Geld & Recht alle pijlers

Belachelijke acties winkel- en horecapersoneel

20-11-2016 17:08 3061 berichten
Alle reacties Link kopieren
Er bestond vroegah een topic, maar dat is alweer drie jaar zo dood als een pier, dus ach, waarom niet eens een nieuwe.



Het zijn namelijk zulke heerlijke topics dit om de verhalen te lezen.



Dus vertel, welke belachelijke acties van winkel- of horecapersoneel hebben jullie mee gemaakt??

(en dit is geenszins bedoeldals aanval op winkelpersoneel in het algemeen, de meeste mensen die ik tref zijn heel lief, aardig en gezellig. Voel je dan ook vooral vrij om het vergelijkbare topic over onbeschofte klanten te uppen).



De aanleiding?

Ik maakte gisteren iets mee dat ik dacht, dit moet ik echt in dit topic tikken.

Niet helemaal winkelpersoneel, maar toch...



We zaten gisteren in de bioscoop en net voor de film begint was ik snel naar het toilet gegaan.

Ik stond mijn handen te wassen en was getuige van de volgende scene;

Een meisje van een jaar of 8 komt het toilet binnen en wil doorlopen. Ze wordt tegen gehouden door de toiletjuffrouw en moet onder een meter gaan staan om te kijken of ze moet betalen (blijkbaar op basis van lengte).

Kind was, jawel, een hele centimeter te lang om gratis te mogen plassen. Toiletjuffrouw vroeg of het meisje geen geld bij zich had. Niet dus. Toiletjuffrouw vroeg vervolgens of ze dat niet even bij mamma kon gaan halen.

Meisje met gekruiste pootjes en helemaal beduusd, weet er nog uit te persen dat mamma al in de bioscoopzaal zit maar dat ze zo nodig moet plassen.

Toiletjuffrouw hield voet bij stuk, meisje moest eerst betalen en anders niet naar het toilet



En ik weet dat toiletjuffrouw zijn geen droombaan is en dat ze het moeten hebben van de betalende klanten, maar kom zeg, 40 cent voor een kind dat 1 centimeter te groot is om nog gratis te mogen....

Ik vond het diep triest iig.



Even een aanvulling omdat ik al bijna harteloos overkom geloof ik; ik heb uiteraard die 40 cent betaald zodat het kind kon gaan plassen.

Ik vond vooral de situatie heel erg bizar.



Wat zijn jullie ervaringen? Shoot!!
668, the neighbour of the Beast
Alle reacties Link kopieren
quote:creed schreef op 18 februari 2017 @ 14:34:

[...]

Prismaglazen kan je krijgen bij de betere opticien. Mijn man heeft ze ook altijd.Het vreemde is, dat ook de orthoptiste die aan de polikliniek verbonden is, er niet toe te bewegen was.
Alle reacties Link kopieren
quote:Hayek schreef op 23 februari 2017 @ 00:26:

[...]



Ehm... Je bent dus 26. Aangezien ze tot 25 om een legitimatiebewijs moeten vragen, is dat toch niet zo heel absurd?

Dit, gezeur om niks. Over tien jaar loop je te zeuren dat het je nooit meer gevraagd wordt...

Bij de ah hier werd een oudere dame van een jaar of 80 om haar id kaart gevraagd. Dat was geniaal! Ze stond eerst een beetje glazig te kijken, ging toen naarstig op zoek naar haar id kaart en liet die blozend zien. De jongen (jaar of 20) achter de kassa 'ah, net oud genoeg om wijn te kopen, je hebt mazzel jongedame' . Mevrouw was helemaal blij, hij heeft haar dag gemaakt en die van mij.
Kia aka brandhout voor de hel, aangenaam.
Alle reacties Link kopieren
quote:-Puss-in-Bootz- schreef op 22 februari 2017 @ 15:44:

Ik kan me er geen seconde druk over maken die tascontrole. Ik open mijn tas altijd voor er om gevraagd wordt. ...en weer door.Ik kom al niet eens meer bij de winkels waarvan ik weet dat er controle is. Mijn tas, mijn spullen. Een keer een controle gehad en ik had net medicijnen bij de apotheek gehaald. Zaten ook in een zakje, en of ik dat toch maar even wou laten zien! Wie zegt dat er niet iets anders in het zakje zit? Boodschappen laten staan en weggelopen, nooit meer teruggekomen.
“Happiness can be found, even in the darkest of times, if one only remembers to turn on the light.”
Alle reacties Link kopieren
quote:Hayek schreef op 23 februari 2017 @ 00:26:

[...]



