1. Bedankt voor de hulp
    DeGroot93 wijzigde dit bericht op 20-04-2017 19:55 met 95%
Log nu in om te reageren
  1. Waarom slaapt hij daar en heeft hij daar spullen als hij daar niet woont?
  2. Veel studenten hebben toch nog 'hun eigen kamer' bij hun ouders?
  3. Volgens mij mag iemand 2 of 3 nachten per week bij je slapen als je in de bijstand zit.

Verder zou ik daar geen kleding neerzetten want je vader zou er weleens gezeur om kunnen krijgen.

De bijstand is volgens mij best streng.2 vriendinnen van mij hebben even in de bijstand gezeten en hun vertelde mij dat ze streng waren. Ik ken ook iemand die van alles doet maar overal mee weg komt.

Het fijne weet ik er niet van.Maar er zullen vast mensen zijn die het wel weten.
  4. Kleding daar weghalen. Als hij komt logeren, tasje met kleding meenemen.
  5. Regels zijn per gemeente verschillend.
    Hier mag iemand boven de 21 maximaal 2 dagen per week hier logeren maar geen eigen kledingkast of iets dergelijks hebben.
    Een kledingkast vol kleding betekend namelijk een (semi) permanent verblijf en dan gaat het inkomen meetellen.
    Ook heeft het gevolgen voor de riool-,afvalstoffenheffing en gemeentebelastingen en waterschap belasting.
  6. Als de gemeente dit gaat onderzoeken, heeft hij een fraude verdenking aan zijn broek.
    Broer moet inschrijven daar waar hij woont. Is dat niet bij pa, dan alles weghalen. Woont hij er wel dan krijgt pa de kostendelersnorm opgelegd.

Show me the money!
  7. En laat me raden, broer woonde bij opa en oma voor de uitwonende beurs

Show me the money!
  8. Door deze rare tip doen jouw pumps geen pijn meer

De spreuk 'wie mooi wil zijn, moet pijn lijden' is voor niets zo toepasselijk als voor het dragen van pumps. Want die hoge hakken mogen je benen dan wel langer laten lijken, je betaalt er vaak een blarende prijs voor. En dan hebben we het nog niet eens over die arme tenen die afgekneld worden.

Lees verder

9. quote:
    gizzmo-returns schreef op 20 april 2017 @ 17:42:
    En laat me raden, broer woonde bij opa en oma voor de uitwonende beurs
    -
    DeGroot93 wijzigde dit bericht op 20-04-2017 20:02 met 25%
  10. quote:
    DeGroot93 schreef op 20 april 2017 @ 17:46:
    [...]

Nee dat zeer zeker niet. Mijn broer heeft hier meer kans op een baan dan het dorp in Brabant waar ik met mijn moeder woon
    En hij is daar gaan wonen toen de kostendelersnorm opgelegd zou gaan worden door de gemeente na afstuderen van broer? En hij heeft nog een volledig ingerichte kamer? Sorry maar dit riekt toch echt naar bijstandsfraude.

Show me the money!
  11. Maar maakt het uit? Je kunt toch googlen? Je vader kan het toch navragen? Of gaat je broer stiekem snachts met een tasje kleding bij zijn vader slapen omdat iemand hier zegt dat het niet mag? En waarom zoekt je broer of vader dit zelf niet uit?
  12. Heeft je vader dit opgegeven aan de gemeente toen hij bijstand aanvroeg? Dit is hij namelijk wel verplicht. Ook als hij al bijstand had toen je broer af en toe bij je vader ging wonen, is hij verplicht een wijziging in de woonsituatie door te geven.
    Doet hij dat niet en komen ze er later achter, dan kunnen ze het beschouwen als fraude.
  13. quote:
    gizzmo-returns schreef op 20 april 2017 @ 17:42:
    En laat me raden, broer woonde bij opa en oma voor de uitwonende beurs

;-)

Is dat jullie familienaam ook soms?

Zwaai die hele uitkering maar alvast vaarwel, want (schijnbaar, weer!) terecht speuren ze ook het internet af.

:popcorn:
    Monaloisa wijzigde dit bericht op 20-04-2017 19:34 met 31%