Geld & Recht alle pijlers

Belachelijke acties winkel- en horecapersoneel

20-11-2016 17:08 3061 berichten
Alle reacties Link kopieren
Er bestond vroegah een topic, maar dat is alweer drie jaar zo dood als een pier, dus ach, waarom niet eens een nieuwe.



Het zijn namelijk zulke heerlijke topics dit om de verhalen te lezen.



Dus vertel, welke belachelijke acties van winkel- of horecapersoneel hebben jullie mee gemaakt??

(en dit is geenszins bedoeldals aanval op winkelpersoneel in het algemeen, de meeste mensen die ik tref zijn heel lief, aardig en gezellig. Voel je dan ook vooral vrij om het vergelijkbare topic over onbeschofte klanten te uppen).



De aanleiding?

Ik maakte gisteren iets mee dat ik dacht, dit moet ik echt in dit topic tikken.

Niet helemaal winkelpersoneel, maar toch...



We zaten gisteren in de bioscoop en net voor de film begint was ik snel naar het toilet gegaan.

Ik stond mijn handen te wassen en was getuige van de volgende scene;

Een meisje van een jaar of 8 komt het toilet binnen en wil doorlopen. Ze wordt tegen gehouden door de toiletjuffrouw en moet onder een meter gaan staan om te kijken of ze moet betalen (blijkbaar op basis van lengte).

Kind was, jawel, een hele centimeter te lang om gratis te mogen plassen. Toiletjuffrouw vroeg of het meisje geen geld bij zich had. Niet dus. Toiletjuffrouw vroeg vervolgens of ze dat niet even bij mamma kon gaan halen.

Meisje met gekruiste pootjes en helemaal beduusd, weet er nog uit te persen dat mamma al in de bioscoopzaal zit maar dat ze zo nodig moet plassen.

Toiletjuffrouw hield voet bij stuk, meisje moest eerst betalen en anders niet naar het toilet



En ik weet dat toiletjuffrouw zijn geen droombaan is en dat ze het moeten hebben van de betalende klanten, maar kom zeg, 40 cent voor een kind dat 1 centimeter te groot is om nog gratis te mogen....

Ik vond het diep triest iig.



Even een aanvulling omdat ik al bijna harteloos overkom geloof ik; ik heb uiteraard die 40 cent betaald zodat het kind kon gaan plassen.

Ik vond vooral de situatie heel erg bizar.



Wat zijn jullie ervaringen? Shoot!!
668, the neighbour of the Beast
Alle reacties Link kopieren
quote:dianaf schreef op 15 februari 2017 @ 11:57:

[...]



Briljant!



Tegenwoordig zit er blijkbaar een nieuwe optie in glazen, namelijk een filter tegen het blauwe licht dat van je computer/tv/telefoonscherm komt. Nou ja, misschien is het echt wel nuttig of zo, maar de lijst met opties mbt je glazen wordt steeds langer. Ontspiegelen, dunner slijper, speciale coatings ed. Bij mijn vorige montuur moest dunner slijpen sowieso (of anders een andere optie moest wel) en had ik ontspiegeling, maar ik heb nu gewone glazen en ik merk eigenlijk niet veel verschil met mijn huidige bril. Nou ja, ik heb het idee dat ik er juist minder last van heb...

De laatste keer kreeg ik multifocaal aangemeten. Is geen keuze voorgelegd, maar ik had het zelf over problemen met verschillende afstand. Welke glazen is me niet voorgelegd. Er werd gezegd dat er gekeken moest worden welke soort glazen bij mijn oogsterktes pasten.

Ik vind het wel een probleem dat ik nergens kans zie om prismaglazen te krijgen. Die droeg ik als kind en dat beviel beter, merk ik als ik een oude bril op heb. Normaal draag ik lenzen. Dat is een heel groot verschil met de bril.
quote:merano schreef op 15 februari 2017 @ 11:35:

Ik heb net geleerd dat de grote blauwe blokkendozen niet allemaal het hele assortiment uit de catalogus in huis hebben.

