Geld & Recht alle pijlers

Bewerken; een vloek of een zegen? Stem mee!

28-05-2008 09:49 94 berichten
Alle reacties Link kopieren
Altijd je eigen posts kunnen bewerken; een vloek en een zegen. Maar helaaskomt het nog wel eens voor dat complete reacties worden leeggehaald of aangepast. Maar.... de mogelijkheid is er om een bepaald tijdslimiet in te stellen waarbinnen een reactie nog gewijzigd kan worden. Wat vind jij:

Bewerken; een vloek of een zegen?

Totaal aantal stemmen: 270

Ja, direct instellen dat limiet! (31%)
Mwah, ik maak mij er niet zo druk om (20%)
Nee, ik wil zelf altijd mijn reacties kunnen bewerken! (49%)
Alle reacties Link kopieren
shining schreef op 28 mei 2008 @ 10:09:

Dat zou niet mogen? Hallo, het is een forum hoor, waar je vrijblijvend op post, niemand die jou mag verbieden om dingen te laten staan, ook al is dit de openingspost.

Ik ben wel voor het editten, maar zo niet, ook goed.



Er wordt soms zo serieeeeeeus gedaan.
Waarom zou iemand in vredesnaam willen verbieden dat je iets laat staan??
Alle reacties Link kopieren
Onderdezon schreef op 28 mei 2008 @ 11:30:

[...]

Het is te allen tijde.
Ik hou het op: altijd



Het grootste probleem in een angel vragen ipv zelf weghalen vind ik dat het meer tijd kost. Ik wil ze dan gewoon meteen en zo snel mogelijk weg hebben en via een angel kan het wel even duren.



Laat maar zoals het is, er zijn nu ergerlijke dingen, als iemand hele postings weghaalt of verandert, maar meer dan ergelijks is het niet. Het alternatief kan problematische dingen opleveren.
Soep met ballen zal nooit met hetzelfde zijn
Alle reacties Link kopieren
Ik vraag mij af waardoor jullie dit item op dit moment willen evalueren. Stond het al een tijdje op de agenda?



Ik vind het vervelender dat je nog steeds elke dag bij Wie Hier staat als je aangeeft dat niet te willen. Dat probleem zou dacht ik in april opgelost worden maar is er nog steeds.



Of bijv. die reclames die ondanks alles wat ik inzet tegen beveiliging erdoor komen.



Ik snap dat jullie je eigen prioriteitenlijstje hebben, maar vandaar mijn vraag waar deze vraag zo vandaan komt.
Als je tot je oren in de soep zit, zie je de gehaktballen pas naast je drijven.
Alle reacties Link kopieren
Heb gestemd voor instellen van de limiet. Het is hoe dan ook zinvol om na te denken over je privacy voor je iets post. Vind het nogal storend dat je soms tegen incomplete verhalen aanloopt omdat er van alles is verwijderd.



Vind het trouwens wel fijn dat jullie dit puntje op de agenda hebben gezet. Meeste stemmen gelden enzo.
Alle reacties Link kopieren
Ik heb de poll ingevuld met 'Nee' en nu zegtie dat ik 'Ja' heb gestemd..
Alle reacties Link kopieren
yoyo2 schreef op 28 mei 2008 @ 11:41:

Kan er geen limiet komen van de hoeveelheid die je wilt aanpassen? Een regel of woordje moet je in mijn ogen kunnen veranderen. Maar een hele tekst compleet wissen gaat me weer te ver.
Er valt helaas geen limiet in te stellen voor de hoeveelheid tekst die kan worden aangepast. Het is alles of niets :)
Alle reacties Link kopieren
mylenevalerie schreef op 28 mei 2008 @ 12:18:

Ik vraag mij af waardoor jullie dit item op dit moment willen evalueren. Stond het al een tijdje op de agenda?



Ik vind het vervelender dat je nog steeds elke dag bij Wie Hier staat als je aangeeft dat niet te willen. Dat probleem zou dacht ik in april opgelost worden maar is er nog steeds.



Of bijv. die reclames die ondanks alles wat ik inzet tegen beveiliging erdoor komen.



Ik snap dat jullie je eigen prioriteitenlijstje hebben, maar vandaar mijn vraag waar deze vraag zo vandaan komt.




De vraag met de tijdspanne is een tijdje geleden op de agenda gekomen nadat er regelmatig hele OP's werden verwijderd.



Aan de WieHier wordt nog steeds gewerkt. De exacte planning weet ik helaas niet.



