Geld & Recht alle pijlers

Belastingteruggave 2011

03-05-2012 14:16 634 berichten
Alle reacties Link kopieren
Hoi allemaal,



Ik heb even een vraag, ik heb vorige week een brief gehad van de belastingdienst met het te ontvangen geld, de dagtekening van de brief is 4 mei 2012. Krijg ik dit geld dan op deze datum? Hebben meer mensen al bericht gehad van de belastingdienst?



Alvast bedankt!



Groetjes,



Esmee
Alle reacties Link kopieren
Ik had het geld nog eerder dan de brief Beide nu binnen en ik ben helemaal happy!! Heb vrijwel alles op mijn spaarrekening gezet en een aantal noodzakelijke dingen van betaald. Ik ga nu heerlijk de zomer in
Alle reacties Link kopieren
dagtekening 14 juni geld staat er nog niet op word gek:D
Alle reacties Link kopieren
morgen misschien ~~zucht~~
Ik lees dat ik niet de enige ben die nog aan het wachten is op bericht van de belastingdienst. Nou ja, het zal wel. Het zou leuk zijn als ik het had, aan de andere kant het gaat rechtstreeks naar de spaarrekening. Ik kom niets tekort als het nog niet komt, maar ik wil het gewoon hebben.
Alle reacties Link kopieren
Wij krijgen het ook aardig benauwd.... Normaliter ontvangen we het geld, zo'n 5000 euro (HRA van een jaar opgespaard) in de eerste week van juni. Nu hebben we nog niets gezien/gehoord. En over 2 weken moet dat zelfde geld weer gestort worden op een lijfrente.... En dat bedrag hebben we niet effe op de lopende rekening staan.

Morgen toch maar eens bellen.



Edit: dagtekening 29 juni.... gelukkig, komt dus goed.
Alle reacties Link kopieren
Ik heb ook nog niets.... Geen brief, geen geld. Gaat over een flinke som geld. Hou het ondertussen bijna niet meer van de spanning?



Nog meer die nog niets hebben of zijn jullie inmiddels allemaal voorzien?
My heart says chocolate and wine. But my jeans say, for the love of god woman, eat a salad!
Ik heb de brief, met dagtekening 29 juni. En het bedrag wat ik zelf ook had berekend. Hehe, alles goed gekomen.
Alle reacties Link kopieren
Heb je de brief vandaag ontvangen Katherina?
My heart says chocolate and wine. But my jeans say, for the love of god woman, eat a salad!
Alle reacties Link kopieren
Gisteren dan eindelijk de brief van de belastingdienst, met dagtekening 29 juni. En hetzelfde bedrag terug, wat ik ook had berekend.

Het geld helaas nog niet
Alle reacties Link kopieren
Gisteren 26/6 de eerste brief ontvangen (van mijn vriendin) dagtekening van vandaag 27/6. Gisteren was ook meteen het geld gestort. (Zelfs 10 euro meer dan zelf ingevuld)
Hoi allemaal,



Ipv een nieuw topic te openen dacht ik laat ik hier kijken of ik antwoord op mijn vraag krijg.



Wij moeten 99 euro terugbetalen aan de BD, dat is geen probleem.

Maar is het voor de belastingdienst een probleem dat ik het van een andere rekeningnummer overmaak naar de belastingdienst dan van het rekeningnummer dat bij hen nu bekend is ivm de uitbetalingen?

Dus normaal krijg ik XX bedrag per maand van de BD op rekening 1.

Nu wil ik die 99 euro terugbetalen via rekening 2.

Wel met vermelding van het juiste kenmerk natuurlijk



Anders moet ik eerste geld van rekening 2 overboeken naar rekening 1 en dan de BD betalen. Het is geen groots dilema, maar vond het wel makkelijk als het gewoon gelijk van rekening 2 kon.
Da's geen probleem hoor. Zolang je het juiste betalingskenmerk invult dan is er niets aan de hand.
quote:wittegeit schreef op 28 juni 2012 @ 13:19:

Da's geen probleem hoor. Zolang je het juiste betalingskenmerk invult dan is er niets aan de hand.Thanks!
Wel het geld vandaag op de rekening, echter nog geen brief gezien.
Alle reacties Link kopieren
Er is mij tot 3x toe verteld dat mijn dagtekening op 29 juni (vandaag dus) staat.Echter heb ik nog geen brief gezien en ook geen geld. Ik hoop toch echt vandaag geld te krijgen. Ik moet rekeningen voor 1 juli betalen en ik zit zonder werk.

