Geld & Recht alle pijlers

Belastingteruggave 2011

03-05-2012 14:16 634 berichten
Alle reacties Link kopieren
Hoi allemaal,



Ik heb even een vraag, ik heb vorige week een brief gehad van de belastingdienst met het te ontvangen geld, de dagtekening van de brief is 4 mei 2012. Krijg ik dit geld dan op deze datum? Hebben meer mensen al bericht gehad van de belastingdienst?



Alvast bedankt!



Groetjes,



Esmee
Alle reacties Link kopieren
Oww echt waar, wat fijn! Ik hoop dat ik het vandaag dan ook ontvang! Abn amro doet soms wat langer.
eind februari aangifte IB 2011 en toeslagen gedaan, brief over teruggave van de toeslagen al snel binnen en al uitbetaald, brief over de IB nog niet gehad...
Alle reacties Link kopieren
Manlief heeft vorige week een brief gehad en vandaag ontvangen! Ik heb zelf nog geen brief gehad, maar zal vanzelf wel komen. Wel tegelijkertijd aangifte gedaan.
Alle reacties Link kopieren
Is er iemand met abn amro die al belasting terug heeft gekregen?





groet
Alle reacties Link kopieren
Waardoor krijgen jullie belastingteruggave? Als je gedurende een jaar geen baanwisselingen oid meemaakt, krijg je in principe niks terug toch?
aankoop eigen huis in 2011.
Alle reacties Link kopieren
Kan iemand mij vertellen of ik vandaag mijn belasting geld ontvang ? ik had een paar dagen geleden ook een dagtekening gekregen van 4 mei. Ik heb abn amro dus.



bedankt
Alle reacties Link kopieren
Aangifte gedaan zodra de vooringevulde aangifte online stond en vorige week zaterdag een brief gehad (helaas in mijn geval 2 keer betalen ).
'I like to have powerful enemies. Makes me feel important.'
Wij hebben de brief woensdag gekregen en nog niet op de rekening gekregen of het erbij staat, maar ik neem aan dat het eerdaags komt.
Alle reacties Link kopieren
Dinsdag brief gehad, nog niks bijgeschreven gekregen. Even afwachten dus
Alle reacties Link kopieren
Ik heb abn amro en ik zie dat het is bijgeschreven
Alle reacties Link kopieren
Hier is het eerste gedeelte binnen (brief lag na vakantie bij de post). Nu wachten op de tweede brief.

Het gaat hier gelijk de spaarrekening op.
Alle reacties Link kopieren
quote:kaatje_85 schreef op 04 mei 2012 @ 09:47:

eind februari aangifte IB 2011 en toeslagen gedaan, brief over teruggave van de toeslagen al snel binnen en al uitbetaald, brief over de IB nog niet gehad...

Eh fuck ben ik iets vergeten? Kan je me uitleggen wat je hiermee bedoelt; toeslagen gedaan?



Ik krijg zorgtoeslag en kreeg vorig jaar een klein beetje huurtoeslag. Had ik daar nog een apart soort aangifte voor moeten doen? Ik dacht dat ze vanzelf bij de inkomstenbelasting zouden kijken of je te veel of te weinig toeslag had ontvangen?
Zeg maar Spijker.
Alle reacties Link kopieren
quote:gewooneenzus schreef op 04 mei 2012 @ 12:19:

Hier is het eerste gedeelte binnen (brief lag na vakantie bij de post). Nu wachten op de tweede brief.

Het gaat hier gelijk de spaarrekening op.En wat bedoel je met eerste en tweede? Hoezo zijn er twee delen?
Zeg maar Spijker.
Alle reacties Link kopieren
O wat lekker al die mensen die al geld terug hebben gehad. Geniet er van.

Ik heb dus ook maar eens gebeld hoe het zat met de dagtekening en dat ik nog niets ontvangen had. Hier staat de dagtekening op 15 mei dus de brief zal eerdaags ook wel in de bus vallen.



Ik kan hem wel uit de postbode zijn handen kijken
Alle reacties Link kopieren
quote:spijk-er schreef op 04 mei 2012 @ 12:25:

[...]



En wat bedoel je met eerste en tweede? Hoezo zijn er twee delen?Sorry, niet helemaal duidelijk geweest. Die van mijn man is binnen, nu nog die van mij.
Alle reacties Link kopieren
quote:spijk-er schreef op 04 mei 2012 @ 12:24:

[...]



Eh fuck ben ik iets vergeten? Kan je me uitleggen wat je hiermee bedoelt; toeslagen gedaan?



Ik krijg zorgtoeslag en kreeg vorig jaar een klein beetje huurtoeslag. Had ik daar nog een apart soort aangifte voor moeten doen? Ik dacht dat ze vanzelf bij de inkomstenbelasting zouden kijken of je te veel of te weinig toeslag had ontvangen?Nee, hoor je hebt gelijk. Ze koppelen de toeslagen aan je aangifte.
Alle reacties Link kopieren
Ah gelukkig. Ik lees opeens over twee dingen indienen en twee brieven en was bang dat ik iets vergeten was!
Zeg maar Spijker.
Alle reacties Link kopieren
Ik heb de vooraf ingevulde aangift gebruikt. Deze kwam beschikbaar op 1 maart. Gelijk alles gecontroleerd/aangevuld en verstuurd. Ik kreeg 6 april gelijk de definitieve aanslag met dagtekening 19 april. En het geld stond rond 15 april op de rekening.



