Geld & Recht alle pijlers

Buren niet blij met onze garage

22-03-2017 14:27 1101 berichten
Alle reacties Link kopieren
Graag even jullie advies.
spawater82 wijzigde dit bericht op 11-11-2019 13:11
96.01% gewijzigd
Alle reacties Link kopieren
Echt wel raar vind ik dat. En de aanpassing delen?! Ik zou je vierkant in je gezicht uitlachen als ik de buren was. Je laat over je heen lopen, kom op nou!
Alle reacties Link kopieren
quote:-Suze- schreef op 26 maart 2017 @ 21:51:

Echt wel raar vind ik dat. En de aanpassing delen?! Ik zou je vierkant in je gezicht uitlachen als ik de buren was. Je laat over je heen lopen, kom op nou!



De aanpassing delen gaan ze niet doen maar ze willen wel de schutting delen. Die natuurlijk OP de erfgrens moet gaan komen zodat ze elke vrije cm kunnen benutten.



Ze konden mij de boom in. Maarja, ik ben gezegend met heel hebbelijke en normale buren, dus ik heb wel makkelijk praten.
De tand des tijds kan een antieke kast nou juist nét dat karakter geven. Zonde om over te schilderen. Avena.
Alle reacties Link kopieren
quote:Ceylon schreef op 26 maart 2017 @ 21:54:

[...]





De aanpassing delen gaan ze niet doen maar ze willen wel de schutting delen. Die natuurlijk OP de erfgrens moet gaan komen zodat ze elke vrije cm kunnen benutten.



Ze konden mij de boom in. Maarja, ik ben gezegend met heel hebbelijke en normale buren, dus ik heb wel makkelijk praten.



Deze buren worden toch niet hebbelijk en normaal, kan je maar beter zorgen dat je woning fijn verkoopbaar is als je ze zat bent. En 11m2 loze ruimte is dan dus gewoon stom.

Ik gooide serieus helemaal niks om, die zijn gek.
Alle reacties Link kopieren
Er staat in het bestemmingsplan:



onder het kopje bij aan- en uitgebouwen en bijgebouwen en overkappingen:

- indien er niet in de perceelgrens wordt gebouwd bedraagt de afstand tenminste 1 meter van de erfgrens.



Verder staat bij het kopje hoofdgebouw:

het minimale kavelopp dient per woning minimaal X te bedragen , waarbij de minimale afstand tussen de woningen onderling 3 m bedraagt. Indien niet in de zijdelingse perceelgrens wordt gebouwd dient de afstand tot de zijdelingse perceelgrens minimaal 1m te bedragen.



Nu is de afstand tussen de erfgrens (v/d buren rechts) en onze woning 2,75. Hier is de gemeente akkoord mee gegaan. In mijn beleving, moet de minimale afstand 1,5 bedragen aan mijn zijde en die van de buren ook 1,5, waardoor het totaal 3 wordt. Als wij de woning een meter opschuiven wordt de afstand 1,75. Of dat binnen het plan valt, weet ik dus niet aangezien de gemeente 3 hanteert.
Alle reacties Link kopieren
Yep, paniek. Slechte raadgever.

Eerst maar eens jezelf informeren zou ik denken.
Alle reacties Link kopieren
Omg, het is dat mijn oude buren dood zijn maar anders zou ik denken dat ze naast je komen wonen. Wij hebben 3 jaar lang burenruzie gehad, alweer heel wat jaren terug (+10 jr) maar wat ik ervan geleerd heb is om nooit toe te geven aan dit soort onzin. Blijf rustig, geef niet gelijk toe aan hun rare eisen.



Sterkte ermee.
Alle reacties Link kopieren
quote:Spawater82 schreef op 26 maart 2017 @ 22:07:

Er staat in het bestemmingsplan:



onder het kopje bij aan- en uitgebouwen en bijgebouwen en overkappingen:

- indien er niet in de perceelgrens wordt gebouwd bedraagt de afstand tenminste 1 meter van de erfgrens.



Verder staat bij het kopje hoofdgebouw:

het minimale kavelopp dient per woning minimaal X te bedragen , waarbij de minimale afstand tussen de woningen onderling 3 m bedraagt. Indien niet in de zijdelingse perceelgrens wordt gebouwd dient de afstand tot de zijdelingse perceelgrens minimaal 1m te bedragen.



