Geld & Recht alle pijlers

Belachelijke acties winkel- en horecapersoneel

20-11-2016 17:08 3061 berichten
Alle reacties Link kopieren
Er bestond vroegah een topic, maar dat is alweer drie jaar zo dood als een pier, dus ach, waarom niet eens een nieuwe.



Het zijn namelijk zulke heerlijke topics dit om de verhalen te lezen.



Dus vertel, welke belachelijke acties van winkel- of horecapersoneel hebben jullie mee gemaakt??

(en dit is geenszins bedoeldals aanval op winkelpersoneel in het algemeen, de meeste mensen die ik tref zijn heel lief, aardig en gezellig. Voel je dan ook vooral vrij om het vergelijkbare topic over onbeschofte klanten te uppen).



De aanleiding?

Ik maakte gisteren iets mee dat ik dacht, dit moet ik echt in dit topic tikken.

Niet helemaal winkelpersoneel, maar toch...



We zaten gisteren in de bioscoop en net voor de film begint was ik snel naar het toilet gegaan.

Ik stond mijn handen te wassen en was getuige van de volgende scene;

Een meisje van een jaar of 8 komt het toilet binnen en wil doorlopen. Ze wordt tegen gehouden door de toiletjuffrouw en moet onder een meter gaan staan om te kijken of ze moet betalen (blijkbaar op basis van lengte).

Kind was, jawel, een hele centimeter te lang om gratis te mogen plassen. Toiletjuffrouw vroeg of het meisje geen geld bij zich had. Niet dus. Toiletjuffrouw vroeg vervolgens of ze dat niet even bij mamma kon gaan halen.

Meisje met gekruiste pootjes en helemaal beduusd, weet er nog uit te persen dat mamma al in de bioscoopzaal zit maar dat ze zo nodig moet plassen.

Toiletjuffrouw hield voet bij stuk, meisje moest eerst betalen en anders niet naar het toilet



En ik weet dat toiletjuffrouw zijn geen droombaan is en dat ze het moeten hebben van de betalende klanten, maar kom zeg, 40 cent voor een kind dat 1 centimeter te groot is om nog gratis te mogen....

Ik vond het diep triest iig.



Even een aanvulling omdat ik al bijna harteloos overkom geloof ik; ik heb uiteraard die 40 cent betaald zodat het kind kon gaan plassen.

Ik vond vooral de situatie heel erg bizar.



Wat zijn jullie ervaringen? Shoot!!
668, the neighbour of the Beast
Alle reacties Link kopieren
quote:MrsNiceGuy schreef op 29 april 2017 @ 01:24:

[...]





ik vraag me dan af: zou zij geholpen zijn met een wc in het kruidvat waar al 3 mensen staan aan te schuiven? Ik vrees dat ik daar niet op zou durven vertrouwen. Voldoende openbare en schone toiletten is de enige oplossing volgens mij.



Het is natuurlijk niet zo dat er dan gelijk rijen mensen staan om bij een Kruidvat naar de wc te gaan

De meesten gaan liever thuis, op een openbaar toilet ga je alleen in geval van nood ( lijkt mij)



Het zou een goede zaak zijn als de grotere ketens inderdaad een toilet beschikbaar hebben. 50 cent betalen is natuurlijk prima, het gaat de meesten niet om 50 cent voor een wc bezoekje, die zijn gewoon blij dat ze kunnen

Hier in de stad zijn, zover ik weet 2 openbare toiletten. Een bij een fietsenstalling, en een midden op een parkeerplein ( )

Verder kun je hier bij de bieb en de mac zo naar binnenlopen naar de wc, de parkeergarages en de Hema hebben ook toiletten



Bij restaurants is het voor mijn gevoel toch al wat gekker als je niks besteld maar wel naar de wc gaat..voelt ongemakkelijk



Dus grotere zaken met een toilet zou een uitkomst zijn ( Xenos, Kruidvat, H&M, Action)
Alle reacties Link kopieren
Haha pearle ik moest lachen om de wc midden op een parkeerplein, wat random
Alle reacties Link kopieren
Mijn broer heeft een winkel met twee vrij toegankelijke toiletten en als je ziet wat je daar soms aantreft



Laatst iemand die blijkbaar aan de diarree was; echt alles zat onder! En naast het toilet lag een dikke Tena Lady met stront erin
Alle reacties Link kopieren
quote:Muurhanger schreef op 28 april 2017 @ 20:37:

[...]





