaald worden. Als je wisselende uren werkt, dan moet de werkgever je doorbetalen over de gemiddelde uren die je op basis van de afgelopen periode werkte (3 of 6 maanden).



Ook is de werkgever aansprakelijk voor jouw schade:

https://www.juridischloke ... p-het-werk/arbeidsongeval
Wat voor een contract heb je, waaron krijg je geen ziekengeld?



Bel eens met het juridisch loket 0900 8020
Alle reacties Link kopieren
Wat zei de verzekering?
Ik wil hier geen tekst (maar een leeg vak kan ik niet opslaan)
Alle reacties Link kopieren
Dit is geen bedrijfsongeval, maar een verkeersongeval.



Heb je een schadeformulier ingevuld en aangegeven dat je letsel hebt opgelopen? Dit is verzekeringswerk nl.