Nu is de afstand tussen de erfgrens (v/d buren rechts) en onze woning 2,75. Hier is de gemeente akkoord mee gegaan. In mijn beleving, moet de minimale afstand 1,5 bedragen aan mijn zijde en die van de buren ook 1,5, waardoor het totaal 3 wordt. Als wij de woning een meter opschuiven wordt de afstand 1,75. Of dat binnen het plan valt, weet ik dus niet aangezien de gemeente 3 hanteert.Maar dat is dus niet wat er staat. En als het wel is wat er bedoeld wordt, waarom zou die bepaling over minimaal een meter afstand tot de erfgrens (bij niet bouwen in de grens) er dan nog staan? Die is toch compleet overbodig als het eigenlijk anderhalve meter moet wezen?
TO, je hoeft geen vrienden met de buren te worden.



Ze konden van mij al lang de pot op.
Alle reacties Link kopieren
quote:Spawater82 schreef op 26 maart 2017 @ 22:07:

Er staat in het bestemmingsplan:



onder het kopje bij aan- en uitgebouwen en bijgebouwen en overkappingen:

- indien er niet in de perceelgrens wordt gebouwd bedraagt de afstand tenminste 1 meter van de erfgrens.



Verder staat bij het kopje hoofdgebouw:

het minimale kavelopp dient per woning minimaal X te bedragen , waarbij de minimale afstand tussen de woningen onderling 3 m bedraagt. Indien niet in de zijdelingse perceelgrens wordt gebouwd dient de afstand tot de zijdelingse perceelgrens minimaal 1m te bedragen.



Nu is de afstand tussen de erfgrens (v/d buren rechts) en onze woning 2,75. Hier is de gemeente akkoord mee gegaan. In mijn beleving, moet de minimale afstand 1,5 bedragen aan mijn zijde en die van de buren ook 1,5, waardoor het totaal 3 wordt. Als wij de woning een meter opschuiven wordt de afstand 1,75. Of dat binnen het plan valt, weet ik dus niet aangezien de gemeente 3 hanteert.Nee. Als jouw buren aan die kant 1m van de erfgrens zouden hebben gebouwd, dan zouden jullie 2m uit de erfgrens moeten blijven. Als jij die 1m75 wil, dan moet hun woning op minimaal 1m25 van de erfgrens staan.
Alle reacties Link kopieren
Je aanvraag wordt voor de vergunning getoetst aan het bestemmingsplan. Dus hij voldoet daaraan. Bij ons in de gemeente moet je ook of op/direct tegen de erfgrens bouwen of een meter er af, 50 cm eraf mag niet. Dat is staat daar ook gok ik. Op de erfgrens is dus tegen de grens,niet er de muur er 5 cm overheen.
Alle reacties Link kopieren
quote:-Suze- schreef op 26 maart 2017 @ 22:07:

Yep, paniek. Slechte raadgever.

Eerst maar eens jezelf informeren zou ik denken.



Nou ja paniek, ik weet het niet. Ik voorzie anders een hoop rechtszaken etc. Hierdoor zullen wij alleen maar bouwvertraging oplopen en kost ons dit klauwen met geld. Het huis moet ook binnen 2 jaar gebouwd zijn volgens de hypotheekverstrekker anders krijgen we daar problemen mee. Lees namelijk een hoop verhalen van mensen die al meerdere jaren bezig zijn met dergelijke ruzies. En dit zijn mensen die elk rechtsgang zullen benutten.



Maar ik ga me morgen even goed laten voorlichten door de VEH en onze rechtsbijstand.
Alle reacties Link kopieren
quote:Spawater82 schreef op 26 maart 2017 @ 22:17:

[...]





Nou ja paniek, ik weet het niet. Ik voorzie anders een hoop rechtszaken etc. Hierdoor zullen wij alleen maar bouwvertraging oplopen en kost ons dit klauwen met geld. Het huis moet ook binnen 2 jaar gebouwd zijn volgens de hypotheekverstrekker anders krijgen we daar problemen mee. Lees namelijk een hoop verhalen van mensen die al meerdere jaren bezig zijn met dergelijke ruzies. En dit zijn mensen die elk rechtsgang zullen benutten.



Maar ik ga me morgen even goed laten voorlichten door de VEH en onze rechtsbijstand.Het huis zelf kun je gewoon mee beginnen hoor. En de fundering van de bijbouw zou ik meteen mee laten storten, tot aan de erfgrens. Dat is nog geen bouw en een schutting heeft ook een fundering nodig. Kun je altijd nog kijken of je een paar cm inlevert.
De tand des tijds kan een antieke kast nou juist nét dat karakter geven. Zonde om over te schilderen. Avena.
Alle reacties Link kopieren
quote:Tale schreef op 26 maart 2017 @ 22:13:

[...]



