Geld & Recht alle pijlers

Buitensporige maar oh zo fantastische uitgave

14-08-2015 22:55 1502 berichten
Alle reacties Link kopieren
Wie heeft er wel eens een buitensporige uitgave gehad (voor bijvoorbeeld een totaal over de top luxe artikel) waar die erg blij mee is? Deel het hier



Wat heb je gekocht en hoeveel was je kwijt? Ben je er nog steeds blij mee?
blo3mpj3 wijzigde dit bericht op 14-08-2015 23:00
Reden: Typefout
% gewijzigd
Niks buitensporigs, maar ik ben elke dag zielsgelukkig met mijn slowcooker en mijn nespressomachine. Die kosten beiden rond de 200,- en dat zijn beiden uitgaven waar ik wel even over nadenk voordat ik het koop. Bij beiden een tijd getwijfeld of het het geld wel waard was en dat is het.



Maar dat is voor mij luxe, een ander zal dat niet enorm luxe vinden misschien.
Alle reacties Link kopieren
TO begint



Nog niks gekocht, maar heb een tweetal mooie sieraden gezien. Apart te dragen en erg mooi, samen fantastisch mooi. Dus natuurlijk helemaal verliefd op de beiden samen. Prijskaartje (~¤3500 totaal) was alleen een gigantische domper
Alle reacties Link kopieren
quote:Sidroht schreef op 14 augustus 2015 @ 22:57:

Niks buitensporigs, maar ik ben elke dag zielsgelukkig met mijn slowcooker en mijn nespressomachine. Die kosten beiden rond de 200,- en dat zijn beiden uitgaven waar ik wel even over nadenk voordat ik het koop. Bij beiden een tijd getwijfeld of het het geld wel waard was en dat is het.



Maar dat is voor mij luxe, een ander zal dat niet enorm luxe vinden misschien.Over dat soort bedragen denk ik ook wel 2x over na hoor. Super toch dat het zo goed bevalt :-)
Crockpot of slowcooker lijkt me ook wel wat. Ik slaap er tot de decembermaand nog even over en dan komt er een op mijn kadolijstje te staan denk ik.



Mijn nieuwe fiets, mooie personal Bike van Batavus, model 2014 was in de aanbieding nog 'maar' 425 euro maar wat ben ik blij met een goede fiets, had ik 20 geleden al moeten doen. Voor mij ook pure luxe.
quote:blo3mpj3 schreef op 14 augustus 2015 @ 22:59:

TO begint



Nog niks gekocht, maar heb een tweetal mooie sieraden gezien. Apart te dragen en erg mooi, samen fantastisch mooi. Dus natuurlijk helemaal verliefd op de beiden samen. Prijskaartje (~¤3500 totaal) was alleen een gigantische domper Ow gaat het over zulk soort uitgaves, nee die doe ik nooit en ik hou niet van Glim.
3500 euro

Zou ik echt nooit aan sieraden uitgeven.
Alle reacties Link kopieren
Een paar jaar geleden kwam ik een prachtig doek tegen. 1 meter bij 1 meter en er staat een vlinder op. Het is geheel in goud- en bronstinten. Een kleine beschadiging die nauwelijks zichtbaar is en hij kostte 85 euro, door de beschadiging was hij voor de helft afgeprijsd.



Heb er drie maanden over nagedacht en ben toen vol goede moed terug gegaan naar de winkel. En jawel, daar stond hij nog. Heb nog tien minuten staan dralen en daarna vol trots naar de kassa gelopen. Geen auto dus was op de fiets en het stormde (in de zin van harde wind, het was wel droog), was een heel avontuur om het thuis te krijgen.



Maar wat hangt hij nog steeds mooi en wat ben ik er blij mee

Een pronkstuk.



Verder heb ik onlangs 40 euro stuk geslagen bij mijn favoriete fotozaak. Even wat foto's en vergrotingen af laten drukken. Best wel een bedrag eigenlijk voor foto's! Maar heb twee lijsten en 2,5 fotoboekjes kunnen vullen dus ben erg blij!
quote:blo3mpj3 schreef op 14 augustus 2015 @ 22:59:

TO begint



Nog niks gekocht, maar heb een tweetal mooie sieraden gezien. Apart te dragen en erg mooi, samen fantastisch mooi. Dus natuurlijk helemaal verliefd op de beiden samen. Prijskaartje (~¤3500 totaal) was alleen een gigantische domper

Ik persoonlijk zou daar nooit blij van worden. Ik zou elke keer als ik dat droeg denken aan de vakantie die ik er van had kunnen hebben of de halve badkamer die ik ervan had kunnen kopen

Tenzij ik echt zoveel geld over heb dat ik er niks voor in hoef te leveren. Maar voor 3500,- moet ik echt wel wat inleveren. Wat balen dat het zo duur is!
Mijn Shabbies van 140 euro (afgeprijsd, want waren eigenlijk 250 euro) heb ik wel even over nagedacht.
Alle reacties Link kopieren
Mijn nieuwe Jeep van 30K

Wel een tweedehandsje
Ontbijt: Een Smoothie banaan Lunch: Een cracker/avocado en guinoa salade Diner:57 pizza broodjes,13 donuts,2 bakken gefrituurde kipkluif, 9 Rosé
Alle reacties Link kopieren
Mijn Jura koffiemachine. Was toen 1000 euro maar ik ben er zo blij mee!