Was handig geweest als ze me dat de eerste keer verteld hadden en niet pas bij de derde poging om iets aan te schaffen. Gelukkig hadden ze het product in Heerlen wel.



Mooi. Da's maar een paar uurtjes in de trein .Bij de IKEA? Kan je wel makkelijk per filiaal vinden op de site, of ze een product op voorraad hebben.
quote:clemance schreef op 18 februari 2017 @ 08:48:

[...]





Bij de IKEA? Kan je wel makkelijk per filiaal vinden op de site, of ze een product op voorraad hebben.Jep ideaal!
Alle reacties Link kopieren
Moet je wel rekening houden met het feit dat het elke 1,5 uur vernieuwd wordt. Als er dus nog 5 op voorraad zouden moeten zijn kunnen die net in de tussentijd verkocht zijn
quote:Falathiel schreef op 18 februari 2017 @ 08:55:

Moet je wel rekening houden met het feit dat het elke 1,5 uur vernieuwd wordt. Als er dus nog 5 op voorraad zouden moeten zijn kunnen die net in de tussentijd verkocht zijnKlopt! Ik heb er wel eens een medewerker over gesproken. Op de site stond dat ze er nog 2 hadden. Aangekomen in IKEA: niks. Toen zei ze: onder de 4: niet komen of even bellen!
Alle reacties Link kopieren
Nou ik stond net even perplex over een nagelsalon waar ik ooit geweest ben . Ik heb die ervaring al ooit hier getypt, maar dit is een soort onverwachts gevolg. Even korte voorgeschiedenis:



Van mijn 14e tot mijn 16e had ik altijd acrylnagels (ik ben nu bijna 21). Toen ivm opleiding eraf gehaald. Toen ik 17 was ging ik in de zomer met ouders op vakantie, dag voor vertrek naar een andere nagelsalon dan mijn oude geweest omdat die oude vol zat. 50 euro nieuwe set (redelijk aan de prijs in mijn woonplaats), alleen maar lovende recensies op internet dus ik met goede moed daarheen. French randje was scheef gezet en nagels waren niet recht gevijld, maar ik werd opgehaald door mijn moeder en ze had haast. Dus hup betalen en weg. Zelf een beetje bijgevijld en het zag er redelijk uit.



Na 3 dagen op vakantie merkte ik allemaal luchtbellen op aan de zijkanten, na 10 dagen lagen ze eraf. Slecht gezet dus.



Ik deed toen nog amper iets met Facebook dus ik wist niet hoe dat werkte met recensies etc. Een jaar later maakte ik wat meer gebruik van FB, en toen heb ik een recensie achtergelaten met een foto als bewijs van mijn nagels. De reden hiervoor was omdat ik het toch wel veel geld vond voor een mislukte set, en ik vond dus dat dat óók best wel even vermeld mocht worden.

Ik heb die recensie heel erg bij mezelf gehouden, heb vermeld dat de nagels niet goed waren maar door de vele goede recensies had ik waarschijnlijk gewoon een gevalletje van pech gehad. Zo heb ik het er ook op gezet, wel staat erbij dat ik de nagelsalon dus niet aan zou bevelen aan vrienden (lijkt me best logisch bij een slechte ervaring). Ik ben verder netjes gebleven.



Die recensie is bijna 3 jaar geleden, ik kreeg toendertijd een reactie van de nagelsalon dat ze het jammer vonden dat ik dit nu pas meld en excuses. Helemaal prima dus, het was "afgehandeld".