Maar dat is dus niet wat er staat. En als het wel is wat er bedoeld wordt, waarom zou die bepaling over minimaal een meter afstand tot de erfgrens (bij niet bouwen in de grens) er dan nog staan? Die is toch compleet overbodig als het eigenlijk anderhalve meter moet wezen?Omdat het één het ander niet uitsluit. Als de buren hun woning al op de erfgrens gebouwd hebben dan moet TO daar 3m vandaan blijven. De gemeente wil simpelweg een onderlinge afstand van 3m tussen de woningen waarborgen, maar dat betekent nog niet dat ze even ver van de erfgrens moeten staan.
Alle reacties Link kopieren
quote:S-Groot schreef op 26 maart 2017 @ 22:17:

[...]



Nee. Als jouw buren aan die kant 1m van de erfgrens zouden hebben gebouwd, dan zouden jullie 2m uit de erfgrens moeten blijven. Als jij die 1m75 wil, dan moet hun woning op minimaal 1m25 van de erfgrens staan.Oh als dit zo in elkaar zit dan kan het wel. Mijn buren zitten namelijk 6 meter uit de erfgrens omdat ze geen garage of bij-aan of uitbouw hebben.
Alle reacties Link kopieren
quote:S-Groot schreef op 26 maart 2017 @ 22:19:

[...]



Omdat het één het ander niet uitsluit. Als de buren hun woning al op de erfgrens gebouwd hebben dan moet TO daar 3m vandaan blijven. De gemeente wil simpelweg een onderlinge afstand van 3m tussen de woningen waarborgen, maar dat betekent nog niet dat ze even ver van de erfgrens moeten staan.TO leest in die bepaling dat als er niet op de grens gebouwd worden, allebei de buren een afstand van anderhalve meter moeten aanhouden, zie quote. Dan zou de bepaling dat als je niet op de grens bouwt, je er minstens een meter vandaan moet blijven overbodig zijn, want die anderhalve meter (die TO verzonnen heeft) zou dan een sterkere eis zijn.
Alle reacties Link kopieren
quote:Tale schreef op 26 maart 2017 @ 22:22:

[...]



TO leest in die bepaling dat als er niet op de grens gebouwd worden, allebei de buren een afstand van anderhalve meter moeten aanhouden, zie quote. Dan zou de bepaling dat als je niet op de grens bouwt, je er minstens een meter vandaan moet blijven overbodig zijn, want die anderhalve meter (die TO verzonnen heeft) zou dan een sterkere eis zijn.Dat begrijp ik, maar dat is niet wat er met die bepaling bedoeld wordt.
Alle reacties Link kopieren
Gewoon bouwen to. Bel eventueel veh of je rechtsbijstand voor advies. Je buren blazen heel hard. Nu niet omwaaien.
Alle reacties Link kopieren
quote:zolena schreef op 26 maart 2017 @ 22:28:

Gewoon bouwen to. Bel eventueel veh of je rechtsbijstand voor advies. Je buren blazen heel hard. Nu niet omwaaien.



Eens.



Maar je wel inlezen. Want die links die ik vond, die vinden zij ook natuurlijk. Dus zij denken vast dat ze in hun recht staan. Het is dan wel goed om te weten waarom ze dat denken.
De tand des tijds kan een antieke kast nou juist nét dat karakter geven. Zonde om over te schilderen. Avena.
Alle reacties Link kopieren
quote:S-Groot schreef op 26 maart 2017 @ 22:25:

[...]



Dat begrijp ik, maar dat is niet wat er met die bepaling bedoeld wordt.Joehoe, dat is precies wat ik nu ook al voor de derde keer zeg, dat dat niet klopt. En dat het inderdaad niet klopt, kan TO opmaken uit het feit dat er als ze gelijk had niet ook nog bepaald zou zijn dat je een meter uit de grens moet blijven (als je niet op de grens bouwt). Als TO gelijk had, hoefde dat er namelijk helemaal niet meer in te staan. Uit het feit dat het er wél staat, kan ze concluderen dat haar interpretatie niet klopt.
Alle reacties Link kopieren
Ik krijg ineens een ingeving. Ja, het hele gebeuren houdt me bezig.

