Geld & Recht alle pijlers

burnout en betergemeld door bedrijfsarts

10-04-2017 20:18 266 berichten
Alle reacties Link kopieren
Ik ben sinds een aantal weken ziek thuis en moest al snel op gesprek komen bij de bedrijfsarts. Op dit moment was er een afspraak met een psycholoog, maar er was nog geen diagnose.

Zijn oordeel was dat mijn werk onder niveau was en ik ander werk moest gaan zoeken, maar hij vond mij niet ziek en heeft me betergemeld.

Ik heb een flexibel contract van minimaal 8 uur per maand en ben vanaf volgende week weer ingeroosterd. Ik heb nu een diagnose en ook een second opinion aangevraagd bij het uwv, maar volgens mijn werkgever moet ik nu gewoon gaan werken.



Heeft iemand hier ervaringen mee en wat moet ik doen? Iedereen zegt dat ik moet gaan werken en mij meteen ziek moet melden, maar ik ben momenteel heel zwak en kan niet voor mezelf opkomen. Ik neem aan dat ik mij niet voor mijn eerste werkdag opnieuw ziek kan melden?



Ik ben overigens betergemeld sinds deze week, maar ben pas aankomende week ingeroosterd. Mijn burnout is niet werkgerelateerd, maar bij alleen de gedachten aan werken krijg ik momenteel al een paniekaanval.
Je meent het..
Alle reacties Link kopieren
Je mag niet 2x 4 uur werken?
This user may use sarcasm and cynicism in a way you are not accustomed to. You might suffer severe mental damage.
Alle reacties Link kopieren
Overleg even met je huisarts wat je het beste kunt doen.
Alle reacties Link kopieren
Je kunt eventueel een deskundigen oordeel met het onderwerp ziek/niet ziek (kan ik mijn eigen werk doen) aanvragen bij het UWV. Kost wel geld. Dan krijg je een second opinion van een verzekeringsarts:

https://www.uwv.nl/partic ... detail/deskundigenoordeel
This user may use sarcasm and cynicism in a way you are not accustomed to. You might suffer severe mental damage.
Je bedrijfsarts kan je niet beter melden, dat kan alleen je werkgever doen. De bedrijfsarts kan alleen adviseren en je werkgever bepaalt dan of hij het advies opvolgt. Ik denk dat je wel moet gaan werken, omdat het anders gezien kan worden als werkweigering en dan kunnen ze je ontslaan.

Is het niet mogelijk dat je in gesprek gaat met je lg? Dan kun je met hem bespreken waarom werken op dit moment niet gaat. Je kunt dan uitleggen waarom je het niet eens bent met het advies van de bedrijfsarts.

Succes, het is rot dat je als werknemer die ziek wordt altijd maar moet afwachten welke bedrijfsarts je toevallig krijgt. Ik weet uit ervaring dat er grote verschillen zitten in kwaliteit en meedenken enz.
Alle reacties Link kopieren
Hoeveel uur ben je ingeroosterd volgende week?



Op zich is een bedrijfsarts de enige die kan beoordelen of jij in staat bent om te werken of niet. Hoeveel weken was je al ziek thuis en wat heb je die weken gedaan om te werken aan je herstel?

Bij een burn-out wordt vaak aangeraden om na enkele weken weer te beginnen met enkele uurtjes werken. Is er geen Plan van Aanpak?
Contact opnemen met je lg. Denk je dat je die uren meer verspreid zou kunnen draaien?

Echt naar dit.... Heb je partner, familie etc die je momenteel kunnen steunen?
Alle reacties Link kopieren
Het klinkt misschien heel vreemd, maar zelfs 1 uur zou gewoon niet gaan. Ik ben alleenstaande moeder en familie helpt me gelukkig wat in huis, want ook dat lukt me gewoon niet. Door alle problemen die er bij komen vanuit mijn werkgever en uitkering (wegens flexcontract) worden mijn klachten alleen maar erger.



Mijn directe leidinggevende kan hier niets in betekenen en hogerop willen ze het oordeel van de bedrijfsarts aanhouden.



Ik heb nog geen stappen richting herstel kunnen maken en wil het niet nog verder laten komen zodat ik niet meer voor mijn kinderen kan zorgen. Dat is alles wat ik nu nog op kan brengen.
Je meent het..
De bedrijfsarts zal toch niet zomaar zeggen dat je beter bent? Daarzal toch wel wat meer over gezegd zijn
Alle reacties Link kopieren
Hij vond dat die 2 uur per week werken wel kon, dus dan ben je meteen voor 100% betergemeld.

