Geld & Recht alle pijlers

Bijstand aanvragen

09-08-2014 09:15 64 berichten
Alle reacties Link kopieren
Hoi,



Een vriendin van mij die wil bijstand aanvragen nu wilt ze daarvoor verschillende adressen opgeven van vriendinnnen waar bij ze dan zou wonen. Zo lijkt het dat ze geen vaste woonadres heeft.



Gisteren avond vroeg ze ook of ze mijn adres ook mocht gebruiken.
Alle reacties Link kopieren
quote:Doreia schreef op 09 augustus 2014 @ 10:23:

Lieve Linaisa,

Zij wordt onderhouden door haar papa en mama. Dan hoeft de overheid haar niet te onderhouden. Ze heeft namelijk al de kinderbijslag en zorgtoeslag. Zij hoeft geen gratis geld van de overheid, zij krijgt al gratis onderdak, stroom en gas, water en eten en drinken in hotel papa en mama. Als ze daar bovenop nog eens geld wil ontvangen, dan mag zij daarvoor gaan werken.



Als zij bij haar ouders woont en die voldoende inkomen hebben zal de aanvraag denk ik vanzelf afgewezen worden.

Als ouder niet genoeg verdienen kan ze recht hebben op een kleine uitkering.
Wrong does not cease to be wrong because the majority share in it.
Niet aan meewerken natuurlijk. Als ze beweert geen onderdak te hebben, terwijl ze dat feitelijk wel heeft, dan is dat fraude. En jij kunt als medeplichtige ook in de problemen komen. Gewoon niet doen dus!
quote:Linaisa schreef op 09 augustus 2014 @ 10:28:

[...]





Als zij bij haar ouders woont en die voldoende inkomen hebben zal de aanvraag denk ik vanzelf afgewezen worden.

Als ouder niet genoeg verdienen kan ze recht hebben op een kleine uitkering.En dat had deze vriendin dus zelf ook al bedacht en gaat nu shoppen voor adressen zodat lijkt dat niemand haar onderhoudt. Om zo geld van de overheid te krijgen. En dat is oneerlijk. En de juiste term voor oneerlijk verkrijgen van gratis geld = fraude.
Waarom doet ze zo moeilijk? Ze kan gewoon op het adres waar ze woont, bij haar ouders dus, bijstand aanvragen. Die constructie die ze bedacht heeft gaat niet werken. Gemeenten zijn over het algemeen aardig goed in het herkennen van (woon)situaties die niet kloppen. En natuurlijk ga jij niet meehelpen in het faciliteren van een frauduleuze situatie. Dat je die vraag überhaupt moet stellen.
Alle reacties Link kopieren
Met 28 jaar ben je geen tienermoeder. en ze staat ingeschreven bij de woning stichting en daar werken ze met meetijd hoeveel jaar je ingeschreven staat.

Haar ouders werken allebei.
Alle reacties Link kopieren
quote:Linaisa schreef op 09 augustus 2014 @ 10:28:

[...]





Als zij bij haar ouders woont en die voldoende inkomen hebben zal de aanvraag denk ik vanzelf afgewezen worden.

Als ouder niet genoeg verdienen kan ze recht hebben op een kleine uitkering.



Dat is niet meer de WIJ inkomensvoorziening, waarin deze regeling van toepassing was, is teruggedraaid.



Ze heeft vanaf 27 jaar gewoon recht op norm alleenstaande ouder (70% van het minimum) en een 10% toeslag ivm de woonkosten.
Alle reacties Link kopieren
Iets met billen en blaren. En niet op kosten gemeenschap.
Ruil hem in voor een ED! Veilig en warm. Dat is wat je nodig hebt!
quote:Linaisa schreef op 09 augustus 2014 @ 10:28:

Als zij bij haar ouders woont en die voldoende inkomen hebben zal de aanvraag denk ik vanzelf afgewezen worden.

Als ouder niet genoeg verdienen kan ze recht hebben op een kleine uitkering.Of een inwonend, volwassen kind recht of bijstand heeft hangt niet af van het inkomen van de ouder(s). Met je ouder(s) voer je voor de WWB namelijk nooit een gezamenlijke huishouding.
Alle reacties Link kopieren
quote:Doreia schreef op 09 augustus 2014 @ 10:30:

[...]



En dat had deze vriendin dus zelf ook al bedacht en gaat nu shoppen voor adressen zodat lijkt dat niemand haar onderhoudt. Om zo geld van de overheid te krijgen. En dat is oneerlijk. En de juiste term voor oneerlijk verkrijgen van gratis geld = fraude.



Oke, dat heb ik niet begrepen uit de openingspost.