Ik snap dat dat ontzettend ranzig is en dat je dan inwendig staat te vloeken, maar daar kan die klant toch niks aan doen? Die denkt echt niet "zo, hier ga ik eens even kotsen". Zelfde als met diarree. Als zoiets komt dan komt het, en daar is niks aan te doen.



We zijn allemaal mens en hebben allemaal wel eens een keer meegemaakt dat je heftig diarree krijgt of je ineens moet overgeven, denk ik dan altijd.



Dan ruim je het even op. Kom op zeg, dat laat je toch niet liggen om er dan sneaky tussen uit te knijpen?

Sommige mensen zijn zo ontzettend goor en vies.



Laatst op het parkeerterrein van de AH een enorme stank. Zie ik half onder de auto naast me twee (neem ik aan) volle luiers liggen. Serieus, wie doet dat nou?
Ik reed laatst weg van een parkeerplek. Ineens een enorme klap onder mijn auto. Schrok me een hoed!



Stap uit, kijk onder auto...had iemand een grote zak vol afval dichtgeknoopt onder mijn auto gegooid en die was nav eroverheen rijden door de druk opengesprongen. Vandaar die klap.



Ook zoiets...wie doet zo iets??
Man ooit over een bak kwark heen gereden nadat iemand die onder zijn auto had gezet in een parkeergarage. De kwark was alle kanten opgespat door de druk en menig auto zat onder de smurrie.
quote:Troeteltje schreef op 29 april 2017 @ 08:59:

Man ooit over een bak kwark heen gereden nadat iemand die onder zijn auto had gezet in een parkeergarage. De kwark was alle kanten opgespat door de druk en menig auto zat onder de smurrie.Dat heeft mijn vader met een verpot gehad. De achterklep was niet goed dicht en ging bij het optrekken open. Een verfblik viel eruit en een vrachtwagen reed eroverheen. Die streep verf staat nu nog op de weg op die bewuste plek (8 jaar later).
Alle reacties Link kopieren
Ja of mensen die gekoelde producten ineens ergens tussen de chips proppen omdat ze te lui zijn om het terug te zetten. Zoiets kun je dus naderhand wel weggooien.
quote:minnimouse schreef op 29 april 2017 @ 09:02:

Ja of mensen die gekoelde producten ineens ergens tussen de chips proppen omdat ze te lui zijn om het terug te zetten. Zoiets kun je dus naderhand wel weggooien.Ja inderdaad.
Ja, zonde he Minni.

Kom ik ook vaak tegen inderdaad. Filet Americain tussen de sauzen, kipfilet tussen de chips, vers fruit sap tussen de koekjes.
Alle reacties Link kopieren
quote:minnimouse schreef op 29 april 2017 @ 09:02:

Ja of mensen die gekoelde producten ineens ergens tussen de chips proppen omdat ze te lui zijn om het terug te zetten. Zoiets kun je dus naderhand wel weggooien.Bij onze lidl ligt dat schap naast de kassaband (waar normaal dingen als kauwgom of snoepjes staan) vaak helemaal vol met totaal willekeurige producten die mensen dan blijkbaar toch niet meer hoeven. Wordt gewoon bovenop de kauwgom gegooid in plaats van even terug te zetten, ook dingen die in de koeling horen inderdaad. Ik snap dat niet, ik heb nog nooit mee gemaakt dat ik mijn producten op de band leg en dan nog besluit om sommige dingen toch maar niet te kopen. Waarom gooi je het dan wel eerst in je winkelwagen?
Alle reacties Link kopieren
Ik werkte in een La Place.

Een van de collega's kwam helemaal overstuur van de wc af (hij moest even checken of ze schoon waren). De hele pot zat onder de stront, de muren, de vloer. Alsof er iets ontploft was.



Een andere keer lag er een drol, echt een model drol, met zo'n puntje omhoog, op de vloer naast de pot.

Het was wel een echte



Gebruikt maandverband was soms op de muur geplakt, tampons lagen op de grond, die waren eruit getrokken en gewoon op de grond geflikkerd.

Echt te ranzig voor woorden.



Bij een andere zaak waar ik werkte kwamen marktkooplui en marktbezoekers vaak even plassen. Dan zat de halve vloer ook vol met pis, wc papier, lieten ze de kraan soms aan enz.



