Geld & Recht alle pijlers

Bedrijfsongeval

23-09-2016 14:50 37 berichten
Alle reacties Link kopieren
Goedendag beste forummers.



Ik ben Bart en ik zit met het volgende:



Ik werk als koerier bij een fastfoodrestaurant. Tijdens het rijden op het scooter van bedrijf ben ik ten val geraakt bij het ontwijken van een ander scooter door zijn onoplettendheid. Op dat weg had ik voorrang maar in dit geval heb ik dus de tegenpartij niet geraakt.



Hierbij heb ik een zware hersenschudding opgelopen en zijn een paar ribben gekneust wat mij belemmert mijn werk en studie te doen. Geen werk betekent dus ook geen inkomen. Ik heb twee baantjes die ik dus niet kan uitvoeren, daarnaast ben ik net begonnen met stage van 4 maanden waar de werkzaamheden vooral fysiek zwaar werk is, dus dat kan ik al helemaal niet uitvoeren.



Ik weet niet wat ik moet doen op dit moment en financieel zit ik nu vast. Ik vraag jullie om advies en eigen ervaringen. Eventueel een adviseur met wie ik in contact zou kunnen komen is ook prima



Alvast bedankt.
Bel je rechtsbijstand
quote:Ketelbinkie020 schreef op 23 september 2016 @ 14:53:

Bel je rechtsbijstandEn iedereen heeft dat?
De werkgever moet jouw loon doorbetalen tijdens ziekte. Als je een vast aantal uren per week werkt, dan moeten die uren doorbetaald worden. Als je wisselende uren werkt, dan moet de werkgever je doorbetalen over de gemiddelde uren die je op basis van de afgelopen periode werkte (3 of 6 maanden).



Ook is de werkgever aansprakelijk voor jouw schade:

https://www.juridischloke ... p-het-werk/arbeidsongeval
Wat voor een contract heb je, waaron krijg je geen ziekengeld?



Bel eens met het juridisch loket 0900 8020
Alle reacties Link kopieren
Wat zei de verzekering?
Ik wil hier geen tekst (maar een leeg vak kan ik niet opslaan)
Alle reacties Link kopieren
Dit is geen bedrijfsongeval, maar een verkeersongeval.



Heb je een schadeformulier ingevuld en aangegeven dat je letsel hebt opgelopen? Dit is verzekeringswerk nl.
Alle reacties Link kopieren
quote:Ketelbinkie020 schreef op 23 september 2016 @ 14:53:

Bel je rechtsbijstandHeb ik niet helaas
Alle reacties Link kopieren
Het ligt helemaal aan je contract of je wel of niet ziek kunt zijn. Het is geen bedrijfsongeval maar idd een ongeluk, wel onder werktijd. Daarom moet er dus iets in je contract staan over ongelukken onderweg en verzekeringen.
Alle reacties Link kopieren
quote:gizzmo-returns schreef op 23 september 2016 @ 14:55:

Wat voor een contract heb je, waaron krijg je geen ziekengeld?



Bel eens met het juridisch loket 0900 8020Bij werkgever waar ongeval was een 0uur. Ander werkgever waar ik ook niet kan werken 12uur
Alle reacties Link kopieren
quote:GateKeeper schreef op 23 september 2016 @ 14:56:

Dit is geen bedrijfsongeval, maar een verkeersongeval.



Heb je een schadeformulier ingevuld en aangegeven dat je letsel hebt opgelopen? Dit is verzekeringswerk nl.Ja schadeformulier is ingevult en aangegeven dat ik letsel heb.
Alle reacties Link kopieren
quote:borboletas schreef op 23 september 2016 @ 14:55:

Wat zei de verzekering?Ben ik nog niet mee in contact gekomen.
Alle reacties Link kopieren
Je werkgever is verplicht je door te betalen als je ziek bent. Hoeveel hangt af van je contract. Bij oproepcontract de uren die al was ingeroosterd de komende weken, bij variabele uren het gemiddelde van de laatste drie maanden. Bij vaste uren natuurlijk die uren.



Verder zal je werkgever hopelijk een werknemerschadeverzering hebben of een Wegas-verzekering waarop de schade die je door dit ongeluk onder werktijd kan worden verhaald.
Alle reacties Link kopieren
quote:Koekenpan schreef op 23 september 2016 @ 15:03:

[...]

