Geld & Recht alle pijlers

ClickandBuy rekent ¤ 15,- extra op een download van ¤ 0,99??

20-09-2012 14:37 29 berichten
Alle reacties Link kopieren
Lieve forummers,



Zie onderstaande email van Click and Buy... Mogen zij dit zomaar doen? De reden dat er niet geïncasseerd kon worden van mijn rekening is omdat deze niet meer bestaat, ik heb sinds lange tijd een nieuw rekeningnummer en hier totaal geen erg in gehad aangezien ik vrijwel nooit nummers download via I-tunes. (oude rekeningnummer stond blijkbaar nog ergens in hun systeem, nooit aan gedacht mijn nieuwe rekeningnummer aan hen door te geven)



Hoop dat jullie me verder kunnen helpen.





Geachte mevrouw Beschuitje,



Het openstaande bedrag betreffende de transactie Rekeninguitdraai 17.09.2012 IN-103242872-41 van 17.09.2012 ter hoogte van ¤ 0,99 kon niet worden afgeschreven.



Volgens de melding die wij van uw bank hebben ontvangen, zijn de door u verstrekte rekeninggegevens niet correct. Zodoende kunnen wij u tijdelijk helaas geen toegang tot de service van ClickandBuy verlenen.



Afschrijvingen die door uw bank worden geweigerd of teruggeboekt, veroorzaken bank- en administratiekosten waarvan wij ¤ 15 aan u hebben doorberekend.



Als u direct de openstaande factuur wilt voldoen, klikt u hier.



Na ontvangst van de betaling krijgt u natuurlijk weer automatisch toegang tot ClickandBuy



Zijn er nog onbeantwoorde vragen?



Antwoorden op de meest gestelde vragen vindt u online onder Help.



Bij verdere vragen kunt u contact met ons opnemen via het contactformulier. We helpen u graag bij een verzoek om inlichtingen.



Met vriendelijke groeten,

Uw ClickandBuy Service Team
Alle reacties Link kopieren
quote:Bij verdere vragen kunt u contact met ons opnemen via het contactformulier. We helpen u graag bij een verzoek om inlichtingen.Dit al geprobeerd?
Heb je al bij de algemene voorwaarden gekeken? Als het daarin staat heb je geen poot om op te staan.
Alle reacties Link kopieren
Jazeker. Eerst een mail in het Nederlands verstuurd maar dat begrepen ze niet. Daarna precies hetzelfde verhaal in het engels en vervolgens kreeg ik dit terug:



Dear Ms. Beschuitje,



Thank you for contacting ClickandBuy and for your message.



You have given us instructions via our e-money institution to transfer a payment which we have processed on your behalf.

We tried to collect the amount as agreed in due time. Unfortunately your financial institution did not honour our request which resulted in a failed transaction.



The failed transaction fee is EUR 15,00 regardless what amount the initial purchase was for. As clearly stated in our fee table included in the terms and conditions which you agreed to when registering with ClickandBuy.



For further reference please also see paragraph 4.6 and 10.5 of the terms and conditions.



After carefully examination of your account and as a goodwill gesture, we have cancelled 50% of the fee (EUR 7,50). The outstanding amount is now EUR 8,49.





Please select answer or reply when responding to this email as opposed to sending a new email as this will aid us in resolving your issue with more efficiency.



Yours sincerely,



ClickandBuy Service Team
Alle reacties Link kopieren
Klopt, dit 'mogen' zij doen, en ik zou zsm betalen, want ze blijven maar verhogen. Het zijn huichelaars van clicknbuy
Alle reacties Link kopieren
@nellaa ga ik me zo inderdaad naar eens doorheen worstelen..
Alle reacties Link kopieren
Ik vrees het ergste voor je. Wel netjes op zich dat ze het nu naar 50% hebben teruggebracht.
Wat is een rekeninguitdraai en wie heeft hiervoor opdracht gegeven? Ze kunnen toch niet zomaar geld van je rekening afschrijven (als is het maar 15 cent)?
Nounou jasminjasmin, als je bij clickandbuy koopt ben je zelf akkoord gegaan met hun voorwaarden. Als je dan zelf een fout maakt en daar de bijbehorende consequenties van krijgt moet je niet hun de schuld gaan geven, maar jezelf.
Wat is click and buy trouwens?
Site van de consumentenbond;



Wanneer je een app koopt voor ¤2,99 en Click and Buy geeft aan dit bedrag niet af te kunnen schrijven, dan wordt direct ¤15 aan transactiekosten in rekening gebracht. En als je niet uitkijkt, heb je binnen een paar dagen een incassosommatie in je mailbox. Zo kan het zijn dat je voor je app ineens ¤65 mag afrekenen. Vragen en klachten hierover kun je alleen in het Engels telefonisch voorleggen of mailen, wat het klagen voor consumenten moeilijk maakt.