Krijg ik net, bijna 3 jaar na de recensie, een melding van facebook. Hebben ze wéér op mijn recensie gereageerd en dit keer niet zo vriendelijk.. man man man. Iedereen was tevreden dus het ligt aan mij, mijn reactie neigde naar bewust frauduleus afzeiken van de zaak, het kwam erop neer dat ik waarschijnlijk ook nog loog en de foto nep was, en dit allemaal met verschillende uitroeptekens en vraagtekens . Mijn god hoe kun je jezelf al bedrijf zo onprofessioneel gedragen?! Al helemaal bij iets wat al 3 jaar afgehandeld is, jezus christus. Ik heb er wederom een hele nette reactie op gegeven.



Ik ben best voor 2e kansen, maar dit bedrijf staat echt op mijn zwarte lijst nu. Ik ben er echt nogsteeds verbaasd over .
''The sea, once it casts its spell, holds on in its net of wonder forever.''
Alle reacties Link kopieren
quote:clemance schreef op 18 februari 2017 @ 09:30:

[...]





Klopt! Ik heb er wel eens een medewerker over gesproken. Op de site stond dat ze er nog 2 hadden. Aangekomen in IKEA: niks. Toen zei ze: onder de 4: niet komen of even bellen!Ja dit is ook mijn ervaring! Ik had ooit een vakjeskast gekocht waar mandjes in konden, ik wou ze allemaal in een bepaalde kleur en de Ikea had er precies nog 8 ( iedereen weet nu welke kast ik bedoel hahaha!) kom ik daar aan, 6 in het schap. Dus ik check de app nog even, staat echt 8... Dus ik op zoek naar een medewerker en gevraagd hoe dit kon. Bleek dat showmodellen ook als voorraad meegeteld worden, dus er stonden 2 mandjes al voorbeeld en die kon je niet kopen. Toen ik netjes vroeg of ik die mandjes dan niet voor de originele prijs mee kon krijgen, kon dit niet. Heel jammer want heb nu nog steeds maar 6 mandjes in een vakjeskast waar er 8 in kunnen, omdat ze die mandjes niet meer verkopen.
Alle reacties Link kopieren
quote:sueann schreef op 18 februari 2017 @ 00:39:

[...]



De laatste keer kreeg ik multifocaal aangemeten. Is geen keuze voorgelegd, maar ik had het zelf over problemen met verschillende afstand. Welke glazen is me niet voorgelegd. Er werd gezegd dat er gekeken moest worden welke soort glazen bij mijn oogsterktes pasten.

Ik vind het wel een probleem dat ik nergens kans zie om prismaglazen te krijgen. Die droeg ik als kind en dat beviel beter, merk ik als ik een oude bril op heb. Normaal draag ik lenzen. Dat is een heel groot verschil met de bril.Prismaglazen kan je krijgen bij de betere opticien. Mijn man heeft ze ook altijd.
Alle reacties Link kopieren
quote:GroeneMuis schreef op 12 februari 2017 @ 19:33:

Mijn man had jaren terug een bril, maar gebruikte deze niet meer omdat hij beter was gaan zien.

Laatste tijd ging het zicht weer achteruit en ging hij langs de opticien om zijn ogen op te laten meten voor een nieuwe bril.



zij vroeg wat voor werk hij deed.

Mijn man: in de ICT

Zij: dus dan zit je de hele dag achter een pc

Man: Eh ja, grotendeels wel.

Zij: dan moet je dat niet meer doen, daardoor zie je slechter

Hij: maar dat is mijn werk

Zij: dan moet je maar ander werk zoeken

Hij: dat kan dus niet

Zij: wat wil je dan dat ik zeg...



Man is weggegaan en heeft een klacht ingediend, bij een andere opticien wel netjes de ogen opgemeten en een perfecte nieuwe bril... (zelfde opticien, ander filiaal)



Later kregen we een excuusbrief van het hoofdkantoor met kaartjes voor het rijksmuseum

Geachte heer/mevrouw,



Met dit schrijven zeg ik mijn baan op met inachtneming van de termijn van één maand.

Ik heb immer met veel plezier bij u gewerkt, maar ik moet weg van mijn opticiën.



