Geld & Recht alle pijlers

Betalen of niet?

10-10-2014 22:28 87 berichten
Alle reacties Link kopieren
Sorry sorry sorry, dit wordt al mijn 3e vraag over hetzelfde onderwerp, maar ik zit inmiddels behoorlijk in de rats. Even kort samengevat:

De WB wil, dat ik na de eindinspectie van mijn oude woning, een rekening van 200 euro betaal voor het snoeien van de heg. En ja, deze was te hoog bij de eindinspectie, veel te hoog. Maar ze zagen het door de vingers. En ze kwamen hier dus pas mee NA de eindinspectie, tijdens deze inspectie was er geen sprake van opnieuw snoeien en was alles in orde. Maar goed, ik ben eigenlijk niet van plan te gaan betalen, maar nu sturen ze me rekeningen en aanmaningen en wordt er gedreigd met een deurwaarder.

Inmiddels weet ik dat het niet zo belangrijk is wie hier gelijk heeft, maar dat ik niet zo sterk sta in dit hele verhaal. Als ze het erop aan laten komen, en daar ben ik bang voor, heb ik veel meer kosten dan die 200 euro van de heg. Bij de rechtswinkel is mij dan ook verteld dat ik maar moet betalen. Alleen ik vind dat maar moeilijk te accepteren! Ik weet niet zo goed wat ik moet doen nu. Betalen of het erop aan laten komen en dan te maken krijgen met deurwaarderskosten en misschien wel een dagvaarding. Ik woon in duitsland dus ik maak dan ook kosten voor de reis naar Nederland. Ik ben dan veel meer kwijt! Maar die rekening is waarschijnlijk onterecht. Dan is het toch behoorlijk oneerlijk dat ik die moet gaan betalen?

Nogmaals excuses voor het zoveelste topic hierover, maar inmiddels gaat het er niet meer om wie er gelijk heeft maar hoe ik de kosten zoveel mogelijk binnen de perken kan houden.

Alvast bedankt!
In dit geval zou ik het advies van de rechtswinkel opvolgen. Recht hebben, krijgen en willen is niet altijd hetzelfde. 200 euro is natuurlijk niet niks, maar ook weer niet zoveel dat ik er al die stess en narigheid van een rechtszaak ervoor over zou hebben.
Alle reacties Link kopieren
Luister. Ik kreeg 4 jaar later een dikke rekening voor het opnieuw inrichten van de tuin. Ik woonde om de hoek en de tuin bleek recent te zijn aangelegd. 4 jaar later dus. Ik had godzijdank het akkoordformulier. Een kopietje naar de deurwaarder was genoeg om het op te lossen.
Ruil hem in voor een ED! Veilig en warm. Dat is wat je nodig hebt!
Alle reacties Link kopieren
Ik denk dat de kans niet zo heel groot is dat een Nederlandse gerechtsdeurwaarder in het buitenland incassomaatregelen gaat treffen. Aan de andere kant is het bedrag nu ook weer niet zo hoog dat je er heel veel gedoe voor over zou moeten hebben. Ik zou het dus betalen.
Am Yisrael Chai!
Alle reacties Link kopieren
Maar dat is 4 jaar Fame. In mijn geval waren ze er binnen een paar dagen al achter dat de heg toch gesnoeid moest worden. En deze was ook echt nog te hoog, dat kan ik niet ontkennen. En ik ben bang dat ze bij de rechtswinkel niet zomaar iets zeggen, die hebben totaal geen belangen.
Alle reacties Link kopieren
Heb je je borg terug?



Dan heb je een akkoordverklaring en je borg terug. Laat maar voor de rechter komen.
Ruil hem in voor een ED! Veilig en warm. Dat is wat je nodig hebt!
Alle reacties Link kopieren
quote:fashionvictim schreef op 10 oktober 2014 @ 22:35:

Ik denk dat de kans niet zo heel groot is dat een Nederlandse gerechtsdeurwaarder in het buitenland incassomaatregelen gaat treffen. Aan de andere kant is het bedrag nu ook weer niet zo hoog dat je er heel veel gedoe voor over zou moeten hebben. Ik zou het dus betalen.Ik betaal het inderdaad, maar alleen als het echt niet anders kan.
Alle reacties Link kopieren
De heg is goedgekeurd. Klaar.
Ruil hem in voor een ED! Veilig en warm. Dat is wat je nodig hebt!
Alle reacties Link kopieren
Er was geen sprake van borg, alles was afgehandeld. Tenminste, dat dacht ik. En het voor de rechter laten komen zou ook mijn keus zijn, maar dat moet ik dan wel zelf betalen en dat zie ik niet zo zitten. Of zie ik iets over het hoofd?
Alle reacties Link kopieren
Waarom weer een nieuw topic hierover?