Naar boven

Read between the lines



Na een telefoontje naar Click and Buy hierover, geeft de desbetreffende klantenservicemedewerker aan dat consumenten gewoon de (Engelse!) voorwaarden moeten lezen. Daar staat alles in. En vragen en klachten in het Engels moeten stellen. That's it. Daar schiet je als Nederlandse consument dus weinig mee op. Zeer recent zijn ook de websitepagina's verwijderd met Nederlandse toelichting op alle regels en procedures. Dit zou de Nederlandse klanten alleen maar in verwarring brengen, zo zegt de Engelstalige klantenservice van Click and Buy. Wat vreemd is, als je je als internationaal bedrijf wel op Nederlandse consumenten richt.
Alle reacties Link kopieren
@nella, het kan altijd gebeuren dat er iets fout gaat, maar dat er meteen 15e aan dergelijke kosten erboven op komt is erg veel. Als je dan niet op tijd betaalt word het nog erger, eigen schuld of niet, ik VIND ze huichelaars en dat mag ik vinden. Typ bij google maar click and buy in. Dan lees je echt hoe en wat!!
Alle reacties Link kopieren
Het stomme is dat ik me ook echt niet kan herinneren me ooit te hebben aangemeld bij Clickandbuy. Alleen dat ik via Itunes ooit eens een account heb aangemaakt, dat wel. Zij werken blijkbaar samen met ClickandBuy. Als ik mijn NAW gegevens intoets op de ClickandBuy website dan krijg ik ook te zien dat ik bij hen niet bekend ben als klant?



Er is echt nooit in mij opgekomen dat ik mijn nieuwe rekeningnummer aan hen door had moeten geven. Wist van het bestaan van het bedrijf niet af. Maargoed, als ik het goed begrijp is het dus wel stom van mij geweest geloof ik.
Alle reacties Link kopieren
Jasminjasmin ik vind ¤15,- (of zelfs de ¤7,50 die nu overblijft) inderdaad ook een belachelijk hoog bedrag voor zoiets... Dat is ook wat mij tegen de borst stuit.
weet je zeker dat het een mail is van click and buy, het adres in de mail waar je je mail naar toegestuurd hebt is hetzelfde als het contactadres op de 'echte' website van click and buy?



Niet dat iemand zich zomaar voordoet als click and buy om vanavond eens lekker te gaan stappen als er 50 mensen lekker ingetrapt zijn
Alle reacties Link kopieren
quote:thasmo schreef op 20 september 2012 @ 15:06:

weet je zeker dat het een mail is van click and buy, het adres in de mail waar je je mail naar toegestuurd hebt is hetzelfde als het contactadres op de 'echte' website van click and buy?



Niet dat iemand zich zomaar voordoet als click and buy om vanavond eens lekker te gaan stappen als er 50 mensen lekker ingetrapt zijn Was het maar zo
Beschuitje, hoe dacht je dan dat je je aankoop had betaald?
Alle reacties Link kopieren
Ik was altijd van mening dat I-tunes zelf dit van mijn rekening afschreef. Heb er serieus nooit bij stilgestaan dat dit via een ander bedrijf ging.



Maargoed... Weer wat geleerd...
Alle reacties Link kopieren
Wat een belachelijk hoog bedrag. Zeer klantonvriendelijk verhaal. Gelukkig heb ik niks te maken met die club.
quote:Beschuitje357 schreef op 20 september 2012 @ 15:20:

Ik was altijd van mening dat I-tunes zelf dit van mijn rekening afschreef. Heb er serieus nooit bij stilgestaan dat dit via een ander bedrijf ging.



Maargoed... Weer wat geleerd...



Nouja dat kan alleen als je jezelf 'aangemeld' hebt bij click and buy.

Hier ook een Ipad en Itunes e.d. maar wij gebruiken van die kaarten die je kan kopen van Itunes bij de bruna e.d.

Ivm geen goede ervaring click and buy
( Ik heb geen idee hoe app's werken , gratis of met kopen) Hoe gaat zo iets als je kinderen heb?
Alle reacties Link kopieren
ik koop ook van die Itunes kaarten (zijn ook regelmatig in de aanbieding!) en met dat tegoed kun je apps kopen. Ik heb al vaker negatieve dingen over Clickandbuy gelezen dus ik vind die Itunes kaarten het fijnst.
Alle reacties Link kopieren
Ik koop in Itunes via mijn creditcard, ik heb nog nooit click and buy gebruikt.

Wat een klantonvriendelijk bedrijf als ik het zo lees...



Het verschil tussen o.99 ct en 15 of 7.50 euro vind ik echt belachelijk..
Alle reacties Link kopieren
Ja eigen schuld, dikke bult!

Apple is een groot oplichtersbedrijf waar je voor àlles veel te veel betaald!

Zelfs als je een hotel wilt boeken op je ipad, betaal je veel meer als dat je met een gewone pc inlogt.

Over die laatste ¤15,- zou ik niet zeuren, want je hebt toch al honderden euro's te veel betaald, voor alles wat je van of via Apple gekocht hebt.
Alle reacties Link kopieren
Beetje gefrustreerd jo?

Apple en Clickandbuy zijn niet hetzelfde bedrijf.

Al snap ik niet dat Apple met ze samenwerkt, als je een beetje googelt en leest wat er allemaal mis gaat.

Dit is een oud topic. Het topic is daarom gesloten.
Maak een nieuw topic aan om verder praten over dit onderwerp.

Terug naar boven