Toen ik nog in de drogisterij werkte kwam er vaak een vrouw, die spoorde niet helemaal, we hebben ooit de fout gemaakt haar naar de wc te laten gaan.

Voor kinderen en ouderen maakten we soms een uitzondering, als de drukte en bezetting het toeliet.

Nadat zij geweest was was de hele pot ondergekakt en onze voorraad tampons/wcspray was ook weg.



Op een gegeven moment ben je ook wel een beetje klaar met mensen die 'echt even moeten plassen'.

Hoe vervelend dat ook is voor mensen die het gewoon netjes achter laten.
quote:Sabeltandcavia schreef op 28 april 2017 @ 20:08:

Komen jullie wel eens buiten de stad? In veel plaatsen is helemaal geen horeca of Hema en bestaat het 'winkelcentrum' slechts uit een supermarkt een drogist en een slager. Voor veel mensen betekent het ontbreken van een klantentoilet dat ze de deur niet meer uit durven. Darmpatiënten bijvoorbeeld, of zwangere vrouwen, ouderen, kleine kinderen ... allemaal mensen die ook bij de maatschappij horen. Maar niet voor winkeliers blijkbaar.



Hoe raar is dat. Overal waar klanten komen, kunnen ze naar het toilet. Van kleine adviesbureaus tot de kapper, van bouwmarkten tot sportscholen, kantoren, noem het maar op. Die hebben het wél begrepen. Het is ondenkbaar dat je op je werk een klant of leverancier een toiletbezoek zou weigeren. Alleen de detailhandel blijft star en klantonvriendelijk zich verschuilen achter de ongeschikte winkelinrichting. Richt die winkel dan zo in dat klanten wél naar het toilet kunnen, denk ik dan. Ik weet zeker dat dat veel meer klanten gaat trekken dan gratis koffie, een speelhoekje of moestuintjes.



Hoe raar is het dat mensen tegenwoordig verwachten dat alles overal kan? En als het niet zo is, dan is de ander stom, kortzichtig, niet klantvriendelijk en worden ze maar even over een kam geschoren met opmerkingen als "maar niet voor winkeliers blijkbaar".

In heel wat zaken kan het simpelweg niet i.v.m. veiligheidsprocedures, de ligging van het toilet, verzekeringen of gewoonweg omdat ze er bewust voor kiezen geen toilet te hebben. Daarnaast: wie gaat het schoonhouden? Iemand extra inhuren? Mag je van je verkopende medewerkers verwachten dat ze elk uur de toiletten nalopen en schoonmaken indien nodig? Ja fijn dat mensen misschien meer animo hebben om geld in jouw winkel uit te geven. Het is maar de vraag of de extra inkomsten opwegen tegen de kosten die je moet maken om toiletten op de juiste plaats te krijgen én om deze schoon te houden én om er toezicht op te houden (want toiletten maken het voor dieven een stuk aangenamer).



Persoonlijk vind ik mensen die dáár geen begrip voor hebben star en egoïstisch. En als ze het gebrek aan toiletten in de detailhandel als reden hebben om zich dan vooral binnen op te houden, dan is dat grotendeels een keuze. Er zijn heel veel locaties in Nederland waar voldoende publieke toiletten zijn. Alleen misschien niet in het dorp of de winkelstraat waar jij wil winkelen, tja.
Alle reacties Link kopieren
Eens met genie.



Heb in een winkel gewerkt waar we het voorheen soms deden, maar nu niet meer.



Mensen die langs de kapstokken lopen van het personeel lopen met bijbehorende tassen. Personeel die met poep besmeerde muren (ja, echt waar) aan het schoonmaken waren van 'klanten' die niets kochten maar puur voor het toilet binnenliepen, terwijl de echte klanten in de winkel gemist werden en niet geholpen werden omdat je daarmee bezig was.
Ik werkte vroeger in een winkel waar klanten ook niet naar de wc mochten. Dit was vanwege veiligheidsredenen en omdat de geldkluis letterlijk in de wc ruimte zat.



Dus het is wel kortzichtig om te zeggen dat mensen niet belangrijk zijn voor winkeliers.
Toen ik nog in een winkel werkte waren wij er ook niet happig op. Klanten komen in het privé domein waar tassen, voorraad, kluis etc. ligt.



