Geld & Recht alle pijlers

Bespaar tips

31-10-2009 16:16 95 berichten
Alle reacties Link kopieren
Met mijn uitkering heb ik niet veel te besteden. En na een pittig gesprek met het GKB heb ik mijn goede moed weer eens verzameld. Ik ga besparen! Ik heb:



- De kachel al 2 dagen op 17graden staan. En in plaats daarvan een kruik met warm water gevuld. Met mijn moonboots aan en in deken met kruik heb ik het ook heerlijk warm.

- Mijn standby killer die mijn ex van de tv had getrokken omdat hij er niet mee overweg kon weer geinstalleerd.

- De was en vaatwas word fiks opgespaard voor ik de machine aanzet.

- Ik doe een lampje minder aan 's avonds (heb div. sfeerlampen)

- Gebruik de 5 min. zandloper weer tijdens het douchen.



En verder ga ik vooral door met wat ik al deed namelijk:



- Boodschappen doen bij de aldi

- Veel oude spullen verkopen op Marktplaats

- Proberen om gratis of voor een prikkie spullen op marktplaats te kopen waar ik anders in de winkel de volle mep voor zou moeten betalen.

- Stoppen met roken





Iemand nog een leuke aanvulling ?
Alle reacties Link kopieren
Hoi,



Er staan al heel veel tips op het topic geld en recht.

Misschien staat er daar ook iets voor jou bij?



Paar tips van mij:



- kook grote maaltijden, zodat je het kan invriezen. Zo bespaar je geld.

- doe weekboodschappen i.p.v elke dag

- hou een kasboek bij.



Vind wel dat je jezelf kwelt met 17 graden hoor, brrr.
Alle reacties Link kopieren
quote:Sterretjee schreef op 31 oktober 2009 @ 16:19:

Hoi,



Er staan al heel veel tips op het topic geld en recht.

Misschien staat er daar ook iets voor jou bij?



Paar tips van mij:



- kook grote maaltijden, zodat je het kan invriezen. Zo bespaar je geld.

- doe weekboodschappen i.p.v elke dag

- hou een kasboek bij.



Vind wel dat je jezelf kwelt met 17 graden hoor, brrr.



Dat van die maaltijden doe ik ook. Woon alleen maar als ik kook kook ik gewoon voor 4. De rest gaat in de vriezer.

Wat betreft boodschappen doen voor een hele week is mijn ervaring dat ik dan juist ga verspillen. Koop ik meer dan ik opmaak. Gaan dingen de prullebak ongebruikt in. Zonde.

En dat van die verwarming, ik denk dat het wel went. Gistereavond kwam ik bij mijn ouders op visite, alsof ik in de sauna zat gewoon! Het was er gewoon 21 graden. Niets geks. Dus... mijn lijf had zich al aan de kou aangepast denk ik.
Alle reacties Link kopieren
Hoe koud is het dan wel niet in jouw iglohuis ? Hier is het 20 graden ; ik heb de kachel nog niet aan gehad.
Wat gij niet wilt dat u geschiedt, doe dat ook een ander niet.
- Spaarlampen

- evt tochtstrips plaatsen. Denk ook aan zo'n 'stoffer' voor de brievenbus, daar komt een hoop kou doorheen. Je kunt er ook een opgerolde theedoek instoppen, maar die ligt er natuurlijk wel uit als de postbode is langsgeweest.

- bij de albert heijn ligt altijd gratis de allerhande. Daar staat elke maand een budgetmenu voor een hele week in. Gewoon even zo'n tijdschrijft bij de kassa oppikken en kijken of het wat voor je is.

Btw, de Aldi is lang niet altijd de goedkoopste. Als ik bij de Appie koop, kun je ook hele goedkope producten kopen, kwestie van goed opletten.

- woon je in een landelijk gebied? Bij ons hebben veel boeren en tuinders een stalletje aan de weg met verse, goedkope groente. Zo koop ik een krop sla voor 50 cent ipv 1 à 1,50 euro. Verder veel aanbod van kool, witlof en wortelen. In de lente veel tulpen, 's zomers pioenrozen en nu de laatste zonnebloemen en sfeervolle pompoenen (ook om te eten)

- de markt, daar zijn vaak goedkope deals te sluiten



Je weet natuurlijk wel dat energiebespaartips, niet meteen een besparing opleveren hè, pas als je nieuwe maandbedrag wordt berekend.

Op rtl.nl kun je trouwens alle afleveringen van een dubbeltje op z'n kant terugkijken, daar komen vaak ook goede bespaartips in voorbij.