Met vriendelijke groet en een nieuwe bril,



Dhr. GroeneMuis
Alle reacties Link kopieren
Door dit verhaal over de opticien schiet me ook weer iets raar te binnen. Mijn ogen zijn niet al te best dus draag al jaren lenzen/bril. Mijn ogen gaan steeds wel iets achteruit dus moet toch wel regelmatig laten opmeten.



Aantal haar geleden verhuisd; was de dichtstbijzijnde (enige) opticien de Hans Anders. Lenzen waren daar ook tig euro goedkoper dus ik dacht, ach ja, waarom niet.

De mevrouw heeft alkes opgemeten, lenzen en bril gekocht prima.



Ik dacht, mijn ogen zijn weer achteruit gegaan want in de supermarkt kon ik de prijsjes niet meer lezen. Blijkt later dat die lenzenmevrouw me lenzen zonder cilinder heeft verkocht. "ja, die bestaan niet"

Bestaan niet?! Ik heb al jaren lenzen met cilinder. Ja, oké, ze bestaan wel maar wij verkopen ze niet ...



nou ja! Was zó verbaasd :S

(en later ook wel blij dat mijn ogen dus nog niet zo slecht geworden waren dat ze niet meer te corrigeren zijn)



Of Hans Anders inmiddels dit soort lenzen wel verkoopt of dat ze hun klanten eerlijk zeggen dat ze voor bepaalde zaken beter ergens anders heen kunnen gaan weet ik niet. Ben er natuurlijk nooit meer teruggekomen.
Alle reacties Link kopieren
quote:merano schreef op 15 februari 2017 @ 11:35:

Ik heb net geleerd dat de grote blauwe blokkendozen niet allemaal het hele assortiment uit de catalogus in huis hebben.

Was handig geweest als ze me dat de eerste keer verteld hadden en niet pas bij de derde poging om iets aan te schaffen. Gelukkig hadden ze het product in Heerlen wel.



Mooi. Da's maar een paar uurtjes in de trein .



O ik heb geleerd dat je beter thuis kunt laten bezorgen vanaf het centrale magazijn, dan vanaf de winkel die dichterbij is.

Ik wilde 2 kasten hebben, maar vroeg me af of ze wel in de auto konden.

Normaal gesproken laat ik eigenlijk nooit bezorgen als ik het zelf kan halen, maar goed ik de site doorgespit. Als ik het goed begrepen onthouden heb kwam dat vanaf de winkel op 25 euro bezorgkosten.

Dus toen maar gekeken naar online bestellen. 1 kast kwam op ongeveer 6 euro 2 kasten op 44 euro leveringskosten ( 2 kasten gingen samen net 1 kilo boven het max gewicht dat nog verstuurd werd voor 6 euro.

Met 2 bestellingen kreeg ik de kasten in een keer geleverd voor 12 euro
De waarheid is dat iedereen zomaar wat probeert
Alle reacties Link kopieren
quote:GroeneMuis schreef op 12 februari 2017 @ 19:33:

Mijn man had jaren terug een bril, maar gebruikte deze niet meer omdat hij beter was gaan zien.

Laatste tijd ging het zicht weer achteruit en ging hij langs de opticien om zijn ogen op te laten meten voor een nieuwe bril.



zij vroeg wat voor werk hij deed.

Mijn man: in de ICT

Zij: dus dan zit je de hele dag achter een pc

Man: Eh ja, grotendeels wel.

Zij: dan moet je dat niet meer doen, daardoor zie je slechter

Hij: maar dat is mijn werk

Zij: dan moet je maar ander werk zoeken

Hij: dat kan dus niet

Zij: wat wil je dan dat ik zeg...