Supersnel deze keer.
Alle reacties Link kopieren
heb vandaag ook maar even gebeld is in behandeling ze kon er nog niks over zeggen helaas...

heb 3 maart aangifte gedaan

toen ik vroeg wanneer ik dan iets hoorde was het in ieder geval voor 1 juli

nou daar heb ik dus niks aan.

ik zit er dit jaar wel erg op te wachten heb teveel tegenvallers gehad ,dus dit is zeer(snel) welkom ,kunnen we daarvan de auto weer apk laten keuren.
quote:spijk-er schreef op 04 mei 2012 @ 12:24:

[...]



Eh fuck ben ik iets vergeten? Kan je me uitleggen wat je hiermee bedoelt; toeslagen gedaan?



Ik krijg zorgtoeslag en kreeg vorig jaar een klein beetje huurtoeslag. Had ik daar nog een apart soort aangifte voor moeten doen? Ik dacht dat ze vanzelf bij de inkomstenbelasting zouden kijken of je te veel of te weinig toeslag had ontvangen?Ik kreeg geen zorgtoeslag. Maar omdat ik wegens aftrekposten ineens een lager inkomen had, kon ik nu dus wel over heel 2011 zorgtoeslag terugvragen.
Alle reacties Link kopieren
quote:spijk-er schreef op 04 mei 2012 @ 12:24:

[...]



Eh fuck ben ik iets vergeten? Kan je me uitleggen wat je hiermee bedoelt; toeslagen gedaan?



Ik krijg zorgtoeslag en kreeg vorig jaar een klein beetje huurtoeslag. Had ik daar nog een apart soort aangifte voor moeten doen? Ik dacht dat ze vanzelf bij de inkomstenbelasting zouden kijken of je te veel of te weinig toeslag had ontvangen?

De zorgtoeslag loopt bij u voor 2012 gewoon door begrijp ik. De huurtoeslag niet? Dan is uw inkomen 2012 mogelijk te hoog om huurtoeslag te krijgen. De maximumgrenzen voor 2012 zijn: toetsingsinkomen alleenstaande: ¤ 22.025 / alleenstaande met kind c.q. toeslagpartners ¤ 29.900



Als u geen voorlopige beschikking huurtoeslag 2012 heeft gekregen, moet de huurtoeslag opnieuw worden aangevraagd. Uiteraard moet uw inkomen dan onder het maximum uitkomen. De huurtoeslag krijgt u niet automatisch als achteraf blijkt dat u gezien uw inkomen wel recht heeft op huurtoeslag.



Het is ook mogelijk dat u de huurtoeslag 2012 aanvraagt met een te hoog inkomen. U krijgt dan een nihilbeschikking maar u zit dan wel in het systeem. ALS blijkt dat er recht is op de toeslag, krijgt u die achteraf na het definitief worden van de aangifte.



Maar u kunt de huurtoeslag voor 2012 ook achteraf nog aanvragen. Bijvoorbeeld bij de aangifte 2012 volgend jaar. De aanvraag (huur)toeslag 2012 kan met terugwerkende kracht tot 1 september 2013 worden ingediend, ongeacht of er uitstel is of niet. (nieuwe regel)
Alle reacties Link kopieren
Bedankt fisbel!

Mn inkomen voor huurtoeslag zit op de grens en ik werk onregelmatig dus schat mn inkomen liever iets te hoog in dan dat ik terug moet betalen waar ik achteraf geen recht op had.

Weet eigenlijk niet meer of ik hem wel heb aangevraagd. Ik had t vorig jaar en kreeg volgens mij vanzelf een beschikking voor dit jaar.



Ik weet ook niet of mn van te voren ingeschatte jaarinkomen voor 2011 goed was, en weet dus niet of ik nog een stukje toeslag extra krijg of juist iets moet terugbetalen. En dat bedoelde ik eigenlijk met mn vraag: dat wordt toch nu bekeken aan de hand van de aangifte inkomstenbelasting die ik heb gedaan? Daar hoef ik toch niet nog iets aparts voor in te sturen/aan te vragen?
Zeg maar Spijker.
Alle reacties Link kopieren
Nee, voor 2011 hoeft u niets in te sturen of aan te vragen. De verrekening 2011 volgt automatisch. Dat zal najaar 2012 worden.



U kunt eenvoudig nagaan of er huurtoeslag voor dit jaar is: gewoon op uw bankafschriften kijken. Of de belastingtelefoon even bellen: toets1 - toeslagen



Wat betreft het geschatte inkomen: dit staat op de achterkant van de beschikking vermeld.
Alle reacties Link kopieren
Ik heb de belasting nog ruim voordat de voorberekende versie online stond verstuurd en nog niets gehoord. Voorgaande jaren kreeg ik het half mei maar ik denk dat ze dat niet gaan redden dit jaar.

Dit is een oud topic. Het topic is daarom gesloten.
Maak een nieuw topic aan om verder praten over dit onderwerp.

Terug naar boven