De 3 voorwaarden/eisen die ze eerder hebben benoemd zijn volgens mij van toepassing wanneer je een bestaande huis hebt en de buren willen uitbreiden en bijbouwen en dit in de erfgrens wil gaan doen. Nu zal de oplevering van hun woning en de start van onze woning waarschijnlijk tegelijk gaan lopen. Dus wellicht hebben ze aangegeven bij de VEH dat ze er al wonen en dat wij dan pas gaan bouwen. Misschien dat ze daarom met de punten komen.
Alle reacties Link kopieren
quote:Tale schreef op 26 maart 2017 @ 22:36:

[...]



Joehoe, dat is precies wat ik nu ook al voor de derde keer zeg, dat dat niet klopt.Nee, dat zei je niet. Je zei: "En als het wel is wat er bedoeld wordt". Je bedoelde blijkbaar "En als het wel zou zijn wat er bedoeld wordt". Heel andere betekenis. Geeft niet hoor, ik begrijp nu dat je iets anders bedoelde dan wat je schreef.
Alle reacties Link kopieren
quote:Spawater82 schreef op 26 maart 2017 @ 22:40:

Ik krijg ineens een ingeving. Ja, het hele gebeuren houdt me bezig.

De 3 voorwaarden/eisen die ze eerder hebben benoemd zijn volgens mij van toepassing wanneer je een bestaande huis hebt en de buren willen uitbreiden en bijbouwen en dit in de erfgrens wil gaan doen. Nu zal de oplevering van hun woning en de start van onze woning waarschijnlijk tegelijk gaan lopen. Dus wellicht hebben ze aangegeven bij de VEH dat ze er al wonen en dat wij dan pas gaan bouwen. Misschien dat ze daarom met de punten komen.

Mijn mening?



Direct juridische bijstand inschakelen en alleen hen nog laten reageren. Niet zelf reageren,kost misschien geld maar als je nu vergissingen gaat maken die met een professionele mail voorkomen kunnen worden, is het uiteindelijk altijd goedkoper.
“I've learned that people will forget what you said, people will forget what you did, but people will never forget how you made them feel.” Maya Angelou.
Alle reacties Link kopieren
quote:S-Groot schreef op 26 maart 2017 @ 22:42:

[...]



Nee, dat zei je niet. Je zei: "En als het wel is wat er bedoeld wordt". Je bedoelde blijkbaar "En als het wel zou zijn wat er bedoeld wordt". Heel andere betekenis. Geeft niet hoor, ik begrijp nu dat je iets anders bedoelde dan wat je schreef.Was het woord 'als' je ook opgevallen? En die hele post vol 'zou'-en die er nog op volgde? Geeft niet hoor, als je zo nu en dan essentiële tekst over het hoofd ziet...
Alle reacties Link kopieren
quote:Enn schreef op 26 maart 2017 @ 22:52:

[...]



Mijn mening?



Direct juridische bijstand inschakelen en alleen hen nog laten reageren. Niet zelf reageren,kost misschien geld maar als je nu vergissingen gaat maken die met een professionele mail voorkomen kunnen worden, is het uiteindelijk altijd goedkoper.Denk dat dit heel verstandig is. Ik zou nu door een prof uit laten zoeken of wat je wil echt mag. Zo ja, je plannen uitvoeren. Zo nee, kijken wat er wel mogelijk is. Ik zou geen vreemde stunts uit gaan halen (huis 1 m opschuiven), alleen maar omdat je niet zeker weet of dat het zo mag of niet. Krijg je straks anders weer gezeik met de andere buren dat je 1m te dicht op hun zit.
Alle reacties Link kopieren
En mocht het zo zijn dat de buren ook voor 'eigen advocaatje' spelen dan weten ze gelijk dat zij van de wet een antwoord terug krijgen. Aan hen om of ook iemand in te schakelen of wellicht zo te schrikken dat ze aftaaien. Hoe dan ook; laat je niet verleiden tot hun spel en als je door mail etc. je wel verplicht voelt om te spelen, laat het spel dan direct over aan mensen die dit dagelijks doen.



Game, set, match.



En bouwen maar.
“I've learned that people will forget what you said, people will forget what you did, but people will never forget how you made them feel.” Maya Angelou.

Dit is een oud topic. Het topic is daarom gesloten.
Maak een nieuw topic aan om verder praten over dit onderwerp.

Terug naar boven