Geld & Recht alle pijlers

Compensatie voor woekerpolis ontvangen?

28-03-2013 16:51 41 berichten
Alle reacties Link kopieren
Ik heb onlangs een brief ontvangen van de hypotheekverstrekker.



In verband met de berekende kosten van 54% in de eerste jaren van de beleggingsverzekeringshypotheek, krijg ik een bedrag van 6.700 euro als compensatie.



Ik vraag mij af of er meer mensen zijn die compensatie hebben gekregen voor hun woekerpolis en hoeveel dan. Ik had eigenlijk niet verwacht meer dan een paar honderd euro terug te krijgen, dus ik was blij verrast.
Ik krijg 54 euro. En ik had er al helemaal niet op gerekend, want ik vond het geen woekerpolis maar een 'risico' dat wij heel bewust hadden genomen.

Maar 6700 euro is wel een heel flink bedrag. Wat ga je ermee doen? Aflossen of op een geblokkeerde rekening zetten om vermogen op te bouwen? Of een nieuwe woekerpolis afsluiten
Alle reacties Link kopieren
Wow. Wij hebben een paar jaar geleden geld terug gekregen van de Rabo (hadden een beleggingshypotheek). Op moment dat de brief kwam hadden we hem zelf al overgesloten. Kregen volgens mij 600 euro ofzo.
Alle reacties Link kopieren
Kreeg je dat zomaar terug of heb je er nog wat voor moeten doen? Ex en ik hebben namelijk ook zo'n woekerpolis en aangezien hij nu alleen de hypotheek betaald (woont er samen met vriendin en gaan het kopen dit jaar) zou het zomaar kunnen zijn dat hij het krijgt en mij daar niets over vertelt?
Alle reacties Link kopieren
quote:Katherina schreef op 28 maart 2013 @ 16:53:

Ik krijg 54 euro. En ik had er al helemaal niet op gerekend, want ik vond het geen woekerpolis maar een 'risico' dat wij heel bewust hadden genomen.

Maar 6700 euro is wel een heel flink bedrag. Wat ga je ermee doen? Aflossen of op een geblokkeerde rekening zetten om vermogen op te bouwen? Of een nieuwe woekerpolis afsluiten Je krijgt het geld niet op de bankrekening Het wordt gestort in de aandelenverzekering, net zoals de maandelijkse premie, en er worden dus aandelen voor gekocht.
Alle reacties Link kopieren
quote:pepersteak schreef op 28 maart 2013 @ 17:17:

Kreeg je dat zomaar terug of heb je er nog wat voor moeten doen? Ex en ik hebben namelijk ook zo'n woekerpolis en aangezien hij nu alleen de hypotheek betaald (woont er samen met vriendin en gaan het kopen dit jaar) zou het zomaar kunnen zijn dat hij het krijgt en mij daar niets over vertelt?



Afhankelijk van de hypotheekverstrekker, kan het zijn dat jouw ex nog geen post heeft ontvangen. Ik kreeg zelf ook pas onlangs bericht. En het geld wordt waarschijnlijk ook bij jou in de aandelenpot gestopt, dus het komt je vanzelf toe (denk ik).



Ik heb er niet heel voor hoeven doen. Ik heb me wel aangemeld bij een van die verenigingen die zich inzetten voor compensatie. Diverse banken en verzekeraars zijn gaan onderhandelen met die verenigingen. Daarna was het slechts wachten tot mijn dossier aan de beurt was.



Ik denk dat mijn vergoeding zo hoog is uitgevallen, omdat de kosten in de eerste jaren zo hoog uitvielen, 54% van de inleg.
Alle reacties Link kopieren
Ik krijg 4 euro.... daarvoor moet ik wel vanalles invullen en kopieren... ik denk dat ze die 4 euro wel mogen houden van me
Je hebt hierin natuurlijk geen goed of fout maar dat wat jij zegt is het dus niet...
Alle reacties Link kopieren
Hahaha, dat heb je beter (of slechter, is maar net hoe je het bekijkt natuurlijk) gedaan. Hier 112 euro
Alle reacties Link kopieren
2 jaar geleden al ontvangen ook een fijn bedrag .
Alle reacties Link kopieren
Nog niks gehoord, we gaan elk moment naar de notaris om hem om te zetten naar bankspaar dus verwacht ook niks meer.

Nou hadden wij gelukkig wel wat opgebouwd met onze woekerpolis en staan we niet in de min.



