Geld & Recht alle pijlers

Consuminderaars, knieperds en mustachians - deel 6

09-03-2017 08:06 2996 berichten
Happy new topic!!



Hier komt 'mustachian' vandaan:
Mr. Money Mustache



Links over besparen, consuminderen etc:
Moeders Minimalisme
Min of Meer
Positief Besparen
Lekker leven met minder
Zuinigaan
Bespaarbalans
Eenvoudig Leven
Van heel sober naar heerlijk simpel leven
In 10 jaar financiëel onafhankelijk
Verlossende aflossers
Annemieks Mijmeringen
Geld is tijd
Valhalla Vertelt
Overgeldzaken
Leven in het nu met oog op de toekomst
Meer geld minder stress
Geld voor nop (nieuwe bespaarblog met een persoonlijk tintje)
Consuminderen
Financiëel onafhankelijk blog
Stoppen voor mijn vijftigste
Aad Actief
PorteRenee
Impulsieve Nerd
Miss Happy Money

Deel 5



Als je een leuke blog hebt om hier te linken, stuur dan een pb!
anoniem_221685 wijzigde dit bericht op 17-03-2018 12:12
50.97% gewijzigd
Wat fijn Dikkoppie, gefeliciteerd met je nieuwe baan!
Alle reacties Link kopieren
Gefeliciteerd Dikkoppie!



Jammer dat je op zo'n manier weg moet bij je oude werk, maar na zo'n lange tijd kan ik me voorstellen dat het ook wel eens fijn is om eens ergens anders te werken. En daar word je blijkbaar wél gewaardeerd als je meteen meer gaat verdienen. En fijn dat je meteen aansluitend op je oude baan een nieuwe functie hebt!



Ik heb vandaag drie tientjes uitgegeven aan pure luxe: een schoonmaakster! Om medische redenen heb ik niet zoveel energie en vriend is voor werk vaak lang van huis. In drukke periodes heb ik daarom tegenwoordig af en toe huishoudelijke hulp. Het is geen vaste afspraak, alleen wanneer we hulp nodig hebben, maar het is zó fijn als het hele huis van boven tot onder brandschoon is en ik de komende week niks hoef te doen. Dat is het geld meer dan waard. Die drukke periodes worden normaal veroorzaakt door betaald overwerk, dus netto houd ik er ook nog geld aan over: ik verdien meer dan mijn schoonmaakster.
Alle reacties Link kopieren
Proficiat, dikkoppie! En wat snel voor elkaar! Een nieuwe plek waar je weer met nieuwe energie aan de slag kan. Nog even genieten van het vrij zijn de komende tijd.



Inmiddels hebben we al jaren een huishoudelijke hulp en nog steeds vind ik het fijn thuiskomen na die vaste dag. Uiteraard als mijn kinderen er nog niet zijn, dan is even alles opgeruimd en schoon, heerlijk. Fijn om daar niet al teveel omkijken naar te hebben. Het moet nu ook elke week echt opgeruimd zijn, scheelt veel merk is als zij een paar weken vakantie heeft
Alle reacties Link kopieren
Gefeliciteerd dikkoppie!! Nieuwe plek, nieuwe kansen!!



Ik wil ook nog steeds een huishoudelijke hulp, maar mijn meneer wil er niet aan. Natuurlijk wordt het niet ontzettend vies met mensen die allebei fulltime werken. Maar ik merk toch dat er dingen blijven liggen en dat ik daar toch een beetje van baal, maar hij durft het niet aan om een vreemde in huis te halen...
Just because a certain amount is good, doesn't make a crapload great - BioLayne
Alle reacties Link kopieren
Bedankt voor de felicitaties!!

Dit voelt nu wel of het ook zo had moeten zijn. 2 jaar geleden is 1 van de directeuren van m'n oude werkgever opgestapt ik werkte altijd veel met hem samen. Sinds een jaar zit hij bij een ander bedrijf en daar loopt de afdeling van mijn vakgebied hopeloos achter/ niet meer van deze tijd. Hij had er intern al o er gesproken over dat er uitbreiding moest komen en tada toen hoorde hij via een oud- collega dat ik op straat werd gezet. Contact gezocht en voila ik kan meteen weer aan de bak in een uitdagende job in een superleuke sector. En het mooie Is, hij is zo enthousiast dat ik kom werken denk nu had nog veel hoger loon moeten vragen hahaha.