Duim duim duim
Alle reacties Link kopieren
Vorige week werd mij verteld dat de dagtekening ook 29 juni zou zijn. Geen brief, en ook nog geen geld.

Kan het ook goed gebruiken, heb nog een aantal dingen die ik moet betalen.



Hopen dat het vandaag komt!
Alle reacties Link kopieren
quote:teuntje23 schreef op 28 juni 2012 @ 17:39:

Wel het geld vandaag op de rekening, echter nog geen brief gezien.en dat is het belangrijkste
Alle reacties Link kopieren
Vandaag eindelijk gehoord dat 'de betalingsopdracht is gedaan'. De dagtekening was 24 mei, ze waren mijn rekeningnummer kwijt en de brief die ze me zouden sturen waarop ik mijn rekeningnummer in zou moeten vullen is helemaal niet aangekomen. Op advies van iemand van de afdeling betalingen heb ik toen zelf schriftelijk mijn rekeningnummer doorgegeven.



En nu dan die betalingsopdracht. Weet iemand wat dat in praktijk betekent bij de belastingdienst? Wanneer de betaling zelf wordt gedaan kon de persoon aan de telefoon me dan weer niet vertellen.
quote:catootje76 schreef op 29 juni 2012 @ 10:28:

[...]





en dat is het belangrijkste zekers, zojuist kwam de brief binnen met dagtekening 29 juni..
Alle reacties Link kopieren
En de post is hier geweest , maar geen blauwe brief te vinden terwijl het toch echt 29 juni is vandaag.
Alle reacties Link kopieren
vandaag post met de blauwe brief, alleen geen goed nieuws helaas.... Heb dit jaar voor het eerst mijn aangifte door een boekhouder laten doen ivm huis gekocht in 2011. Ik snap er alleen helemaal niets meer van misschien kunnen jullie mij helpen (kan ook gewoon bellen natuurlijk maar misschien zie ik het verkeerd)



Ik kreeg een aantal maanden terug een brief dat ik 540 euro terug kreeg, nu staat er in de brief dat ik 1500 terug krijg maar het verschil daartussen moet betalen... Er staat letterlijk

te ontvangen bedrag vorige aanslag: 540

te ontvangen bedrag nieuwe aanslag: 1500

verschil: te betalen bedrag: 960

ben ik nu gek? er staat 2x te ontvangen en ik moet ineens betalen.... Wel moet ik een deel zorgverzekering van 2011 terug betalen maar daar heb ik al apart een rekening voor gehad
Alle reacties Link kopieren
ik denk dat je 960 euro terug krijgt hoor en dat dat het bedrag is wat de belasting aan jou moet betalen.
Alle reacties Link kopieren
ja dat dacht ik dus ook alleen staat er echt bij dat het op 10 augustus op hun rekening moet staan :-S
Alle reacties Link kopieren
Ik zou maar even bellen als ik jou was. Dit is toch wel heel raar. Als 1500 nu van de vorige aanslag was geweest en 540 van de nieuwe dan is het logisch maar nu niet.



Ik heb mijn geld nog niet op de rekening trouwens.
Alle reacties Link kopieren
quote:pseudo schreef op 29 juni 2012 @ 11:44:

Vandaag eindelijk gehoord dat 'de betalingsopdracht is gedaan'. De dagtekening was 24 mei, ze waren mijn rekeningnummer kwijt en de brief die ze me zouden sturen waarop ik mijn rekeningnummer in zou moeten vullen is helemaal niet aangekomen. Op advies van iemand van de afdeling betalingen heb ik toen zelf schriftelijk mijn rekeningnummer doorgegeven.



En nu dan die betalingsopdracht. Weet iemand wat dat in praktijk betekent bij de belastingdienst? Wanneer de betaling zelf wordt gedaan kon de persoon aan de telefoon me dan weer niet vertellen.Niemand..?

Dit is een oud topic. Het topic is daarom gesloten.
Maak een nieuw topic aan om verder praten over dit onderwerp.

Terug naar boven