Geld & Recht alle pijlers

Belachelijke acties winkel- en horecapersoneel

20-11-2016 17:08 3061 berichten
Alle reacties Link kopieren
Er bestond vroegah een topic, maar dat is alweer drie jaar zo dood als een pier, dus ach, waarom niet eens een nieuwe.



Het zijn namelijk zulke heerlijke topics dit om de verhalen te lezen.



Dus vertel, welke belachelijke acties van winkel- of horecapersoneel hebben jullie mee gemaakt??

(en dit is geenszins bedoeldals aanval op winkelpersoneel in het algemeen, de meeste mensen die ik tref zijn heel lief, aardig en gezellig. Voel je dan ook vooral vrij om het vergelijkbare topic over onbeschofte klanten te uppen).



De aanleiding?

Ik maakte gisteren iets mee dat ik dacht, dit moet ik echt in dit topic tikken.

Niet helemaal winkelpersoneel, maar toch...



We zaten gisteren in de bioscoop en net voor de film begint was ik snel naar het toilet gegaan.

Ik stond mijn handen te wassen en was getuige van de volgende scene;

Een meisje van een jaar of 8 komt het toilet binnen en wil doorlopen. Ze wordt tegen gehouden door de toiletjuffrouw en moet onder een meter gaan staan om te kijken of ze moet betalen (blijkbaar op basis van lengte).

Kind was, jawel, een hele centimeter te lang om gratis te mogen plassen. Toiletjuffrouw vroeg of het meisje geen geld bij zich had. Niet dus. Toiletjuffrouw vroeg vervolgens of ze dat niet even bij mamma kon gaan halen.

Meisje met gekruiste pootjes en helemaal beduusd, weet er nog uit te persen dat mamma al in de bioscoopzaal zit maar dat ze zo nodig moet plassen.

Toiletjuffrouw hield voet bij stuk, meisje moest eerst betalen en anders niet naar het toilet



En ik weet dat toiletjuffrouw zijn geen droombaan is en dat ze het moeten hebben van de betalende klanten, maar kom zeg, 40 cent voor een kind dat 1 centimeter te groot is om nog gratis te mogen....

Ik vond het diep triest iig.



Even een aanvulling omdat ik al bijna harteloos overkom geloof ik; ik heb uiteraard die 40 cent betaald zodat het kind kon gaan plassen.

Ik vond vooral de situatie heel erg bizar.



Wat zijn jullie ervaringen? Shoot!!
668, the neighbour of the Beast
quote:biol schreef op 24 april 2017 @ 13:45:

[...]





Al meerdere malen slechte ervaringen gehad bij de hunkemoller. Toppunt was dat ik om 16.45 niet meer mocht passen want ze gingen "bijna" dicht. Toen mijn man zei: "Uhh het duurt nog 3 kwartier voordat jullie dicht gaan. Je hoeft zelf niets te doen, mijn vrouw past zelf" kreeg hij toegebeten dat zij ook graag op tijd weg wilden en anders moesten ze straks nog een keer de paskamers schoonmaken.



Ik heb er een klacht over ingediend. Mafkezen.



Klinkt als de plaatselijke pattisier hier die ook ijs verkoopt. Op een doordeweekse dag liep ik daar met dochter langs ook rond kwart voor 5 en ze gaan om kwart voor 6 dicht. Mag ik een ijsje mam, ja hoor dat mag.

Dochter kan moeilijk kiezen en er stonden geen andere klanten maar vervolgens snauwde de verkoopster of ze op wilde schieten want ze wilde graag op tijd naar huis ! Daar komen we dus ook niet meer.
Alle reacties Link kopieren
quote:bucket- schreef op 21 april 2017 @ 21:31:

Ik wees een teamleider bij de AH erop dat er een bonus kaartje op het schap hing die verlopen was (en de aanbieding dus niet meer geldig) en dat ik dit al vaker had gezien de afgelopen tijd (3 keer in afgelopen 2 weken) en had het kaartje van het schap gehaald om aan hem te geven. Zijn reactie: het is niet de bedoeling dat u aan de bonus kaartjes zit. Vond het een beetje lullig, probeerde alleen maar te helpen.Een ah filliaal mag er voor kiezen om een bonus aanbiedig met 1 a 2 weken te verlengen. Aparte reactie van die teamleider, lekker vriendelijk .
www.sayswho.nl - het NIEUWE forum - Says who? Says you!
quote:Mmm889 schreef op 24 april 2017 @ 13:53:

Een tijdje terug paste ik iets in een kledingwinkel maar het zat net allemaal te krap dus de verkoopster stelde voor een maat groter thuis te laten bezorgen omdat ze die niet meer hadden.

