Geld & Recht alle pijlers

Ben ik nou zo raar? of..

16-09-2014 15:41 270 berichten
Alle reacties Link kopieren
Hallo mensen,



Ik zal even de situatie uitleggen.



De fiets van mijn dochter, is afgelopen zondag in brand gestoken bij de speeltuin hier om de hoek.



Natuurlijk hebben wij de politie gebeld en na een onderzoekje, is de dader gevonden.

Het bleek de broer van een klasgenootje van mijn dochter te zijn.



Zoon moet naar Halt en moeder moest mij bellen omdat ze reparatie kosten moet vergoeden.



Tot vandaag had ze nog steeds niet gebeld. Wij zijn vanmorgen wel alvast naar de fietsenmaker geweest om een kostenplaatje te krijgen. Maar helaas kan de fiets niet gerepareerd worden omdat de onderdelen niet meer te bestellen zijn. Toch heeft hij een schatting gemaakt voor ons en het zou op ongeveer 50 euro kosten.

Dus wij de politie gebeld met de mededeling dat mevrouw nog steeds niet gebeld heeft en dat de fiets niet te repareren is. De agente ging mevrouw bellen en vroeg of wij dan ook akkoord gingen met een fiets van marktplaats. Nou dat vond ik ook prima.



En inderdaad, mevrouw belde mij op. En overlegt dat we beiden op zoek gingen naar een fiets. Eenmaal een fiets gevonden wilde ik haar terug bellen maar dit ging niet omdat zij geheim belde, dus gingen we bij haar langs.



Eenmaal daar, besloten dat we die fiets gingen kopen (ik had verkoper al gebeld en de situatie uitgelegd en hij zou de fiets vasthouden). Mevrouw had eind deze maand pas geld, maar goed ik kan mij voorstellen dat zij ook niet op dit geintje van haar zoon zit te wachten, dus hebben we voorgesteld om het voor te schieten.



en dan nu...



Ze vroeg, wat wij met de oude fiets gingen doen. Ik had nog geen idee, aangezien die nu onbruikbaar is.

Toen vroeg ze, is het een idee dat ik jullie geld doe voor een nieuwe fiets en dat jullie mij de oude geven, dan laat ik die maken en dan kan ik die gebruiken voor mijn dochter.



Ik was verbijsterd! en heb maar gezegd dat partner en ik dit nog gaan overleggen en ik haar zou bellen.



Eenmaal buiten dacht ik, als de fiets niet in brand was gegaan, had ik er zo 50 euro voor kunnen krijgen. Nu hij verbrand is, kan ik er misschien 10 a 15 voor krijgen.

Dus met haar voorstel, betaal ik alsnog de schade die haar zoon heeft aangericht!



of ben ik nu gek?



Wat moet ik hier nu mee? ik ben een beetje bang, dat als wij die fiets niet geven, zij ons het geld niet geeft. En heb nu een beetje spijt dat ik het voorgeschoten heb. Moet ik het even afwachten en de politie bellen als ze het geld niet doet? of zien jullie mijn logica ook niet en zeggen jullie ook, doe haar de fiets?
When u grow up, you make the right choices or you make your choices right
Alle reacties Link kopieren
quote:mara2 schreef op 16 september 2014 @ 19:13:

[...]





Ik denk dat deze moeder waarschijnlijk geen geld heeft.

Waarom wacht iemand anders dan zo lang.Dat denk ik dus ook, en daarom probeerde ik haar kant op de komen met de kosten. Maar ga me dan aub niet vragen of je de oude fiets mag hebben zeg. En daarbij kent de vrouw mij omdat onze dochter wel eens samen spelen. Je bent volwassen, dus gedraag je dan volwassen en leg de dingen uit. Dat is was ik denk.
When u grow up, you make the right choices or you make your choices right
Alle reacties Link kopieren
quote:bestpittig schreef op 16 september 2014 @ 19:18:

[...]





Inderdaad, als zij de nieuwe fiets betaald, dan is de schuld ingelost. En kan je die nieuwe fiets tzt verkopen en daar het geld voor vangen wat je anders voor de verbrande fiets zou hebben gevraagd.



