Geld & Recht alle pijlers

Beschuldigd van onderhuur

05-10-2014 02:18 124 berichten
Alle reacties Link kopieren
Ik wordt beschuldigd van onderhuur. De woningbouw is bij mij thuis gekomen en troffen daar allemaal spullen aan van een man en niks van mij. Ze hebben de sloten veranderd en ik kan mijn huis niet in.

Ik heb nooit eerder iets van hun gehoord en opeens gebeurt dit.



Ik heb problemen met mijn buurman hij viel mij lastig en is psycho en ik heb vele gesprekken gehad met de politie en huismeester en woningbouw maar zolang hij mij niet verkracht of vermoord Konden ze niks doen!



Omdat ik niet meer alleen daar durf te slapen en persoonlijke problemen had sliep ik tijdelijk niet thuis en liet mijn ex er even verblijven tot een vriendin bij mij kon komen wonen.



Wat moet ik nu doen het is weekend, wil maandag naar hun toe.. Please help me!
Alle reacties Link kopieren
Dus jij hebt echt alles van jezelf meegenomen? Dat klinkt erg ongeloofwaardig. En hoe komt de woningbouw daar ineens bij? Dan is het geen situatie van een week.



Ik ben bang dat het heel erg moeilijk wordt voor je om aan te tonen dat er geen sprake is van onderhuur, je bent de mist ingegaan door iemand anders in jouw huis te laten wonen. Dat was niet nodig, je had ook gewoon de deur af kunnen sluiten.



Grote kans dat je nu je huis uitgezet wordt omdat de sloten vervangen zijn. Ze hadden je ook niet hoeven waarschuwen, je was illegaal bezig. Ik hoop voor je dat ze niet de juridische weg nemen door je boetes op te leggen en de 'winst' te verhalen.
Alle reacties Link kopieren
De buurman met wie ik problemen heb heeft een melding gemaakt van onderhuur en mijn ex vriend heeft tegen de woningbouw gezegd ja het klopt ik huur onder omdat hij anders bang was dag hij zijn spullen niet kon terugkrijgen!



Het is nu hun 2 tegen mij en ik voel mij zwak maar het is gewoon niet waar, hoe kan ik t bewijzen?





deze aanvulling staat in je andere geopende topic
Alle reacties Link kopieren
En om dan maar alles in dit topic te gooien: met de aanvulling uit je andere topic denk ik dat je geen poot hebt om op te staan. Hij woonde daar, jij niet, dat is verboden. Er is een melding en een bekentenis en een huis zonder jouw spullen.



En ik blijf het echt heel heel erg ongeloofwaardig vinden dat er niets nada noppes meer in dat huis staat van jou. Te ongeloofwaardig.
Als jij er niet woonde, je spullen er niet waren en je ex er wel woonde, dan heeft de Woningbouw toch gelijk?

Wat is er precies onterecht beschuldigd aan?
Alle reacties Link kopieren
Je woning heb je ook onderverhuurd..daar heb je niks tegenin te brengen. Wel kun je aantonen dat jij je daar niet veilig voelde..
Luister naar je hart, want dat klopt
Waarom troffen ze niks van jou aan? Je bent toch niet verhuisd?



Het enige wat je kunt doen is maandag gaan praten bij de verhuurder.
Alle reacties Link kopieren
Laat je bankrekening(en) zien? Zodat ze kunnen zien dat jij geen huur kreeg betaald?
Alle reacties Link kopieren
Als je wel betaald kreeg, heeft de woningbouw gewoon gelijk!
quote:lichtpuntjes schreef op 05 oktober 2014 @ 05:13:

Laat je bankrekening(en) zien? Zodat ze kunnen zien dat jij geen huur kreeg betaald?dat kan ze altijd nog cash hebben ontvangen. Inderdaad TO, je hebt alles tegen je. Niet zo slim gedaan, dit.
Alle reacties Link kopieren
Lekkere buurman.

Je bent gepakt, vies van die mannen. Lekkere ex ook, die hoef je niet meer te helpen.

Voortaan precies de regels volgen en aan jezelf denken.
Alle reacties Link kopieren
Er klopt iets niet. Want hij had ook gewoon kunnen zeggen "ja, ik ben samen gaan wonen met de hoofdhuurder". Dan was er wat betreft de woningbouwvereniging niets aan de hand geweest. Het gaat hen er om dat jij financieel gewin hebt van het laten wonen van iemand anders in de woning. En die sloten veranderen gebeurt echt niet van de ene op de andere dag - hier moet vanalles aan vooraf gegaan zijn. Volgens mij vertel je niet het hele verhaal.
Dit verhaal, met het eerder aangehaalde stuk uit je andere topic:

"De buurman met wie ik problemen heb heeft een melding gemaakt van onderhuur en mijn ex vriend heeft tegen de woningbouw gezegd ja het klopt ik huur onder omdat hij anders bang was dag hij zijn spullen niet kon terugkrijgen!"



Sja, wat had je verwacht? 2 meldingen van onderhuur, en geen spullen van jou in huis?



Heb je echt serieus al jouw kleding, schoenen, make up, foto's e.d. meegenomen?



Hoe kan hij nou bang zijn dat hij zijn spullen niet terug kan krijgen als jullie zouden samenwonen?



Raar verhaal, kat in het nauw?
Alle reacties Link kopieren
Ik vraag me dan af op basis van wat voor "mannenspullen" zei besluiten je huis af te sluiten?

