Geld & Recht alle pijlers

Bijstand aanvragen

09-08-2014 09:15 64 berichten
Alle reacties Link kopieren
Hoi,



Een vriendin van mij die wil bijstand aanvragen nu wilt ze daarvoor verschillende adressen opgeven van vriendinnnen waar bij ze dan zou wonen. Zo lijkt het dat ze geen vaste woonadres heeft.



Gisteren avond vroeg ze ook of ze mijn adres ook mocht gebruiken.
Alle reacties Link kopieren
Ze kan zeggen wat ze wil waar ze allemaal woont. Alleen de GBA gegevens zijn officieel.



Zolang jij nergens een handtekening zet woont zij niet bij jou.





Overigens. Samenwonen bij vriendinnen geeft geen recht op bijstand.



Ze klinkt niet echt als een licht.



Schop onder haar kont.
Ruil hem in voor een ED! Veilig en warm. Dat is wat je nodig hebt!
Alle reacties Link kopieren
Waarom doet ze het niet via de 'normale' weg?!



Ze moet gewoon aan het werk, punten sparen voor een huurhuis en zo op eigen benen gaan leren staan.



Oh ja... je vraag was: of je je adres moet opgeven aan dr?



Ik zou het persoonlijk niet doen. Ten eerste omdat je er wel degelijk geouwehoer mee kunt krijgen en ten tweede omdat ze al genoeg adressen heeft - zo te lezen
Gaat ze zich dan ook inschrijven bij jou? Anders heeft ze er niks aan. En in dat geval is het gewoon fraude.
Zonder vast verblijfskosten ( inclusief inschrijving op 1 adres in GBA) kan een reguliere bijstandsaanvraag niet worden ingediend.



Probleem van jou opgelost!
Euhm.....verblijfsplaats bedoel ik.
Alle reacties Link kopieren
Maar die schop geven is de taak van haar ouders lijkt me zo.
Ruil hem in voor een ED! Veilig en warm. Dat is wat je nodig hebt!
Overigens moet ze inkomsten ook opgeven.

En bijstand vult van daaruit aan tot een bepaald bedrag.
Alle reacties Link kopieren
Overigens: hopelijk is je nickname niet je echte naam. Indien toch wel: wijzig het even ;)
Alle reacties Link kopieren
Fraude.

Niet meer en niet minder.

Als ik jou was... zou ik toch echt niet mee willen werken aan bijstandsfraude...

Daar betalen wij allen aan mee. Dus om het mooie bijstandssysteem betaalbaar te houden voor iedereen die het wel nodig heeft.... niet frauderen!
Waarom Suusmei? Op deze wijze kunnen wij anoniem melden dat er fraude gepleegd gaat worden. Ik vind het super, zo kunnen we tenminste wat doen tegen handophouders die eigen regels maken.
Alle reacties Link kopieren
Hoe komt het toch dat mensen wel tijd en energie willen steken in het uitzoeken hoe men aan gratis geld komt, maar niet die tijd en energie willen steken in het zelfstandig zijn en worden...
Alle reacties Link kopieren
Het kind is wel gewoon herkend door hem maar ze hebben geen geregistreerd partner schap ofzow



Je bedoelt erkent



OT: als jij een inkomen hebt dan zal ze ook geen bijstand kunnen krijgen. Ik zou hier niet aan meewerken.
Goh, dat je het antwoord zelf niet weet!
Alle reacties Link kopieren
Dat ze dat kind heeft gekregen betekent niet dat de rest van het leven gratis te verkrijgen is.



Maar laat haar maar liegen en bedriegen. Ze valt zo te lezen snel genoeg door de mand. Dan kan ze echt dakloos gaan zijn.
Ruil hem in voor een ED! Veilig en warm. Dat is wat je nodig hebt!
quote:boerderijgeit028 schreef op 09 augustus 2014 @ 09:35:

Het kind is wel gewoon herkend door hem maar ze hebben geen geregistreerd partner schap ofzow



Je bedoelt erkent



OT: als jij een inkomen hebt dan zal ze ook geen bijstand kunnen krijgen. Ik zou hier niet aan meewerken.





