Geld & Recht alle pijlers

Beschuldigd van onderhuur

05-10-2014 02:18 124 berichten
Alle reacties Link kopieren
Ik wordt beschuldigd van onderhuur. De woningbouw is bij mij thuis gekomen en troffen daar allemaal spullen aan van een man en niks van mij. Ze hebben de sloten veranderd en ik kan mijn huis niet in.

Ik heb nooit eerder iets van hun gehoord en opeens gebeurt dit.



Ik heb problemen met mijn buurman hij viel mij lastig en is psycho en ik heb vele gesprekken gehad met de politie en huismeester en woningbouw maar zolang hij mij niet verkracht of vermoord Konden ze niks doen!



Omdat ik niet meer alleen daar durf te slapen en persoonlijke problemen had sliep ik tijdelijk niet thuis en liet mijn ex er even verblijven tot een vriendin bij mij kon komen wonen.



Wat moet ik nu doen het is weekend, wil maandag naar hun toe.. Please help me!
En in die kleine studio wilde je met een vriendin gaan wonen?
Alle reacties Link kopieren
In je laatste post schrijf je dat je nooit eerder problemen met of bericht van de woningbouwvereniging hebt ontvangen.



In je openingspost schrijf je dat je vele gesprekken met de woningbouwvereniging hebt gehad over je psycho buurman.



Je spreekt jezelf nogal tegen.



Ik snap heel goed dat de buurman een melding heeft gedaan van onderhuur met een buurvrouw die steeds over hem klaagt bij de woningbouw.



Als jij verhuist bent dan hebben ze gewoon gelijk.



Wat je nu moet doen? Gewoon blijven wonen waar je nu woont. Je was tenslotte al verhuist dus waar heb je dat huis nog voor nodig?
Alle reacties Link kopieren
Heb je zélf al contact gehad met de woningbouw, of heeft je ex dit verteld?

Je ex nam niet op, jij hebt de sloten (weer) laten veranderen.



Kan het niet zo zijn dat de ex het verhaal heeft verzonnen (dat van die bedreigingen geloof ik bijvoorbeeld niet) en dat hij op deze manier denkt daar te kunnen blijven wonen?

Op wiens naam stond het huurcontract?
Ik heb geen wespentaille, ik heb een bijenrompje
Alle reacties Link kopieren
Je hebt dit echt niet handig aangepakt. Ik heb eens in een huis gewoond met een gestoorde huisbaas die te pas en te onpas binnenviel en toen ik het niet meer veilig vond, ben ik zo snel mogelijk vertrokken. Eerst bij een vriendin gelogeerd en zo snel mogelijk andere woonruimte gezocht (piepklein maar wel veilig).



Ik begrijp dus niet waarom je niet gewoon vertrokken bent.



Waarom zei de woningbouw dat hij zijn kleding niet meer terugkreeg als hij niet toegaf dat hij onderhuurde? Dat waren toch niet de enige spullen die hij in die studio had, als jij hem helemaal leeggehaald had?
Ga in therapie!
Alle reacties Link kopieren
Als je er toch al niet meer wilde/durfde te wonen, laat het dan voor wat het is en ga een andere woning zoeken.
Het leven is te kort om met lelijke mannen te dansen!
Alle reacties Link kopieren
Ik heb contact gehad met de woningbouw en politie over de buurman, dat hij mij lastig viel. Maar ik heb nooit contact gehad of enige brief over vermeende onderhuur. Ik woonde voor dat ik ging samen wonen met mijn ex daar ook al met een vriendin, dat weet de woningbouw, omdat ik zo bang was voor de buurman en de woningbouw mij geen andere woning wou aanbieden. Het verhaald van mijn ex moet kloppen want mijn "druppel" elektronische sleutelhanger om de voor en tussenuren te openen is ook geblokkeerd en dat ziou hij niet kunnen doen. Het is woensdag gebeurt en de woningbouw heeft mij niet gebeld. Gemaild of een brief gestuurd, mijn ex zij dat hij van hun geen contact met mij mocht opnemen en hun wouden aankijken hoelang t duurt voordat ik naar mijn eigen woning om kijk.



Ik heb niet zomaar voor mijn lol de woningbouw en politie en huismeester gecontacteerd over mijn buurman. Ik heb filmpjes als bewijs gemaakt dat hij hele nachten op mijn muren bonkten tot mijn spiegel en schilderij van de muur viel, Hij belde hele dagen bij mij aan. En hij ging met een steekwapen en messen op de galerij en voor mijn deur staan. En als ik de lift wou pakken ging hij bij mij in de lift staan en achtervolgen. Maar omdat hij mij nooit heeft aangeraakt kon de politie niks specifieks doen!
Alle reacties Link kopieren
Jij verhuurt onder, bevestigd dit ook, en vervolgens verbaas je jezelf er over dat je beschuldigt wordt van onderhuur ?



