Geld & Recht alle pijlers

Belachelijke acties winkel- en horecapersoneel

20-11-2016 17:08 3061 berichten
Alle reacties Link kopieren
Er bestond vroegah een topic, maar dat is alweer drie jaar zo dood als een pier, dus ach, waarom niet eens een nieuwe.



Het zijn namelijk zulke heerlijke topics dit om de verhalen te lezen.



Dus vertel, welke belachelijke acties van winkel- of horecapersoneel hebben jullie mee gemaakt??

(en dit is geenszins bedoeldals aanval op winkelpersoneel in het algemeen, de meeste mensen die ik tref zijn heel lief, aardig en gezellig. Voel je dan ook vooral vrij om het vergelijkbare topic over onbeschofte klanten te uppen).



De aanleiding?

Ik maakte gisteren iets mee dat ik dacht, dit moet ik echt in dit topic tikken.

Niet helemaal winkelpersoneel, maar toch...



We zaten gisteren in de bioscoop en net voor de film begint was ik snel naar het toilet gegaan.

Ik stond mijn handen te wassen en was getuige van de volgende scene;

Een meisje van een jaar of 8 komt het toilet binnen en wil doorlopen. Ze wordt tegen gehouden door de toiletjuffrouw en moet onder een meter gaan staan om te kijken of ze moet betalen (blijkbaar op basis van lengte).

Kind was, jawel, een hele centimeter te lang om gratis te mogen plassen. Toiletjuffrouw vroeg of het meisje geen geld bij zich had. Niet dus. Toiletjuffrouw vroeg vervolgens of ze dat niet even bij mamma kon gaan halen.

Meisje met gekruiste pootjes en helemaal beduusd, weet er nog uit te persen dat mamma al in de bioscoopzaal zit maar dat ze zo nodig moet plassen.

Toiletjuffrouw hield voet bij stuk, meisje moest eerst betalen en anders niet naar het toilet



En ik weet dat toiletjuffrouw zijn geen droombaan is en dat ze het moeten hebben van de betalende klanten, maar kom zeg, 40 cent voor een kind dat 1 centimeter te groot is om nog gratis te mogen....

Ik vond het diep triest iig.



Even een aanvulling omdat ik al bijna harteloos overkom geloof ik; ik heb uiteraard die 40 cent betaald zodat het kind kon gaan plassen.

Ik vond vooral de situatie heel erg bizar.



Wat zijn jullie ervaringen? Shoot!!
668, the neighbour of the Beast
quote:-Puss-in-Bootz- schreef op 26 april 2017 @ 00:41:

Pff... dan koop je daar niet als je alleen maar kunt denken in onmogelijkheden.

Het gaat niet om (on)mogelijkheden, het gaat om klantvriendelijkheid. Als ik ergens niet naar binnen mag omdat ik een beschaafd formaat handtasje bij me heb ben ik snel weg.



Het is echt niet alsof ik met een grote uitpuilende boodschappentas naar binnen banjer of met een backpackrugzak op mijn rug. Gewoon een handtasje voor portemonnee, telefoon, fietsensleutel en zakdoekjes. Die ga ik niet in een kluisje leggen, dan ga ik naar een winkel waar ik met tasje wél welkom ben.



De manier hoe je daar behandeld wordt als halve crimineel en al bijna van diefstal beschuldigd wordt als je het in je hoofd haalt met je handtasje om je schouder de winkel binnen te stappen. En dan afgeblaft wordt door zo'n beveiligingspipo (en ja dat zal in zijn vrije tijd best een aardige meneer zijn maar in zijn rol als beveiliger zijn ze ronduit onbeschoft). Doeiiiii...
quote:appeltjesgroen schreef op 26 april 2017 @ 06:16:

met je handtasje om je schouder Is het dan geen schoudertas?
Alle reacties Link kopieren
quote:-Puss-in-Bootz- schreef op 26 april 2017 @ 00:41:

Pff... dan koop je daar niet als je alleen maar kunt denken in onmogelijkheden.

Ik heb een tas, omdat ik die spullen niet allemaal in mijn handen wil houden en het niet ergens kwijt kan. Ik heb een paar broeken zonder zakken of met hele kleine zakken, ga die dingen niet in mijn bh proppen.



Een klein tasje mee de winkel in moet gewoon kunnen vind ik en als ik daarmee ergens niet naar binnen zou mogen dan zoek ik een winkel die mij wel toelaat.



Gelukkig heb ik het nog niet meegemaakt.
Alle reacties Link kopieren
quote:-Puss-in-Bootz- schreef op 26 april 2017 @ 00:41:

Pff... dan koop je daar niet als je alleen maar kunt denken in onmogelijkheden.

Klopt, ik koop daar dan niet.

