Geld & Recht alle pijlers

bkr en hypotheekofferte

30-05-2014 22:43 30 berichten
Alle reacties Link kopieren
Even mijn vraag hier voorleggen



Zojuist hebben wij onze hypotheekofferte ontvangen daar staat een onder voorbehoud in



Dat wij een doorlopend krediet van ..... Met contractnummer ..... Ter hoogte van 2500 euro moeten ingelost hebben...



Er staat dus niet bij waar dat doorlopend krediet dan loopt? En contractnummer staat er ook niet



Nu zitten manlief en ik ons al de hele avond uf te piekeren maar wij hebben helemaal geen doorlopend krediet.



Het schijnt ook geen negatieve registratie te zijn.



Nu hebben wij maar via internet een bkr registratie opgevraagd a 14 euro per persoon

Maar dit duurt 10 dagen eer wij dit ontvangen



Mijn vraag nu is weet iemand toevallig een manier om eerder te weten te komen waar dit doorlopend krediet dan bestaat



Alvast bedankt voor het meedenken
Hebben jullie niet toevallig bij een postorderbedrijf (wehkamp bv) de mogelijkheid tot een krediet? Zelfs als je alleen maar de optie hebt en dus er geen gebruik van maak dan geeft de BKR dat al aan en moet je dat aanpassen.
Alle reacties Link kopieren
Vraagje:



Wij hebben een huis gekocht en vandaag onze hypotheekofferte ontvangen



Nu staat daar het volgende in:



Onder voorbehoud dat het doorlopend krediet van..... Met contractnummer .... Van 2500 euro is aflost en afgemeld



Nu komt het manlief en ik piekeren ons suf wat dit doorlopend krediet dan mag zijn... Die puntjes zijn leeg

En wij hebben dan ook niets afgesloten na ons weten



Uit wanhoop heb ik zojuist maar online ons bkr registratie opgevraagd a 14 euro per persoon echter dit duurt 10 werkdagen voordat in huis is



Mijn concrete vraag



Heeft iemand dit ook meegemaakt en weet iemand of ik er sneller achter kan komen wat dit is



Ps het schijnt een positieve bkr notering te zijn



Alvast bedankt voor het meedenken
Alle reacties Link kopieren
Nee alle postorder bedrijven al nagelopen niets van dat....
Alle reacties Link kopieren
Heb je creditcards van bepaalde winkels, zoals de Bijenkorf? Die verscheen bij een kennis van mij op het overzicht toen die een hypotheek wilde. Ze deed er nooit iets mee, stond dus niet rood, maar heeft hem toch op moeten zeggen om de hypotheek rond te kunnen krijgen.
Alle reacties Link kopieren
Creditcard? Dat bleek het bij mij te zijn, 400,- afgelost en klaar!
Kunnen jullie rood staan op jullie lopende rekeningen? Dat kan het ook zijn namelijk. Wil niet zeggen dat je rood staat, maar alleen dat die mogelijkheid er is.
Gaat waarschijnlijk om wat je rood mag staan bij de bank oid. Of je dat doet, maakt niets uit. Het gaat erom dat je de mogelijkheid hebt.
Alle reacties Link kopieren
Creditcard of mogelijkheid om rood te staan bij de bank? BKR brief is vaak sneller binnen hoor dan 10 dagen.
Alle reacties Link kopieren
Heb je iets gekocht bij een postorderbedrijf? Mijn vriendin had een paar jaar geleden iets soortgelijks. Ze had een huishoudelijk apparaat gekocht bij een postorderbedrijf, betalen kon toen nog met een accept giro. Tegelijk met het apparaat en de accept giro ontving ze een schrijven dat ze een krediet had van een X bedrag, zomaar zonder dat ze het apparaat in termijnen wilde betalen. Dat apparaat kostte iets van 500 Euro en dat krediet ging tot 2000.
verba volant, scripta manent.
Alle reacties Link kopieren
Bedankt alvast voor het meedenken



Wij hebben 1 rekening waar we niet rood op kunnen staan

Geen creditcards



Hopelijk hebben we idd sneller de bkr brief binnen



Toch vreemd he



Je zou toch denken dat als je een doorlopend krediet hebt en je betaald niet dat je daar