Man is weggegaan en heeft een klacht ingediend, bij een andere opticien wel netjes de ogen opgemeten en een perfecte nieuwe bril... (zelfde opticien, ander filiaal)



Later kregen we een excuusbrief van het hoofdkantoor met kaartjes voor het rijksmuseum



Mijn moeder kreeg laatst dezelfde suggestie. Ze loopt tegen de zestig en werkt in de zorg. Toen ze vroeg of die persoon dacht dat het gemakkelijk zo zijn om in een andere branche werk te vinden werd er gezegd: "dat zijn mijn zorgen niet."



Ja joh.
Kijk uit malloot, een kokosnoot.
Alle reacties Link kopieren
quote:dianaf schreef op 15 februari 2017 @ 11:57:

[...]



Briljant!



Tegenwoordig zit er blijkbaar een nieuwe optie in glazen, namelijk een filter tegen het blauwe licht dat van je computer/tv/telefoonscherm komt. Nou ja, misschien is het echt wel nuttig of zo, maar de lijst met opties mbt je glazen wordt steeds langer. Ontspiegelen, dunner slijper, speciale coatings ed. Bij mijn vorige montuur moest dunner slijpen sowieso (of anders een andere optie moest wel) en had ik ontspiegeling, maar ik heb nu gewone glazen en ik merk eigenlijk niet veel verschil met mijn huidige bril. Nou ja, ik heb het idee dat ik er juist minder last van heb...Tip: Je hebt geeneens nieuwe glazen nodig, je kunt gewoon een app installeren namelijk Twilight. Deze zorgt ervoor dat je beeld geen of minder blauw licht geeft. Je kunt deze gratis instellen op tijd bij zonsopgang en zonsondergang is het beeld dan donkerder, maar je kunt het ook zelf aanpassen aan het licht dat je prettig vind. Succes https://androidworld.nl/apps/twilight-slapen/ of deze https://justgetflux.com/
Alle reacties Link kopieren
quote:Falathiel schreef op 31 januari 2017 @ 07:58:

Mensen houden gewoon geen rekening met de dingen die nog na sluiting moeten gebeuren. Mensen rekenen nog rustig een grote order na sluiting af. Dit moet daarna nog gepakt en gecontroleerd worden en klaargezet voor transport. Dat de winkel dan al dicht is gegaan om 21.00 is leuk, maar ik ben nog regelmatig tot 22.00/22.30 bezig als ik op die afdeling sta die dag. De laatste klant is nooit voor kwart over negen de deur uit en alles moet daarna ook nog opgeruimd worden, waardoor je als je kassa staat ook niet eerder dan half tien naar huis kan als je tot sluit bent ingedeeld. Klanten houden er geen rekening mee dat je er al een hele dag heb opzitten en ook een keer naar huis wil. En soms de volgende ochtend alweer om 09.00 moet beginnen, dus graag ook nog iets thuis wil doen voor je weer naar bed gaat.



Wij werken voor dezelfde keten toch. Alleen andere vestigingen..

Heel herkenbaar, maar ik krijg wel betaald tot hoelaat ik er sta:). Jij ook toch? Of is de winkel in A anders?



Maar inderdaad een ochtenddienst na zon avonddienst kan pittig zijn. Heb wel een paar erge voorbeelden maar die zijn voor het andere draadje..
Alle reacties Link kopieren
Ben ik de enige die moeite heeft met verplichte tassencontroles? Ik kan me daar altijd onredelijk boos over maken. Ik hèb niks gejat, blijf met je poten van m'n spullen af. Bovendien heb ik zo'n bodemloze Mary Poppins-tas, en die twee miliseconden die de caissière daarin loert gaan echt geen diefstal voorkomen. Daarnaast worden (of werden, tot dit jaar, maar één zwaluw maakt nog geen zomer) de meeste winkeldiefstallen door mannen gepleegd, die meestal geen tas bij zich hebben. En als je ernaar vraagt is het altijd: "het mag van de politie, hoor." Nee, het mag niet van de politie. Je mag het vragen. Als een klant weigert mee te werken kun je, bij gerichte verdenking, de politie bellen, en anders mag je de klant hooguit de toegang tot de winkel ontzeggen. Schei toch uit zeg.