Erkend



Voor de rest met je eens, ze krijgt nooit een uitkering als ze ingeschreven staat bij iemand met inkomsten
Als ze zegt dak- en thuisloos te zijn, dan krijgt ze een daklozenuitkering van ¤300 euro, wordt ze ingeschreven in een daklozengemeente en zal de gemeente waarschijnlijk Jeugdzorg inschakelen vanwege de instabiele situatie van haar kind. Dan komt uit dat zij eigenlijk gewoon bij papa en mama woont en krijgt ze een fraude maatregel aan haar broek. Laat haar maar proberen de gemeente te flessen, ze krijgt het 3x zo hard weer terug.
Alle reacties Link kopieren
Een dakloze uitkering is mogelijk. Daar heeft ze geen adressen voor nodig. Hooguit een postadrees. Dus je vriendin hoeft niet zo moeilijk te doen.
Wrong does not cease to be wrong because the majority share in it.
quote:boerderijgeit028 schreef op 09 augustus 2014 @ 09:35:

Het kind is wel gewoon herkend door hem maar ze hebben geen geregistreerd partner schap ofzow



Je bedoelt erkent



OT: als jij een inkomen hebt dan zal ze ook geen bijstand kunnen krijgen. Ik zou hier niet aan meewerken.Erkend Mosterd



En natuurlijk is dit een slecht en bovenal dom idee. Je werkt mee aan fraude voor iemand die te lui is om een baantje te zoeken! Daar leert zo iemand niks van! Eerst werken en sparen, direct inschrijven bij de woningbouw om te kunnen reageren op woningen. Hier is enige wachttijd voor dus nu direct doen. In de tussentijd hard werken en sparen (waar vrienden en familie wel in kunnen ondersteunen is bijvoorbeeld opvang voor het kindje, als cadeau iets voor haar uitzet geven of bijdragen aan,bijvoorbeeld, een wasmachine, helpen met rijden als ze iets via marktplaats koopt zoals koelkast of meubels enz.)



Na enige tijd kan ze een woning huren, ze kan zich daar inschrijven, heeft inmiddels wat spaargeld opgebouwd voor de verhuizing en inrichting. Ze kan huurtoeslag aanvragen. Is je vriendin op de hoogte van alle toeslagen die ze in NL kan krijgen? (zorgtoeslag, huurtoeslag, kinderbijslag, kindgebondenbudget enz. enz.)



Ze woont nu bij Pa en Ma in, dan zit ze in een luxe positie om te kunnen sparen en misschien helpen Opa en Oma met oppassen zodat ze meer kan werken, het geld van de vader van het kind is er dan ook nog.
quote:chantalhuissen schreef op 09 augustus 2014 @ 09:15:

Hoi,



Een vriendin van mij die wil bijstand aanvragen nu wilt ze daarvoor verschillende adressen opgeven van vriendinnnen waar bij ze dan zou wonen. Zo lijkt het dat ze geen vaste woonadres heeft.



Gisteren avond vroeg ze ook of ze mijn adres ook mocht gebruiken.

Maar hierover twijfel wil haar met alle liefde helpen. Maar ja straks en het zal denk ik wel niet zo vaart lopen, krijg ik er gedoe mee.



De echte situatie is dat ze een kindje heeft van een half jaar en bij haar ouders nu gewoon in huis woont .Maar ze wilt heel graag iets voor zichzelf hebben en dat begrijp ik heel goed en zonder inkomen of iets krijgt je al helemaal geen huurwoning bijv.

.

Ze is in het voorjaar met kind en zonder partner naar Nederland gekomen. Dus in feite zal ze hier gewoon kunnen werken. Op dit moment heeft ze geen inkomen maar stuurt haar vriend een x bedrag naar haar elke maand vanuit Spanje . Het kind is wel gewoon herkend door hem maar ze hebben geen geregistreerd partner schap ofzow



En ik kan ook niet goed tegen mensen die gewoon normaal gezond en dan een uitkering aanvragen Ik ben daar heel zwart wit in.Je zegt het zelf al.
Alle reacties Link kopieren
quote:blijekip schreef op 09 augustus 2014 @ 10:13:

[...]





Erkend Mosterd



En natuurlijk is dit een slecht en bovenal dom idee. Je werkt mee aan fraude voor iemand die te lui is om een baantje te zoeken! Daar leert zo iemand niks van! Eerst werken en sparen, direct inschrijven bij de woningbouw om te kunnen reageren op woningen. Hier is enige wachttijd voor dus nu direct doen. In de tussentijd hard werken en sparen (waar vrienden en familie wel in kunnen ondersteunen is bijvoorbeeld opvang voor het kindje, als cadeau iets voor haar uitzet geven of bijdragen aan,bijvoorbeeld, een wasmachine, helpen met rijden als ze iets via marktplaats koopt zoals koelkast of meubels enz.)