Wat denken jullie, kunnen we nog wat verwachten?
Alle reacties Link kopieren
quote:felice71 schreef op 28 maart 2013 @ 18:03:

Ik krijg 4 euro.... daarvoor moet ik wel vanalles invullen en kopieren... ik denk dat ze die 4 euro wel mogen houden van mePff da's ook niet veel.
Alle reacties Link kopieren
quote:elize_ schreef op 28 maart 2013 @ 18:36:

Nog niks gehoord, we gaan elk moment naar de notaris om hem om te zetten naar bankspaar dus verwacht ook niks meer.

Nou hadden wij gelukkig wel wat opgebouwd met onze woekerpolis en staan we niet in de min.



Wat denken jullie, kunnen we nog wat verwachten?



Bij welke bank/verzekeringsmaatschappij zitten jullie?

Zou best kunnen dat je nog wat krijgt, maar dan tot het moment van omzetting.
Alle reacties Link kopieren
Eerst was het axa en reaal heeft het overgenomen...
Alle reacties Link kopieren
Van Reaal zou je uiterlijk volgende week bericht moeten hebben, is mij vandaag verteld.

Ik heb toevallig vandaag gebeld, omdat het maar duurt en duurt..



Mocht je dus eind volgende week nog geen brief hebben gehad, bellen!
Alle reacties Link kopieren
quote:elize_ schreef op 28 maart 2013 @ 20:05:

Eerst was het axa en reaal heeft het overgenomen...Hier ook Reaal. Grote kans dat er binnenkort post komt.
Alle reacties Link kopieren
Ok! Super ik wacht het af maar verwacht niks...
quote:Hamer schreef op 28 maart 2013 @ 17:29:

[...]





Je krijgt het geld niet op de bankrekening Het wordt gestort in de aandelenverzekering, net zoals de maandelijkse premie, en er worden dus aandelen voor gekocht.Wij hebben de woekerpolis een tijdje geleden al afgekocht en er stond in onze brief dat de 54 euro op onze lopende rekening gestort werd. Dus.
Alle reacties Link kopieren
quote:Katherina schreef op 29 maart 2013 @ 09:44:

[...]





Wij hebben de woekerpolis een tijdje geleden al afgekocht en er stond in onze brief dat de 54 euro op onze lopende rekening gestort werd. Dus.



Haha. Ik begrijp dat je je te buiten bent gegaan aan 54 euro



Oversluiten heb ik inderdaad niet gedaan. Ik ben bang dat dat nog veel meer gaat kosten. Ik ben begonnen met het aflossen van het aflossingsvrije deel van de hypotheek. Mocht dat verdampt zijn, dan kan ik desnoods beginnen aan het aflossen van het beleggingshypotheek-deel.
Jaja, een dik feest van gegeven hoor!

Dit verdwijnt waarschijnlijk in de Bermudadriekhoek van het huishoudpotje. (dank aan Harry jekkers)
Hoop dat ik daar ook bericht van ga krijgen. We hebben meerdere beleggingen lopen en helaas alleen in waarde gedaald.



Ik zou meteen wat extra aflossen aan mijn aflossingsvrije hypotheek.
Alle reacties Link kopieren
Momodoe, de compensatie is niet voor de waarde daling, dat is nou eenmaal een risico van beleggen, maar voor het inhouden van te hoge kosten.
Alle reacties Link kopieren
Wauw!! brief van reaal binnen en er staat dat we ruim 1800 krijgen, echt niet verwacht..
Alle reacties Link kopieren
Deze maand gaan we ook overstappen op bankspaar hypotheek dus dan zijn er er helemaal vanaf. over een paar weken (volgens ons hypotheekmannetje) krijgen we het geld wat we met die beleggingen hebben gespaard.

Plus denk ik dus die 1800 euro.
Mooiedromen dat begrijp ik, de vergoeding die we aan hen moesten betalen staan niet in verhouding. We gaan ervanuit dat we dat zeker krijgen.
Alle reacties Link kopieren
quote:elize_ schreef op 30 maart 2013 @ 17:48:

Wauw!! brief van reaal binnen en er staat dat we ruim 1800 krijgen, echt niet verwacht..Haha zie je wel.

Dit is een oud topic. Het topic is daarom gesloten.
Maak een nieuw topic aan om verder praten over dit onderwerp.

Terug naar boven