Geld & Recht alle pijlers

Beschuldigd van onderhuur

05-10-2014 02:18 124 berichten
Alle reacties Link kopieren
Ik wordt beschuldigd van onderhuur. De woningbouw is bij mij thuis gekomen en troffen daar allemaal spullen aan van een man en niks van mij. Ze hebben de sloten veranderd en ik kan mijn huis niet in.

Ik heb nooit eerder iets van hun gehoord en opeens gebeurt dit.



Ik heb problemen met mijn buurman hij viel mij lastig en is psycho en ik heb vele gesprekken gehad met de politie en huismeester en woningbouw maar zolang hij mij niet verkracht of vermoord Konden ze niks doen!



Omdat ik niet meer alleen daar durf te slapen en persoonlijke problemen had sliep ik tijdelijk niet thuis en liet mijn ex er even verblijven tot een vriendin bij mij kon komen wonen.



Wat moet ik nu doen het is weekend, wil maandag naar hun toe.. Please help me!
Alle reacties Link kopieren
Ja klopt ik had het anders aan moeten pakken
Natuurlijk krijg je de post gewoon op het adres waar je hoort te wonen

Zij hoeven jou niet te zoeken.



Hoe ben je bij je huis gekomen dan? Je moet twee deuren met druppel door.
Alle reacties Link kopieren
Slotenmaker was gekomen heeft mijn eigen deur slot veranderd en voor de hoofd en tussen deur had ik bij mijn oude buren aangebeld
Alle reacties Link kopieren
In het betreffende huis kwam ik ook wekelijks en bekeek altijd ook gewoon mijn brievenbus heb vrijdag nog gekeken lagen wel andere brieven van woningbouw over onbelangrijke dingen
Alle reacties Link kopieren
Ik denk dat je ex jou flink voorliegt, de woningbouw heel sterk staat en dat jij pech hebt. Morgen meteen bellen maar met de twee verklaringen en het feit dat er nog geen één paar schoenen van jou in de kast stond staat de woningbouw volledig in haar recht om jou te weren.
If God is watching us, the least we can do is be entertaining
Alle reacties Link kopieren
Oke hun vermoeden dat ik het 4 maanden onderverhuur. Maar wij woonden er eerst 2 maanden samen en daarna heeft hij er 2 maanden alleen gezeten. Omdat het z'n korte periode betreft kan ik dan niks doen met "huisbewaring" ofso
Je hebt nu de sloten weer laten vervangen? Daar zal de wb blij mee zijn. Overigens kan ik me niet voorstellen dat een slotenmaker zomaar een slot gaat vervangen bij een woning van de woningbouw. Die slotenmaker heeft geen idee van het verhaal erachter.

Ik vind dit maar een apart verhaal allemaal...
Twee maanden is een lange tijd.



Face it, het spel is uit. Je hebt je huis onderverhuurd aan je ex, jij woonde zelf ergens anders en de woningbouw is erachter gekomen. Je bent tegen de lamp gelopen. Jammer, maar helaas.



En dat je bang bent voor de buurman is geen reden voor onderhuur.
Alle reacties Link kopieren
Geloof van het hele verhaal geen ene moer. Veel te onwaarschijnlijk. Maar verbaas me er wel over dat je kennelijk zoveel tijd hebt dat je hier dit soort storylines neer gaat pennen. Ik zou bijna zeggen "get a life"

Alle reacties Link kopieren
Ik belde vrijdag de woningbouw van mijn sloten zijn veranderd ik kom mijn huis niet in. De telefoniste geeft aan dat, kantoor nu dicht is en ze nu op vrijdag avond alleen een slotenmaker kan bellen met spoed en dat ik maandag moet bellen naar de woningbouw. Ik wordt doorverbonden met de slotenmaker van de woningbouw en hij komt me sloten vervangen.
Alle reacties Link kopieren
quote:juliaemma schreef op zondag 05 oktober 2014 11:00 In het betreffende huis kwam ik ook wekelijks en bekeek altijd ook gewoon mijn brievenbus heb vrijdag nog gekeken lagen wel andere brieven van woningbouw over onbelangrijke dingen"In het betreffende

huis kwam ik ook wekelijks en bekeek altijd ook gewoon mijn brievenbus heb vrijdag nog gekeken lagen wel andere brieven van woningbouw over onbelangrijke dingen"



Wat zijn onbelangrijke dingen? Zo veel post stuurt een wbv niet.
Ruil hem in voor een ED! Veilig en warm. Dat is wat je nodig hebt!
Alle reacties Link kopieren
Ja hier wel over stookkosten een brief en over onderhoud etc. Tuurlijk dit bezorgd me slapeloze nachten en ik kan niks doen tot maandag ochtend weet niet meer wat ik moet doen.
Waarom zou woningbouw de sloten veranderen, om ze dan weer te veranderen?



Snap de logica niet.
Ik wil niet zeggen dat je liegt, maar volgens mij hou je het één en ander (of misschien wel heel wat) achter. Je verhaal klopt gewoon van geen kant.