Ja schadeformulier is ingevult en aangegeven dat ik letsel heb.Dan je saf insturen bij de verzekering en hun het verder op laten pakken. Bij letselschades dient een pro actieve houding van een verzekeraar verwacht.
quote:Koekenpan schreef op 23 september 2016 @ 15:02:

[...]





Bij werkgever waar ongeval was een 0uur. Ander werkgever waar ik ook niet kan werken 12uurHeb je je bij beide werkgevers officieel ziek gemeld?Krijg je nu wel of helemaal geen ziekengeld? Zo nee, waarom niet, heb je dat gevraagd? Ga dat eerst eens doen als je dat nog niet gedaan hebt. Betalen ze niet, bel het juridisch loket dus, zoals ik in mijn eerdere post al aangaf.
Alle reacties Link kopieren
Had je een helm op?
Oh dear, how sad, never mind.
Alle reacties Link kopieren
quote:gizzmo-returns schreef op 23 september 2016 @ 15:09:

[...]





Heb je je bij beide werkgevers officieel ziek gemeld?Krijg je nu wel of helemaal geen ziekengeld? Zo nee, waarom niet, heb je dat gevraagd? Ga dat eerst eens doen als je dat nog niet gedaan hebt. Betalen ze niet, bel het juridisch loket dus, zoals ik in mijn eerdere post al aangaf.Beide werkgevers zijn hiervan op de hoogte en ik geef ze dagelijks nieuws van de laatste ontwikkelingen mbt tot mijn gezondheid. Ziekengeld heb ik nog niet geëist. Bij wie moet ik dit doen?
Alle reacties Link kopieren
quote:Hayek schreef op 23 september 2016 @ 15:10:

Had je een helm op?Jazeker.
Opeisen hoef je niets, normaal gesproken wordt het gewoon door je werkgever, rond de maandloonbetaling uitbetaald.

Hoe lang geleden is het ongeluk gebeurd? Mogelijk krijg je volgende week gewoon uitgekeerd. Of zou er al een betaling van je loon geweest moeten zijn. Met andere woorden heb je al een maand gemist, of kan het gewoon helemaal geen probleem zijn en krijg je gewoon je geld over een paar dagen?
Ben je lid van een studentenbond (zoals de ASVA bv) zij bieden onder andere rechtbijstand voor studenten, misschien kunnen zij je verder helpen.
Alle reacties Link kopieren
quote:Koekenpan schreef op 23 september 2016 @ 15:15:

[...]





Jazeker.Mooi. Anders had een verzekeraar weleens moeilijk kunnen doen.......
Oh dear, how sad, never mind.
Alle reacties Link kopieren
quote:gizzmo-returns schreef op 23 september 2016 @ 15:15:

Opeisen hoef je niets, normaal gesproken wordt het gewoon door je werkgever, rond de maandloonbetaling uitbetaald.

Hoe lang geleden is het ongeluk gebeurd? Mogelijk krijg je volgende week gewoon uitgekeerd. Of zou er al een betaling van je loon geweest moeten zijn. Met andere woorden heb je al een maand gemist, of kan het gewoon helemaal geen probleem zijn en krijg je gewoon je geld over een paar dagen?Het ongeluk is deze week gebeurd. Salaris komt pas over een maand mja als ik niet werk komt er ook niets binnen. Als het aan de werkgever (waar ik ongeluk maakte) ligt krijg ik helemaal niets omdat het daar vaak zo aan toe gaat dat niet alles eerlijk gaat. Dus daarom ben ik een beetje hopeloos.
Je denkt verkeerd. Je hebt een contract voor 12 uur, dus je krijgt ziekengeld voor 12 uur. Dat wordt betaald op de normale loonbetalingsdag. Tav het andere contract is het wat lastiger. Dus bel het juridisch loket in ieder geval voor advies, nogmaals !!

Maar je kunt nu mogelijk nog weinig doen, omdat het pas speelt, als je normaal gesproken je loon zou krijgen.
quote:GateKeeper schreef op 23 september 2016 @ 14:56:

Dit is geen bedrijfsongeval, maar een verkeersongeval. Een verkeersongeval onder werktijd wordt als bedrijfsongeval gezien.
Alle reacties Link kopieren
Is het verstandig om uberhaupt te proberen om te gaan werken? Of heeft dit nadelige gevolgen mbt mijn rechten o.i.d.

Dit is een oud topic. Het topic is daarom gesloten.
Maak een nieuw topic aan om verder praten over dit onderwerp.

Terug naar boven