Ik kreeg het thuisbezorgd en het artikel zat niet mooi dus ik bracht het terug naar de winkel. Er werd eerst als moeilijk gedaan om mijn geld terug te krijgen, ze wilden het storten. Maar aangezien ik het cash had betaald wilde ik dat ook terug. Vervolgens snuffelde in nog even in de winkel en vond nog iets om te passen, sta ik in het pashokje belt de verkoopster haar collega in de andere winkel en begint een heel verhaal over mij en hoe lastig het wel niet was dat ze me cash moest terug betalen. Ik voelde me verschrikkelijk ongewenst, ze zullen me niet snel terug zien!





Aso zeg.Ik zou daar echt wat van hebben gezegd.

Moet je kijken hoe stil ze dan (meestal) worden.Dat kan echt niet.

Klant is koning.
Ohh ik neem ook zelf drinken mee naar de bios.En als mijn vriend wat te eten wilt dan neem ik dat ook mee uit de ah.Ik ga echt geen dingen kopen voor belachelijk hoge prijzen.
Alle reacties Link kopieren
quote:Taralina schreef op 24 april 2017 @ 14:09:

[...]



Nee vind ik niet, moeten ze maar geen belachelijke prijzen voor een flesje water vragen.

Sterker nog, ik neem meestal een klein flesje wijn en een zakje popcorn van de AH mee, die naast de bioscoop zit. Scheelt nogal.+1. Eigen schuld.
''The sea, once it casts its spell, holds on in its net of wonder forever.''
Alle reacties Link kopieren
Laatst weer hele verhandeling gehad bij kruitvat voor paracetamol en ibro. Vooraad was bijna op dus denk neem van beide doosje mee. Kreeg het niet mee tot de snotaap van net 18 me uitleg had gegeven, Echt wat denk je zelf.



Bizarre verhalen van winkels die vroeger gaan opruimen zijn ook herkenbaar. Heel irritant want je wordt echt weggekeken zoniet weggestuurd.
quote:Troeteltje schreef op 24 april 2017 @ 13:36:

Trouwens net meegemaakt.........





Zit in een tentje waar een grote vitrineachtige kast staan met schepsnoep. Per 100 gram te betalen. Niet goedkoop ook.



Loopt er steeds 1 kindlangs van een maar of 4 die snoepjes pakt en in mond stopt. Niet 1 keer, maar de hele tijd. Laatste keer voor ik zelf vertrok handje vol met enkele snoepjes tegelijk. Ouders bekijken het van een afstand en lachen er om.



Echt, als die van mij dat zou doen zouden oorlellen ineens heeeeeeeeel lang zijn!Mijn dochter was 3 toen ze een snoepje uit de bak haalde. Ze moest sorry zeggen tegen de caissière. Tranen met tuiten, snoepje half uit de mond etc, maar ze heeft het gezegd. Heeft indruk gemaakt. Ze weet het nu nog en ook nooit weer gedaan.
Alle reacties Link kopieren
Pasgeleden waren we in Antwerpen. In het centrum zit een winkel van Designual waar ik wilde kijken. Het was 17 uur en de winkel zou sluiten om 17.30

Hij was nog open...maar daar was alles mee gezegd. Het ijzeren rolluik was al zover naar beneden gedaan dat je alleen nog kruipend de winkel in kon.
Alle reacties Link kopieren
quote:pearle schreef op 24 april 2017 @ 15:56:

Pasgeleden waren we in Antwerpen. In het centrum zit een winkel van Designual waar ik wilde kijken. Het was 17 uur en de winkel zou sluiten om 17.30

Hij was nog open...maar daar was alles mee gezegd. Het ijzeren rolluik was al zover naar beneden gedaan dat je alleen nog kruipend de winkel in kon. O jaja. Daar heb ik ook zo'n hekel aan. Of winkelpersoneel dat een halfuur voor sluitingstijd uitgebreid gaat stofzuigen. Vind ik ook niet zo klantvriendelijk overkomen.
't Is al met al een heel gedoe
Alle reacties Link kopieren
quote:Pingu schreef op 24 april 2017 @ 16:46:

[...]





O jaja. Daar heb ik ook zo'n hekel aan. Of winkelpersoneel dat een halfuur voor sluitingstijd uitgebreid gaat stofzuigen. Vind ik ook niet zo klantvriendelijk overkomen.nah daar heb ik geen problemen mee. Bij de bakker begonnen we ´s middags ook met schoonmaken en in het laatste half uurtje ook dweilen. We begonnen al om half zeven en werkten tot vijf. Als we dat schoonmaakwerk ook nog eens daarna moesten doen terwijl ook de kas nog geteld moest worden, was je echt laat klaar en was de werkdag veel te lang. Laatste half uurtje zijn er vaak toch weinig klanten, zolang je maar wel nog netjes vragen beantwoord zie ik het probleem niet zo
quote:Pingu schreef op 24 april 2017 @ 16:46:

[...]