En wat ik lees over vieze muren, poep overal.... gadverdamme. Laten we eerlijk zijn je laat als winkelier geen drugsverslaafden naar de wc gaan dus het zijn normale mensen die je doorlaat en dan laten ze zo'n zooi achter. Logisch dat winkeliers het niet willen.



Als je chronische diarree hebt dan winkel je maar online.
quote:Filee_ schreef op 29 april 2017 @ 10:27:

Ik werkte vroeger in een winkel waar klanten ook niet naar de wc mochten. Dit was vanwege veiligheidsredenen en omdat de geldkluis letterlijk in de wc ruimte zat.



Dus het is wel kortzichtig om te zeggen dat mensen niet belangrijk zijn voor winkeliers.

Precies dit, wij hebben een heel klein magazijn 2,5 x 2,5 en daar zit ons toilet ook .

Alle cijfers hangen daar op de muur onze privé spullen telefoons portemonnees etc plus dat een collega dan van de vloer is want helaas ze doen de raarste dingen in die paar minuten .

En dat zijn geen uitzonderingen .
quote:mimarr schreef op 29 april 2017 @ 09:12:

[...]





Bij onze lidl ligt dat schap naast de kassaband (waar normaal dingen als kauwgom of snoepjes staan) vaak helemaal vol met totaal willekeurige producten die mensen dan blijkbaar toch niet meer hoeven. Wordt gewoon bovenop de kauwgom gegooid in plaats van even terug te zetten, ook dingen die in de koeling horen inderdaad. Ik snap dat niet, ik heb nog nooit mee gemaakt dat ik mijn producten op de band leg en dan nog besluit om sommige dingen toch maar niet te kopen. Waarom gooi je het dan wel eerst in je winkelwagen?

Misschien van mensen die toch niet genoeg geld bij zich hadden en het daar maar gauw neerlegden?

Ik stond eens bij de kassa,mevrouw met 2 tieners voor me met een kar vol. Pinnen,niet accoord,tieners moesten van moeder de bakken ijs en zakken chips maar weer terug leggen. Deden ze. Moeder weer pinnen nog niet accoord. Toen moesten de tieners de koeken en frisdrank terug brengen. Gedaan.Moeder pinnen nog niet accoord toen vroeg ze aan de cassiere of ze de boodschappen mocht laten staan om geld te halen. Dat was prima.
Alle reacties Link kopieren
Wat Kuzu dus zegt. Die groep verpest het voor iedereen, dáárom hebben winkels geen klantentoiletten. Omdat het niet de core business is om die gore zooi elke dag op te ruimen. Het stukje omzet dat daardoor eventueel gemist wordt, neemt men graag op de koop toe.



En voor wie denkt dat wat Kuzu vertelt een uitzondering is: nee.
Alle reacties Link kopieren
De meeste mensen hebben goede bedoelingen en staan niet stil bij de slechte bedoelingen die anderen hebben.

Een moeder vraagt of haar kind naar de wc mag, jij loopt mee naar achter waardoor er iemand minder op de werkvloer is.

Terwijl jij achter bent lopen er 2 net uitziende mensen naar de geuren/scheermesjes en jatten daar voor honderden euro's.

Dat zie je later pas op de camera beelden.

Die moeder met kind hoorde bij de winkeldieven.

Je voelt je echt genaaid als je denkt aan je eigen goede wil en hoe daar misbruik van wordt gemaakt.

En je kan aangifte gaan doen, ook weer een boel geneuzel en gedoe en uiteindelijk ben je uren kwijt (en een boel geld) alleen omdat je iemand wilde helpen.



Buiten de praktische redenen waarom het niet kan (al eerder genoemd, kantoor of magazijn achter met persoonlijke spullen, onveilige situatie enz enz) staan mensen echt niet stil bij de situaties die kunnen ontstaan als iemand 'even wil plassen'.

In mijn woonplaats zijn veel winkelpanden gewoon oud, is de indeling achter de schermen ook niet optimaal.

Mensen kunnen wel makkelijk zeggen dat er dan maar een wc voor klanten ingebouwd moet worden maar die ruimte die daarvoor nodig is is in 9 van de 10 gevallen gewoon verkoopruimte die erg nodig is.

Kijk maar eens hoe volgepakt veel winkels staan.

