Geld & Recht alle pijlers

Borg terug

20-03-2014 13:48 18 berichten
Goedemiddag allemaal!



Op deze zonnige dag, moet ik even van me afschrijven.



Mijn vriend en ik gaan over 2 weken emigreren. Wij hebben 2 jaar in een particulier huurhuis gewoond en deze is per eind deze maand opgezegd. Nu komen de huisbazen zaterdag fe eerste inspectie ronde doen voor de borg en ik ben me er toch zenuwachtig van! In ons contract staat dat het huis in aanvaardbare staat opgeleverd dient te worden en dat indien de huisbaas het nodig acht, er 250 euro aan schoonmaakkosten in rekening gebracht mag worden. Nu heb ik zo goed als alles schoongemaakt, maar er zijn nog wat dingetjes te doen. Er zitten ook wat krasjes en vlekjes op de muur, maar dat gebeurt nu eenmaal als je in een huis leeft. Ik ben alleen zo benieuwd, kan een huisbaas verwachten dat er gewit wordt? Het huis was niet picobello en superschoom toen we er in kwamen, maar ga dat maar een s bewijzen nu.



Ik weet eigenlijk niet goed wat ik hiermee

wil. Ik ben gewoon zo nerveus. Brr, gek word ik ervan! Heeft iemand ervaring als huurder of verhuurder en een borgkwestie? Graag zou ik wat lezen om (hopelijk) mezelf wat gerust te stellen. Iedereen verklaart me namelijk voor gek!
Alle reacties Link kopieren
Ach nee, als het een beetje normale huisbaas is en de boel is heel dan moet je je niet druk maken
Alle reacties Link kopieren
Maak je niet zo druk. Als alles is schoongemaakt, laat je zien dat het maximale is gedaan. Indien de muren echt lelijk zijn, kan je misschien die nog even witten.
Alle reacties Link kopieren
Ik denk ook dat als je een redelijke huisbaas hebt die ook wel weet dat er in een woning geleefd word en er dus vlekjes kunnen ontstaan. Als jullie complete raamkozijnen vernielt hebben word het een ander verhaal.

En als je huisbaas een mierenn**ker is dan zal die vast op alles wat te zeuren hebben.
Borg is maar 250 euro?! Dan is dat het ergste dat er kan gebeuren, dat je dat kwijt bent? Relax!
Alle reacties Link kopieren
De huurbaas weet ook wel dat de nieuwe bewoners hoogst waarschijnlijk toch alles gaan schilderen, al dan niet wit.



Wij hebben deze week ook de (semi-)eindcontrole gehad. Bij ons moeten de gaatjes in de muur gedicht worden, de vloer moet eruit en een sopje over het aanrecht en door de badkamer. Oh, en de deurklinken moeten weer op de normale stand gezet worden...



Al met al geen megaverrassing, het zijn de standaardklusjes.
Adem in, adem uit
Bedankt voor jullie reacties. Ik overdrijf het waarschijnlijk ook allemaal. De borg is 1050 euro. We hebben laatst de tuin laten doen voor 355 euro en de oven vervangen voor 200 euro. Ik hoop nu dus niet meer van de borg kwijt te zijn, want dit geld kunnen we prima gebruiken.



We hebben in 1 kamer wel gerookt, maar in het contract staat niet dat dit niet toegestaan is. Als we dit moeten verven, begrijp ik dat heus. Tis alleen zo dat ik erg hard gewerkt heb en moet werken tot en met woensdag. Ik wilde dus nog wat deuren en posten schoonmaken, maar ik hoop dat ze daar nog even tot volgende week doorheen kunnen kijken.



Ik heb al 2 weken pijn in mijn buik. Vind dit nog erger dan emigreren! Erg triest, en als dit mijn grootste zorg is, valt het wel mee zal ik maar denken
Alle reacties Link kopieren
Je moet altijd de gelegenheid krijgen om eventuele problemen zelf op te lossen. Hij kan niet zomaar zeggen van "ik hou dit en dit bedrag in".
Alle reacties Link kopieren
quote:harrods schreef op 20 maart 2014 @ 14:16:

Bedankt voor jullie reacties. Ik overdrijf het waarschijnlijk ook allemaal. De borg is 1050 euro. We hebben laatst de tuin laten doen voor 355 euro en de oven vervangen voor 200 euro. Ik hoop nu dus niet meer van de borg kwijt te zijn, want dit geld kunnen we prima gebruiken.



