Wachten/geduld

26-04-2024 12:49 84 berichten
Alle reacties Link kopieren Quote
Hoeveel geduld heb jij in een restaurant?
Je bent op vakantie in Europa en gaat uiteten in een plaatselijk restaurant.
Niet gereserveerd en er waren maar een paar tafeltjes bezet.
Geen personeel te bespeuren. Na een half uur wachten aan de deur komt er eindelijk iemand
je een tafel wijzen en krijg je de kaart.
Daarna is er nog gast aan een tafeltje naast ons gekomen. Haar bestelling wordt opgenomen. Ze krijgt eten en drinken. Wij nog steeds niks, zelfs nog niets besteld. Wij hadden al vaak teken gedaan maar serveerster kwam niet en was daarna weer "verdwenen"
Mijn reisgezel vond dat ik mij veel te druk maakte en was kwaad op mij. Ik zou na 10 minuten binnen aan de deur wachten al weggegaan zijn.
Hoelang wacht jij?
Alle reacties Link kopieren Quote
No way dat ik ergens een half uur ga staan wachten om een tafel te krijgen als het er niet druk is.
Alle reacties Link kopieren Quote
Ik ga niet staan wachten bij de deur
Ook geen tien minuten
Alle reacties Link kopieren Quote
Het zou voor mij te lang geduurd hebben. Grote kans dat ik na zo'n 10 wachten bij de deur al weggeweest was.
In this mad house we must all survive
Alle reacties Link kopieren Quote
viamia schreef:
26-04-2024 13:00
No way dat ik ergens een half uur ga staan wachten om een tafel te krijgen als het er niet druk is.
100+ Was na 5 tot 10 min ergens anders heen gegaan. Graag of traag.
Alle reacties Link kopieren Quote
Lastig, ik zou denk ik ook niet 10 minuten blijven wachten bij een deur om een tafeltje te krijgen. Tenzij ze me gezien hebben en een rede geven waarom ik wellicht even moet wachten. Maar mij zien en me negeren is een no go voor mij.

Ik ging ooit met kerst in een goed restaurant eten met familie, ruim op tijd gereserveerd en een beetje vroeg in de avond zodat oma niet zo laat at. Het was in een woord verschrikkelijk. Heel lang wachten tussen de gangen door, om 22:00 hadden we eindelijk ons toetje en was het personeel alvast aan het opruimen want ze gingen eigenlijk om 22:00 dicht.
Alle reacties Link kopieren Quote
Echt in geen geval ga ik een half uur wachten voor een deur tenzij er in de wijde omtrek verder niets (restaurant of winkel) te eten te vinden is.
Ik ben erg geduldig maar dat vind ik bizar lang.
Alle reacties Link kopieren Quote
Tien minuten wachten geen probleem mee. Half uur voor de deur wachten; waarom?
Alle reacties Link kopieren Quote
Ik had echt geen 30 minuten gewacht bij de deur zonder dat ik word begroet door personeel.

3 minuten, dan was ik weer vertrokken.
Je kunt het leven ook met een vrolijk gezicht serieus nemen - Irmgard Erath
Alle reacties Link kopieren Quote
Graze schreef:
26-04-2024 13:10
Lastig, ik zou denk ik ook niet 10 minuten blijven wachten bij een deur om een tafeltje te krijgen. Tenzij ze me gezien hebben en een rede geven waarom ik wellicht even moet wachten. Maar mij zien en me negeren is een no go voor mij.

Ik ging ooit met kerst in een goed restaurant eten met familie, ruim op tijd gereserveerd en een beetje vroeg in de avond zodat oma niet zo laat at. Het was in een woord verschrikkelijk. Heel lang wachten tussen de gangen door, om 22:00 hadden we eindelijk ons toetje en was het personeel alvast aan het opruimen want ze gingen eigenlijk om 22:00 dicht.
Dan was het blijkbaar dus toch geen goed restaurant ;)
Alle reacties Link kopieren Quote
"op vakantie in europa"

Dus dit is geen restaurant in nederland? Moeilijk om nederlandse standaard op los te laten.
Als je reisgenoot boos wordt en iemand anders sneller wordt geholpen - kan het zijn dat je je niet gedragen hebt volgens hoe het 'hoort' in dat deel van europa?
Daadkracht is mooi, even rustig ademhalen ook
Alle reacties Link kopieren Quote
Als het personeel aangeeft dat er even geen tafeltje is maar het ongeveer een half uurtje gaat duren dan vind ik dat soms wel het wachten waard.
Maar als ik genegeerd wordt dan ga ik weg,
Alle reacties Link kopieren Quote
Het stikte er van de restaurants, dus het was geen probleem om ergens anders naartoe te gaan. Wat we uiteindelijk ook hebben gedaan. Maar reispartner was boos op mij omdat ik de hele tijd wilde doorgaan en niet wilde wachten en wachten en wachten.
Alle reacties Link kopieren Quote
prutsemie schreef:
26-04-2024 13:54
Het stikte er van de restaurants, dus het was geen probleem om ergens anders naartoe te gaan. Wat we uiteindelijk ook hebben gedaan. Maar reispartner was boos op mij omdat ik de hele tijd wilde doorgaan en niet wilde wachten en wachten en wachten.
Gezellige boel. Maar wat bedoel je met "de hele tijd willen doorgaan"?

