Geld & Recht alle pijlers

Belachelijke acties winkel- en horecapersoneel

20-11-2016 17:08 3061 berichten
Alle reacties Link kopieren
Er bestond vroegah een topic, maar dat is alweer drie jaar zo dood als een pier, dus ach, waarom niet eens een nieuwe.



Het zijn namelijk zulke heerlijke topics dit om de verhalen te lezen.



Dus vertel, welke belachelijke acties van winkel- of horecapersoneel hebben jullie mee gemaakt??

(en dit is geenszins bedoeldals aanval op winkelpersoneel in het algemeen, de meeste mensen die ik tref zijn heel lief, aardig en gezellig. Voel je dan ook vooral vrij om het vergelijkbare topic over onbeschofte klanten te uppen).



De aanleiding?

Ik maakte gisteren iets mee dat ik dacht, dit moet ik echt in dit topic tikken.

Niet helemaal winkelpersoneel, maar toch...



We zaten gisteren in de bioscoop en net voor de film begint was ik snel naar het toilet gegaan.

Ik stond mijn handen te wassen en was getuige van de volgende scene;

Een meisje van een jaar of 8 komt het toilet binnen en wil doorlopen. Ze wordt tegen gehouden door de toiletjuffrouw en moet onder een meter gaan staan om te kijken of ze moet betalen (blijkbaar op basis van lengte).

Kind was, jawel, een hele centimeter te lang om gratis te mogen plassen. Toiletjuffrouw vroeg of het meisje geen geld bij zich had. Niet dus. Toiletjuffrouw vroeg vervolgens of ze dat niet even bij mamma kon gaan halen.

Meisje met gekruiste pootjes en helemaal beduusd, weet er nog uit te persen dat mamma al in de bioscoopzaal zit maar dat ze zo nodig moet plassen.

Toiletjuffrouw hield voet bij stuk, meisje moest eerst betalen en anders niet naar het toilet



En ik weet dat toiletjuffrouw zijn geen droombaan is en dat ze het moeten hebben van de betalende klanten, maar kom zeg, 40 cent voor een kind dat 1 centimeter te groot is om nog gratis te mogen....

Ik vond het diep triest iig.



Even een aanvulling omdat ik al bijna harteloos overkom geloof ik; ik heb uiteraard die 40 cent betaald zodat het kind kon gaan plassen.

Ik vond vooral de situatie heel erg bizar.



Wat zijn jullie ervaringen? Shoot!!
668, the neighbour of the Beast
mimarr schreef op 04 april 2017 @ 17:34:

Zojuist een klusjesman aan huis gehad. Tijdens de werkzaamheden had hij gezien dat er iets anders kapot was. Laten maken zou +/- 200 euro kosten. Klusjesman; "jammer dat uw man niet thuis is, anders had hij gelijk akkoord kunnen geven en had ik het nu gelijk kunnen maken" want blijkbaar ben ik als vrouw zijnde niet gemachtigd om dat soort beslissingen te maken



Hier een keer een verkoper (van een internet provider) aan de deur. Stond langs mij heen de woonkamer in te loeren of mijn man thuis was, want die zou het allemaal wel beter snappen.

Internet, dat begrijpt mijn moeder van 80 nog.
Niet echt een belachelijke actie, maar wel gek.

In een winkel waar ik regelmatig kom, bestaat een spaarsysteem. Naar aanleiding van het bestede bedrag krijg je spaarpunten (met een pasje). En per 50 spaarpunten kun je die inwisselen voor 1 €.

Op de kassabon kun je zien hoeveel punten je spaart.



Nu heb ik ontdekt dat daar hélemaal niets van klopt! Ik heb 2 kassabonnen eens goed bekeken. Op de eerste heb ik bijna € 40 uitgegeven en vervolgens zijn er punten áfgetrokken, !!

Op de tweede bon heb ik ruim € 25 uitgegeven. Er zijn toen 24 punten áfgetrokken en ik heb die dag 1 punt gespaard.... !!



Ik heb de winkel in kwestie een mailtje gestuurd en gevraagd hoe die spaaractie eigenlijk in elkaar zit, 'omdat ik er nix van snap.....'