Ehm... Je bent dus 26. Aangezien ze tot 25 om een legitimatiebewijs moeten vragen, is dat toch niet zo heel absurd?



Dat weet ik, maar het is de manier waarop ik vaak aangesproken word die me stoort. Waarschijnlijk ook wel in combinatie met het feit dat ik altijd veel jonger ben behandeld dan dat ik werkelijk ben. Wanneer gaan ze me nou eens voor vol aanzien, denk ik dan.



Tijdje terug was ik vanwege een afspraak met een docent op de open dag van mijn oude middelbare school, waar ik nu 8 jaar vanaf ben. Terwijl ik door de gangen liep werd ik hier en daar aangesproken alsof ik een school-zoekende achtstegroeper was. Kun je nagaan.



Een paar jaar geleden met carnaval, we wilden met een groepje ergens naar binnen waar je 21 voor moest zijn. Ik was de enige die al 21 was. Ik was ook de enige die moest legitimeren.



Wellicht begrijp je dan dat ik die alcoholcontroles ook een beetje beu ben.
The birds are the keepers of our secret, as they saw us where we lay
Alle reacties Link kopieren
Dat snap ik Vogeltje, maar toch moet het. Als ik 26 ben wil ik trouwens echt nog niet aangesproken worden met U hoor. Dan voel ik me al helemaal oud
''The sea, once it casts its spell, holds on in its net of wonder forever.''
quote:_Vogeltje_ schreef op 23 februari 2017 @ 09:25:

[...]





Dat weet ik, maar het is de manier waarop ik vaak aangesproken word die me stoort. Waarschijnlijk ook wel in combinatie met het feit dat ik altijd veel jonger ben behandeld dan dat ik werkelijk ben. Wanneer gaan ze me nou eens voor vol aanzien, denk ik dan.



Tijdje terug was ik vanwege een afspraak met een docent op de open dag van mijn oude middelbare school, waar ik nu 8 jaar vanaf ben. Terwijl ik door de gangen liep werd ik hier en daar aangesproken alsof ik een school-zoekende achtstegroeper was. Kun je nagaan.



Een paar jaar geleden met carnaval, we wilden met een groepje ergens naar binnen waar je 21 voor moest zijn. Ik was de enige die al 21 was. Ik was ook de enige die moest legitimeren.



Wellicht begrijp je dan dat ik die alcoholcontroles ook een beetje beu ben.



Ruilen? Ik word al sinds mijn 16de met u aangesproken en heb mij nog nooit hoeven legitimeren



Zelfs op mijn 15de een tattoo laten zetten bij een normale tattooshop. En jongens van mijn leeftijd keken niet naar mij, ik had altijd oudere vriendjes.



En nu denkt men dat ik net zo oud ben als mijn man die echt wel een paar jaar ouder is
quote:Muurhanger schreef op 22 februari 2017 @ 22:48:

[...]



Zo heb ik ooit een hele rare 2 euro terug gekregen. Kwam ik pas achter toen ik niet meer wist van welke winkel. Ik kon er echt geen wijs uit van welk land deze munt kwam oid. Wel vervelend, want daar gaat mijn 2 euro. Is niet veel, maar als het vaak gebeurt.. en technisch gezien heeft die winkel mij dus 2 euro te weinig terug gegeven. En dat vond ik wel zuur Ik kreeg pas bij Kruidvat ook een rare 2 euro terug, doordat hij anders voelde keek ik er eens goed naar. Was het een thaise bath ofzo en ik zei die hoef ik niet, ik wil 2 euro. Meisje achter de kassa, ja maar wij kunnen er niks mee. Nee ik wel dan, dat is jullie probleem en dat hoeft mij geen 2 euro te kosten toch. Vond ze maar raar van mij maar ik kreeg wel een 2 euro munt.
Alle reacties Link kopieren
quote:-Kia-Ora- schreef op 23 februari 2017 @ 01:57:

[...]