O jaja. Daar heb ik ook zo'n hekel aan. Of winkelpersoneel dat een halfuur voor sluitingstijd uitgebreid gaat stofzuigen. Vind ik ook niet zo klantvriendelijk overkomen.

Wanneer moeten ze (we) het dan doen ? Zodra de winkel open gaat zijn er ook klanten en verder is alles eigen tijd.

Wij stoppen wel altijd met poetsen zodra een klant binnen stapt.
quote:Pingu schreef op 24 april 2017 @ 16:46:

[...]





O jaja. Daar heb ik ook zo'n hekel aan. Of winkelpersoneel dat een halfuur voor sluitingstijd uitgebreid gaat stofzuigen. Vind ik ook niet zo klantvriendelijk overkomen.



Dat ze stofzuigen kan mij geen biet schelen.



Dat ik om half 6 ergens niet meer binnen mag terwijl dat de winkel tot 6 uur open is, vind ik onzin.

En zorgt ervoor dat ik mijn spullen wel op een ander koop.

Om 5 voor 6 zal ik echt niet meer de hele winkel komen leegkopen ... maar om half 6 wil ik toch echt wel nog rustig (alé ja, desnoods met het geluid van een stofzuiger) mijn boodschappen komen doen.



En in Antwerpen zijn er inderdaad echt wel een aantal winkels sterk in "mensen wegjagen een half uur voor sluiting".

Zelf ook al te vaak gemerkt.
Alle reacties Link kopieren
quote:biol schreef op 24 april 2017 @ 14:07:

misschien al eens geschreven op t forum maar past hier wel.



Ik had een erfenis gekregen en wilde daar een mooi sieraad van kopen. Nou woon ik in een dorp waarbij het oude deel enorm gelovig is en het nieuwe deel niet.

Het was zomer en echt een warme dag. De thermometer haalde die dag zeker 35 graden en ik liep in een korte broek en een hemdje de plaatselijke juwelier binnen om eens te kijken of ze er iets moois hadden. De verkoopster keek zeer geïrriteerd van boven naar beneden mijn lijf langs en zei toen: Kan ik u helpen?

Ik gaf aan dat ik op zoek was naar oorbellen waarop zei antwoordde: Nou die hebben wij vast niet voor u. Alles dat wij verkopen is heel duur! En ik werd daarna een soort van richting de deur gedirigeerd.Oh verschrikkelijk! Snap niet dat ze zo klanten behandelen.
Always believe that something wonderful is about to happen.
Alle reacties Link kopieren
quote:Greyli schreef op 24 april 2017 @ 13:50:

Is het trouwens gierig als je naar de bios gaat en je eigen drinken meeneemt? Maar wel je eten koopt in de bios?

Nee hoor. Ik snap wel dat de bioscoop geld moet verdienen maar de prijzen zijn echt belachelijk.

Ging laatst met mijn vader en mijn vader vulde een zak schepsnoep voor 1/3 vol. Kostte 13 (!!!!) euro!
Alle reacties Link kopieren
quote:Pretzel66 schreef op 24 april 2017 @ 16:57:

[...]



Wanneer moeten ze (we) het dan doen ? Zodra de winkel open gaat zijn er ook klanten en verder is alles eigen tijd.

Wij stoppen wel altijd met poetsen zodra een klant binnen stapt.



Ander personeel laten komen zodat iedereen max 8 uur per dag werkt ?



Ik heb, als leidinggevende, ook wel eens een klus gehad die enorm uitliep. Echt dat ik ander personeel heb laten komen om het af te ronden.
Niet geschoten is altijd mis
Hier houden ze aan de bios tascontrole.



Alles van snoep en drank dat niet ter plekke is gekocht, wordt eruit gezwierd.

(En kan je eventueel na de film terug komen halen.)



Ik eet en drink dus meestal niets. Want een halve liter cola voor 3 à 4 euro vind ik onzin.
quote:Bitje93 schreef op 24 april 2017 @ 17:11:

[...]





Ander personeel laten komen zodat iedereen max 8 uur per dag werkt ?