Succes ermee!
Alle reacties Link kopieren
Bij de AH is bijna alles wat wij gebruiken goedkoper dan bij de aldi!
Alle reacties Link kopieren
Ik lees even mee !



De kachel staat automatisch aan hier in het huis (studentenhuis) en zit bij een ander op de kamer. Dit zit bij de huurprijs in, dus daar hoef/kan ik niet op bezuinigen.



Boodschappen bij de Aldi en Liddl zoveel mogelijk. En inderdaad doe ik ook 'dag'boodschappen, omdat ik anders teveel in sla.



Ik ben wel heel actief met glas/oud papier scheiden van elkaar, dat scheelt ontzettend veel in de prullenbak (maarja.. volgens mij doen de meeste mensen dat al...)
Alle reacties Link kopieren
http://www.blijfpositief.nl/kunst_van_het_besparen.php
Wat gij niet wilt dat u geschiedt, doe dat ook een ander niet.
Alle reacties Link kopieren
quote:blijfgewoonbianca schreef op 31 oktober 2009 @ 16:26:

Hoe koud is het dan wel niet in jouw iglohuis ? Hier is het 20 graden ; ik heb de kachel nog niet aan gehad.Als ik de kachel uitzet is het gemiddeld zo'n 16 tot 17 graden.
Meestal zet zo'n standbykiller voor de tv niet echt zoden aan de dijk. Standby gebruiken ze zo'n 1 à 2 watt. Het helpt veel meer om de tv gewoon uit te zetten als je niet kijkt. Waar je verder wel echt op kunt besparen is de waterkoker. Die verbruikt meer energie dan je denkt. Kook dus elke keer precies zoveel water als nodig en niet meer. Ook de vrieskist ontdooien scheelt veel verbruik. De was gewoon aan de lucht drogen in plaats van in de wasdroger. Geen opladers onnodig in het stopcontact laten zitten. En alle computer en randapparatuur zoals printers volledig van de stroom halen als je ze niet gebruikt. Die slurpen vaak ongemerkt veel stroom, zelfs als ze uit staan.
Alle reacties Link kopieren
http://www.rijkerleven.com/
Wat gij niet wilt dat u geschiedt, doe dat ook een ander niet.
Alle reacties Link kopieren
quote:hompeltjepompeltje schreef op 31 oktober 2009 @ 16:32:

[...]





Als ik de kachel uitzet is het gemiddeld zo'n 16 tot 17 graden.



Koud, hoor.

Enkel glas ? Niet geisoleerd ?
Wat gij niet wilt dat u geschiedt, doe dat ook een ander niet.
Alle reacties Link kopieren
quote:hompeltjepompeltje schreef op 31 oktober 2009 @ 16:32:

[...]





Als ik de kachel uitzet is het gemiddeld zo'n 16 tot 17 graden.In mijn 1923 huisje 13gr!
Alle reacties Link kopieren
quote:Starshine schreef op 31 oktober 2009 @ 16:26:

- Spaarlampen

- evt tochtstrips plaatsen. Denk ook aan zo'n 'stoffer' voor de brievenbus, daar komt een hoop kou doorheen. Je kunt er ook een opgerolde theedoek instoppen, maar die ligt er natuurlijk wel uit als de postbode is langsgeweest.

- bij de albert heijn ligt altijd gratis de allerhande. Daar staat elke maand een budgetmenu voor een hele week in. Gewoon even zo'n tijdschrijft bij de kassa oppikken en kijken of het wat voor je is.

Btw, de Aldi is lang niet altijd de goedkoopste. Als ik bij de Appie koop, kun je ook hele goedkope producten kopen, kwestie van goed opletten.

- woon je in een landelijk gebied? Bij ons hebben veel boeren en tuinders een stalletje aan de weg met verse, goedkope groente. Zo koop ik een krop sla voor 50 cent ipv 1 à 1,50 euro. Verder veel aanbod van kool, witlof en wortelen. In de lente veel tulpen, 's zomers pioenrozen en nu de laatste zonnebloemen en sfeervolle pompoenen (ook om te eten)

- de markt, daar zijn vaak goedkope deals te sluiten



Je weet natuurlijk wel dat energiebespaartips, niet meteen een besparing opleveren hè, pas als je nieuwe maandbedrag wordt berekend.

Op rtl.nl kun je trouwens alle afleveringen van een dubbeltje op z'n kant terugkijken, daar komen vaak ook goede bespaartips in voorbij.