Dus ik vind het absoluut geen rare vraag. Feitelijk heeft ze de oude fiets overgenomen en vergoed voor een nieuwe. Ik vind eerlijk gezegd dat die oude nu van haar is.hahaha, sorry maar ik moet heel hard lachen m jou redenering. Maar goed dat mensen anders denken, anders wordt het zo saai.
When u grow up, you make the right choices or you make your choices right
Alle reacties Link kopieren
Bestpittig: je vindt dat de fiets nu van die vrouw is? alsof ze er recht op heeft! Doe even normaal zeg.
Alle reacties Link kopieren
quote:-madre-felice- schreef op 16 september 2014 @ 19:21:

[...]





hahaha, sorry maar ik moet heel hard lachen m jou redenering. Maar goed dat mensen anders denken, anders wordt het zo saai.



In principe ben ik het best wel met bestpittig eens, mits je juiste bedrag had gevraagd.

Als je de vervangingswaarde a 175 had gevraagd, zij die ook echt betaald had, en jij nu een zelfde soort fiets voor je dochter had als eerst... dan zou ik inderdaad vinden dat de oude fiets niet per se voor jou is. Waarom zou jij er winst op maken?

Dan heeft zij jouw kapotte fiets inderdaad 'vervangen'.



Maar je hebt een te laag bedrag gevraagd, en zij nog niet betaald, dus het gaat niet op.
Wees altijd jezelf. Tenzij je een eenhoorn kan zijn. Wees dan een eenhoorn.
maar vertel TO: laten maken wil je niet want met een ander kettingkast wordt de oude fiets minder waard



maar je bent nu wel akkoord gegaan met een bedrag van 50,- voor een oud brak terwijl de dagwaarde 175 was?



aan de ene kant wil je moeder niet op kosten jagen, het is natuurlijk niet niks zo'n zoon maar aan de andere kant heb je wel erg je mening over (de opvoeding van) zoon



ik volg je niet meer, wat wil je nu precies?
Ik ben het zowaar eens met Waarbij. Ook met bestpittig trouwens. Als een klant van ons een beschadigde tablet claimt en wij betalen voor een nieuwe, nemen we oude ook in.



Verder is het volslagen onzin dat haar aansprakelijkheidsverzekering zou stijgen in premie na een schade. tenzij ze wekelijks een schade claimt.



Wel is het een beetje dom van je, TO, dat je de herstelkosten in rekening brengt en niet, omdat de fiets niet in de oorspronkelijke staat teruggebracht kan worden, de vervangingswaarde.
Alle reacties Link kopieren
Itsme, ik heb inderdaad mijn mening over de opvoeding die haar zoon heeft gekregen, want als die goed was, dan hadden hun vorige week niet ook al de politie op de stoep gehad voor een gelijksoort actie.

En ja ik heb toch ook wel medelijden met haar, omdat ik verwacht dat ze regelmatig met der handen in het haar zit met zijn streken.



Wat ik wil, was meningen van anderen over of het nu zo raar van mij was dat ik die fiets niet aan haar wou geven.
When u grow up, you make the right choices or you make your choices right
Alle reacties Link kopieren
Ik begrijp het ook niet meer. Je opent je topic met de vraag wat je moet doen. Er zijn verschillende invalshoeken maar nu ben je ondertussen al helemaal boos op die moeder terwijl je het zelf ook niet heel handig hebt aangepakt.



Daarbij vragen staat vrij toch voor die moeder, brutalen hebben de halve wereld. Het is niet zo dat ze hem heeft opgeeist, ze heeft je een vraag gesteld. Jij bent vrij om nee te antwoorden, want dat is wat je wil haal ik uit je laatste posts. Dan doe je dat toch.
Alle reacties Link kopieren
quote:ThunderassMan schreef op 16 september 2014 @ 19:44:

Ik ben het zowaar eens met Waarbij. Ook met bestpittig trouwens. Als een klant van ons een beschadigde tablet claimt en wij betalen voor een nieuwe, nemen we oude ook in.



dat is je goed recht. En ja dat snap ik ook best, maar zij is geen bedrijf. Zij is een moeder, die mij niet betaald wat ik behoor te krijgen.. En niet op dat moment contact op neemt, terwijl de politie een opdracht heeft gegeven, en niet haar zoon hier laat komen om zijn excuus aan te bieden.



Verder is het volslagen onzin dat haar aansprakelijkheidsverzekering zou stijgen in premie na een schade. tenzij ze wekelijks een schade claimt.

ik heb daar 0 verstand van. Ik heb 1 keer schade moeten melden omdat mijn dochter tegen een auto op is gereden. Ik bleek toen een te hoog eigen risico te hebben. Verder dan melden, en wachten op de rekening, kom ik niet met mijn kennis.