Oh heerlijk een schoonmaakster lijkt mij ook super maar zal wel nooit gebeuren. Nu ik thuis ben, ben ik achterstallig schoonmaakwerk aan het doen en flink aan het opruimen/ weggeven. Als je er de tijd voor hebt, heerlijk om te doen!!
Mijn huis is ook nog nooit zo schoon / netjes geweest als de afgelopen maanden. Je moet toch wat he als je geen werk hebt. Maar een schoonmaakster lijkt me ook echt fijn. Ik wou dat we het hadden gedaan in de periode toen ik nog werkte. Het had makkelijk gekund en was even heerlijk luxe en decadent geweest, in mijn ogen
Gefeliciteerd met je baan, Dikkopje!
Alle reacties Link kopieren
quote:Fossa schreef op 23 april 2017 @ 08:10:

Omdat mijn spaargeld staat te verpieteren (ik kan het nu even niet op de hypotheek aflossen), zit ik toch weer naar deposito's. te kijken. Vind er nu eentje die 1,1% biedt voor 1 jaar (langer wil ik het niet vastzetten). Een Portugese bank, zo te zien. Too good to be true?*

https://www.savedo.nl/ban ... _content=bni12&utm_term=#?amount=30000



* Dat ik dat nog eens zou zeggen bij 1,1% rente...



Wel checken of die bank onder het Nederlandse garanriestelsel valt of die van Portugal.

Icesave viel ook niet onder het Nederlandse stelsel. Nederland heeft dat toen aan spaarders voorgeschoten.
Alle reacties Link kopieren
Gefeliciteerd Dikkippie!quote:Skye_ schreef op 25 april 2017 @ 19:28:

Inmiddels hebben we al jaren een huishoudelijke hulp en nog steeds vind ik het fijn thuiskomen na die vaste dag. Uiteraard als mijn kinderen er nog niet zijn, dan is even alles opgeruimd en schoon, heerlijk. Fijn om daar niet al teveel omkijken naar te hebben. Het moet nu ook elke week echt opgeruimd zijn, scheelt veel merk is als zij een paar weken vakantie heeft

Wat fijn om te merken dat je er dus nog steeds zo van geniet, dan is het het ook echt dubbel en dwars waard!

Ik vind het heerlijk om soms op te merken dat ik (nog steeds) van iets (kleins of iets waar je eigenlijk allang aan gewend bent) heel blij wordt.
Hope for the best, plan for the worst - Jack Reacher
Alle reacties Link kopieren
Gefeliciteerd dikkippie met je nieuwe baan.



Wij hebben al bijna een jaar een schoonmaker, hadden we veel eerder moeten doen.

Huis is goed schoon en ik "zeur" niet meer tegen mijn vriend over het huishouden.

Geen geboen meer en mar alleen bijhouden, heerlijk!

Maar omdat wij 2 katten hebben sta ik volgende dag de vloer weer te vegen.
Prrrr, mauw miawwwww.
Gefeliciteerd Dikkoppie.

Maak er een feestje van in het weekend.
Alle reacties Link kopieren
Gefeliciteerd Dikkoppie! Wat fijn dat zo'n vervelend iets toch uiteindelijk heel goed voor je uit lijkt te gaan pakken!
Gefeliciteerd Dikkopje!



Grappig dat bij jullie je huizen netter zijn als je thuis bent. Hier is dat eerder omgekeerd. Iedereen komt op een ander moment uit bed, waardoor er de hele tijd ontbijtspullen op het aanrecht staan, kruimels op de keukenvloer. Wc wordt veel meer gebruikt, sneller vies. Handdoeken en theedoeken worden intensiever gebruikt, daardoor meer was. Kranten die overal liggen, maar niet opgeruimd mogen worden, want hé iemand wil die nog verderlezen.

Nog even dan is iedereen weer naar werk/school, scheelt een stuk. (maar het is wel gezellig hoor, iedereen thuis )
Alle reacties Link kopieren
quote:bubbelwijn schreef op 26 april 2017 @ 12:28:

Gefeliciteerd Dikkopje!



Grappig dat bij jullie je huizen netter zijn als je thuis bent. Hier is dat eerder omgekeerd. Iedereen komt op een ander moment uit bed, waardoor er de hele tijd ontbijtspullen op het aanrecht staan, kruimels op de keukenvloer. Wc wordt veel meer gebruikt, sneller vies. Handdoeken en theedoeken worden intensiever gebruikt, daardoor meer was. Kranten die overal liggen, maar niet opgeruimd mogen worden, want hé iemand wil die nog verderlezen.

Nog even dan is iedereen weer naar werk/school, scheelt een stuk. (maar het is wel gezellig hoor, iedereen thuis )Haha, herkenbaar. Het is in dit geval vooral de vraag of degene(n) thuis is/zijn die het vies maken of degene(n) die het schoon maken.
Alle reacties Link kopieren
@bubbelwijn: onze hulp komt als iedereen weg is, anders wordt het een grote chaos. Mijn moment om er echt van te genieten duurt maar heel even, tot de kids er weer zijn. Het is me pas echt gaan opvallen toen ze een paar dagen logeren waren en alles opgeruimd bleef. Ik was alweer helemaal kwijt hoe het ooit was
Haha dat doet me denken aan vroegah. Mijn moeder had, met een groot gezin, ook een hulp in de huishouding. Die kwam gelukkig meestal onder schooltijd, behalve als wij vakantie hadden. En dan liepen we haar ook massaal in de weg Dat werd steeds minder trouwens, want het was (is, maar nu werkt ze niet meer) zo'n leuk mens die ons dan dus ook aan het werk zette. Hup, ga jij je kamer eens opruimen, want dit kan natuurlijk niet he!