De baas van de winkel heeft me keurig geantwoord dat er inderdaad 'iets niet in orde' lijkt en dat hij het uit gaat zoeken. Hij zal me hier nader over berichten.

Ik ben zeer benieuwd.

Het gaat maar om een klein bedrag, maar het is toch heel vreemd.
Alle reacties Link kopieren
Zo heeft mijn oma ooit eens een hele discussie gehad met een buschauffeur. Voor een bepaald actietarief moest je met 'minimaal twee personen' zijn.

Mijn oma vond dat zij samen met een vriendin ook 'minimaal twee personen' wás, maar daar dacht de buschauffeur anders over.
quote:Meauve01 schreef op 06 april 2017 @ 11:10:

Laatst was ik in een drogisterij waar een 1 + 1 gratis aanbieding was, dus ik kocht vier dezelfde artikelen. Leg ik deze bij de kassa neer, zegt de kassadame letterlijk "je mag er even vier bij pakken, die krijg je gratis". Ik probeerde haar nog uit te leggen dat 2 = 2 gratis ook werkt, maar het kwam niet bij haar binnen hahhaha, ergens wel heel slim, hihi
Toen ik zwanger was, vroeg een dame van een babywinkel wanneer ik uit was gerekend.

Ze gilde letterlijk toen ik de maand noemde.

Andere collega ernaast, me allebei heel medelijdend aankijken.

Ze pakte mijn hand en zei heel ernstig: 'dan mis je nét de 9 maandenbeurs, echt jammer zeg. En de wintercollectie van dat en dat merk, want als je net bevallen bent ga je niet wekelijks even langs, en de leuke dingen komen soms met een late levering'

Er kwam een andere klant aan en die vroeg echt of er wat was, zo'n bedrukte stemming hing er ineens.
Jeetje, dus je moet met het 'plannen' van je zwangerschap rekening houden met:



Kerst, sinterklaas, verjaardagen van familie, grote vakantie en weet ik wat nog meer en dan OOK nog de negen maanden beurs...



de lieverds van de winkels dachten zeker nog dat het leven maakbaar was
quote:rosings schreef op 06 april 2017 @ 16:27:

Jeetje, dus je moet met het 'plannen' van je zwangerschap rekening houden met:



Kerst, sinterklaas, verjaardagen van familie, grote vakantie en weet ik wat nog meer en dan OOK nog de negen maanden beurs...



de lieverds van de winkels dachten zeker nog dat het leven maakbaar was



Ik was inderdaad opgetogen dat ik überhaupt zwanger was.

Met man nog zo gelachen, dat we dan naar de verloskundige zouden gaan:

'ja hoor es, we hebben het dan wel 5 jaar geprobeerd incl vruchtbaarheidspoli, maar haal maar weg dan. Anders kan ze alleen maar oude collectie aan met zo'n geboortedatum, en ik heb ook recht op mijn roze wolk natuurlijk'.

Echt.
Alle reacties Link kopieren
Mensen schijnen wel vaker te denken dat je zoiets kunt plannen.

Toen ik na jaren eindelijk een zwangerschap had die wel scheen te lukken kreeg ik toch opvallend vaak de opmerking dat het wel erg handig was dat ik 1/ opnieuw een zoon kreeg en 2/ die ook nog in hetzelfde seizoen zou geboren worden als oudste.

Ik was al lang blij dat ik überhaupt nog een kind kreeg, wat maakte het uit welk geslacht en in welk seizoen dat zou zijn.



Maar die verkoopsters zijn wel erg, een babybeurs missen is echt wel een drama zeg
Alle reacties Link kopieren
OT, maar in dezelfde categorie. Toen we voor de 3e iui behandeling in de fert. kliniek waren keek de arts mij vlák voor de inseminatie (dus met de spuit al in de aanslag zeg maar) met een scheef hoofd aan en zei "weet je het zeker? Want als het dit keer plakt krijg je een kerstkindje". We moesten daar nog hartelijk om lachen. (was ook niet serieus bedoelt). En ja hoor, ik ben een paar dagen voor kerst bevallen van onze oudste :p
Alle reacties Link kopieren
Hahaha... wat vreselijk zeg, de negenmaandenbeurs missen!?!