Wel is het een beetje dom van je, TO, dat je de herstelkosten in rekening brengt en niet, omdat de fiets niet in de oorspronkelijke staat teruggebracht kan worden, de vervangingswaarde.

Dat besef ik me nu ook ja. Maar goed, al doende leert men ;)
When u grow up, you make the right choices or you make your choices right
quote:Suze02 schreef op 16 september 2014 @ 16:01:

Wat een onzin verhaal. Je bent zelf akkoord gegaan. En nu ineens is er sprake van een exclusieve fiets. Right.

En een kettingkast die niet vervangen kan worden: wat een prutser van een fietsenmaker is dat dan?! Daar zet je zo een nieuwe op.Een arme student met een dochter met een exclusieve fiets.
Alle reacties Link kopieren
Beseft de moeder eigenlijk wel dat de fiets veel meer waard was?

Of is zij in de veronderstelling dat jij voor 50 euro een gelijkwaardige fiets hebt gekocht?



In het eerste geval is haar vraag best brutaal, in het tweede geval zeker niet.
Wees altijd jezelf. Tenzij je een eenhoorn kan zijn. Wees dan een eenhoorn.
Alle reacties Link kopieren
quote:lucky82 schreef op 16 september 2014 @ 19:48:

Ik begrijp het ook niet meer. Je opent je topic met de vraag wat je moet doen. Er zijn verschillende invalshoeken maar nu ben je ondertussen al helemaal boos op die moeder terwijl je het zelf ook niet heel handig hebt aangepakt.



inderdaad. Wat ik moet doen, wel of niet die fiets geven. 'Wat moet ik hier nu mee? ik ben een beetje bang, dat als wij die fiets niet geven, zij ons het geld niet geeft. En heb nu een beetje spijt dat ik het voorgeschoten heb. Moet ik het even afwachten en de politie bellen als ze het geld niet doet? of zien jullie mijn logica ook niet en zeggen jullie ook, doe haar de fiets?" Ik snap niet, dat jullie het niet snappen haha.



Daarbij vragen staat vrij toch voor die moeder, brutalen hebben de halve wereld. Het is niet zo dat ze hem heeft opgeeist, ze heeft je een vraag gesteld. Jij bent vrij om nee te antwoorden, want dat is wat je wil haal ik uit je laatste posts. Dan doe je dat toch.dat klopt zeker dat vragen vrij staan, maar ze was behoorlijk dwingend moet ik zeggen. Ik heb der nu afgewimpeld met dat wij gingen overleggen. En dat hebben wij nu gedaan en we hebben besloten dat ze de fiets niet krijgt.
When u grow up, you make the right choices or you make your choices right
Alle reacties Link kopieren
quote:Star schreef op 16 september 2014 @ 19:51:

[...]





Een arme student met een dochter met een exclusieve fiets.



Ik ben niet altijd een student geweest ;) en daarbij was het voor haar verjaardag, daar spaar je voor neem ik aan?



vraag aan mezelf: waarom ben ik mijzelf aan het verantwoorden?
When u grow up, you make the right choices or you make your choices right
Alle reacties Link kopieren
Nou dat is dan ook prima toch.
quote:-madre-felice- schreef op 16 september 2014 @ 19:54:

[...]



dat klopt zeker dat vragen vrij staan, maar ze was behoorlijk dwingend moet ik zeggen. Ik heb der nu afgewimpeld met dat wij gingen overleggen. En dat hebben wij nu gedaan en we hebben besloten dat ze de fiets niet krijgt. Had je dit hele topic niet hoeven posten, je wilde tenslotte alleen maar meningen die gelijk zijn aan die van jou.
Alle reacties Link kopieren
quote:Broedkippetje schreef op 16 september 2014 @ 19:52:

Beseft de moeder eigenlijk wel dat de fiets veel meer waard was?

Of is zij in de veronderstelling dat jij voor 50 euro een gelijkwaardige fiets hebt gekocht?



In het eerste geval is haar vraag best brutaal, in het tweede geval zeker niet.Ik heb haar verteld dat ze voor 175 euro op marktplaats staan ja. Dus ik mag hopen dat ze begrijpt dat ze "goedkoop" uit is.
When u grow up, you make the right choices or you make your choices right
Alle reacties Link kopieren
quote:redhothead schreef op 16 september 2014 @ 19:56:

[...]