Heb aangegeven dat ik het hier niet mee eens ben, maar zijn (voor)oordeel stond vast.
Je meent het..
Alle reacties Link kopieren
Leg de situatie voor aan de huisarts. Die kan je hier heel goed bij helpen.



verder vooral heel veel sterkte en een dikke knuffel
Alle reacties Link kopieren
De bedrijfsarts redeneert blijkbaar heel simpel. Wanneer je voor kinderen kunt zorgen dan kun je ook 8 uur werken. Waar je je belastbaarheid aan besteedt maakt de bedrijfsarts niet uit. Wanneer je thuis belastbaar bent en een gezin kunt draaien in je eentje dan kun je die energie ook gebruiken op je werk.



Dat het niet de combineren is maakt deze bedrijfsarts blijkbaar niets uit.
This user may use sarcasm and cynicism in a way you are not accustomed to. You might suffer severe mental damage.
Alle reacties Link kopieren
Je hebt een deskundige oordeel aangevraagd. Als je niet gaat werken kan je werkgever totdat de uitslag bekend is je loonopschorten.

Heb je in de afgelopen maand meer dan 8 uur gewerkt?
Alle reacties Link kopieren
Sta je onder behandeling? Zit je in de zw of krijg je tijdens ziekte je loon doorbetaald?
Maar een arts heeft toch kennis van zaken ?
Alle reacties Link kopieren
Ik heb loon voor die 8 uur en daarbij aanvullende bijstandsuitkering.



Maar mijn huidige werk kan gewoon niet, moet ik me dan meteen weer ziekmelden? Vreemde gang van zaken vind ik dat :(
Je meent het..
Alle reacties Link kopieren
Ik ben onder behandeling bij een psycholoog.
Je meent het..
Hoeveel uur werkte je dan daadwerkelijk? Twee uur in de week is toch bijna niets?
Alle reacties Link kopieren
Er zijn genoeg mensen die naar een psycholoog gaan die ook werken.



Kan de bijstand meer aanvullen? Heb je de situatie al met je klantmanager besproken?
This user may use sarcasm and cynicism in a way you are not accustomed to. You might suffer severe mental damage.
quote:mrsbasswaldorf schreef op 10 april 2017 @ 20:51:

Ik heb loon voor die 8 uur en daarbij aanvullende bijstandsuitkering.



Maar mijn huidige werk kan gewoon niet, moet ik me dan meteen weer ziekmelden? Vreemde gang van zaken vind ik dat :(Wat voor zwaar werk doe je dan?
Alle reacties Link kopieren
Doe je werk onder tijdsdruk en/of met klanten?
This user may use sarcasm and cynicism in a way you are not accustomed to. You might suffer severe mental damage.
Alle reacties Link kopieren
Ik moet veel tillen, bukken, traplopen en is veel tijdsdruk.



Ik werkte mee uur, maar doordat de werknemers zijn overgedragen aan een payroll bedrijf tellen mijn uren van voor die tijd niet mee.



Ik zeg ook niet dat je thuis kan blijven zodra je bij een psycholoog loopt, wat andere mensen kunnen en doen is niet relevant voor mijn situatie nu.
Je meent het..
quote:viva-amber schreef op 10 april 2017 @ 20:23:

Je kunt eventueel een deskundigen oordeel met het onderwerp ziek/niet ziek (kan ik mijn eigen werk doen) aanvragen bij het UWV. Kost wel geld. Dan krijg je een second opinion van een verzekeringsarts:

https://www.uwv.nl/partic ... detail/deskundigenoordeelTO heeft het daar zelf al over in de OP.
Alle reacties Link kopieren
Men kan je wel het werk aanbieden terwijl de aanvraag deskundigen oordeel loopt. Men kan dan ook een waarschuwing sturen wanneer je niet gaat werken of je salaris tijdelijk stop zetten. Wanneer je gelijk krijgt in het deskundigen oordeel dan kun je daarmee je werkgever verzoeken om alsnog je salaris te betalen en je weer ziek te melden.



Ik zou tevens je klantmanager inlichten over je situatie. Kent de gemeente je historie en je huidige situatie?
This user may use sarcasm and cynicism in a way you are not accustomed to. You might suffer severe mental damage.
Alle reacties Link kopieren
Als 2 uur per week werken niet gaat zou ik andere oplossing zoeken.

Of je stopt ermee of onbetaald verlof.

Wat iemand anders hier ook al aangaf met een burn-out kun je beter iets gaan werken.

Van thuis zitten gaat het vaak niet beter.

Dit is een oud topic. Het topic is daarom gesloten.
Maak een nieuw topic aan om verder praten over dit onderwerp.

Terug naar boven