Geld & Recht alle pijlers

Betalen of niet?

10-10-2014 22:28 87 berichten
Alle reacties Link kopieren
Sorry sorry sorry, dit wordt al mijn 3e vraag over hetzelfde onderwerp, maar ik zit inmiddels behoorlijk in de rats. Even kort samengevat:

De WB wil, dat ik na de eindinspectie van mijn oude woning, een rekening van 200 euro betaal voor het snoeien van de heg. En ja, deze was te hoog bij de eindinspectie, veel te hoog. Maar ze zagen het door de vingers. En ze kwamen hier dus pas mee NA de eindinspectie, tijdens deze inspectie was er geen sprake van opnieuw snoeien en was alles in orde. Maar goed, ik ben eigenlijk niet van plan te gaan betalen, maar nu sturen ze me rekeningen en aanmaningen en wordt er gedreigd met een deurwaarder.

Inmiddels weet ik dat het niet zo belangrijk is wie hier gelijk heeft, maar dat ik niet zo sterk sta in dit hele verhaal. Als ze het erop aan laten komen, en daar ben ik bang voor, heb ik veel meer kosten dan die 200 euro van de heg. Bij de rechtswinkel is mij dan ook verteld dat ik maar moet betalen. Alleen ik vind dat maar moeilijk te accepteren! Ik weet niet zo goed wat ik moet doen nu. Betalen of het erop aan laten komen en dan te maken krijgen met deurwaarderskosten en misschien wel een dagvaarding. Ik woon in duitsland dus ik maak dan ook kosten voor de reis naar Nederland. Ik ben dan veel meer kwijt! Maar die rekening is waarschijnlijk onterecht. Dan is het toch behoorlijk oneerlijk dat ik die moet gaan betalen?

Nogmaals excuses voor het zoveelste topic hierover, maar inmiddels gaat het er niet meer om wie er gelijk heeft maar hoe ik de kosten zoveel mogelijk binnen de perken kan houden.

Alvast bedankt!
Alle reacties Link kopieren
Maar er was bij de eindinspectie helemaal geen sprake van. Er is geen opmerking over gemaakt op het eindrapport, helemaal niets. De woning was goedgekeurd. Achteraf kwamen ze er mee, en dat is niet hoe het hoort te gaan. Maar goed, daar gaat het hier dus niet over. Het andere topic wel, maar hier gaat het over iets anders
Alle reacties Link kopieren
Heb je hier iets aan?



www.rechtspraak.nl/Organi ... TOCHeadingRichHtmlField16
My mind wanders in the shadows, I can not hear a sound, a zombie screams and a werewolf howls, my world is going down..
Alle reacties Link kopieren
En fashion victim, ik weet inmiddels hoe het hoort te gaan. Bij de eindinspectie krijg je te horen wat er nog hersteld moet worden en dan kun je evoor kiezen om dat zelf te doen of inderdaad het te laten doen door de WB. Bij mij is het niet zo gegaan, integendeel. Ze hebben gewoon gesnoeid en that's it. Maar eigenlijk doet het er niet zoveel toe wat er allemaal vooraf is gegaan aan de eindinspectie of wat er daarna is gezegd of gedaan. Getekend is getekend.



Dacht ik.
Alle reacties Link kopieren
Ik zou die 200 euro betalen. Het heeft je al zo veel tijd gekost en dan weet je zeker dat je er vanaf bent.
Alle reacties Link kopieren
Nou wie weet laat ik het wel voorkomen, ik moet even uitzoeken wat de kosten hiervan zouden zijn. Het staat me echt zo tegen om die rekening gewoon te betalen, ik ben iemand van principes namelijk. Liever geld naar de rechtbank dan naar de WB.
Alle reacties Link kopieren
quote:barrelroll schreef op 10 oktober 2014 @ 23:08:

Heb je hier iets aan?



www.rechtspraak.nl/Organi ... TOCHeadingRichHtmlField16Ja is nuttige info. Thanks!
Alle reacties Link kopieren
quote:hettieverzettie, 11 minuten geleden

Nou wie weet laat ik het wel voorkomen, ik moet even uitzoeken wat de kosten hiervan zouden zijn. Het staat me echt zo tegen om die rekening gewoon te betalen, ik ben iemand van principes namelijk. Liever geld naar de rechtbank dan naar de WB.

Binnenkort een topic 'ik moet geld betalen bij de rechtbank!'?
Ik heb geen wespentaille, ik heb een bijenrompje
Alle reacties Link kopieren
Dat is zeer waarschijnlijk Ach, het wordt gewoon een smakelijke soap.
Alle reacties Link kopieren
Maar wat ik niet begrijp is dat de WBv de heg heeft gesnoeid voor 200 euro maar dat jouw hovenier aangegeven heeft dat de heg niet lager gesnoeid kon worden? De WBV hovenier vond het dus geen probleem om verder te snoeien? Ik zou gewoon betalen, je hebt gegokt en verloren. Je wist dat de heg nog te hoog was en je wist ook dat je deur niet volgens afspraak hebt gerepareerd.
Ik doe mijn best
Hier staat eea over kosten als je wordt gedaagd in een civiele procedure.



http://www.rechtspraak.nl ... kosten/Pages/default.aspx
Ik zei het van de week al en bij wat ik de hele week al lees hoeveel tijd het je kost en stress en frustratie.