Had je dit hele topic niet hoeven posten, je wilde tenslotte alleen maar meningen die gelijk zijn aan die van jou.haha, nou die zijn inderdaad wel leuker om te krijgen. Maar nee, ik zocht echt meningen die mij konden overtuigen of ik in mijn recht stond ja of nee. En mensen die vinden dat ik hem moet geven, zijn niet met goede argumenten gekomen. its that simple
When u grow up, you make the right choices or you make your choices right
quote:-madre-felice- schreef op 16 september 2014 @ 19:49:

[...]





Dat de moeder wel wat adequater had mogen optreden, ben ik met je eens. Maar afgezien daarvan misgun je nu een klein onschuldig meisje een opgeknapte 2e hands fietsje.



Ik begrijp dat niet iedereen iets snapt van verzekeringen, daarom leg ik het maar ff uit.
Om jou ervan te overtuigen met goede argumenten om die fiets te geven is onmogelijk. Er zijn geen rationele 'goede' argumenten. Dit gaat om karakter, levensvisie en dat soort moraaldingen.
quote:waarbij schreef op 16 september 2014 @ 17:25:

Wellicht uit schaamte? Of druk met haar etterkind, en simpelweg de tijd nog niet gevonden? Afgesloten door de telefoonmaatschappij? Te lui? Burn out, slapenloze nachten, beginnende dementie, of een vooropgezet plan om als uiteindelijke resultaat een wrak van een fiets te hebben in ruil voor 5 tientjes. Allemaal opties Precies. Wat een negatief gedoe en gezanik over toeslagen.
Alle reacties Link kopieren
Een onschuldig klein kindie een fiets van een ander in de brand steekt? Laat mij niet lachen.



Je moet natuurlijk altijd alles netjes oplossen en iemand de andere wang toekeren.
This user may use sarcasm and cynicism in a way you are not accustomed to. You might suffer severe mental damage.
Alle reacties Link kopieren
quote:ThunderassMan schreef op 16 september 2014 @ 20:00:

[...]





Dat de moeder wel wat adequater had mogen optreden, ben ik met je eens. Maar afgezien daarvan misgun je nu een klein onschuldig meisje een opgeknapte 2e hands fietsje.



Ik begrijp dat niet iedereen iets snapt van verzekeringen, daarom leg ik het maar ff uit.



HO! ik misgun dat meisje helemaal niks! Ik heb de vorige fiets van mijn dochter nog in de schuur staan, ding is zo oud als wat, niks meer waard. Mijn dochter had hem om mee te oefenen, die mag ze zo van mij hebben.

Het gaat mij om het lef dat ze heeft om deze fiets te vragen. Ze mag hem van me overkopen ja, voor 10 euro minimaal. Maar zomaar hebben? Nee. Daarvoor zijn de onderdelen nog wel genoeg waard.
When u grow up, you make the right choices or you make your choices right
quote:minnimouse schreef op 16 september 2014 @ 18:46:

Ik snap werkelijk niet waarom dat TO de boeman is omdat zij de fiets niet aan dat grietje wil geven. Ik snap TO wel. Ze moet eerst haar geld nog maar eens zien te krijgen en dat zusje had ook geen fiets gehad als dit niet gebeurd was. TO is geen liefdadigheidsinstelling!



Dat jochie moet naar Halt, zijn moeder moet de schade vergoeden, klaar. Waarom zou dat meisje de dupe moeten zijn?



Nee laten we het lekker wegflikkeren, gewoon puur uit principes. Ofzo.
Alle reacties Link kopieren
Het viva-forum heeft jou en je misplaatste schuldgevoel in middels zo ver dat ondanks dat jij naar je geld kunt fluiten (ik zelf denk laat maar) je ook nog je fietsenpark aan dit 'zielige' gezin wil schenken. Echt de omgekeerde wereld.
This user may use sarcasm and cynicism in a way you are not accustomed to. You might suffer severe mental damage.
quote:-madre-felice- schreef op 16 september 2014 @ 19:12:





Je hebt gewoon met je tengels van andermans spullen af te blijven. Haar zoon blijkt regelmatig van dit soort acties te hebben, dan is er iets fout in de opvoeding als je het mij vraagt. Bij jou ook iets misgegaan dan zeker?

Dit is een oud topic. Het topic is daarom gesloten.
Maak een nieuw topic aan om verder praten over dit onderwerp.

Terug naar boven