Je hebt toch al heel veel reacties gekregen in het andere topic?
Alle reacties Link kopieren
quote:hettieverzettie schreef op vrijdag 10 oktober 2014 22:38 Er was geen sprake van borg, alles was afgehandeld. Tenminste, dat dacht ik. En het voor de rechter laten komen zou ook mijn keus zijn, maar dat moet ik dan wel zelf betalen en dat zie ik niet zo zitten. Of zie ik iets over het hoofd?Zij moeten het voor laten komen.
Ruil hem in voor een ED! Veilig en warm. Dat is wat je nodig hebt!
Alle reacties Link kopieren
Het rare was: bij de rechtswinkel zeiden ze eerst dat ik in mijn recht stond, maar daar kwamen ze later van terug toen ze hoorden dat ik in het buitenland woon en de heg nog steeds veel te hoog was bij de eindinspectie. Toen werd het een ander verhaal.
Alle reacties Link kopieren
Ik ben een leek maar akkoord lijkt mij akkoord, toch? Hebben ze je ook nog kans gegeven het zelf te herstellen?
My mind wanders in the shadows, I can not hear a sound, a zombie screams and a werewolf howls, my world is going down..
Alle reacties Link kopieren
quote:girasole3 schreef op 10 oktober 2014 @ 22:39:

Waarom weer een nieuw topic hierover?

Je hebt toch al heel veel reacties gekregen in het andere topic?Klopt, met die reacties was ik heel erg blij want de meesten hier zijn van mening dat ik in mijn recht sta. Alleen nu ontstaat dus het probleem van recht hebben en recht krijgen. Ze gaan dit hoe dan ook doorzetten en mij op kosten jagen. De rechtswinkel adviseerde dus om te betalen, ook al is de rekening onterecht.
Alle reacties Link kopieren
quote:Fame schreef op 10 oktober 2014 @ 22:39:

[...]





Zij moeten het voor laten komen.Maar ik heb dan toch ook kosten?
Alle reacties Link kopieren
quote:hettieverzettie schreef op vrijdag 10 oktober 2014 22:40 Het rare was: bij de rechtswinkel zeiden ze eerst dat ik in mijn recht stond, maar daar kwamen ze later van terug toen ze hoorden dat ik in het buitenland woon en de heg nog steeds veel te hoog was bij de eindinspectie. Toen werd het een ander verhaal.De heg is goedgekeurd bij de eindinspectie. Dat ze daar dagen later op terug kwamen is hun probleem. Jij hoeft helemaalniks over de hoogte van de heg te zeggen want hij is goedgekeurd.
Ruil hem in voor een ED! Veilig en warm. Dat is wat je nodig hebt!
Alle reacties Link kopieren
Persoonlijk vind ik ¤200 niet zo'n wereldschokkend bedrag dat ik daar veel stress of gedoe voor over zou hebben,

Inderdaad gelijk hebben en gelijk krijgen zijn 2 verschillende dingen!

Ik zou maar een keer slikken, de rekening betalen en er een dikke vette streep onder zetten.
Alle reacties Link kopieren
Als ik je vorige topic goed begrepen heb, ben je zelf een hele conversatie via de mail gaan voeren. Ik heb de indruk dat de rechtswinkel daarom zegt dat je weinig kans hebt, je zal wel teveel gezegd hebben in je mails (bijvoorbeeld dat je wel wist dat ie te hoog was, maar dat die vrouw het goed vond).

Bovendien zijn ze kennelijk op de hoogte van je buitenlandse adres?