Dit, gezeur om niks. Over tien jaar loop je te zeuren dat het je nooit meer gevraagd wordt...

Bij de ah hier werd een oudere dame van een jaar of 80 om haar id kaart gevraagd. Dat was geniaal! Ze stond eerst een beetje glazig te kijken, ging toen naarstig op zoek naar haar id kaart en liet die blozend zien. De jongen (jaar of 20) achter de kassa 'ah, net oud genoeg om wijn te kopen, je hebt mazzel jongedame' . Mevrouw was helemaal blij, hij heeft haar dag gemaakt en die van mij.Haha, dat is eigenlijk een actie die hier niet thuis hoort.
Als klagen telde als werk, dan had mijn ex zich ook moeiteloos een Mercedes kunnen veroorloven.
Alle reacties Link kopieren
quote:Jongensmama2009 schreef op 21 februari 2017 @ 09:07:

[...]

Tip: Je hebt geeneens nieuwe glazen nodig, je kunt gewoon een app installeren namelijk Twilight. Deze zorgt ervoor dat je beeld geen of minder blauw licht geeft. Je kunt deze gratis instellen op tijd bij zonsopgang en zonsondergang is het beeld dan donkerder, maar je kunt het ook zelf aanpassen aan het licht dat je prettig vind. Succes https://androidworld.nl/apps/twilight-slapen/ of deze https://justgetflux.com/Bedankt! Wel een goed tip, eens kijken of de admin hier op het werk mee wil werken.
Als klagen telde als werk, dan had mijn ex zich ook moeiteloos een Mercedes kunnen veroorloven.
Rare munten en gescheurde briefjes weiger ik, uiteraard wel vriendelijk. Die brengen ze maar naar de bank. Ga je toch geen andere klant mee opzadelen?
Alle reacties Link kopieren
ik ook, op de een of andere manier kan ik bijna direct zien of een munt vreemd is of niet, laatst ook kreeg ik een Turkse lira munt dus ik zeg sorry maar dit is geen euro. kreeg ik als antwoord : ja maar ik kreeg deze van de Albert Heijn, ja dus dacht ik . maar zei beleefd hm blijkbaar letten ze niet goed op bij AH maar ik wel.



of naar fooien pot van de MC Donalds die accepteert alles
Relax we're all crazy, it's not a competition
Ik ben sowieso geen fan meer van Kruidvat sinds ik voor leugenaar uitgemaakt ben maar soms hebben ze alleen daar wat ik zoek.

Tijd geleden wilde ik een pak met 3 bussen Gilette scheergel afrekenen waar een sticker op zat van 5 euro. Koopje dacht ik die neem ik mee. Kom ik bij de kassa, geeft de kassa 9,98 aan dus ik zeg volgens mij klopt de prijs niet want er zit een sticker met 5 euro erop. Kassamevrouw zegt, de kassa klopt. Ik zeg er zit toch een sticker op dus ik ga er vanuit dat dat de juiste prijs is. Nou mevrouw, die kunt u wel van een ander product afgehaald hebben en er zelf opgeplakt hebben. De stoom kwam bijna uit mijn oren en zeg kijk dan, het hele schap (stond ik toevallig vlakbij ) staat vol met pakken van 3 bussen voor 5 euro. Zij, nou dan heeft iemand ze vast verkeerd geprijsd.
Alle reacties Link kopieren
quote:Hayek schreef op 23 februari 2017 @ 00:26:

[...]



Ehm... Je bent dus 26. Aangezien ze tot 25 om een legitimatiebewijs moeten vragen, is dat toch niet zo heel absurd?Mij werd het laatst ook nog gevraagd. Ik ben 31. Toen stond ik toch wel even raar te kijken.
Kijk uit malloot, een kokosnoot.
Wees blij. Mij vragen ze nooit meer om legitimatiebewijs
Mij vragen ze ook altijd, behalve als ze me al vaker geholpen hebben. Ik vind het niet erg. Ik ben 30 maar zie er veel jonger uit dus ik snap het wel.

Één keer was ik mijn Id-kaart vergeten en toen kreeg ik geen sigaretten mee. Dat vond ik wel lullig want ze kende me gewoon, ze was alleen erg chagrijnig die dag.
Gisteren bij het kruidvat. Die was pas geopend in een ander pand. Daardoor was het wat drukker dan normaal (was mijn idee tenminste, ze hadden iig speciale acties).