Ik zat hoogzwanger op een bankje bij de opticien te wachten op mijn man die een nieuwe bril uitzocht, toen een medewerkster aan mij vroeg wanneer ik de baby verwachtte. 'Morgen.' 'Morgen? Nee, ik bedoel: wat is de uitgerekende datum.' 'Ja, morgen.' Ze kreeg nog net geen rolberoerte. Denk dat ze dacht dat je dan thuis op de bank moet gaan zitten wachten tot je vliezen breken ofzo. Dat je dat dan vijf weken zou kunnen doen, omdat vanaf drie weken vóór tot twee weken na die datum binnen de normale marge valt heb ik niet eens geprobeerd om uit te leggen.
"I'm gonna see if you know the words to this song. If you don't you better ask somebody!"
Alle reacties Link kopieren
Bij de H&M stonden twee meiden gezellig de rekken te sorteren. Een haalde een trui uit het rek en begon tegen haar collega over de kledingmaat van de trui: want als zij ooit een grotere maat zou krijgen dan 38 zou ze echt zelfmoord plegen. De ander deelde die gedachte en vond dat toch wel het ergste wat je maar kan overkomen.

Wilde ze er nog op aanspreken, maar had geen zin om mijn energie te verspillen aan zulke meiden...
quote:Meauve01 schreef op 06 april 2017 @ 11:10:

Laatst was ik in een drogisterij waar een 1 + 1 gratis aanbieding was, dus ik kocht vier dezelfde artikelen. Leg ik deze bij de kassa neer, zegt de kassadame letterlijk "je mag er even vier bij pakken, die krijg je gratis". Ik probeerde haar nog uit te leggen dat 2 = 2 gratis ook werkt, maar het kwam niet bij haar binnen

Oh dat moet bijna wel de kruidvat zijn waar ik ook wel eens kom. Ze snappen het echt niet en ik ben gestopt met uitleggen.



Ik kocht er eens luiers, 1+1gratis. Ik nam 4 pakken. Dus de kassa verrekent dat en ik betaal maar 2 pakken luiers. Zoals het hoort. Maar ze stónd erop dat ik 4 gratis pakken ging halen. Ik praten als Brugman dat dat toch echt niet klopt. Laten zien op de bon dat de kassa het al als 2+2 verrekend heeft. Voorgerekend. Maar nee. Er moesten en zouden 4 gratis pakken luiers bij. En nee die hoefde ze echt niet aan te slaan, dat wist ze zeker. Ik nog gezegd dat ze er beter iemand anders even bij kon halen, dat ze andrs straks met een voorraadverschil zat als ze ze niet aansloeg, maar dat hoefde echt niet hoor, ze wist heus wel hoe het moest. Nou ja. Ik ben op een gegeven moment maar gestopt met protesteren en ben met 8 (!) pakken luiers voor de prijs van 2 naar buiten gegaan.
Goeie deal appeltje!
Alle reacties Link kopieren
quote:tiramisuusje schreef op 06 april 2017 @ 11:00:

[...]



Ik denk dat dat misschien weleens juist de intentie van de klusjesman was, om zichzelf bijna te verzekeren van wat extra werk even op het ego van de vrouw inwerken.



Hahaha dat zou wat zijn!

Nee, dit was een heel vriendelijke maar enigszins oude man, denk in de 60 ergens. Het kwam eruit alsof het voor hem nog gewoon erg vanzelfsprekend was dat de vrouw het huishouden doet en de man over het geld gaat, nog van vroeger zeg maar. Zaten verder geen vervelende bedoelingen achter volgens mij ;)
Alle reacties Link kopieren
quote:Trevina schreef op 06 april 2017 @ 12:33:

mimarr schreef op 04 april 2017 @ 17:34:

Zojuist een klusjesman aan huis gehad. Tijdens de werkzaamheden had hij gezien dat er iets anders kapot was. Laten maken zou +/- 200 euro kosten. Klusjesman; "jammer dat uw man niet thuis is, anders had hij gelijk akkoord kunnen geven en had ik het nu gelijk kunnen maken" want blijkbaar ben ik als vrouw zijnde niet gemachtigd om dat soort beslissingen te maken



Hier een keer een verkoper (van een internet provider) aan de deur. Stond langs mij heen de woonkamer in te loeren of mijn man thuis was, want die zou het allemaal wel beter snappen.