Wat betreft de hardnekkige reclames. Ook dat is gemeld.
Alle reacties Link kopieren
Rispa schreef op 28 mei 2008 @ 14:15:

Ik heb de poll ingevuld met 'Nee' en nu zegtie dat ik 'Ja' heb gestemd..
Huh? Dit is de eerste keer dat ik dit hoor. Op het eind van de poll trek ik in ieder geval 1 stem af van 'ja' en tel deze bij 'nee' op :)
Alle reacties Link kopieren
Als OP's worden verwijderd, baal ik als een stekker. Nu weer op de Sexpijlert, in het topic "O nee, slechte sex, wat nu?" is de OP voor 80 % gewist.

De reacties slaan nu als een tang op een varken.
Alle reacties Link kopieren
Ik vind het wel een prettige optie. Verander soms wel eens iets aan een zin zodat hij beter loopt. Of als ik berichten overlees valt me soms weer iets op wat ik kan verbeteren.



Ik ben er dus wel blij mee. Vraag me ook af hoeveel tijd er dan aan een limiet gesteld wordt. Of gaat het om limietruimte zodat je niet een heel bericht kan veranderen?



Wat mij betreft blijft het dus zo of komt er een limiet aan hoeveel je in het bericht nog kan veranderen (1/3 bv) tijdslimiet liever niet omdat ik soms ook later nog wel eens dingen verbeter.
Wie de mens in zichzelf begrijpt begrijpt alle mensen.
Alle reacties Link kopieren
een zegen!



Met een klein nadeeltje,maar dat weegt niet op tegen het voordeel.



Ik kom er nog op terug op een normaler tijdstip.
Alle reacties Link kopieren
Ik wil toch wel graag, wanneer ik weer eens per ongeluk een echte naam heb laten vallen hier en daar, de mogelijkheid hebben om ook ná die 30 minuten nog iets aan te passen. En volgens mij was het hele uitgangspunt van de bewerk-optie ook dat de Engeltjes niet de godganse dag per ongeluk gedropte namen zaten aan te passen.
Alle reacties Link kopieren
Ik vind die 30 minuten (of nog beter 10 minuten) een hele goede optie.

Als je een bericht gepost hebt en nog niet nagelezen kun je hem nog editen.



Heb je een bericht gepost waar je later anders over denkt dan kun je toch een nieuw bericht posten waarin je dat uitlegt?



Iets compleet weghalen of veranderen kan in een normaal gesprek ook niet. Je kan er wel op terug komen. Dus waarom dan wel op een forum...



ps ik kan niet stemmen
Alle reacties Link kopieren
Ik vind het een beetje overdreven om op elke pijler een link naar dit topic te zetten...
Alle reacties Link kopieren
josephine69 schreef op 04 juni 2008 @ 09:40:

Ik vind het een beetje overdreven om op elke pijler een link naar dit topic te zetten...




Juist helemaal niet. Dat ze dat al niet meteen hadden gedaan. (wel met een poll erbij wat ze denk ik vergeten zijn).



Ik ken veel forummers die (normaal) nooit op de Viva pijler komen. Dus dan zou je helemaal niet weten dat dit speelt. Nee ik vind het helemaal niet overdreven.
Als je tot je oren in de soep zit, zie je de gehaktballen pas naast je drijven.
Alle reacties Link kopieren
Nadat het een week hier heeft gestaan hadden er iets meer dan 80 forummers gestemd; niet echt representatief voor de gehele forumgroep dus. Om die reden staat het nu ook in de overige pijlers vermeld.



Reden dat alleen hier de poll staat is omdat dan alle stemmen op één plek worden geteld.
Alle reacties Link kopieren
Op zich is het ook goed dat iedereen het onder ogen krijgt. Dat ben ik helemaal met je eens. Maar ik vind dit niet echt overkomen.



Ik snap de bedoeling en die is natuurlijk prima. Ik had al gestemd en als ik dat nog niet had gedaan misschien nu wel.
Alle reacties Link kopieren
Vivamod schreef op 04 juni 2008 @ 09:52:

Nadat het een week hier heeft gestaan hadden er iets meer dan 80 forummers gestemd; niet echt representatief voor de gehele forumgroep dus. Om die reden staat het nu ook in de overige pijlers vermeld.



Reden dat alleen hier de poll staat is omdat dan alle stemmen op één plek worden geteld.




Crosspost.



Ik snap de intentie en die is prima hoor! Fijn dat jullie forummers willen betrekken in dit soort beslissingen.
Alle reacties Link kopieren
ravenescence schreef op 04 juni 2008 @ 09:38:

Ik vind die 30 minuten (of nog beter 10 minuten) een hele goede optie.

Als je een bericht gepost hebt en nog niet nagelezen kun je hem nog editen.



Heb je een bericht gepost waar je later anders over denkt dan kun je toch een nieuw bericht posten waarin je dat uitlegt?



Iets compleet weghalen of veranderen kan in een normaal gesprek ook niet. Je kan er wel op terug komen. Dus waarom dan wel op een forum...



ps ik kan niet stemmen
Wat gaat er mis bij het stemmen?
Alle reacties Link kopieren
Vivamod schreef op 04 juni 2008 @ 09:53:

[...]