Verder tickets voor een concert. Die tickets op zich gingen nog wel. De vlucht ernaartoe en hotelovernachting maakte het wel duur
Alle reacties Link kopieren
Sorry hoor maar 40 euro is geen buitensporige uitgave. En het doek was gewoon een koopje.
.
Alle reacties Link kopieren
quote:blo3mpj3 schreef op 14 augustus 2015 @ 22:59:

TO begint



Nog niks gekocht, maar heb een tweetal mooie sieraden gezien. Apart te dragen en erg mooi, samen fantastisch mooi. Dus natuurlijk helemaal verliefd op de beiden samen. Prijskaartje (~¤3500 totaal) was alleen een gigantische domper Doe eens linkje/plaatje?
Anti-social behaviour is a trait of intelligence in a world full of conformists - Nikola Tesla
quote:Goede-Fee schreef op 14 augustus 2015 @ 23:02:

Crockpot of slowcooker lijkt me ook wel wat. Ik slaap er tot de decembermaand nog even over en dan komt er een op mijn kadolijstje te staan denk ik.



Mijn nieuwe fiets, mooie personal Bike van Batavus, model 2014 was in de aanbieding nog 'maar' 425 euro maar wat ben ik blij met een goede fiets, had ik 20 geleden al moeten doen. Voor mij ook pure luxe.

Goede fiets is heerlijk. Ik ben ook blij met die van mij. Ik blijk fietsen opeens best leuk te vinden.



En voor de crockpot heb ik nog een nieuw pluspunt: ik maak tegenwoordig freezer meals, van pinterest. Middag in de keuken, hakken en snijden en alles in diepvrieszakken doen en , een berg maaltijden in de vriezer, die je zo in de slowcooker kunt mikken, bevroren en wel. En s middags is je eten klaar
quote:impala schreef op 14 augustus 2015 @ 23:05:

Sorry hoor maar 40 euro is geen buitensporige uitgave. En het doek was gewoon een koopje.Voor sommige mensen is 200,- een flinke uitgave, voor anderen 20,-. Allemaal een kwestie van perspectief.
Alle reacties Link kopieren
Mijn MacBook Pro van bijna ¤2000,-

Ik heb er heel wat nachtjes over moeten nadenke en het is een rib uit mijn lijf geweest maar ik ben er zo verschrikkelijk blij mee!
Alle reacties Link kopieren
quote:impala schreef op 14 augustus 2015 @ 23:05:

Sorry hoor maar 40 euro is geen buitensporige uitgave. En het doek was gewoon een koopje.Maar voor mij toen heel veel geld.
X
anoniem_7760 wijzigde dit bericht op 11-07-2016 22:50
Reden: .
% gewijzigd
Alle reacties Link kopieren
Toen dochter twee was, heb ik per ongeluk een exorbitante uitgave voor haar gedaan.



Ik was in een kinderkledingwinkel. Kende de eigenaresse (vooral zakelijk), dus was druk aan het kletsen. Zag tussendoor een leuk jurkje. Afrekenen... TACHTIG EURO.



Fuck. En ik, schaap dat ik toen was, wilde geen gezichtsverlies leiden tegenover deze bekende en heb het betaald. Dochter heeft 'm daarna heel vaak aangehad. Dat dan weer wel.



Les geleerd: altijd even het prijskaartje checken!
Les temps sont durs pour les rêveurs...
Alle reacties Link kopieren
Toen ik, een half jaar nadat mijn ex er plotseling vandoor ging, mijn masterdiploma in ontvangst ging nemen, bínnen de gewone tijd gehaald ook nog én cum-laude, heb ik in het duurste en chicste hotel van de stad waar de uitreiking was twee hotelkamers geboekt voor mij en mijn kinderen. Ze hebben het er nu nog over. Je moet het leven vieren!
Mijn e-Bike, eindelijk is fietsen weer leuk: kosten ¤2200
Alle reacties Link kopieren
Objectieven voor m'n camera van boven de 1000 euro per stuk.



En natuurlijk reizen waar ik in 'n paar weken gerust 4000-6000 euro stuk sla.
Shoot first, ask questions later!
Alle reacties Link kopieren
quote:rianne323 schreef op 14 augustus 2015 @ 23:11:

Wij hebben een brabantia prullenbak op sensor (200euro toen). Ben er nog iedere dag blij mee. En met mn KitchenAid ook!Is dat ook over the top ja? Dan kan ik de KitchenAid afvinken. En mijn broodtrommel en prullenbak van Wesco. En ik heb ook Ritzenhoff kopjes...
Les temps sont durs pour les rêveurs...
Alle reacties Link kopieren
Airco op de slaapkamer.

Enkel ramen op de zuidkant, hoogst gemeten temp. voor airco 59 graden.

Ding is los en 35 euro van mp, maar qua stroomkosten hou ik mijn hart vast. Heb mijn bedrag meteen omhoog geschroefd met 100¤ p.m

Maar goed, we stoken zelden en goed slapen is gewoon heel veel waard.

Dit is een oud topic. Het topic is daarom gesloten.
Maak een nieuw topic aan om verder praten over dit onderwerp.

Terug naar boven