Ik heb, als leidinggevende, ook wel eens een klus gehad die enorm uitliep. Echt dat ik ander personeel heb laten komen om het af te ronden.Ander personeel wordt ook niet na sluitingstijd betaald .
Alle reacties Link kopieren
Vandaag haalde ik in mijn lunchpauze een broodje bij de Subway (13.05), omdat ik daarna naar een andere afspraak om de hoek moest ging ik daar eten. Gaan ze terwijl ik er nog zit alle stoelen en tafels aan de kant schuiven om de vloer schoon te maken! Ik snap dat dat een keer moet, maar omdat nou net te doen terwijl er een klant nog aan een tafel te eten zit.. Heel apart.



Sowieso lijkt me rond 13.00 uur nog best een tijdstip dat een broodjes zaak aanloop heeft.
Alle reacties Link kopieren
quote:Greyli schreef op 24 april 2017 @ 13:50:

Is het trouwens gierig als je naar de bios gaat en je eigen drinken meeneemt? Maar wel je eten koopt in de bios?nee, tis belachelijk duur daar, ik neem altijd zelf mijn drinken mee soms koop ik wel popcorn. me zus heeft wel is een keer een patatje oorlog naar binnen gesmokkeld schaamde me dood
Relax we're all crazy, it's not a competition
quote:TinyBel schreef op 24 april 2017 @ 17:12:

Hier houden ze aan de bios tascontrole.



Alles van snoep en drank dat niet ter plekke is gekocht, wordt eruit gezwierd.

(En kan je eventueel na de film terug komen halen.)



Ik eet en drink dus meestal niets. Want een halve liter cola voor 3 à 4 euro vind ik onzin.

Tssss, ik zou er niet meer heengaan.

Ze hebben er volgens mij geen enkel recht toe ook.
quote:Starshine-2 schreef op 24 april 2017 @ 18:09:

[...]



Tssss, ik zou er niet meer heengaan.

Ze hebben er volgens mij geen enkel recht toe ook.



Het hangt aan de ingang, dus je weet waar je aan begint.



En die tassencontrole is ook gewoon voor de veiligheid.

Ze zoeken uiteraard ook op verboden wapens enzo.



Je moet bovendien sowieso eerst recht door hun snoepwinkel vooraleer je aan de doorgang naar de zalen komt .



Ik zie het bovendien ook in veel andere cinema-zalen in de buurt, dus dan zou ik al 70 km moeten gaan reizen om naar de film te gaan ...

Dan maar gewoon de regels volgen ...
quote:TinyBel schreef op 24 april 2017 @ 18:14:

[...]





Het hangt aan de ingang, dus je weet waar je aan begint.



En die tassencontrole is ook gewoon voor de veiligheid.

Ze zoeken uiteraard ook op verboden wapens enzo.



Je moet bovendien sowieso eerst recht door hun snoepwinkel vooraleer je aan de doorgang naar de zalen komt .



Ik zie het bovendien ook in veel andere cinema-zalen in de buurt, dus dan zou ik al 70 km moeten gaan reizen om naar de film te gaan ...

Dan maar gewoon de regels volgen ...Oh dat is bij de ucg in Antwerpen ook tascontrole en door de snoepwinkel heen , nu gaan wij maar een of twee keer per jaar dus ga meestal overstag
Alle reacties Link kopieren
Weet je wat ik ook erg vind? Verplichte kluisjes zoals bij Decathlon. Vanwege die kluisjes ga ik daar dus niet heen. Meer mensen?
't Is al met al een heel gedoe
quote:Pingu schreef op 24 april 2017 @ 18:32:

Weet je wat ik ook erg vind? Verplichte kluisjes zoals bij Decathlon. Vanwege die kluisjes ga ik daar dus niet heen. Meer mensen?



In Antwerpen zijn die dingen alweer zowat afgeschaft .



En bij Mediamarkt Antwerpen (Keyserlei) hebben ze ze twee jaar geleden ofzo al terug weggehaald.

Kostte hen waarschijnlijk teveel gedoe (kapotte kluisjes, mensen die hun code vergaten, ...) en teveel klanten.
Alle reacties Link kopieren
quote:KyloRen schreef op 24 april 2017 @ 17:19:

Ik heb een hekel aan DHL. Er moet vandaag een pakje bezorgd worden en het komt tussen 14.00 en 18.00, dus ze hebben nog 40 minuten ongeveer. Ik kan me er alleen zo erg aan ergeren Herkenbaar! Bij mij komen ze vandaag tussen 18 en 21 uur... Helemaal gehaast om op tijd thuis te zijn terwijl ik eigenlijk nog boodschappen had moeten doen.. Zal je zien dat ze tegen 21u komen en ik voor niks al die tijd heb zitten wachten terwijl ik in de tussentijd makkelijk mijn boodschappen had kunnen doen

Dit is een oud topic. Het topic is daarom gesloten.
Maak een nieuw topic aan om verder praten over dit onderwerp.

Terug naar boven