Maar nogmaals, ga morgen naar de woningbouwvereniging en doe je verhaal. Maar vertel gewoon de waarheid. Eerlijk duurt het langst...
Alle reacties Link kopieren
quote:juliaemma schreef op 05 oktober 2014 @ 11:16:

Ja hier wel over stookkosten een brief en over onderhoud etc. Tuurlijk dit bezorgd me slapeloze nachten en ik kan niks doen tot maandag ochtend weet niet meer wat ik moet doen.En die brieven zijn wel gewoon aan jou geadresseerd ?
De zin van het leven, die schrijf je zelf.
Alle reacties Link kopieren
Brieven zijn aan mij geadresseerd.

Denk dat ze bij de woningbouw langs elkaar heen werken ofso ik vind t ook raar dat ze gewoon een sleutelboer sturen! Je zou denken dat ze dat doorgeven aan de telefoniste ofso
Alle reacties Link kopieren
Dat met die sloten is ook vreemd. Ze veranderen ze zodat jij er niet meer in kunt om ze vervolgens weer te veranderen zodat jij er wel weer inkunt. Denk dat de centraliste, die spoedmeldingen zoals gaslucht oid doorgeeft aan de monteur, niet geweten heeft dat jij er niet inkon doordat de woningbouw de sloten verandert heeft. Kan ook nog leuk worden.
If God is watching us, the least we can do is be entertaining
Alle reacties Link kopieren
quote:juliaemma schreef op 05 oktober 2014 @ 11:14:

Ik belde vrijdag de woningbouw van mijn sloten zijn veranderd ik kom mijn huis niet in. De telefoniste geeft aan dat, kantoor nu dicht is en ze nu op vrijdag avond alleen een slotenmaker kan bellen met spoed en dat ik maandag moet bellen naar de woningbouw. Ik wordt doorverbonden met de slotenmaker van de woningbouw en hij komt me sloten vervangen.Dus als ik het goed begrijp ben je vrijdag doorverbonden met de slotenmaker en komt hij je sloten vervangen?
De zin van het leven, die schrijf je zelf.
Alle reacties Link kopieren
quote:juliaemma schreef op 05 oktober 2014 @ 11:21:

Brieven zijn aan mij geadresseerd.

Denk dat ze bij de woningbouw langs elkaar heen werken ofso ik vind t ook raar dat ze gewoon een sleutelboer sturen! Je zou denken dat ze dat doorgeven aan de telefoniste ofsoVreemd verhaal, welke data staan er op die brieven?
De zin van het leven, die schrijf je zelf.
quote:juliaemma schreef op 05 oktober 2014 @ 11:08:

Oke hun vermoeden dat ik het 4 maanden onderverhuur. Maar wij woonden er eerst 2 maanden samen en daarna heeft hij er 2 maanden alleen gezeten. Omdat het z'n korte periode betreft kan ik dan niks doen met "huisbewaring" ofsoHoe weet je wat ZIJ vermoeden? Je hebt het toch alleen via je ex gehoord? Zet je verhaal voor jezelf eens duidelijk op papier zodat je morgen niet zo warrig bent bij de woningbouw. Ik snap overigens best dat je in paniek bent nu hoor, maar je verhaal is erg vaag.
Alle reacties Link kopieren
In alle grote steden zit een rechtswinkel of juridisch loket waar je gratis juridisch advies kan krijgen.

Bijvoorbeeld

http://www.rechtswinkelutrecht.nl/

Even googelen om rechtshulp in je eigen woonplaats te vinden.

Morgenochtend (maandag) gelijk bellen en rustig uitleggen wat er aan de hand is. Dat advies noteer je.

Daarna kan je naar de woningbouwvereniging gaan.



Blijf bescheiden en blijf bij de feiten. Als je je wvb, je buurman en je ex steeds voor gek verklaart, word je echt niet serieus genomen. Is er iemand in je omgeving die stabiel en helder is? Dan kan je diegene meenemen.



Heb je al je officiële papieren (huurcontract e.d.) nog wel?
Alle reacties Link kopieren
Zelfs uit jouw (heel erg vage ) verhaal hier blijkt dat de woningbouw gewoon gelijk heeft.

Zij verhuren jou een huis om in te wonen. En jij woont er al minstens twee maanden niet meer.

Er woont wel al vier maanden iemand anders. Diegene die wel in het huis woont, verklaart dat hij daar in onderhuur woonde.



Bij bezoek bleek dat er ook geen spullen van jou in de woning aanwezig waren.



Hoe moeilijk kan het zijn?



Het is dus volkomen terecht dat ze jouw huur opzeggen met onmiddellijke ingang.
Alle reacties Link kopieren
Ja sloten zijn zelfs al veranderd! Ik kan er nu gewoon in maar denk als ze die melding maandag zien dat ze denken oeps dat was niet de bedoeling en dat ze weer de sloten gaan veranderen?



Ik heb niemand gesproken van de woningbouw omdat ze vrijdag al dicht waren. Wat ik gehoord heb heb ik allemaal van mij m ex te horen gekregen!
Waar heb jij die 2 maanden gewoond? En had je echt àl je kleding meegenomen?
Alle reacties Link kopieren
Kan het niet zijn dat je ex zelf de sloten heeft vervangen en jouw druppel heeft laten blokkeren? Dat lijkt me eerlijk gezegd meer voor de hand liggen namelijk.
De zin van het leven, die schrijf je zelf.

Dit is een oud topic. Het topic is daarom gesloten.
Maak een nieuw topic aan om verder praten over dit onderwerp.

Terug naar boven