Ik denk dat je terecht je woning kwijt bent.
Niet geschoten is altijd mis
quote:viva-amber schreef op 05 oktober 2014 @ 09:47:

Ga naar naar sociale raadslieden.



Die kunnen hier niets mee.

Kansloze zaak.
Alle reacties Link kopieren
Alles staat op mij naam. Het is sociale huur. Ik ga er niet zomaar weg je hebt hier wachttijden voor minstens 10 jaar. Ik reageer veel op andere woningen en probeerde woningruil maar mensen zijn niet zo happig op een 1 kamer woning.

Omdat ik mijn ex vanaf woensdag niet te pakken kreeg ben ik vrijdag naar mijn huis gegaan (waar hij dus woonden) constateerde ik dat de sloten veranderd waren, belde. De woningbouw maar die waren al dicht maar hun stuurde mij door naar de spoedlijn en stuurde een slotenmaker. En ze zeiden u kunt maandag ochtend pas weer iemand spreken hierover.
Alle reacties Link kopieren
Sorry meid, maar je verhaal klopt van geen kanten. Jij hebt al je spullen gepakt omdat er geen ruimte was? Maar er was wel ruimte om met diezelfde ex daar samen te wonen en eerder met een vriendin? Dan liggen er ook spullen van twee mensen toch?

Je woont er gewoon niet meer.



De reden dat je er niet meer wilde zijn is rot, maar je hebt iemand anders in je woning laten wonen terwijl jij er niet woonde en dat is onderhuur. Had dit in overleg met de woningbouw gedaan, die kenden toch je verhaal?
Alle reacties Link kopieren
Het is woensdag gebeurd, en jouw ex heeft jou niets laten weten?

Je moest erachter komen doordat je zelf voor een deur met nieuwe sloten stond?

Uiterst vaag verhaal.



Die bedreigingen van de woningbouw aan je ex geloof ik ook niet zo, eigenlijk. Het is niet de maffia.
Wees altijd jezelf. Tenzij je een eenhoorn kan zijn. Wees dan een eenhoorn.
Alle reacties Link kopieren
De woningbouw heeft toegeven dat mijn buurman psychosche problemen heeft, niet kan werken en dat er elke dag thuiszorg en hulp voor hem komt. Maar hun zeiden zo lang hij jou niets specifieks aan doet kunnen we niks beginnen. Omdat ik over hem klaagde, ging hij over mij klagen en allemaal leugens verzinnen over bijvoorbeeld geluidsoverlast en dat ik hem lastig val.

De buurman is eenzaam, werkt niet, gebruikt drugs en had niks te doen dus ging hij mij maar lastig vallen! Dus jullie zeggen nu gewoon ja pech jeetje hij heeft gewoon gewonnen de klootzak in wat voor land leven wij zeg!!! Als jullie al mij niet eens geloven en zeggen dat ik geen poot heb om op te staan wat moet ik dan nu, en ik heb geen andere woning ik logeer tijdelijk ergens anders
Alle reacties Link kopieren
Ik vind het ook zo vreemd dat mijn ex mij niet gelijk heeft gebeld maar dat ik hier Zelf moet achterkomen, maar ook zo vreemd dat de woningbouw geen enkel briefje achter laat of mij belt of mailt. Ik vind dat zo raar!
Alle reacties Link kopieren
quote:juliaemma schreef op 05 oktober 2014 @ 10:30:

Ik vind het ook zo vreemd dat mijn ex mij niet gelijk heeft gebeld maar dat ik hier Zelf moet achterkomen, maar ook zo vreemd dat de woningbouw geen enkel briefje achter laat of mij belt of mailt. Ik vind dat zo raar!Heb je eigenlijk de woningverhuur al gesproken? Of heb je enkel je ex zijn versie gehoord? Hoe weet je dat hij de waarheid spreekt?
Alle reacties Link kopieren
Toen ik vrijdag uit mijn werk kwam ging ik naar mijn huis omdat ik het vreemd vond dat mijn ex niks liet horen, toen ik daar aankwam kwam ik er dus achter dat mijn sloten veranderd waren, ik bel de woningbouw maar de geene die over dit soort zaken gaat was al gesloten en hun konden alleen een slotenmaker sturen, en maandag kan ik ze pas bellen over dit alles
Alle reacties Link kopieren
Ik gok dat de woningbouw je meerdere brieven gestuurd heeft maar dat je ex jou in het ongewisse heeft gelaten. Dat met die kleren lijkt mij ook onzin. Ik denk dat jou ex zijn kans schoon heeft gezien en er nu kan blijven wonen. Raar toch dat je geen contact meer met hem krijgt? Zegt mij genoeg. En eerst woon je er wel met zijn tweetjes met alle spullen en later verkas jij met je zooi omdat het te klein is.
If God is watching us, the least we can do is be entertaining
Alle reacties Link kopieren
Al mijn sleutels doen het niet meer ook die electronische druppel van de voor en tussendeur is geblokt, zou niet weten waarom ze het anders doen. En mijn ex zelf is ook daar met de noorderzon verdwenen dus ik denk dat hij daar ook niet zomaar weggaat aangezien hij geen plek heeft om naar toe te gaan
Alle reacties Link kopieren
quote:Het is woensdag gebeurt en de woningbouw heeft mij niet gebeld. Gemaild of een brief gestuurd, mijn ex zij dat hij van hun geen contact met mij mocht opnemen en hun wouden aankijken hoelang t duurt voordat ik naar mijn eigen woning om kijk.