Brieven over krijgt en dan zelfs een negatieve notering



Ik snap er echt niets van
Alle reacties Link kopieren
Geen creditcard

Geen postordergebeuren



Niets van dat



Snap er niets van
Alle reacties Link kopieren
Kredietlimiet op een bankpas?
verba volant, scripta manent.
Alle reacties Link kopieren
Mag je rood staan op je betaalrekening? Dat wordt ook een doorlopend krediet genoemd.
"Geef me de moed om te veranderen wat ik kan veranderen. Geef me de wijsheid om te accepteren wat ik niet kan veranderen. Geef me het inzicht om het verschil tussen beide te zien” – Reinhold Niebuhr
Alle reacties Link kopieren
Wij hebben maar 1 rekening waar we 226 euro op rood kunnen staan... Wat we overigens ook nooit doen
Alle reacties Link kopieren
Misschien kinderen die iets besteld hebben online?
Alle reacties Link kopieren
Haha das een goeie kinderen,

Maar gok toch echt dat mijn dochter van 6 dat nog niet doet...



Maar serieus het had een optie kunnen zijn...
Alle reacties Link kopieren
Indien er op de puntjes niets staat ingevuld zou ik eerder gaan denken aan een copy-paste foutje en de bank eventjes bellen.



Lijkt me dat zij meer kunnen vertellen wanneer ze het zelf in hun offerte plaatsten.
Niet geschoten is altijd mis
Alle reacties Link kopieren
Das ook mijn vraag:

Als de abn ons toetst bij de bkr dan kunnen hun toch ook vast zien bij wie of door wie wij geregistreerd staan???
Alle reacties Link kopieren
Gewoon maandag de bank bellen ernaar vragen en klaar.



Kan ok zomaar een krediet van paar jaar geleden zijn of een foutje. Als je zeker weet dat niks hebt dan weet je toch genoeg?
Alle reacties Link kopieren
De geldverstrekker doet een bkr-toets maar krijgt niet alle gegevens te zien. Alleen het bedrag en wanneer het krediet is afgesloten. Enige mogelijkheid om erachter te komen is idd een bkr-aanvraag te doen bij je bank.
Het moeilijke van liegen is dat je alles moet onthouden
Kaart van de Bijenkorf?



Reden voor mij om geen kaart te nemen.. (heb trouwens geen schulden).
Alle reacties Link kopieren
Ik had precies hetzelfde vorig jaar toen ik mijn huis kocht. Ook een bedrag erop staan waar ik niets van snapte. Nog aardig wat stress gehad omdat mijn offerte bijna verliep, en het opvragen bij bkr idd tien dagen zou kunnen duren. Maar dit was er al binnen drie dagen en daar stond dit bedrag helemaal niet bij. Van de bank kreeg ik een vaag verhaal dat het wel eens gebeurt dat ze gegevens krijgen van iemand met dezelfde achternaam of geboortedatum. Erg vreemd vond ik het allemaal, maar de bank deed er verder niet moeilijk over, dus ik ben er ook niet achteraan gegaan.
quote:dikkiedik1980 schreef op 30 mei 2014 @ 22:36:



Mijn vraag nu is weet iemand toevallig een manier om eerder te weten te komen waar dit doorlopend krediet dan bestaat



Het snelst is natuurlijk naar Tiel rijden.



Afhalen bij BKR

Het overzicht van uw gegevens kunt u ook afhalen bij BKR. U vraagt uw gegevens online op en u geeft aan dat u het overzicht bij BKR in Tiel afhaalt. Per mail ontvangt u een bevestiging dat het overzicht voor u klaar ligt. BKR is geopend op werkdagen van 08:30 tot 17:00 uur. Bij het afhalen dient u een geldig identiteitsbewijs* te laten zien. U betaalt vooraf ¤ 4,95 voor het overzicht. In dit geval zijn er geen additionele kosten voor bezorging of identificatie.



Ons bezoekadres is: Dodewaardlaan 1, 4006 EA Tiel
Alle reacties Link kopieren
Heb je een auto op afbetaling of andere financiering?



Ik moest toen ik mijn hypotheek afsloot aantonen dat ik niet meer rood mocht staan. Die limiet moest dus naar nul, en daar moest ik een bewijs van overleggen. Nadat de hypotheek rond was mocht ik gelijk weer roodstaan, dat is dan wel weer dubbel.

Dit is een oud topic. Het topic is daarom gesloten.
Maak een nieuw topic aan om verder praten over dit onderwerp.

Terug naar boven