Betaal en vergeet.

Ga door met je leven. Die kuttige 200 euro ben je zo vergeten.





(Mijn laatste verhuizing, weg van mijn ex en compleet ander verhaal koste me ¤15.000 Deed ff zeer. Maar damn wat was het lekker dat het klaar, afgerond, over en uit was)
Alle reacties Link kopieren
Wow 15000 euro, ja dat is wel even een ander verhaal

Ik ga wel betalen, maar ik stel het nog even uit. Ik wil in ieder geval nog een 2nd opinion van een jurist. Vaak proberen bedrijven het ook maar gewoon he, en dan betalen mensen inderdaad om er maar van af te zijn. Zo ben ik dus niet. Dan maar frustratie en ergernis.
quote:hettieverzettie schreef op 10 oktober 2014 @ 22:47:

Maar waarom vroegen ze daar bij de rechtswinkel dan om? Dat zijn toch mensen die ervoor gestudeerd hebben. Ik weet ook niet zeker of de hoogte van de heg het daadwerkelijke probleem is, ook al veranderen ze bij de RW van toon toen ze hoorden hoe hoog de heg bij de eindinspectie nog was. Doet volgens mij niet echt ter zake, maar blijkbaar was dat toch belangrijk.



Nouja, misschien moet ik het er dan maar op aan laten komen. Heeft iemand hier ooit met zoiets te maken gehad?



In de regel studeren die mensen er toch nog voor? (was in mijn tijd tenminste zo).



Maar goed - de hoogte van de heg is waarom het hele circus is begonnen, dus niet geheel irrelevant. Daarna komt pas de inspectie en het al dan niet noemen van de heg in een eindrapport (of iets dergelijks).

Als je op schrift hebt dat alles in orde was bij oplevering van het huis - kun je daarmee de woningbouw om de oren slaan.

Heb je dat niet - dan wordt het lastig.



Verder is gelijk hebben inderdaad iets heel anders dan gelijk krijgen - zeker in juridische geschillen.
Alle reacties Link kopieren
Dat om de oren slaan heb ik al gedaan. Heeft niet geholpen en ik ben nu dus een stap verder. zij vinden dat ze gelijk hebben namelijk.
quote:jbo schreef op 10 oktober 2014 @ 23:49:

[...]

Verder is gelijk hebben inderdaad iets heel anders dan gelijk krijgen - zeker in juridische geschillen.

Dit.



Ik zou betalen en dan een week later in een doosje poepen en opsturen naar die trut van de woningbouw. Wel PERSOONLIJK op de adressering zetten.

Gewoon om het af te sluiten.
Heb je de rekening eigenlijk al binnen?
Duits vlaggetje met liebe grusse er in prikken
Alle reacties Link kopieren
quote:Bieb2.0 schreef op 10 oktober 2014 @ 23:57:

Duits vlaggetje met liebe grusse er in prikken

Haha!



Ja heb de rekening binnen + eerste herinnering.
Alle reacties Link kopieren
quote:hettieverzettie, 4 uur geleden

Ik ga wel betalen, maar ik stel het nog even uit. Ik wil in ieder geval nog een 2nd opinion van een jurist. Vaak proberen bedrijven het ook maar gewoon he, en dan betalen mensen inderdaad om er maar van af te zijn. Zo ben ik dus niet. Dan maar frustratie en ergernis.En die 2nd opinion van een jurist is gratis?
Ik heb geen wespentaille, ik heb een bijenrompje
Alle reacties Link kopieren
Huur een electrische snoeimachine. En ga dat heg snoeien. In 10 minuten af van het hele gezeur.
Alle reacties Link kopieren
quote:suicideblond schreef op 11 oktober 2014 @ 04:31:

Huur een electrische snoeimachine. En ga dat heg snoeien. In 10 minuten af van het hele gezeur.Goed advies!
Alle reacties Link kopieren
quote:himalaya schreef op 11 oktober 2014 @ 03:56:quote:hettieverzettie, 4 uur geleden

Ik ga wel betalen, maar ik stel het nog even uit. Ik wil in ieder geval nog een 2nd opinion van een jurist. Vaak proberen bedrijven het ook maar gewoon he, en dan betalen mensen inderdaad om er maar van af te zijn. Zo ben ik dus niet. Dan maar frustratie en ergernis.En die 2nd opinion van een jurist is gratis?bij het juridisch loket wel.
Alle reacties Link kopieren
To, sta je nog in Nederland ingeschreven of in het land waar je nu woont?
Alle reacties Link kopieren
ik sta niet meer in nederland ingeschreven, ik heb daar niets meer.
Alle reacties Link kopieren
Ik denk niet dat een deurwaarder in Nederland dan aan de woningbouw zal adviseren om te gaan procederen voor een hoofdsom van 200 euro. Toen ik dat werk nog deed, werden die dossiers meteen weer gesloten in ieder geval. (Maar goed, die keuze ligt natuurljk wel bij de wbv, als zij heel eigenwijs zijn..)

Dit is een oud topic. Het topic is daarom gesloten.
Maak een nieuw topic aan om verder praten over dit onderwerp.

Terug naar boven