En geloof je dat zelf?

En de brieven van de woningbouw zijn in de brievenbus terecht gekomen waarvan je ex de sleutel heeft?



Als je hem al verdacht van het veranderen van de sloten omdat je een nieuw vriendje hebt, zou hij ook zo maar andere rare dingen kunnen doen he?
Ik heb geen wespentaille, ik heb een bijenrompje
Alle reacties Link kopieren
Ja ik heb echt niet veel verhuist al mijn kleding en spullen meegenomen. Maar de meubels zijn van mij! En hij heeft nu tegen de woningbouw gezegd dat alle (meubels van hem zijn!!! En omdat hij met hun mee praat mag hij alle spullen meenemen meubels) hebben ze tegen hem gezegd.
Alle reacties Link kopieren
Ja ik vind het ook heel vreemd dat hij geen contact met mij heeft opgenomen maar dan blijft het vreemd dat de woningbouw mij niet belt of mailt als ik niet reageer op hun brief.( als mijn ex die brieven zou hebben achtergehouden) Ik heb vaak contact met hun gehad over de buurman dus ze hebben al mijn contact gegevens.
Alle reacties Link kopieren
Klopt, ze hebben je adres dus sturen ze je daar brieven. Maar als jij daar niet meer woont kunnen ze niet ruiken waar je wel uithangt toch? En ze doen alles op schrift juist om de bewijslast.
If God is watching us, the least we can do is be entertaining
Alle reacties Link kopieren
Nou ik lees al mijn. Post dagelijks en er zaten ook genoeg. Andere brieven bij van de woningbouw en mijn ex kon toch niet precies van de buitenkant zien waar wat in staat dus dan zou hij al die andere brieven ook weg hadden moeten gooien. Nee ik denk niet dat hij post voor mij achterhield
Alle reacties Link kopieren
Ik denk gewoon dat hij zo geschrokken was van de woningbouw en precies heeft gedaan wat zij van hem vroegen om maar geen problemen te krijgen en al zijn spulletjes terug te krijgen
Alle reacties Link kopieren
Als het echt een noodsituatie was, dan was je wel direct vertrokken en had je de huur opgezegd om daar nooit meer terug te komen. Dan neem je elke woonruimte die je kan krijgen om daar maar weg te zijn.



Als het samen met je ex wel veilig voelde voor jou (blijkbaar wel want het plan was om er later met je vriendin samen te gaan wonen), dan had je er gewoon moeten blijven. Je hebt geen invloed op je gestoorde buurman, maar je maakt zelf wel keuzes. Je vond het blijkbaar belangrijker om niet met je ex op een kluitje te zitten dan om in je woning te blijven. Je wilde er niet alleen zitten en blijkbaar was er niemand anders met wie je op dat moment samen kon wonen. Dat is een keuze die jij hebt gemaakt, je had ook andere keuzes kunnen maken, zoals er toch maar het beste van maken met je ex.



Nu word je geconfronteerd met vervelende gevolgen van je keuzes. Ik snap dat je vindt dat dat allemaal veroorzaakt is door die buurman en daar begon het probleem natuurlijk ook mee, maar je hebt toch echt zelf een aandeel in de situatie waar je nu in bent beland.
Ga in therapie!
Alle reacties Link kopieren
Waarom zou de woningbouw jou achterna moeten bellen als jij niet reageert op hun brief? Ze sturen het naar het huis waar je woont. Als jij daar dan ook daadwerkelijk zou wonen zou je gewoon die brief zien. Die eventuele brief heb je niet gezien omdat je daar niet woont omdat je iemand anders in je huis laat wonen.



Waarom zouden ze eerst een waarschuwingsbrief sturen? Dan kunnen ze op hun vingers natellen dat je wat spullen terugverhuist en er zogenaamd weer woont. Wat dus niet waar is.



En een woningbouwvereniging heeft wel wat beters te doen dan scheidsrechter te spelen tussen jou en je ex over wat al dan niet van hem of jou zou zijn.



Ze zien dat jij verhuist bent en hij er woont. Logisch dat ze er vanuit gaan dat het zijn spullen zijn die et staan.

Dit is een oud topic. Het topic is daarom gesloten.
Maak een nieuw topic aan om verder praten over dit onderwerp.

Terug naar boven