Internet, dat begrijpt mijn moeder van 80 nog.Bijzonder he? Ik heb mijn hele huis zelf helemaal opgeknapt. Geen hele verbouwingen ofzo, maar wel een aantal klussen die ik toch lastig vond (muur stucen, schutting plaatsen bijvoorbeeld). Als ik dan in de bouwmarkt om advies vroeg, vroegen ze ook altijd of mijn man/vader/oom niet kon helpen. Nou, liever niet eigenlijk, want zij zouden me juist van de regen in de drup helpen . Voor klushulp kon ik altijd beter bij mijn zus/moeder/tante zijn, die hadden veel meer kennis en kunde
quote:appeltjesgroen schreef op 06 april 2017 @ 19:48:

[...]



Oh dat moet bijna wel de kruidvat zijn waar ik ook wel eens kom. Ze snappen het echt niet en ik ben gestopt met uitleggen.



Ik kocht er eens luiers, 1+1gratis. Ik nam 4 pakken. Dus de kassa verrekent dat en ik betaal maar 2 pakken luiers. Zoals het hoort. Maar ze stónd erop dat ik 4 gratis pakken ging halen. Ik praten als Brugman dat dat toch echt niet klopt. Laten zien op de bon dat de kassa het al als 2+2 verrekend heeft. Voorgerekend. Maar nee. Er moesten en zouden 4 gratis pakken luiers bij. En nee die hoefde ze echt niet aan te slaan, dat wist ze zeker. Ik nog gezegd dat ze er beter iemand anders even bij kon halen, dat ze andrs straks met een voorraadverschil zat als ze ze niet aansloeg, maar dat hoefde echt niet hoor, ze wist heus wel hoe het moest. Nou ja. Ik ben op een gegeven moment maar gestopt met protesteren en ben met 8 (!) pakken luiers voor de prijs van 2 naar buiten gegaan.Mijn man moest eens een toets Engels doen waarbij de zin was "Buy two, get one free" met de vraag hoeveel je dan betalen moest. Dat werd dus een dikke discussie hoe het woord "Buy" geïntepreteerd moest worden: je rekent twee af bij de kassa en krijgt er gratis nog één bij (buy=betalen) of je komt met twee bij de kassa en je hoeft er maar één af te rekenen (buy= je gaat ermee naar de kassa).
Alle reacties Link kopieren
quote:appeltjesgroen schreef op 06 april 2017 @ 19:48:

[...]



Oh dat moet bijna wel de kruidvat zijn waar ik ook wel eens kom. Ze snappen het echt niet en ik ben gestopt met uitleggen.



Ik kocht er eens luiers, 1+1gratis. Ik nam 4 pakken. Dus de kassa verrekent dat en ik betaal maar 2 pakken luiers. Zoals het hoort. Maar ze stónd erop dat ik 4 gratis pakken ging halen. Ik praten als Brugman dat dat toch echt niet klopt. Laten zien op de bon dat de kassa het al als 2+2 verrekend heeft. Voorgerekend. Maar nee. Er moesten en zouden 4 gratis pakken luiers bij. En nee die hoefde ze echt niet aan te slaan, dat wist ze zeker. Ik nog gezegd dat ze er beter iemand anders even bij kon halen, dat ze andrs straks met een voorraadverschil zat als ze ze niet aansloeg, maar dat hoefde echt niet hoor, ze wist heus wel hoe het moest. Nou ja. Ik ben op een gegeven moment maar gestopt met protesteren en ben met 8 (!) pakken luiers voor de prijs van 2 naar buiten gegaan.Waar is dat???? Ik heb luiers nodig
If you can dream it, you can do it.
quote:OhDeer schreef op 06 april 2017 @ 19:24:

Bij de H&M stonden twee meiden gezellig de rekken te sorteren. Een haalde een trui uit het rek en begon tegen haar collega over de kledingmaat van de trui: want als zij ooit een grotere maat zou krijgen dan 38 zou ze echt zelfmoord plegen. De ander deelde die gedachte en vond dat toch wel het ergste wat je maar kan overkomen.