Als jij op de eerste keer alleen een kort briefje had gestuurd met een kopietje van dat eindakkoord en verder niks, dan had ik nu gezegd laat lekker zitten. Een deurwaarder gaat namelijk niet in het buitenland zoeken. Maar goed, dat heb je niet gedaan, dus je kan het beste betalen. Scheelt gedoe en bovendien wist je best dat ie korter moest. Je hebt gegokt en verloren.
Am Yisrael Chai!
Alle reacties Link kopieren
Maar waarom vroegen ze daar bij de rechtswinkel dan om? Dat zijn toch mensen die ervoor gestudeerd hebben. Ik weet ook niet zeker of de hoogte van de heg het daadwerkelijke probleem is, ook al veranderen ze bij de RW van toon toen ze hoorden hoe hoog de heg bij de eindinspectie nog was. Doet volgens mij niet echt ter zake, maar blijkbaar was dat toch belangrijk.



Nouja, misschien moet ik het er dan maar op aan laten komen. Heeft iemand hier ooit met zoiets te maken gehad?
Alle reacties Link kopieren
http://www.rijksoverheid. ... en-civiele-procedure.html
Ruil hem in voor een ED! Veilig en warm. Dat is wat je nodig hebt!
Alle reacties Link kopieren
quote:fashionvictim schreef op 10 oktober 2014 @ 22:46:

Als ik je vorige topic goed begrepen heb, ben je zelf een hele conversatie via de mail gaan voeren. Ik heb de indruk dat de rechtswinkel daarom zegt dat je weinig kans hebt, je zal wel teveel gezegd hebben in je mails (bijvoorbeeld dat je wel wist dat ie te hoog was, maar dat die vrouw het goed vond).

Bovendien zijn ze kennelijk op de hoogte van je buitenlandse adres?



Als jij op de eerste keer alleen een kort briefje had gestuurd met een kopietje van dat eindakkoord en verder niks, dan had ik nu gezegd laat lekker zitten. Een deurwaarder gaat namelijk niet in het buitenland zoeken. Maar goed, dat heb je niet gedaan, dus je kan het beste betalen. Scheelt gedoe en bovendien wist je best dat ie korter moest. Je hebt gegokt en verloren.Ja, we zijn erg eerlijk geweest. Ik was zelf niet aanwezig bij de eindinspectie, maar er was dus een kort gesprek over de heg en inderdaad is er toen gezegd dat we wel wisten dat hij nog te hoog was. Maar doet dat er eigenlijk toe? Nouja, blijkbaar wel
Alle reacties Link kopieren
quote:Fame schreef op 10 oktober 2014 @ 22:47:

http://www.rijksoverheid. ... en-civiele-procedure.htmlIk kan hier niet echt uit opmaken hoe hoog mijn kosten zouden worden. Kan je daar iets over zeggen?
Je zou ook nog een 'seconde opinion' kunnen vragen bij het juridisch loket.
Alle reacties Link kopieren
Ja, ik wil zeker een 2nd opinion. Ik had gehoopt dat hier misschien juristen zouden zitten. Natuurlijk hoor ik niet graag dat ik de rekening beter maar gewoon kan betalen, want daar sta ik zelf gewoon totaal niet achter. Ik probeer bij de rechtswinkel ook advies van iemand anders te krijgen en wacht daar nu op. En als ik dan moet betalen dan is dat maar zo, maar ik wil eerst zeker weten dat dat de enige oplossing is.
Alle reacties Link kopieren
Als je zelf aan hebt gegeven dat je wist dat ie nog steeds te hoog was bij de eindinspectie, dan heb je indirect gezegd "doen jullie het maar' . Dat mag namelijk gewoon he, je kan er voor kiezen om iets niet zelf te doen, maar dan krijg je een rekening. Ze hebben aangegeven dat ie gesnoeid moest, jij hebt deels gesnoeid en tijdens de inspectie aangegeven dat je wist dat je het niet goed gedaan had, dus hebben zij het gedaan en jou de rekening gestuurd.



Ik geef je geen schijn van kans dat je dat nog wint.
Am Yisrael Chai!

Dit is een oud topic. Het topic is daarom gesloten.
Maak een nieuw topic aan om verder praten over dit onderwerp.

Terug naar boven