Na enige tijd kan ze een woning huren, ze kan zich daar inschrijven, heeft inmiddels wat spaargeld opgebouwd voor de verhuizing en inrichting. Ze kan huurtoeslag aanvragen. Is je vriendin op de hoogte van alle toeslagen die ze in NL kan krijgen? (zorgtoeslag, huurtoeslag, kinderbijslag, kindgebondenbudget enz. enz.)



Ze woont nu bij Pa en Ma in, dan zit ze in een luxe positie om te kunnen sparen en misschien helpen Opa en Oma met oppassen zodat ze meer kan werken, het geld van de vader van het kind is er dan ook nog.



Hoezo is een postadres fraude?

Een uitkering is juist bedoeld voor mensen die om welke reden dan ook niet werken en geen inkomen hebben.

Jij schrijft dat ze moet werken en sparen alsof banen voor het oprappen liggen. Zij moet uiteraard blijven solliciteren maar in de tussentijd mag ze best gebruik maken van een uitkering, hoor. Daar is niets mis mee.
Wrong does not cease to be wrong because the majority share in it.
Lieve Linaisa,

Zij wordt onderhouden door haar papa en mama. Dan hoeft de overheid haar niet te onderhouden. Ze heeft namelijk al de kinderbijslag en zorgtoeslag. Zij hoeft geen gratis geld van de overheid, zij krijgt al gratis onderdak, stroom en gas, water en eten en drinken in hotel papa en mama. Als ze daar bovenop nog eens geld wil ontvangen, dan mag zij daarvoor gaan werken.
quote:Linaisa schreef op 09 augustus 2014 @ 10:20:

[...]





Hoezo is een postadres fraude?

Een uitkering is juist bedoeld voor mensen die om welke reden dan ook niet werken en geen inkomen hebben. Niet in hun eigen levensonderhoud kunnen voorzien, dit is een wezenlijk verschil

Jij schrijft dat ze moet werken en sparen alsof banen voor het oprappen liggen. Zij moet uiteraard blijven solliciteren maar in de tussentijd mag ze best gebruik maken van een uitkering, hoor. Daar is niets mis mee.
Alle reacties Link kopieren
quote:troelalaaaatje schreef op 09 augustus 2014 @ 09:23:

Zonder vast verblijfskosten ( inclusief inschrijving op 1 adres in GBA) kan een reguliere bijstandsaanvraag niet worden ingediend.



Probleem van jou opgelost!



Klopt niet helemaal, kan wel.

Dan krijg je een zogenoemde zwerversuitkering.

Echter ...... in onze gemeente waar ik werk wordt je verplicht om x aantal nachten in de nachtopvang te verblijven.

En da's ginne kattepis !!!

Dan slaap je dus echt tussen de zwervers !



Meewerken aan 1 van de adressen waar zij verblijft zou ik niet doen. In onze gemeente gaan we dan op huisbezoek om dit te controleren.



Reden ?

De meeste mensen hebben wel een adres, vrienden ouders enz.

Maar die willen geen inschrijving ivm mogelijk verlies op huurtoeslag ed.





Oh en deze situatie mag maximaal 3 maanden duren (stel dat je echt van adres naar adres hopt & in de nachtopvang slaapt). Dan wordt je begeleidt door een stichting die je aan een kamer (dus geen huis) helpt.



Ze kan zich beter bij haar ouders inschrijven en een deel afdragen als woonkosten (lees vergoeding als toeslagen wegvallen), of denkt je vriendin dat als ze een huis heeft, ze hier geen kosten aan zal hebben ????



Oh en onder de 27 zal ze zwaar gestimuleerd worden om weer naar school te gaan. Zal ze dit weigeren, dan zouden ze in theorie een reïntegratietraject kunnen opzetten wat ze niet mag weigeren, van 36 uur per week. Kind naar opvang & moeders onder de pannen om te werken aan haar toekomst !!! (zoals het ook hoort !).
anoniem_50956 wijzigde dit bericht op 09-08-2014 10:30
Reden: Aanvulling
% gewijzigd
Alle reacties Link kopieren
Linaisa. Ze heeft onderdak. Maar probeert dmv fraude geld te genereren.



Ik denk dat dit een tienermoeder is.
Ruil hem in voor een ED! Veilig en warm. Dat is wat je nodig hebt!

Dit is een oud topic. Het topic is daarom gesloten.
Maak een nieuw topic aan om verder praten over dit onderwerp.

Terug naar boven