Succes ermee!Dat zijn flink wat tips! Handig. Dat van die theedoek in de brievenbus, heb je daar ervaring mee? Ik heb een raar formaat brievenbus. Ik heb wel eens zo'n borstelding gekocht maar die paste er gewoon niet op. Nu is het zo'n groot gapend gat. Ik heb dus wel een buitenbus op eBay gekocht. Maar mijn paps is ernstig ziek geworden en is er niet meer aan toe gekomen het voor me op te hangen. Wellicht is het theedoek princiepe een goede oplossing.
Alle reacties Link kopieren
quote:Mieomij schreef op 31 oktober 2009 @ 16:33:

Meestal zet zo'n standbykiller voor de tv niet echt zoden aan de dijk. Standby gebruiken ze zo'n 1 à 2 watt. Het helpt veel meer om de tv gewoon uit te zetten als je niet kijkt.



Die standby killer zorgt er juist voor dat als je tv langer dan 1 minuut op standby staat de tv helemaal uit gaat. Dus ook niet meer in standby staat.

Bedankt ook voor je andere tips!
Alle reacties Link kopieren
tip:

neem geen kinderen.
Alle reacties Link kopieren
Abonnement op de bieb ipv, dus niet op kranten/tijdschriften.
Alle reacties Link kopieren
quote:blijfgewoonbianca schreef op 31 oktober 2009 @ 16:35:

[...]





Koud, hoor.

Enkel glas ? Niet geisoleerd ?



Bedankt voor je links. Ik zal ze zo eens bekijken.

Nou, beneden heb ik wel dubbelglas en volgens mij is het huis ook geisoleerd (huurhuis).
Alle reacties Link kopieren
quote:DJ Momo schreef op 31 oktober 2009 @ 16:38:

tip:

neem geen kinderen.Hihi geweldig! Aangezien ik op dit moment geen partner heb maak ik me daar niet al te druk om
Alle reacties Link kopieren
quote:zomerkind schreef op 31 oktober 2009 @ 16:39:

Abonnement op de bieb ipv, dus niet op kranten/tijdschriften.Heb geen van drieen. Als ik eens een boek wil lenen, vraag ik of ik de pas van mams mag lenen.
Alle reacties Link kopieren
quote:hompeltjepompeltje schreef op 31 oktober 2009 @ 16:25:

[...]





Wat betreft boodschappen doen voor een hele week is mijn ervaring dat ik dan juist ga verspillen. Koop ik meer dan ik opmaak. Gaan dingen de prullebak ongebruikt in. Zonde.





Dat heb ik dus ook.



Een tip is denk ik ook dat je je ervan bewust probeert te zijn hoe winkeliers je dingen aan willen smeren. "Koop 3 producten, dan krijg je er een gratis" bijvoorbeeld: normaal gesproken zou je dan waarschijnlijk maar 1 product hebben gekocht en dat is uiteindelijk het goedkoopst. Wat iemand anders al schreef: je denkt vaak dat Lidl/Aldi heel goedkoop is en veel is dat ook, maar sommige dingen zijn veel goedkoper van het supermarkthuismerk. Bewust blijven shoppen dus.
Alle reacties Link kopieren
Je hebt een buiten brievenbus gekocht en paps is ziek geworden en kan hem niet ophangen? Dat kan je toch wel zelf!
Alle reacties Link kopieren
quote:tarita schreef op 31 oktober 2009 @ 16:41:

Je hebt een buiten brievenbus gekocht en paps is ziek geworden en kan hem niet ophangen? Dat kan je toch wel zelf!Tja voorheen kon ik het nog wijten aan het feit dat ik geen klopboormachine heb (of hoe dat spul ook mag heten). Maar ook daar kan ik het inmiddels niet meer op gooien. En paps zal ook niet meer beter worden, dus misschien moet ik dan toch proberen een vrouw met ballen te worden ? Zal ik mijn volgende topic daar aan wijden " Hoe hang je als vrouw een buitenbrievenbus aan de muur "
Alle reacties Link kopieren
Neem geen kinderen, maar wél een vent hahahah!

Die kan drankjes voor je betalen, je eens mee uitnemen etc.... ;)
Alle reacties Link kopieren
Misschien lullig om te zeggen maar met standyby killers, spaarlampen ed bespaar je per jaar meestal niet meer dan 30-50 euro. Als je geen nieuwe HR cv hebt, bespaar je een stuk meer op de verwarming en korter douchen, gas is duur.
We dont make mistakes here, we just have happy accidents. We want happy, happy paintings. If you want sad things, watch the news. Everything is possible here. This is your little universe -Bob Ross

Dit is een oud topic. Het topic is daarom gesloten.
Maak een nieuw topic aan om verder praten over dit onderwerp.

Terug naar boven