Anyway, ik hoefde maar 1 ding te hebben en sloot aan in het rijtje voor de kassa. Voor me stonden denk ik 3 of 4 mensen.

Schuin achter mij stond het apparaat waarmee je een foto-album kunt maken, of iig foto's op kan halen. Geen idee hoe het werkt want ik ben niet zo van de foto's. Een vrouw vroeg aan een medewerkster van het kruidvat of ze haar even kon helpen met de bestelling van de foto's ophalen. Medewerkster zei gelijk, ik moet nu kassa draaien, ik heb geen tijd want het is druk bij de kassa. Terwijl er inmiddels nog maar 2 mensen voor mij stonden. Ze wenkte mij gelijk en liet die vrouw gewoon bij dat apparaat staan.. Laat gewoon 1 kassa open en help die vrouw.. tjonge..
Alle reacties Link kopieren
quote:paper-clip schreef op 23 februari 2017 @ 10:56:

[...]





Ik kreeg pas bij Kruidvat ook een rare 2 euro terug, doordat hij anders voelde keek ik er eens goed naar. Was het een thaise bath ofzo en ik zei die hoef ik niet, ik wil 2 euro. Meisje achter de kassa, ja maar wij kunnen er niks mee. Nee ik wel dan, dat is jullie probleem en dat hoeft mij geen 2 euro te kosten toch. Vond ze maar raar van mij maar ik kreeg wel een 2 euro munt.
Alle reacties Link kopieren
quote:-Kia-Ora- schreef op 23 februari 2017 @ 01:57:

[...]



Dit, gezeur om niks. Over tien jaar loop je te zeuren dat het je nooit meer gevraagd wordt...

Bij de ah hier werd een oudere dame van een jaar of 80 om haar id kaart gevraagd. Dat was geniaal! Ze stond eerst een beetje glazig te kijken, ging toen naarstig op zoek naar haar id kaart en liet die blozend zien. De jongen (jaar of 20) achter de kassa 'ah, net oud genoeg om wijn te kopen, je hebt mazzel jongedame' . Mevrouw was helemaal blij, hij heeft haar dag gemaakt en die van mij. briljant! Wat een leuke man
Alle reacties Link kopieren
quote:Kwebbeltje91 schreef op 23 februari 2017 @ 15:53:

Gisteren bij het kruidvat. Die was pas geopend in een ander pand. Daardoor was het wat drukker dan normaal (was mijn idee tenminste, ze hadden iig speciale acties).

Anyway, ik hoefde maar 1 ding te hebben en sloot aan in het rijtje voor de kassa. Voor me stonden denk ik 3 of 4 mensen.

Schuin achter mij stond het apparaat waarmee je een foto-album kunt maken, of iig foto's op kan halen. Geen idee hoe het werkt want ik ben niet zo van de foto's. Een vrouw vroeg aan een medewerkster van het kruidvat of ze haar even kon helpen met de bestelling van de foto's ophalen. Medewerkster zei gelijk, ik moet nu kassa draaien, ik heb geen tijd want het is druk bij de kassa. Terwijl er inmiddels nog maar 2 mensen voor mij stonden. Ze wenkte mij gelijk en liet die vrouw gewoon bij dat apparaat staan.. Laat gewoon 1 kassa open en help die vrouw.. tjonge..Waarschijnlijk een kwestie van: Oeps ik durf niet te zeggen dat ik geen idee heb hoe dat apparaat werkt. Weet je wat ik ga wel kassa draaien
De waarheid is dat iedereen zomaar wat probeert
quote:Maechtje schreef op 22 februari 2017 @ 17:11:

De meeste winkels hier in de buurt hebben de tassencontrole allemaal na een paar maanden weer afgeschaft, dus zo heel effectief kan het niet zijn.



Ik heb er moeite mee omdat je er normaal van uit gaat dat iemand geen strafbare feiten pleegt tot je bewijs hebt dat dat wel zo is. Nu draai je dat om. Als ik in die desbetreffende winkel iets had willen jatten had ik het óf op de bodem van mijn tas verstopt, óf onder mijn jas,

of als het iets kleins was in mijn jaszak. Je schiet er dus helemaal niks mee op. Bovendien verkoopt die winkel met name dingen als grote gereedschappen, tuinmeubelen en bloempotten. Hoe moet ik die in m'n handtas meekrijgen?