Ik probeer altijd netjes te blijven, want ik weet dat de mensen achter de kassa er ook niks aan kunnen doen (nog een reden waarom ik er een hekel aan heb, want zij krijgen wel alle shit over zich heen), maar ik vind het godsgruwelijk irritant en volgens mij levert het niks op.
Kijk uit malloot, een kokosnoot.
Ik kan me er geen seconde druk over maken die tascontrole. Ik open mijn tas altijd voor er om gevraagd wordt. ...en weer door.
Precies, je kan overal wel een principieel punt van maken. Te vergelijken met mensen die als ze een artikel van 5,99 kopen perse die cent terug willen of het met centjes gepast neerleggen.

Als ze je nou uitgebreid willen fouilleren okay, maar even een seconde in je tas kijken, nounou.
quote:-Puss-in-Bootz- schreef op 22 februari 2017 @ 15:44:

Ik kan me er geen seconde druk over maken die tascontrole. Ik open mijn tas altijd voor er om gevraagd wordt. ...en weer door.

Dat hangt er maar vanaf, ik heb meegemaakt dat een knul achter de kassa zat en zonder toestemming mijn tassen gewoon naar zich toetrok en opende, uhh nee op deze manier blijf je gewoon van mijn tassen af,mijn tassen mijn boodschappen.

Kwam er eentje van de beveiliging op me af dat ik anders niet meer de winkel in mocht prima, boodschappen laten staan en verteld dat ik wel naar een andere winkel ging.

Dezelfde winkel waar een persoon van de beveiliging (hoe hij de papieren en baan bemachtigd had is mij een raadsel) die eist van een invalide dat hij in haar wagen moet kijken en haar nog net niet helemaal uitkleed,met mij zijn heel veel mensen daar geen boodschappen meer gaan doen omdat we het zat waren om als een crimineel behandeld te worden.

Beveiliging is daar afgeschaft en tassencontrole is afgeschaft.

Als ik in een winkel ben en ik heb een tas met boodschappen bij me (bon in mijn jaszak) en ze vragen fatsoenlijk of ze even mogen kijken dan heb ik er geen problemen mee,maar op een onbeschofte manier niet dan mogen ze hun zooi houden,ik ben niet afhankelijk van die super er staan er 4 in de buurt van elkaar.
Ik ga uiteraard niet van onbeschofte akties uit.

Lijkt me vrij logisch.



Het ging om een tascontrole in het algemeen.
Alle reacties Link kopieren
De meeste winkels hier in de buurt hebben de tassencontrole allemaal na een paar maanden weer afgeschaft, dus zo heel effectief kan het niet zijn.



Ik heb er moeite mee omdat je er normaal van uit gaat dat iemand geen strafbare feiten pleegt tot je bewijs hebt dat dat wel zo is. Nu draai je dat om. Als ik in die desbetreffende winkel iets had willen jatten had ik het óf op de bodem van mijn tas verstopt, óf onder mijn jas,

of als het iets kleins was in mijn jaszak. Je schiet er dus helemaal niks mee op. Bovendien verkoopt die winkel met name dingen als grote gereedschappen, tuinmeubelen en bloempotten. Hoe moet ik die in m'n handtas meekrijgen?