Maar dan nog lijkt het mij nog niet logisch dat vriendin zo moeilijk doet. Je hoeft geen adressen op te geven om een dakloosuitkering aan te vragen. Want als je dakloos bent heb je juist geen adres. En stel je moet ergens je post ontvangen, dan kun je volgens mij voor een paar tientjes per maand een postbus huren.
Wrong does not cease to be wrong because the majority share in it.
Tikal, daarom spreek ik van een reguliere uitkering. Een zwerversuitkering is geen reguliere uitkering. Ook veel lager en met andere voorwaarden. Je schrijft het zelf al.
Alle reacties Link kopieren
Zij kan toch wwb aanvragen terwijl zij bij haar ouders woont.
This user may use sarcasm and cynicism in a way you are not accustomed to. You might suffer severe mental damage.
Linaisa, het gaat hier niet om het adres opgeven. Het gaat erom dat deze vriendin probeert aan gratis geld te komen. Jij zou dus gewoon meewerken aan fraude en aan oplichting als een vriendin dit van je vroeg, begrijp ik?
Alle reacties Link kopieren
quote:Doreia schreef op 09 augustus 2014 @ 10:38:

Linaisa, het gaat hier niet om het adres opgeven. Het gaat erom dat deze vriendin probeert aan gratis geld te komen. Jij zou dus gewoon meewerken aan fraude en aan oplichting als een vriendin dit van je vroeg, begrijp ik?



Een adres opegeven zonder bij de gba daar ingeschreven te zijn gaat denk ik om een een postadres en geen woonadres.

Als een vriendin mijn adres als postadres wil gebruiken om een uitkering aan te vragen dan zou ik niet perse daar tegen zijn. Daar zie ik namelijk geen kwaad in.
Wrong does not cease to be wrong because the majority share in it.
Alle reacties Link kopieren
Ze woont toch al ergens? Bij haar ouders om precies te zijn.
Ruil hem in voor een ED! Veilig en warm. Dat is wat je nodig hebt!
Ik denk dat deze vriendin erg naief is en gewoon op het adres van ouders ingeschreven staat eerlijk gezegd...
Alle reacties Link kopieren
Je krijgt geen bijstand op een postadrs. De vriendin wil doen alsof zij op verschillende adressen slaapt om voor een daklozenuitkering in aanmerking te komen terwijl zij niet dakloos is.
This user may use sarcasm and cynicism in a way you are not accustomed to. You might suffer severe mental damage.
Alle reacties Link kopieren
Bijstand wordt streng gecontroleerd, zou niet de boel gaan 'oplichten' dat ze maar werk gaat zoeken.
chantalhuisen als ze jou adres gaat gebruiken heb je kans dat je minder huurtoeslag etc krijgt. Kijk er maar mee uit!
pfff ze is 28? Mankeert ze iets aan haar handjes of heeft ze gewoon geen zin om te werken?



Haar ouders kunnen garant staan voor een huur contract als ze nog geen inkomen heeft of het te laag is. Verder moet ze de tijd die ze besteed aan kijken hoe ze nu weer gratis geld kan krijgen voor haar eigen keuze misschien besteden aan een baan en/of scholing.
Alle reacties Link kopieren
Huur toeslag krijg ik sowiezo al niet mijn huur is te laag versus inkomen. Heb gewoon een sociale huur woning, Ze appte mij er gistereren avond laat over heb ook niet gezegd of ik het zou doen ja of nee.



Ik heb al een x gezegd dat ze een bijstand uitkering denk ik wel kon vergeten aangezien ze gewoon bij haar ouders woont. Dan zeg de gemeente ook, zoek maar werk. en regel opvang voor je kindje.
Alle reacties Link kopieren
Maar ik ga het ook niet mijn adres opgeven. Hoe graag ik ook het beste voor haar wil. Ook ik moet gewoon hard werken voor de centjes.
Als je het eens bent met het beleid van de gemeente, dan app je terug: ik heb erover nagedacht, maar ik geef geen toestemming om mijn adres op te geven.
Alle reacties Link kopieren
quote:chantalhuissen schreef op 09 augustus 2014 @ 11:31:

Maar ik ga het ook niet mijn adres opgeven. Hoe graag ik ook het beste voor haar wil. Ook ik moet gewoon hard werken voor de centjes.Je komt op mij een beetje nep over. Jouw tekst komt niet oprecht en gemeend over. Dit zeg ik niet omdat je tegen het vermeende fraude bent, maar door de manier hoe je over je 'vriendin' praat. Ik denk dat jij een gat in de lucht zou springen als haar uitkering afgewezen zou worden.
Wrong does not cease to be wrong because the majority share in it.
Linaisa, dat maakt er dan 2. TO en mijzelf. Je mag het beste met iemand voor hebben, maar zonder dat er fraude moet worden gepleegd.
Alle reacties Link kopieren
quote:troelalaaaatje schreef op 09 augustus 2014 @ 10:38:

Tikal, daarom spreek ik van een reguliere uitkering. Een zwerversuitkering is geen reguliere uitkering. Ook veel lager en met andere voorwaarden. Je schrijft het zelf al.





Klopt !

Ik werk alleen met reguliere uitkeringen.

De zwerversuitkering is bij ons een andere afdeling.

aanvragen ook.

Ik zit bij de afdeling waarin mensen een uitkering toegekend hebben gekregen en aan het werk zouden kunnen.

Dit is een oud topic. Het topic is daarom gesloten.
Maak een nieuw topic aan om verder praten over dit onderwerp.

Terug naar boven