De politiebweet toch van je conflict, kan de wbv hen niet bellen?
Alle reacties Link kopieren
Hoe lang is tijdelijk?
This user may use sarcasm and cynicism in a way you are not accustomed to. You might suffer severe mental damage.
Alle reacties Link kopieren
quote:pixiemorgan, 2 uur geleden

En die sloten veranderen gebeurt echt niet van de ene op de andere dag - hier moet vanalles aan vooraf gegaan zijn. Volgens mij vertel je niet het hele verhaal.

Dat.

Ze gaan echt niet eerst de sloten vervangen en dan pas in gesprek met jou. Er gaat een flink traject aan vooraf.
Ik heb geen wespentaille, ik heb een bijenrompje
Alle reacties Link kopieren
En waarom liet je je ex (of wie dan ook) er 'tijdelijk' wonen terwijl jij er zelf niet woonde? En heb je blijkbaar ál je spullen 'tijdelijk' uit huis gedaan?
Ik heb geen wespentaille, ik heb een bijenrompje
Wbv gaat pas sloten veranderen als er al een procedure is geweest, ze in het gelijk gesteld zijn en jij er maar niet uit wil.
quote:juliaemma schreef op 05 oktober 2014 @ 02:18:

Ik heb nooit eerder iets van hun gehoord en opeens gebeurt dit.





Wat had jij dan gedacht? Dat ze je eerst gaan waarschuwen voor een controle zodat je weer snel je spullen terug kon verhuizen?



En zo te lezen is er wel sprake van onderhuur. Jij woonde daar al een tijdje niet meer, je hebt al je spullen gepakt en niks daar achtergelaten. En ik kan me niet voorstellen dat je je ex daar helemaal gratis liet wonen, dus hij zal huur hebben betaald aan jou. Onderhuur dus.
En dat verhaal van je ex, en helemaal geen spullen van jou in de woning, en hij verklaart ook nog dat het klopt.... Wat verwacht je dan? Zelfs al betaalde hij geen huur, je woning in gebruik geven aan een ander zonder dat je er zelf woont, mag niet.
Alle reacties Link kopieren
Waarom heb je je spullen niet daar gelaten en je ex er alleen laten logeren. Dan had je er zelf ook nog kunnen slapen.
This user may use sarcasm and cynicism in a way you are not accustomed to. You might suffer severe mental damage.
quote:milna schreef op 05 oktober 2014 @ 09:18:

[...]





Wat had jij dan gedacht? Dat ze je eerst gaan waarschuwen voor een controle zodat je weer snel je spullen terug kon verhuizen?



En zo te lezen is er wel sprake van onderhuur. Jij woonde daar al een tijdje niet meer, je hebt al je spullen gepakt en niks daar achtergelaten. En ik kan me niet voorstellen dat je je ex daar helemaal gratis liet wonen, dus hij zal huur hebben betaald aan jou. Onderhuur dus.^^ guily as charged.....
Wat je moet doen? Maandag in gesprek met de woningbouwvereniging. Maar wat de anderen hier ook al zeggen; het is wel een raar verhaal. En als je ex ook gewoon zégt dat hij het huis van jou huurt, dan sta je sowieso met 1-0 achter. Maar wees nou eens eerlijk. Hoe zit het nu echt? Waarom zijn jouw spullen weg? Waar woon jij? Betaalde jouw vriend jou? En hoe lang is dit al gaande?
Alle reacties Link kopieren
De woningbouw heeft tegen hem gezegd: het heeft geen zin om te ontkennen en als je liegt slepen we je voor de rechter dus geefhet maar toe, als je nu ja zegt dan krijg je al je kleding terug en anders zie je het nooit meer terug! Toen zei hij maar ja dat klopt en heeft hij geprobeerd zichzelf eruit te redden voor zijn Spullen en dat hij geen problemen krijgt met de woningbouw.



De woningbouw zegt dat ik het 4 maanden illegaal verhuur. Maar dat is niet waar! Eerst woonde mijn ex en ik er samen toen bleek dat dat niet werkte heb ik gegzegd jij mag hier even blijven en ik. Ga wel bij iemand anders. Omdat ik ivm de buurman daar niet alleen durf te slapen en hij geen andere plek had om naar toe te gaan. Wij hebben 2 maanden samengewoond en hij heeft er nu ongeveer 2 maanden alleen geZeten.

Hij betaalden geen huur, hij was zijn baan kwijt geraakt dus had geen eens een inkomen!



Ik had al mijn spullen weggehaald omdat het een hele kleine woning is (studio) dus 1 kamer woning, en er simpelweg geen plek is.



Ik heb nooit eerder problemen of bericht gehad van de woningbouw, altijd netjes betaald. Ik wou vrijdag naar mijn huis kw er niet in, dacht dat me ex de sloten had veranderd omdat hij erachter was gekomen dat ik een nieuwe vriend heeft. Hij neemt niet op, ik laat de sloten vervangen en opeens belt mijn ex me terug en verteld dit vreemde verhaal , dat kan toch niet ze kunnen toch niet zomaar bij een simpele tip van een gestoorde buurman je huis binnen vallen en sloten veranderen!!!

Wat moet ik nou doen?
Alle reacties Link kopieren
Ga naar naar sociale raadslieden.
This user may use sarcasm and cynicism in a way you are not accustomed to. You might suffer severe mental damage.

Dit is een oud topic. Het topic is daarom gesloten.
Maak een nieuw topic aan om verder praten over dit onderwerp.

Terug naar boven