Meestal laat ik overigens gewoon braaf in m'n tas kijken maar vandaag was ik het even beu, dus heb ik er wat van gezegd. Ik ben beleefd gebleven, hoor
Kijk uit malloot, een kokosnoot.
Alle reacties Link kopieren
Is ook een soort van preventieve werking volgens mij, die tassencontrole, zal mij aan mijn billen oxyderen hoor...Zo zet ik op mijn werk op ieder briefje van 20 en 50 een streep met een stift die, als het briefje vals zou zijn, een donkere streep maakt. Krijg er alle keren weer opmerkingen over, maar een valse zullen ze bij mij niet proberen te slijten op deze manier.
die ik wilde bestaat al...
Alle reacties Link kopieren
Oh ik heb tot nu toe echt nog nooit een tassencontrole gehad. Maar het hangt er wat mij betreft wel van af hoe het gebracht wordt. Het is de toon die de muziek maakt.
Alle reacties Link kopieren
quote:attribuutje schreef op 22 februari 2017 @ 20:18:

Is ook een soort van preventieve werking volgens mij, die tassencontrole, zal mij aan mijn billen oxyderen hoor...Zo zet ik op mijn werk op ieder briefje van 20 en 50 een streep met een stift die, als het briefje vals zou zijn, een donkere streep maakt. Krijg er alle keren weer opmerkingen over, maar een valse zullen ze bij mij niet proberen te slijten op deze manier.



Echt? Wat flauw.



Ik ben altijd wel een beetje bang dat ik toch perongeluk van een winkel nepgeld terug heb gekregen, wanneer mijn briefjes gescand worden. Ik betaal namelijk vrijwel altijd met contant (vind ik fijner), dus dan is de kans best groot dat je een nepbriefje van een winkel krijgt die dat zelf niet door had.



Zo heb ik ooit een hele rare 2 euro terug gekregen. Kwam ik pas achter toen ik niet meer wist van welke winkel. Ik kon er echt geen wijs uit van welk land deze munt kwam oid. Wel vervelend, want daar gaat mijn 2 euro. Is niet veel, maar als het vaak gebeurt.. en technisch gezien heeft die winkel mij dus 2 euro te weinig terug gegeven. En dat vond ik wel zuur
''The sea, once it casts its spell, holds on in its net of wonder forever.''
Alle reacties Link kopieren
Ik vind de leeftijdscontrole in de supermarkt net zo irritant... Ik snap het, ik weet dat het belangrijk is, maar ik mag al 10 jaar alcohol kopen en nog steeds word ik aan de kassa behandeld als een puber die vanavond aan de zuip gaat als ik eens een wijntje voor bij het eten koop. 'Mag ik je ID effe zien?', of iets in die trant. Voor jou ben ik u, snotneus, denk ik dan. Terwijl ik zelf aan de kassa heb gezeten en weet hoe lastig het is om leeftijden te schatten. En dan ben ik ook nog eens 'gezegend' met een babyface, dus ik denk dat ik me er maar beter bij neer kan leggen dat ik voorlopig mijn rijbewijs nog maar bij de hand moet houden...
The birds are the keepers of our secret, as they saw us where we lay
Alle reacties Link kopieren
quote:_Vogeltje_ schreef op 23 februari 2017 @ 00:23:

Ik vind de leeftijdscontrole in de supermarkt net zo irritant... Ik snap het, ik weet dat het belangrijk is, maar ik mag al 10 jaar alcohol kopen en nog steeds word ik aan de kassa behandeld als een puber die vanavond aan de zuip gaat als ik eens een wijntje voor bij het eten koop. 'Mag ik je ID effe zien?', of iets in die trant. Voor jou ben ik u, snotneus, denk ik dan. Terwijl ik zelf aan de kassa heb gezeten en weet hoe lastig het is om leeftijden te schatten. En dan ben ik ook nog eens 'gezegend' met een babyface, dus ik denk dat ik me er maar beter bij neer kan leggen dat ik voorlopig mijn rijbewijs nog maar bij de hand moet houden...Ehm... Je bent dus 26. Aangezien ze tot 25 om een legitimatiebewijs moeten vragen, is dat toch niet zo heel absurd?
Oh dear, how sad, never mind.

Dit is een oud topic. Het topic is daarom gesloten.
Maak een nieuw topic aan om verder praten over dit onderwerp.

Terug naar boven