Ik ga niet een half uur bij de deur wachten tot ik een tafel toegewezen krijg. Zit in eenmaal, dan zal ik niet zo snel weggaan.
Alle reacties Link kopieren Quote
prutsemie schreef:
26-04-2024 13:54
Het stikte er van de restaurants, dus het was geen probleem om ergens anders naartoe te gaan. Wat we uiteindelijk ook hebben gedaan. Maar reispartner was boos op mij omdat ik de hele tijd wilde doorgaan en niet wilde wachten en wachten en wachten.
en waarom wilde reisgenoot wel wachten??
had reisgenoot dit uitgekozen?
Alle reacties Link kopieren Quote
Met een kennis een keer meegemaakt, maar andersom: we gingen ergens zitten waar ik wel vaker kom (zij woont niet in dezelfde stad). De bediening was druk bezig, dus ze kwamen niet meteen naar onze tafel. En toen ze onze drankjesbestelling hadden opgenomen, kwam dat ook niet meteen. Zij was helemaal gestresst en vond het allemaal te lang duren, terwijl ik dacht: we hebben toch een vrije dag, we zitten hier lekker en dat eten en drinken komt heus wel, beetje geduld.

Ik heb me geërgerd aan haar gemopper de hele tijd, ik vond dat ze daardoor de lunch een beetje zat te verprutsen. En ik geneerde me gewoon toen ze ook nog lullig ging doen tegen de bediening: he he eindelijk, zeggen als je thee wordt neergezet vind ik niet bepaald gezellig.

TO: je was op vakantie, maak je niet zo druk. Denk ik.
Wat eten we vanavond?
Alle reacties Link kopieren Quote
Hangt een beetje van de situatie af. Is het druk, dan kan ik me best voorstellen dat sommige dingen niet heel snel gaan. En meestal als ik uit eten ga/ ergens ga drinken heb ik ook wel de tijd. Maar ik wil niet na bestellen dik een uur op m'n eten wachten.

Is er echter niemand en ze lijken gewoon geen zin te hebben, dan ben ik met 10 minuten wel weg hoor.
Alle reacties Link kopieren Quote
Jullie werden dus gewoon genegeerd. Ik was allang weggeweest.
Cum non tum age
Alle reacties Link kopieren Quote
Een half uur wachten bij de deur? Terwijl er lege tafeltjes zijn?
Ben gekke Henkie niet.
Alle reacties Link kopieren Quote
makreel schreef:
26-04-2024 14:08
Met een kennis een keer meegemaakt, maar andersom: we gingen ergens zitten waar ik wel vaker kom (zij woont niet in dezelfde stad). De bediening was druk bezig, dus ze kwamen niet meteen naar onze tafel. En toen ze onze drankjesbestelling hadden opgenomen, kwam dat ook niet meteen. Zij was helemaal gestresst en vond het allemaal te lang duren, terwijl ik dacht: we hebben toch een vrije dag, we zitten hier lekker en dat eten en drinken komt heus wel, beetje geduld.

Ik heb me geërgerd aan haar gemopper de hele tijd, ik vond dat ze daardoor de lunch een beetje zat te verprutsen. En ik geneerde me gewoon toen ze ook nog lullig ging doen tegen de bediening: he he eindelijk, zeggen als je thee wordt neergezet vind ik niet bepaald gezellig.

TO: je was op vakantie, maak je niet zo druk. Denk ik.
Dat is toch heel anders? Het was druk. En je zat aan een tafeltje.
Alle reacties Link kopieren Quote
Pekka123 schreef:
26-04-2024 13:07
100+ Was na 5 tot 10 min ergens anders heen gegaan. Graag of traag.
Alle reacties Link kopieren Quote
Wachten met mijn naam op de lijst /pieper en zitgelegenheid: prima.

Aan de deur voor een balie tot er iemand komt? No way.
Alle reacties Link kopieren Quote
Doorgaan = weggaan
Reisgezel had inderdaad dat restaurant gekozen. Ik had een beetje de indruk dat ze wel wilde wachten en wachten omdat net ik het niet wilde.
Zij is degene die zich altijd aan alles en iedereen irriteert. En deze keer uitzonderlijk niet, heel bizar. Wel boos op mij omdat ik wilde weggaan en mij ergerde.
Alle reacties Link kopieren Quote
Pelle schreef:
26-04-2024 14:28
Dat is toch heel anders? Het was druk. En je zat aan een tafeltje.
Ik heb een klein beetje het idee dat een half uur wachten op een tafeltje misschien een beetje overdreven is...
Wat eten we vanavond?
Alle reacties Link kopieren Quote
Ik heb niet veel geduld. Ik wil wachten op het berieden van een goede maaltijd, want ik snap dat dat tijd nodig heeft. Ik wil niet erg lang wachten op een menukaart, een drankje, een rekening of om überhaupt een tafel te krijgen.

Wat is dan te lang? Dat ligt eraan:

- vijf minuten als een idioot bij de entree staan te wachten omdat niemand aangeeft dat ze zo bij je komen? Te lang.
- wachten tot ze een menukaart komen brengen? Dan kan vijf minuten wel, een half uur absoluut niet.
- wachten op een gewoon simpel glaasje fris hoeft ook geen kwartier te duren.
- wachten op de rekening: dan word ik an tien minuten echt ongeduldig.

Gebruikersavatar
Anonymous
Om te kunnen reageren moet je ingelogd zijn

Terug naar boven