Ik heb de eerste keer wel overwogen (toen was ik mij er nog niet van bewust dat anderen wel gewoon door moesten), maar ja, toen stond ik. Portemonnee was te groot voor in mijn broekzak (het was ook zomer, dus geen jas of zo), telefoon kon er nog wel in, maar mijn camera weer niet. En ik wil eigenlijk relaxt kunnen winkelen en niet die dingen steeds moeten leggen als ik ergens naar wil kijken. Dus toen ben ik weggegaan, te veel gedoe.
Als klagen telde als werk, dan had mijn ex zich ook moeiteloos een Mercedes kunnen veroorloven.
Alle reacties Link kopieren
quote:-Puss-in-Bootz- schreef op 26 april 2017 @ 00:41:

Pff... dan koop je daar niet als je alleen maar kunt denken in onmogelijkheden.





Yep, en als iedereen dat nu doet kunnen die arrogante winkeliers wel inpakken met hun arrogante kluisjesbewijs.





Er zijn andere, sympathiekere methodes om diefstal tegen te gaan, zichtbaar en onzichtbaar. Magneetlabels, camera's, poortjes, noem maar op. Dan hoef ik mij als welwillende klant die een pak geld gaat uitgeven waar zíj afhankelijk van zijn, niet te laten behandelen als een dief. En heb je wel eens gezien wat voor lullige slotjes er op die kluisjes zitten? Ze doen vast alsof hun neus bloedt als iemand die kluisjes leegrooft en ik mijn portemonnee, paspoort, rijbewijs, telefoon en huissleutels etc. kwijt ben, want die zitten in mijn tas namelijk. Ga ik dus niet los meedragen in de winkel.
Alle reacties Link kopieren
Paar jaar terug bij Mediamarkt



Ik wilde een tablet kopen, naar de Mediamarkt gegaan en had er eentje gevonden die ik wilde kopen. Hij lag niet meer in de winkel zelf, dus ben naar een medewerker gegaan en die ging achter kijken of er daar misschien nog waren.

Komt hij terug, met tablet in zn hand: Deze tablets zijn heel licht, heel klein, makkelijk mee te nemen..

Toen dacht ik van, ja dat vind ik ook, daarom wil ik deze kopen.

...Maar dieven weten dat ook!

Toen die dat zei dacht ik, huh, beschuldigt hij me nu ervan dat ik die wil gaan stelen???

Opeens kwam er een 1 of ander foldertje tevoorschijn van een verzekering, als de tablet gestolen zou worden Toen ik zei dat ik geen interesse had ging hij nog met me in discussie over de zin van een diefstalverzekering.
Alle reacties Link kopieren
Hahah. Ook bij de Mediamarkt. Ik had mijn vorige foon laten vallen, helemaal kaduuk. Zoek een ander toestel uit en vraag of ze een goed valproof hoesje hebben. Vervolgens bood de medewerker me een extra verzekering tegen een forse meerprijs aan 'omdat ik blijkbaar mijn telefoon vaak liet vallen'. Ik: "En keert die verzekering wel uit na schade door een val?" Niet dus. Duuuuuuuh.... nogal misleidende info dan.
Alle reacties Link kopieren
Eens. Ik heb er ook een hekel aan als ik mijn tas niet mee naar binnen kan nemen. Alsof ik een flatscreen of zelfs een strijkijzer in mijn handtas meegesmokkeld krijg.



Having said that: ik heb bij de Media Markten in Eindhoven en Roermond (en Utrecht, maar dat is langer geleden) nog nooit mijn tas in een kluisje hoeven leggen en toen ik mijn laptop kocht werd me ook geen verzekering opgedrongen. Het wisselt dus erg per vestiging blijkbaar.
Kijk uit malloot, een kokosnoot.
Alle reacties Link kopieren
quote:Greyli schreef op 24 april 2017 @ 13:50:

Is het trouwens gierig als je naar de bios gaat en je eigen drinken meeneemt? Maar wel je eten koopt in de bios?Ik vind van niet, want wij doen het zelf. Zelfs frisdrank en chips. Moeten ze maar niet zulke hoge prijzen vragen.
Ik ben het levende bewijs dat je niet moet drinken om onnozel te doen.
Alle reacties Link kopieren
quote:mienbillekesjeuken schreef op 26 april 2017 @ 10:21:

Hahah. Ook bij de Mediamarkt. Ik had mijn vorige foon laten vallen, helemaal kaduuk. Zoek een ander toestel uit en vraag of ze een goed valproof hoesje hebben. Vervolgens bood de medewerker me een extra verzekering tegen een forse meerprijs aan 'omdat ik blijkbaar mijn telefoon vaak liet vallen'. Ik: "En keert die verzekering wel uit na schade door een val?" Niet dus. Duuuuuuuh.... nogal misleidende info dan.Die extra verzekeringen zijn inderdaad een ramp. Ze worden verkocht als een soort van all risks verzekering, maar toen ik ooit eens een smartphone ben kwijtgeraakt, werd dat door de reisverzekering gedekt. Niet door die extra verzekering die toch wel erg beperkende voorwaarden had. Voor mij de eerste en de laatste keer dat ik een extra verzekering afsloot.
Alle reacties Link kopieren
Die telefoonverzekeringen zijn sowieso bullshit, wordt ook vaak vergoed vanuit inboedelverzekering. Althans, als dat thuis gebeurt.
quote:-Puss-in-Bootz- schreef op 26 april 2017 @ 00:41:

Pff... dan koop je daar niet als je alleen maar kunt denken in onmogelijkheden.En als ik die spullen die ik daar koop in een tas wil doen omdat ik het niet kan dragen
Bovendien zijn die kluisjes niet veilig
Je hoeft er niet te kopen.



Bij de Mediamarkt hier nog nooit het verzoek gehad een kluisje te gebruiken. En als wel.. nou én.

Wat een gezeur.

Dan ga je weer weg óf je neemt een kluisje.
Alle reacties Link kopieren
quote:-Puss-in-Bootz- schreef op 26 april 2017 @ 17:15:

Je hoeft er niet te kopen.



Bij de Mediamarkt hier nog nooit het verzoek gehad een kluisje te gebruiken. En als wel.. nou én.

Wat een gezeur.

Dan ga je weer weg óf je neemt een kluisje.Zit het je zo hoog dat je je verplicht voelt om dit twee keer te vragen? Blijkbaar zijn er mensen die zich daar wel aan ergeren. Die geven allemaal aan dat ze liever niet naar de Mediamarkt gaan. Dat mag toch?
Kijk uit malloot, een kokosnoot.
Alle reacties Link kopieren
quote:pipootje schreef op 26 april 2017 @ 16:24: [...]



En als ik die spullen die ik daar koop in een tas wil doen omdat ik het niet kan dragenDaarom kom ik niet meer bij de dichtsbijzijnde Praxis. Overigens hebben ze daar geen kluisjes, maar moet je je tas afgeven bij de grote open servicebalie. Ja, doei.
Alle reacties Link kopieren
quote:Maechtje schreef op 26 april 2017 @ 17:58:

[...]





Zit het je zo hoog dat je je verplicht voelt om dit twee keer te vragen? Blijkbaar zijn er mensen die zich daar wel aan ergeren. Die geven allemaal aan dat ze liever niet naar de Mediamarkt gaan. Dat mag toch?En hoe meer mensen niet gaan om deze absurde kluisjesregel, hoe eerder ze failliet gaan. In het filiaal in mijn regio staat in elk geval al meer personeel dan klanten, omdat sowieso internet al een stuk makkelijker en klantvriendelijker is. Dus ga vooral lekker door met je kluisjes.
Ach.....een van de potten die de ketel vanalles verwijt.....en zich er vervolgens zelf schuldig aan maken. Een dadelijk start er weer een tirade van verongelijkte forummers die vinden dat ze elkaar een hand boven het hoofd moeten houden, terwijl ze niet eens weten of ze wel onderdeel zijn van een bij elkaar passend kookgerei.









En dan toch even on topic:

Tas achterlaten bij een servicebalie? Kluis verplicht om een winkel in te mogen? Doeiiiiiiiiii, dan loop ik per direct weer naar buiten.

Dus ik geef de mensen die het daarmee niet eens zijn groot gelijk. Zelf nog nooit meegemaakt.
quote:Maechtje schreef op 26 april 2017 @ 17:58:

[...]





Zit het je zo hoog dat je je verplicht voelt om dit twee keer te vragen? Ja heel hoog. Gezeur om niks heeft dat effect op me quote:Blijkbaar zijn er mensen die zich daar wel aan ergeren. Die geven allemaal aan dat ze liever niet naar de Mediamarkt gaan. Dat mag toch?Ook meerdere malen hé. Dat mag alleen als het jouw mening is?
Alle reacties Link kopieren
quote:Robinson schreef op 26 april 2017 @ 10:14:

Paar jaar terug bij Mediamarkt



Ik wilde een tablet kopen, naar de Mediamarkt gegaan en had er eentje gevonden die ik wilde kopen. Hij lag niet meer in de winkel zelf, dus ben naar een medewerker gegaan en die ging achter kijken of er daar misschien nog waren.

Komt hij terug, met tablet in zn hand: Deze tablets zijn heel licht, heel klein, makkelijk mee te nemen..

Toen dacht ik van, ja dat vind ik ook, daarom wil ik deze kopen.

...Maar dieven weten dat ook!