Meestal laat ik overigens gewoon braaf in m'n tas kijken maar vandaag was ik het even beu, dus heb ik er wat van gezegd. Ik ben beleefd gebleven, hoor Precies dat, het idee dat ik weleens verdacht zou kunnen zijn, bah da is de omgekeerde wereld. gelukkig is dat hier niet. Hier mag ik gelukkig ook mijn mandje in mijn fietstas legen en heb je geen munt nodig voor een karretje.
En als het zo doorgaat word je straks preventief gefouilleerd, waar is de grens?
Alle reacties Link kopieren
quote:_Aphia_ schreef op 20 februari 2017 @ 22:40:

Door dit verhaal over de opticien schiet me ook weer iets raar te binnen. Mijn ogen zijn niet al te best dus draag al jaren lenzen/bril. Mijn ogen gaan steeds wel iets achteruit dus moet toch wel regelmatig laten opmeten.



Aantal haar geleden verhuisd; was de dichtstbijzijnde (enige) opticien de Hans Anders. Lenzen waren daar ook tig euro goedkoper dus ik dacht, ach ja, waarom niet.

De mevrouw heeft alkes opgemeten, lenzen en bril gekocht prima.



Ik dacht, mijn ogen zijn weer achteruit gegaan want in de supermarkt kon ik de prijsjes niet meer lezen. Blijkt later dat die lenzenmevrouw me lenzen zonder cilinder heeft verkocht. "ja, die bestaan niet"

Bestaan niet?! Ik heb al jaren lenzen met cilinder. Ja, oké, ze bestaan wel maar wij verkopen ze niet ...



nou ja! Was zó verbaasd :S

(en later ook wel blij dat mijn ogen dus nog niet zo slecht geworden waren dat ze niet meer te corrigeren zijn)



Of Hans Anders inmiddels dit soort lenzen wel verkoopt of dat ze hun klanten eerlijk zeggen dat ze voor bepaalde zaken beter ergens anders heen kunnen gaan weet ik niet. Ben er natuurlijk nooit meer teruggekomen.Ik weet niet hoe lang het bij jou geleden is maar mijn dochter heeft al zeker 7 jaar lenzen met cilinder bij HA. Ze is er zeer tevreden over
Alle reacties Link kopieren
Gelukkig dat jouw dochter wel goed geholpen is!

Is natuurlijk ook echt bizar dat me dat toen verkocht is.



en ik probeer oprecht te bedenken wanneer het geweest is; ik zie die vrouw zo voor me, maar geen idee of het 10 of 8 jaar geleden is. Zoieso lang!

(ik word oud ;))
quote:pipootje schreef op 24 februari 2017 @ 08:34:

En als het zo doorgaat word je straks preventief gefouilleerd, waar is de grens?

Tja, misschien vinden ze de mensen bij wie ze de tas willen zien inderdaad verdacht. Of je moeten steekproefsgewijs een aantal mensen controleren.

Bij de zelfscan wordt ik ook eens in de zoveel tijd gecontroleerd. Prima hoor, het weerhoudt winkeldieven ook zo'n controle.
Dit zou kunnen vallen onder belachelijke acties en ik ben dus benieuwd wat men er hier van vindt. Een kennis van mij heeft een dochter en die heeft onlangs bij een DA drogist een blusher of poeder getest. Dit bleek echter geen tester te zijn maar een nieuwe. De verkoopster 'betrapte' haar erop en vroeg haar om het artikel te betalen. Het meisje heeft haar moeder gebeld (want geen geld) en die is gekomen. Is een hele rel geworden want "belachelijk dat ze moet betalen als ze zich vergist,". De winkelier zegt echter dat ze met koeienletters TESTER op een artikel kunnen zetten maar dat mensen nog steeds nieuwe doosjes opentrekken. Ze zijn het beu dus nu brengen ze het in rekening. Dus...betalen in dit geval, terecht of niet? Wat vinden jullie?

Dit is een oud topic. Het topic is daarom gesloten.
Maak een nieuw topic aan om verder praten over dit onderwerp.

Terug naar boven