Geld & Recht alle pijlers

Belachelijke acties winkel- en horecapersoneel #2

30-04-2017 07:12 1487 berichten
Alle reacties Link kopieren
Het oorspronkelijke topic was vol, dus zie hier, een nieuwe!



De oorspronkelijke OP:



Er bestond vroegah een topic, maar dat is alweer drie jaar zo dood als een pier, dus ach, waarom niet eens een nieuwe.



Het zijn namelijk zulke heerlijke topics dit om de verhalen te lezen.



Dus vertel, welke belachelijke acties van winkel- of horecapersoneel hebben jullie mee gemaakt??

(en dit is geenszins bedoeldals aanval op winkelpersoneel in het algemeen, de meeste mensen die ik tref zijn heel lief, aardig en gezellig. Voel je dan ook vooral vrij om het vergelijkbare topic over onbeschofte klanten te uppen).



De aanleiding?

Ik maakte gisteren iets mee dat ik dacht, dit moet ik echt in dit topic tikken.

Niet helemaal winkelpersoneel, maar toch...



We zaten gisteren in de bioscoop en net voor de film begint was ik snel naar het toilet gegaan.

Ik stond mijn handen te wassen en was getuige van de volgende scene;

Een meisje van een jaar of 8 komt het toilet binnen en wil doorlopen. Ze wordt tegen gehouden door de toiletjuffrouw en moet onder een meter gaan staan om te kijken of ze moet betalen (blijkbaar op basis van lengte).

Kind was, jawel, een hele centimeter te lang om gratis te mogen plassen. Toiletjuffrouw vroeg of het meisje geen geld bij zich had. Niet dus. Toiletjuffrouw vroeg vervolgens of ze dat niet even bij mamma kon gaan halen.

Meisje met gekruiste pootjes en helemaal beduusd, weet er nog uit te persen dat mamma al in de bioscoopzaal zit maar dat ze zo nodig moet plassen.

Toiletjuffrouw hield voet bij stuk, meisje moest eerst betalen en anders niet naar het toilet



En ik weet dat toiletjuffrouw zijn geen droombaan is en dat ze het moeten hebben van de betalende klanten, maar kom zeg, 40 cent voor een kind dat 1 centimeter te groot is om nog gratis te mogen....

Ik vond het diep triest iig.



Even een aanvulling omdat ik al bijna harteloos overkom geloof ik; ik heb uiteraard die 40 cent betaald zodat het kind kon gaan plassen.

Ik vond vooral de situatie heel erg bizar.



Wat zijn jullie ervaringen? Shoot!!

Brand vooral weer los!
668, the neighbour of the Beast
quote:Kuzu schreef op 29 april 2017 @ 19:07:

Toen we aankwamen sloeg de supervriendelijke meneer in de winkel €10,- aan. M'n man maakte daar een opmerking over, dat het veel te weinig was.

De meneer glimlachte, je hebt vast nog wel meer overhemden nodig de komende tijd (man had over z'n nieuwe baan verteld), dus ik heb liever dat je dan bij ons terugkomt.

Dat doen we zeker!Die hebben het begrepen, zo krijg en houd je tevreden klanten!
Alle reacties Link kopieren
Tvp!
Een nieuw topic! Helaas heb ik even geen verhalen, maar ik lees mee!
Dit verhaal heb ik al gelezen (van jou?) in een ander topic een paar weken/maanden geleden toch??
Tvp
Tvp
Oeps verkeerd gelezen!
quote:Lou- schreef op 30 april 2017 @ 08:00:

Dit verhaal heb ik al gelezen (van jou?) in een ander topic een paar weken/maanden geleden toch??Heb je het over de OP? Dat is gewoon de OP van het vorige topic, zoals Marels zelf ook schrijft.
Tvp!
Alle reacties Link kopieren
Tvp
Yeah, nieuw topic.

Ik zit nu in het buitenland en kan zeggen dat de winkelmensen hier niet perse vriendelijker zijn dan in Nederland, zoals vaak beweerd wordt. Ook niet onvriendelijker, gewoon normaal.

Horeca is wel fijner hier.
Alle reacties Link kopieren
Wat ik altijd zo'n belachelijke winkelacties vind:

"Nu paasbrood, normaal 5,99, nu 3,99" (en dan niet ná Pasen als opruimingsactie). HOEZO 'normaal 5,99'??? Paasbrood heb je alleen met Pasen, rest van het jaar niet. Voelt zo belachelijk!
Alle reacties Link kopieren
Ik zit ook in het buitenland momenteel (vandaar de late reactie op een vol topic) en hier ook niks spannends...

Eergisteren alleen een hele positieve actie in een parfumerie, verder zijn de mensen hier gewoon aardig.

Niet goed voor dit topic.
668, the neighbour of the Beast
Alle reacties Link kopieren
TVP
Always believe that something wonderful is about to happen.
Alle reacties Link kopieren
Ik ging vrijdag met een zakenrelatie wat drinken en vroeg bij het afrekenen om een bon met BTW specificatie voor de boekhouding. Meisje had geen idee wat dat was, of de pinbon ook goed zou zijn.
Alle reacties Link kopieren
Tvp
er komt een moment waarop je beseft dat je voor sommige mensen nooit genoeg bent... de vraag is: is dat jouw, of hun probleem?
Alle reacties Link kopieren
Geen nieuwe verhalen maar lees graag weer mee!
Alle reacties Link kopieren
Leuk een nieuw topic! Ik lees weer mee. Heb op het moment niks te klagen
Alle reacties Link kopieren
Tvp
Let it be..
quote:090609 schreef op 30 april 2017 @ 08:38:

Tvp

TerugVindPost. Voor als je een topic makkelijk terug wil vinden



Edit: net stond er een vraagteken dus ik dacht ik leg het uit, en doe daarmee een verkapte tvp
Alle reacties Link kopieren
Een dikke vette tvp & happy new topic
Never look down on anybody, unless you're helping them Up.
Alle reacties Link kopieren
Tvp
Tvp



En ik vond 1 vd ergste dingen in een winkel bij Blokker (wat mij betreft sowieso 1 van de minst klantvriendelijke ketens en snap niet dat zij wel voort kunnen bestaan terwijl alle rest omvalt, maar dat terzijde). Ik had iets van 6 sontcadeaus gekocht. Er stonden binnen no time zeker 5 mensen achter me bij de kassa. Cadeaus moesten ingepakt. Dus ik zeg: oh jee het wordt wel erg druk in de rij. Anders geef je me het papier mee, dan pak ik het zelf thuis wel in joh. Zegt die vrouw: nee, dat mag ik niet doen, papier meegeven. Wat een muts.. dan niet, dan ga het hier lekker staan inpakken en laat al die mensen staan wachten.. lekker klantvriendelijk weer..
Alle reacties Link kopieren
quote:apiejapie schreef op 30 april 2017 @ 08:23:

Wat ik altijd zo'n belachelijke winkelacties vind:

"Nu paasbrood, normaal 5,99, nu 3,99" (en dan niet ná Pasen als opruimingsactie). HOEZO 'normaal 5,99'??? Paasbrood heb je alleen met Pasen, rest van het jaar niet. Voelt zo belachelijk!



Dat viel me ook op bij het oranjegebak van de appie.

Dat hebben ze alleen in de week van koningsdag maar toch was het in de aanbieding van 3,49 naar 1,99 die week.

Dit is een oud topic. Het topic is daarom gesloten.
Maak een nieuw topic aan om verder praten over dit onderwerp.

Terug naar boven