Wat gaat er mis bij het stemmen?




Het is al gelukt :)

Hij bleef hangen maar nu staat mijn stem erbij. Had iets te snel gegild ;-)
Alle reacties Link kopieren
Ik vind het prima zoals het is, sterker nog, ik zou eigenlijk ook wel willen wijzigen in de topictitel. Niks zo irritant als zo'n prominente fout.



Het weghalen van hele berichten, is inderdaad een vervelend bijverschijnsel, waar ik niet zo snel een oplossing voor weet. Een soort van editpercentage zal denk ik niet voorkomen dat mensen hun teksten achteraf onleesbaar kunnen maken, volgens mij is daar namelijk niet zoveel voor nodig.



Nog irritanter dan een verwijderde posting is het gehakketak dat je vorig jaar met enige regelmaat op moderatortopic tegenkwam. Hele discussies omdat iemand een engel vroeg iets te veranderen of te deleten. Prima dat de poster daar nu zelf over kan beslissen, of anderen diens motivatie nou terecht vinden of niet.



Op echt misbruik van de editfunctie zou je een sanctie kunnen zetten. Kwestie van een regeltje in het reglement. Alleen nog een leuke sanctie verzinnen. Een bepaalde periode geen editfunctie kunnen gebruiken bijvoorbeeld of dat de moderator de onterechte wijzigingen ongedaan zal maken?
Alle reacties Link kopieren
Ik weet niet of het al voorbij gekomen is want ik heb niet alle reacties gelezen:



Op de lijf en lijn pijler hebben wij een afval-topic lopen. In de openingspost hebben wij een tabel staan van alle deelnemers. Deze staat juist in de openingspost, omdat hij dan altijd bij alle blz bovenaan staat. Maar die móet elke keer aangepast worden. Dat zou ik dus wel gruwelijk vervelend vinden als dat niet meer zou kunnen!
Alle reacties Link kopieren
Ik vind het heel fijn dat ik kan aanpassen. Hele posts weghalen is natuurlijk best een beetje kinderachtig als je een OP doet en dan niet de reacties krijgt waarop je hoopt, maar ik heb het zelf ook wel eens binnen een topic gedaan omdat ik van mezelf vond dat ik buiten mijn boekje ging in mijn reaktie op iemand (ik reageerde meer vanuit mezelf-oud zeer, niet eerlijk dus). Maar dat gaf ik dan in hetzelfde topic ook wel aan dat ik van mezelf vond dat ik te ver was gegaan en dan neemt niemand je dat ook kwalijk merk ik wel.





Dus ik zou zeggen, niks aan veranderen!
Stressed is just desserts spelled backwards
Alle reacties Link kopieren
Kunnen jullie niet instellen dat alleen de OP's niet kunnen worden verwijderd? Een OP is sowieso iets waar je gewoon wat meer aandacht aan moet geven als poster.
Stressed is just desserts spelled backwards
Alle reacties Link kopieren
yette schreef op 04 juni 2008 @ 10:31:

Ik vind het prima zoals het is, sterker nog, ik zou eigenlijk ook wel willen wijzigen in de topictitel. Niks zo irritant als zo'n prominente fout.



Het weghalen van hele berichten, is inderdaad een vervelend bijverschijnsel, waar ik niet zo snel een oplossing voor weet. Een soort van editpercentage zal denk ik niet voorkomen dat mensen hun teksten achteraf onleesbaar kunnen maken, volgens mij is daar namelijk niet zoveel voor nodig.



Nog irritanter dan een verwijderde posting is het gehakketak dat je vorig jaar met enige regelmaat op moderatortopic tegenkwam. Hele discussies omdat iemand een engel vroeg iets te veranderen of te deleten. Prima dat de poster daar nu zelf over kan beslissen, of anderen diens motivatie nou terecht vinden of niet.



Op echt misbruik van de editfunctie zou je een sanctie kunnen zetten. Kwestie van een regeltje in het reglement. Alleen nog een leuke sanctie verzinnen. Een bepaalde periode geen editfunctie kunnen gebruiken bijvoorbeeld of dat de moderator de onterechte wijzigingen ongedaan zal maken?




Helemaal mee eens (sorry Yette voor mijn weinig eigen inbreng, maar ja...het staat er zoals ik het zie!).



Ik vind het niet kunnen, dat je niet meer kunt editen. De functie is er, dus dan ook gewoon is zijn waarde laten. TO'ers die de OP weghalen krijgen vanzelf commentaar, we raken langzaamaan gewend aan het kopieëren van de OP in een antwoordreactie om het verlies hiervan te voorkomen.

Dit is een oud topic. Het topic is daarom gesloten.
Maak een nieuw topic aan om verder praten over dit onderwerp.

Terug naar boven