We hebben in 1 kamer wel gerookt, maar in het contract staat niet dat dit niet toegestaan is. Als we dit moeten verven, begrijp ik dat heus. Tis alleen zo dat ik erg hard gewerkt heb en moet werken tot en met woensdag. Ik wilde dus nog wat deuren en posten schoonmaken, maar ik hoop dat ze daar nog even tot volgende week doorheen kunnen kijken.



Ik heb al 2 weken pijn in mijn buik. Vind dit nog erger dan emigreren! Erg triest, en als dit mijn grootste zorg is, valt het wel mee zal ik maar denkenVeel plezier in je nieuwe land dan
Ouwe tang, verveel je je soms? Zoek eens een andere hobby dan mensen op dit forum af te zeiken, graftak!
Alle reacties Link kopieren
Je krijgt altijd nog even de kans om wat hij niet goed vind op orde te maken hoor. Vaak gaat het inderdaad om gaatjes vullen ed. Ik betwijfel of je de muren moet witten.
Nee dat is inderdaad zo. Daarom is deze inspectie ook. Om ons de kans te geven een evt puntje op te lossen. Agh het zal wel goedkomen!



Noushi, emigreren zie ik juist niet tegenop, dus dat zal wel goedkomen..
Alle reacties Link kopieren
Als je zelfs de deuren en posten aan het schrobben bent, dan ga ik er vanuit dat je huis nu blinkt... Komt vast goed!



Waar ga je naartoe? (nieuwsgierig!)
Alle reacties Link kopieren
Ik verhuur al jaren meerdere panden en ik ben tot nu geen een keer genoodzaakt een borg in te houden.

Wordt het pand niet naar behoren opgeleverd dan krijgen mijn huurders 2 opties. Of ze zorgen zelf dat de boel in orde komt of ik doe het zelf en daar reken ik dan een X bedrag voor. Dit heeft werkelijk nooit tot problemen geleid, dus chill!

Buikpijn van 250,- is echt overdreven.



Lees ik trouwens nu dat jullie een oven hebben laten vervangen van jullie eigen geld?



Dat vind ik dan weer raar want bij particuliere verhuur zijn dit doorgaans kosten voor de verhuurder. Of nemen jullie de oven mee als jullie uit het huis gaan?
Teaspooncat, wij gaan naar Engeland. Niet superdrastisch dus, maar voor mij wel een grote stap!



3wieler, ik vind dat dus ook wel fijn, dat we nog een week de tijd krijgen. Over de oven; het ruitje is gesprongen en de hele keuken lag vol met glas. Dit gebeurde toen wij aan het omkleden waren boven, dus niets geks gedaan. De huisbaas zei dat dat door achterstalling onderhoud zou komen en dit was dus voor eigen rekening.
Alle reacties Link kopieren
En hoe ging het??
DTEEZ!
He, dat had ik niet meer verwacht! Bedankt voor t vragen! Het was wel ok. Muren deden ze niet moeilijk over, maar ze vonden dat er nog wat schoongemaakt moest worden. Verder een nieuwe prullenbak aanschaffen en een beschadiging aan de deur. Op zich zorgen gemaakt voor niks dus, maar zij is zo'n zuurpruim. Blegh.. Nog een week en dan zijn we er vanaf!
Alle reacties Link kopieren
Gelukkig valt het mee dus! Fijn.



Nu voorbereiden op je vertrek! Geniet ervan!
DTEEZ!
Alle reacties Link kopieren
Zie je nou wel dat het allemaal wel meeviel? ik zie zo mijn oma, vader, moeder, vriendje voor mijn neus... Ik ben ook altijd zo'n zenuwmuts ;)



Veel plezier in de UK
Adem in, adem uit

Dit is een oud topic. Het topic is daarom gesloten.
Maak een nieuw topic aan om verder praten over dit onderwerp.

Terug naar boven