Wilde ze er nog op aanspreken, maar had geen zin om mijn energie te verspillen aan zulke meiden...



Oh ik heb ooit eens met een vriendin als 16 jarige staat tetteren dat ze slim fit jeans in lichte kleuren tot max maat 28 moesten maken.

Ik had toen zelf maat 26/27 en zou noooooooit een lichte jeans aandurven

Want dan lijk je móddervet natuurlijk.

Dus waarom überhaupt produceren, dat draagt toch niemand en als je dat wel wil ben je gestoord!

Nu beiden maatje 44 en ik durf gewoon het huis uit.
Alle reacties Link kopieren
quote:Het-groepje schreef op 06 april 2017 @ 20:24:

[...]





Oh ik heb ooit eens met een vriendin als 16 jarige staat tetteren dat ze slim fit jeans in lichte kleuren tot max maat 28 moesten maken.

Ik had toen zelf maat 26/27 en zou noooooooit een lichte jeans aandurven

Want dan lijk je móddervet natuurlijk.

Dus waarom überhaupt produceren, dat draagt toch niemand en als je dat wel wil ben je gestoord!

Nu beiden maatje 44 en ik durf gewoon het huis uit. Wijsheid komt met de jaren.
Als klagen telde als werk, dan had mijn ex zich ook moeiteloos een Mercedes kunnen veroorloven.
Alle reacties Link kopieren
Net bij Kruidvat: ik reken een mandje spullen af, waaronder 2 zelfzorgmedicijnen. Kreeg ik een heel verhaal dat als je 2 of meer medicijnen koopt je vanaf nu een formulier moet invullen met je naam, adresgegevens en de reden voor aankoop. Alleen dan mochten ze het me verkopen.

Het moet toch echt niet gekker worden. Ja, nieuwe regels bla bla. Wat echt dikke onzin is wettelijk gezien maar goed.



Overigens heb ik ook sigaretten gekocht (2 pakjes) en daar rept niemand over
Ab imo pectore
quote:emmylou schreef op 14 april 2017 @ 11:36:

Net bij Kruidvat: ik reken een mandje spullen af, waaronder 2 zelfzorgmedicijnen. Kreeg ik een heel verhaal dat als je 2 of meer medicijnen koopt je vanaf nu een formulier moet invullen met je naam, adresgegevens en de reden voor aankoop. Alleen dan mochten ze het me verkopen.

Het moet toch echt niet gekker worden. Ja, nieuwe regels bla bla. Wat echt dikke onzin is wettelijk gezien maar goed.



Overigens heb ik ook sigaretten gekocht (2 pakjes) en daar rept niemand over Ze mochten het acuut houden van me.
quote:emmylou schreef op 14 april 2017 @ 11:36:

Net bij Kruidvat: ik reken een mandje spullen af, waaronder 2 zelfzorgmedicijnen. Kreeg ik een heel verhaal dat als je 2 of meer medicijnen koopt je vanaf nu een formulier moet invullen met je naam, adresgegevens en de reden voor aankoop. Ze staan zo mooi in mijn medicijnkastje



Overigens heb ik ook sigaretten gekocht (2 pakjes) en daar rept niemand over
Je NAW-gegevens +reden van aankoop opgeven?



WTF? Dan geef ik toch lekker het adres van die vervelende buurman op en als reden dat ik alle buurtkatten wil vergiftigen met ibuprofen.

Echt wat een kul....ik ga morgen misschien maar een kijken of ik paracetamol ga scoren daar
En dan een scene schoppen? Waar en hoe laat?
quote:Starshine-2 schreef op 14 april 2017 @ 17:54:

Je NAW-gegevens +reden van aankoop opgeven?



WTF? Dan geef ik toch lekker het adres van die vervelende buurman op en als reden dat ik alle buurtkatten wil vergiftigen met ibuprofen.

Echt wat een kul....ik ga morgen misschien maar een kijken of ik paracetamol ga scoren daar



Ze moeten wel bij dingen waar je een bom van kunt maken je gegevens noteren. Aceton en dergelijke.



Ze hadden er van mij twee transacties van mogen maken.

Dit is een oud topic. Het topic is daarom gesloten.
Maak een nieuw topic aan om verder praten over dit onderwerp.

Terug naar boven