Plus als je een wc hebt zitten daar ook weer eisen aan, mogelijkheid tot handen wassen, ze moeten schoongemaakt worden enz enz.

Dat is gewoon veel te veel gedoe in een simpele drogisterij of kledingzaak.
Wij hebben dat inderdaad ook een keer gehad. Vrouw met klein kind mocht bij hoge uitzondering gebruik maken van de wc en later zagen we iemand in het magazijn lopen en rondkijken. Week later was er ingebroken via het dak in het magazijn.
En denk ook aan bezetting. Op rustige dagen waren wij met zijn tweeën. Uiteraard wel recht op pauzes dus was je soms ook alleen. Dat betekent dat je niet eens de mogelijkheid hebt om iemand te begeleiden.
Alle reacties Link kopieren
Mensen kunnen inderdaad van dat soort dingen gebruik maken om even te checken hoe het er achter uit ziet om dat bij een inbraak te gebruiken.



Ook zat 'moeders' die met een kinderwagen lopen en daar van alles in stoppen en dan de winkel weer uitlopen zonder te betalen. Of een gezinnetje die bij de zelfscan afrekenen en grapjes maken met degene die erbij staat, of een ervan die de medewerker afleidt. Dan de dure dingen niet scannen en met veel te weinig betaald de winkel uitlopen.



Het zijn gewoon jammer genoeg vaak de mensen waarvan je het absoluut niet verwacht.
Alle reacties Link kopieren
quote:Filee_ schreef op 29 april 2017 @ 10:27:

Ik werkte vroeger in een winkel waar klanten ook niet naar de wc mochten. Dit was vanwege veiligheidsredenen en omdat de geldkluis letterlijk in de wc ruimte zat.



Dus het is wel kortzichtig om te zeggen dat mensen niet belangrijk zijn voor winkeliers. Ik heb een periode gehad waarin ik heel vaak moest. Een keer was ik in een onbekende plaats in een winkel en moest acuut. Vroeg toen of ze wist waar je in de omgeving naar het toilet kon. Ik mocht naar hun eigen toilet, terwijl ze me helemaal niet kenden. Ter plekke was ik nog verbaasder, want daar lag een deel van de winkelvoorraad. Het was wel héél prettig dat ik niet lekkend naar een openbaar toilet hoefde te zoeken.



In eigen omgeving is het ook lastig. Gewone winkels hebben geen klantentoiletten. Bij Blokker keken ze al raar toen ik een keer om een pleister vroeg nadat ik me aan een scherp randje gesneden had en lbloedde. Ja, soms moet je letterlijk dingen vragen als "Of hebt u liever her en der bloedsporen?" of "Wilt u niet dat ik betaal, kan ik het dan gratis meenemen?!" Er waren een supermarkt en een tuincentrum met toilet, maar na veranderingen was dat wegveranderd. De buurthuizen sluiten om 17:00 uur. In het centrum is wel een toilet, maar dat bleek rare openingstijden te hebben. Ikea heeft tenminste op beide etages toiletten, dan is het niet dringen.
Alle reacties Link kopieren
Laat ik dan even een tegengeluid geven: ik weet dat het heel vaak fout gaat en ja, mensen zijn ranzig, maar ik werkte ooit in een boekhandel waar we een speciaal klantentoilet hadden. Werd zelden gebruikt (want de meeste mensen wisten er niet van), maar bij de kassa kon je de sleutel vragen. De poetsploeg nam het 2x per week mee op hun ronde. Nooit problemen mee gehad. Idem in de supermarkt waar ik werkte.



Ik begrijp het standpunt vanuit de winkelier volkomen maar ik vind het ook wel klantvriendelijk om een klantentoilet te hebben. Voor een kleine kledingboutique is dat natuurlijk niet haalbaar maar de gemiddelde Hema, Gamma of H&M heeft over het algemeen ruimte genoeg zonder dat je het toilet meteen naast de kluis of in het magazijn hoeft te plaatsen.



"Als je chronische diarree hebt winkel je maar online" vind ik niet zo netjes om te zeggen. Die mensen kunnen daar ook niets aan doen en zijn afhankelijk van de goodwill van winkeliers om überhaupt de deur nog uit te kunnen.
Kijk uit malloot, een kokosnoot.

Dit is een oud topic. Het topic is daarom gesloten.
Maak een nieuw topic aan om verder praten over dit onderwerp.

Terug naar boven