Ik denk dat als ik er het geld voor zou hebben, ik het er ook echt voor over zou hebben trouwens. Zoveel werk is het opruimen en schoonmaken niet eens, maar het is echt zo'n klus waar ik altijd enorm tegenop zie.
Dikkoppie: wat fijn zeg! Gefeliciteerd en veel plezier bij je nieuwe baan!





Ik vind een huishoudster niet zo nodig. Ik vind opruimen leuk en schoonmaken vind ik ook niet heel erg om te doen, ik ben er alleen niet zo goed in

Buiten dat hebben we daar ook geen budget voor.



Wij teren nu flink in op het spaargeld. Verhuizen is niet goed voor je portemonnee. En daarnaast is er nogal wat financieel gedoe. Er is beslag gelegd op mijn vriends salaris (niet quoten)
Jeetje, dat is balen! Is het eenmalig of voor een langere periode?



Wij hebben geen schoonmaakster, nooit gehad ook. We hebben het geld er wel voor maar op de een of andere manier vind ik het te decadent of zo om iemand anders mijn troep te laten opruimen. We wonen tegenwoordig ook maar in een klein woninkje, dus het is eigenlijk zo schoon. Al heb ik een hekel aan het huishouden en ben ik echt een slonshuisvrouw. Gelukkig is mijn man een stuk netter dan ik.
Alle reacties Link kopieren
Wat een nare situatie luna



Een huishoudster lijkt me heerlijk!! Helaas vind manlief het maar niets een vreemde in je huis. Mss ooit.....never give up hope hahahaha
Alle reacties Link kopieren
quote:lunaleeflang schreef op 26 april 2017 @ 18:35:

Wij teren nu flink in op het spaargeld. Verhuizen is niet goed voor je portemonnee. Maar, je hebt er straks wel je eigen leuke plekje voor terug. Tenminste, dat probeer ik mezelf ook wijs te maken :P
Just because a certain amount is good, doesn't make a crapload great - BioLayne
Alle reacties Link kopieren
Dat het hier schoner zou zijn nu ik werkloos ben...helaas werkt het voor mij niet zo. Teveel andere leuke dingen om te doen, teveel projecten om te beginnen (en niet af te maken ). Ik zet mezelf altijd even aan het opruimen vlak voor vriend thuiskomt, voor de goede sier.



Hier is de WW afgelopen, dus ik ga een magere periode tegemoet. Lang leve de buffer, daar is ie immers voor. Gelukkig wacht er een nieuwe baan vanaf de zomer! Leuke werkplek, prima mogelijkheden en op fietsafstand dus hartstikke blij mee

Dus leuke en financieel gunstige vooruitzichten, maar nog even wat maanden te overbruggen. Dat komt ook wel weer goed.
Bumba, gefeliciteerd met je baan!
Ik heb vandaag voor de laatste keer boodschappen gedaan deze maand, tijd om de eindstand op te maken. Die viel heel erg mee! In totaal heb ik voor 158,41 euro boodschappen gedaan. Morgen alleen nog een brood kopen, dan komen we uit op 160 euro. Nu waren we een week op vakantie waarin we geen boodschappen hebben gedaan (nou ja, wel wat spullen voor de lunches ter plekke, maar dat valt onder het vakantiebudget), maar dan nog is het erg weinig. Ik heb niet bewust weinig uitgegeven of zo, en we eten nog steeds elke dag vers en gezond, dus ik ben zelf verbaasd dat het maar zo weinig is.
Alle reacties Link kopieren
quote:Tr0tter schreef op 28 april 2017 @ 12:03:

Ik heb vandaag voor de laatste keer boodschappen gedaan deze maand, tijd om de eindstand op te maken. Die viel heel erg mee! In totaal heb ik voor 158,41 euro boodschappen gedaan. Morgen alleen nog een brood kopen, dan komen we uit op 160 euro. Nu waren we een week op vakantie waarin we geen boodschappen hebben gedaan (nou ja, wel wat spullen voor de lunches ter plekke, maar dat valt onder het vakantiebudget), maar dan nog is het erg weinig. Ik heb niet bewust weinig uitgegeven of zo, en we eten nog steeds elke dag vers en gezond, dus ik ben zelf verbaasd dat het maar zo weinig is.



Netjes hoor! Voor 2 personen?

Doe je toevallig altijd op vrijdag boodschappen voor de hele week vooruit? Dan zou dat nog een rol kunnen spelen, 31 maart was een vrijdag, en als je dan boodschappen hebt gedaan, dan hoefde je dus voor de hele week van april geen dingen meer te kopen. Zo werkt dat bij mij in elk geval....
Alle reacties Link kopieren
Zo, en dan ben ik trots op onze 333 euro afgelopen maand, de voorgaande maanden was het 446, 499 en 503 euro

Dit is een oud topic. Het topic is daarom gesloten.
Maak een nieuw topic aan om verder praten over dit onderwerp.

Terug naar boven