Geld & Recht alle pijlers

Betalingsregeling belastingdienst

07-04-2014 21:39 68 berichten
Alle reacties Link kopieren
Goedenavond lezers,



Ik heb een kleine belastingschuld van 2300, mijn belastingaangiftes zijn 2 jaar lang door een andere persoon gedaan en deze heeft helaas veel fouten (?) gemaakt. Doet er verder ook niet aan toe. Ik verwacht eind deze week bericht van de belastingdienst en daarin zal ook een mogelijke betalingsregeling genoemd worden. Verder geen probleem, ik heb het geld onterecht gekregen dus ik wil alles netjes teruggeven. Ik ben van van plan om een betalingsregeling te treffen bijvoorbeeld 100 of 200 euro per maand. Volgens vrienden zou dit geen probleem zijn, hoorde dat iemand 8000 retour moet doen en een regeling van 125 euro per maand heeft getroffen! Ik zelf wil toch sneller van de schuld afzijn, en zal die 100 - 200 euro niet merken per maand. Ik rij een auto van +- 10.000 en heb ongeveer 14.000 op mijn spaarrekening staan. Verder werk ik nu bijna 4 jaar, en heb een vaste baan.



Ik snuffelde net op de site van de belastingdienst rond en vond een formulier waarbij de betalingsregelingen kunt treffen; echter moet je alle spaargeld, loon, autowaarde etc benoemen. Nu ben ik in de war, want ik kan die 2300 makkelijk in een keer teruggeven. Heeft iemand hiermee ervaring en zal ik de regeling kunnen treffen die ik me had voorgenomen?



Waarschijnlijk weet ik het antwoord eind deze week via de belastingdienst maar ben nieuwsgierig.. Bedankt
Waarom zou je een betalingsregeling willen treffen als je het zo kunt betalen?
Alle reacties Link kopieren
Wat is je reden om het niet in 1x te betalen?
Alle reacties Link kopieren
quote:wittegeit schreef op maandag 07 april 2014 21:43 Waarom zou je een betalingsregeling willen treffen als je het zo kunt betalen?Ja, precies.
Ruil hem in voor een ED! Veilig en warm. Dat is wat je nodig hebt!
Alle reacties Link kopieren
Wat voor fouten heeft die persoon dan gemaakt, die jouw aangiftes heeft gedaan? Heeft hij/zij geld in eigen zak gestoken of zo?
Dit is mijn uitspraak en daar moet u het mee doen.
Alle reacties Link kopieren
Er is geen reden om alles in 1 keer terug te geven, maar ik heb de mogelijkheid om het maandelijks niet te voelen dus waarom gebruik maken van de spaarrekening. Zo denk ik erover, de spaarrekening wordt eerst aangetast in tijden van nood en dit is niet bepaald een noodgeval.
Dat dus.
Alle reacties Link kopieren
quote:sofie31 schreef op maandag 07 april 2014 21:46 Er is geen reden om alles in 1 keer terug te geven, maar ik heb de mogelijkheid om het maandelijks niet te voelen dus waarom gebruik maken van de spaarrekening. Zo denk ik erover, de spaarrekening wordt eerst aangetast in tijden van nood en dit is niet bepaald een noodgeval.Nee, je hebt geld op je rekening staan wat niet van jou is.
Ruil hem in voor een ED! Veilig en warm. Dat is wat je nodig hebt!
Dat slaat echt als een lul op een drumstel, en kan me ook goed voorstellen dat de BD niet akkoord gaat met een regeling als je het ook zo makkelijk kunt missen. Het is wel gemeenschapsgeld hè, wat jij onterecht hebt ontvangen.
Alle reacties Link kopieren
quote:ClaudeFiolle schreef op 07 april 2014 @ 21:45:

Wat voor fouten heeft die persoon dan gemaakt, die jouw aangiftes heeft gedaan? Heeft hij/zij geld in eigen zak gestoken of zo?Heel dom maar ben opgelicht. Schaam me ervoor maar gelukkig is de schade klein gebleven. Hij heeft gewoon verkeerde informatie vertrekt en ik heb hem daarvoor ook nog eens goed betaald. Tjah als je onwettend bent. Was een ex-medewerker van de belastingdienst, en ik dacht dat hij het wel moest weten. Marjah.
Alle reacties Link kopieren
Persoonlijk vind ik een belastingschuld! een prima reden om 2300 euro van mijn 14.000 euro spaargeld af te halen. Daarna gewoon maandelijks even extra sparen om het weer aan te vullen.
Alle reacties Link kopieren
En wat is de goedkoopste opties als je de rentes tegen elkaar afzet?
Alle reacties Link kopieren
Ik neem aan dat de Belastingdienst jou gewoon rente berekent, en dat die een stuk hoger is dan de rente die je op je spaargeld ontvangt. En dan is het dus een heel dom plan om niet direct alles te betalen.
Dit is mijn uitspraak en daar moet u het mee doen.
Alle reacties Link kopieren
Kom op mensen waarom word ik zo aangevallen? hehe ik betaal het tenminste terug.. zijn genoeg mensen die het niet eens terug betalen.
Alle reacties Link kopieren
En wat heeft het er precies mee te maken dat je een auto van 10.000 euro rijdt?
Alle reacties Link kopieren
Inderdaad, de Belastingdienst rekent invorderingsrente:

http://www.belastingdiens ... t/rente/invorderingsrente
Dit is mijn uitspraak en daar moet u het mee doen.
Alle reacties Link kopieren
En die invorderingsrente bedraagt 4%:

http://www.belastingdiens ... ente_en_invorderingsrente
Dit is mijn uitspraak en daar moet u het mee doen.
Alle reacties Link kopieren
Oke bedankt voor alle commetaar.. helaas geeft niemand antwoord op de echte vraag...Jammer ik dacht dat dit een forum was waar je onderling kunt communiceren maar ik proef alleen maar jaloezie bah bah.. wat kan ik aan doen als ik met mijn 23 jaar in een BMW rondrij en meer contact geld dan de meeste van jullie. Ben niet zo dom geweest om me gelijk in een hypotheek te storen, HAHA!...
Je kunt het toch nu in een keer betalen en die 100-200 euro maandelijks op je spaarrekening zetten? Komt op t zelfde neer en je betaald jezelf "af"
Alle reacties Link kopieren
quote:sofie31 schreef op maandag 07 april 2014 21:49 Kom op mensen waarom word ik zo aangevallen? hehe ik betaal het tenminste terug.. zijn genoeg mensen die het niet eens terug betalen.En die mogen kerst leuk in de gevangenis doorbrengen waarna ze nog steeds moeten betalen.
Ruil hem in voor een ED! Veilig en warm. Dat is wat je nodig hebt!
Alle reacties Link kopieren
quote:slempie schreef op 07 april 2014 @ 21:50:

En wat heeft het er precies mee te maken dat je een auto van 10.000 euro rijdt?eerst de hele tekst doorlezen dan vragen stellen..... dat wil de belastingdienst weten..formulier op hun site gevonden
Alle reacties Link kopieren
4% invorderingsrente, dan zie ik werkelijk geen enkele reden om dat nog in termijnen te willen betalen.
Alle reacties Link kopieren
Wat een raar mens ben jij. Wat is contactgeld?
Alle reacties Link kopieren
Ik geef je antwoord. Misschien niet op de vraag die je hebt gesteld, maar uit mijn antwoord blijkt dat jij er geld op toe moet leggen als je in termijnen betaalt, terwijl je het op de bank hebt staan. Dus dan doet het er niet meer toe of je wel of niet in termijnen mag betalen, want het zou heel erg dom zijn om in termijnen te willen betalen.
Dit is mijn uitspraak en daar moet u het mee doen.
quote:sofie31 schreef op maandag 07 april 2014 21:52 Oke bedankt voor alle commetaar.. helaas geeft niemand antwoord op de echte vraag...Jammer ik dacht dat dit een forum was waar je onderling kunt communiceren maar ik proef alleen maar jaloezie bah bah.. wat kan ik aan doen als ik met mijn 23 jaar in een BMW rondrij en meer contact geld dan de meeste van jullie. Ben niet zo dom geweest om me gelijk in een hypotheek te storen, HAHA!...Oke mijn vriend is ook 23 en rijdt ook n bmw.

Dit is een oud topic. Het topic is daarom gesloten.
Maak een nieuw topic aan om verder praten over dit onderwerp.

Terug naar boven