Toen die dat zei dacht ik, huh, beschuldigt hij me nu ervan dat ik die wil gaan stelen???

Opeens kwam er een 1 of ander foldertje tevoorschijn van een verzekering, als de tablet gestolen zou worden Toen ik zei dat ik geen interesse had ging hij nog met me in discussie over de zin van een diefstalverzekering.



IK vind dat jij wel een hele rare conclusie trekt op basis van wat die verkoper zegt.



Bij de Mediamarkt in Utrecht (Hoog Catherijne) en Eindhoven (centrum) hoef ik nooit mijn tas in een kluis te doen.

In Eindhoven staan ze wel.
quote:minnimouse schreef op 26 april 2017 @ 20:39:

[...]





IK vind dat jij wel een hele rare conclusie trekt op basis van wat die verkoper zegt.



Bij de Mediamarkt in Utrecht (Hoog Catherijne) en Eindhoven (centrum) hoef ik nooit mijn tas in een kluis te doen.

In Eindhoven staan ze wel.In Het Coriocenter van Heerlen hebben ze ook bij de Mediamarkt kluisjes , ik heb mijn tas er nooit ingezet , weet altijd exact wat ik hebben wil en loop dan ook direct op mijn doel af ( ik heb een bloedhekel aan drukte in de winkel) en ik heb nog nooit een verkoper achter me aan gehad om mijn tas in de kluis te zetten of omdat ze door mijn manier van winkelen daar de indruk wekte dat ik misschien wel een dief zou kunnen zijn.
Alle reacties Link kopieren
Vorige week: ik ging een nieuwe laptop kopen.



Bij het afrekenen - na eerst het gebruikelijke gezeur dat ik geen klantenkaart heb en wil ook nog dit:



- 'wilt u een visa-kaart van onze winkel?'

- nee

- 'ja maar, met die kaart krijgt u 10% korting.'

- nee toch maar niet

- 'hoe kun je nu zo'n mooie korting laten liggen?'

- wil je dat ding nog aan me verkopen of wil je dat ik naar de concurrent ga?



Toen kon ik dan toch bij gods gratie afrekenen



't Is dat ik die laptop dringend nodig had en niet assertief genoeg ben geen zin om naar een andere winkel maar je snapt toch echt niet waarom mensen overstappen naar online shoppen
Laatst had ik een afspraak bij de kapper. (Iemand die vanuit huis werkt) Kom ik daar staat ze met een volgeladen auto op punt te vertrekken.

Zuj: Ja ik had gemaild dat we de afspraak moeten verzetten.

Ik: oh, ik heb geen mail gehad.

Zij: ja ik wilde nog bellen omdat je niet reageerde, maar dat ben ik vergeten.

Ik: nou hier ben ik niet blij mee.

Zij: tja ik kan geen uitzondering maken, maar over twee weken ben ik weer terug. Plannen we dan wat in.



Ik ben dus niet meer teruggegaan. En zit nu bij een andere kapper.
quote:kastella schreef op 26 april 2017 @ 14:04:

[...]



Die extra verzekeringen zijn inderdaad een ramp. Ze worden verkocht als een soort van all risks verzekering, maar toen ik ooit eens een smartphone ben kwijtgeraakt, werd dat door de reisverzekering gedekt. Niet door die extra verzekering die toch wel erg beperkende voorwaarden had. Voor mij de eerste en de laatste keer dat ik een extra verzekering afsloot.



Ja, die verzekeringen zijn zo'n oplichting.

Had zelf geen extra verzekering afgesloten voor koelkast van BCC.

Dus toen na een jaar de deur uit de koelkast viel, was er geen garantie, vond de winkelmedewerker.

BCC-reparateur zei vervolgens: "U heeft de deur te zwaar beladen, mevrouw. Daardoor is ie stukgegaan."

Ik: "Er staan een pak melk en een pak yoghurt in."

"Ja, precies, te zwaar beladen dus."

Ik mocht hoogstens een potje mosterd in de koelkastdeur zetten, anders was de deur te zwaar beladen.

Nou, ik heb bij vriendinnen wel veel vollere koelkastdeuren gezien, met tweeliterpakken melk en sinaasappelsap.
Een reparateur van Blomberg heeft ooit tegen me gezegd, dat ik de wasmachine te intensief had gebruikt en dat de wasmachine daardoor kapot was gegaan.

Intensief gebruiken? In een eenpersoonshuishouden? Twee jaar lang één witte was en één bonte was per week?

Mijn ouders hebben 20 jaar met hun Miele-wasmachine gedaan, er alle luiers van de kinderen in gewassen, enz.

Dit is een oud topic. Het topic is daarom gesloten.
Maak een nieuw topic aan om verder praten over dit onderwerp.

Terug naar boven