Geld & Recht alle pijlers

Co-ouderschap opgelegd gekregen en de gevolgen hiervan

16-02-2013 11:32 949 berichten
Alle reacties Link kopieren
verwijderd wegens herkenbaarheid
Alle reacties Link kopieren
Ik heb. Er geen verstand van alimentatie enzo.

Maar als de 2x modaal hebt per gezin, heb je toch geen recht meer op zorgtoeslag? Dus die kan jij dan toch gewoon aanvragen?



En zo snel mogelijk een baan vinden voor de dagen dat de kinderen bij je ex zijn. Het kan een rechter bij co- ouderschap niet schelen hoe de opvang geregeld wordt.
Alle reacties Link kopieren
Eens was t liefde...
Alle reacties Link kopieren
Los van het financiele gebeuren is het toch juist goed dat hij co-ouderschap wil?

Jij hebt niet meer 'recht' omdat je de moeder bent,



Jij kunt echt helemaal niets vinden qua werk? Niet eens voor een paar uur in de week?
Alle reacties Link kopieren
Overigens, staat het huis al te koop?
Alle reacties Link kopieren
Ik zou toch eens met de advocaat graan praten en in hoger beroep gaan wbt de alimentatie.

Co- ouderschap is wettelijk verplicht, tenzij je kan aantonen dat vader incapabel is, of vader zélf instemt met een andere regeling ivm werk.



Klinkt heel hard mss in jouw oren, maar dit soort dingen moet je trachten zo zakelijk mogelijk te benaderen. wanneer je emoties de overhand laat nemen, kun je niet redelijk met elkaar praten en raak je "verblindt" wat een goede overeenkomst in het baelang van het kind in de weg staat.



Heel veel sterkte!
Alle reacties Link kopieren
Heel hard maar je zult de knop om moeten zetten. Het beeld van hoe je hoopte dat het zou gaan loslaten, en voor jezelf gaan zorgen.



Huis verkopen, hard doorzoeken naar een baan. Meer kun je niet doen.

|

Ik ben geen expert maar uit jouw verhaal kan ik geen punt halen waartegen je bezwaar zou kunnen maken bij de rechter.



Hoe zie je dat zelf?
Vroeger toen de zee nog schoon was en seks vies....
Alle reacties Link kopieren
Co-ouderschap is niet wettelijk verplicht. Dat wordt doorgaans niet eens opgelegd bij zo'n slechte communicatie. Ex wil huis overnemen. Maar heeft al aangegeven dit te gaan tegen de hoogste maandlasten.
Je ex heeft zijn schaapjes goed op het droge. Jij niet. Waarom is het geen baan kunnen vinden ( en dus veel thuis zijn)een goede reden om co ouderschap af te wijzen?



Dan heb je toch automatisch ook meteen veel minder tijd voor een baan? En dus ook geen inkomen?

Ik begrijp het niet.
Alle reacties Link kopieren
Meid, wat heb je jezelf afhankelijk gemaakt. Hoeveel hij verdient en wat hij wel of niet opgeeft doet voor jou helemaal niet ter zake. In co-ouderschap kun je beiden zelf je broek ophouden (althans, dat is de bedoeling).



Co-ouderschap juich ik aleen maar toe, juist heel gezond voor het kind.

Als jullie kind bij jou ingeschreven staat, gaan kindertoeslag en kindgebonden budget naar jou.

Wat ik zou doen in jouw situatie: mama lief aankijken, tijdelijk daar gaan wonen en van daaruit werk zoeken om z.s.m. zelf iets te kunnen huren. Tijd om op eigen benen te gaan staan.



Kun je geen bijstand aanvragen i.c.m. sociale huur ofzo, tijdelijk?
En sneller dan de wind, dit was ik voor...reken er goed op.
Waarom heb je tijdens jullie relatie niet nagedacht over je zelfredzaamheid mocht je er alleen voor komen te staan?



Over zulke dingen moet je tijdig duidelijke afspraken maken.
Alle reacties Link kopieren
Wil hij niet in het huis?
Alle reacties Link kopieren
Ik had gezondheidsproblemen en hij wilde niet minder gaan werken, zelfs geen papadag opnemen. Dus besloten te stoppen met werken. Fusie op het werk was toen een goed moment. Contract werd afgekocht.
Alle reacties Link kopieren
Tsja het lijkt alsof je ex dus zegt: Ik wil zorgen en betalen voor ons kind en daarna is het ieder voor zichzelf.
“I've learned that people will forget what you said, people will forget what you did, but people will never forget how you made them feel.” Maya Angelou.
Alle reacties Link kopieren
quote:Bruja78 schreef op 16 februari 2013 @ 11:47:

Als jullie kind bij jou ingeschreven staat, gaan kindertoeslag en kindgebonden budget naar jou.

Moet ze dat dan niet met hem delen?
Alle reacties Link kopieren
Waarom kan je nu geen bijstand aanvragen?
Je hoeft niet altijd te geloven wat je denkt.
Bruja: voor een sociale huurwoning zijn vaak lange wachtlijsten en iets zegt me dat TO niet staat ingeschreven bij een woningbouwvereniging..
Alle reacties Link kopieren
Wachtlijsten zijn 3 a 4 jaar en sta nu anderhalf jaar ingeschreven.
Alle reacties Link kopieren
quote:mrspotatohead schreef op 16 februari 2013 @ 11:46:

Ex wil huis overnemen. Maar heeft al aangegeven dit te gaan tegen de hoogste maandlasten.Dus hij koopt jou voor een hoog bedrag uit, of wat bedoel je?
Wow jij bent in shock om co-ouderschap en denkt alleen maar aan het geld dat je misloopt. Dat vind ik nu niet bepaalt het belang van het kind voorop zetten, want een kind is juist gebaat bij het regelmatig zien van zijn vader en niet alleen maar mondjesmaat 1 keer per 2 weken zoals jij het liever ziet.



Waarom denken veel mensen toch nog steeds dat de moeder de hoofdopvoeder is en de vader de geldkraan en incidentele oppas?
Alle reacties Link kopieren
quote:mrspotatohead schreef op 16 februari 2013 @ 11:46:

Co-ouderschap is niet wettelijk verplicht.

Het heeft wel de voorkeur.

Wees blij, anders trok je misschien wel helemaal aan het kortste eind.

Ik kan me je woede en teleurstelling best voorstellen maar ze helpen je nu niet om verder te komen.

Heb je nu alleen een advocaat of ook een raadspersoon om de rest van de scheidingsperikelen mee door te nemen?

Alleen maar gehoord hebben dat je nergens aanspraak op kunt maken is niet voldoende. Je zult toch echt tot op de bodem uit moeten zoeken hoe jij er financieel voorstaat.



Je hoofd staat er vast niet naar maar herpak jezelf op zijn minst op de zakelijke punten.
Vroeger toen de zee nog schoon was en seks vies....
Alle reacties Link kopieren
quote:lolapaloeza schreef op 16 februari 2013 @ 11:45:

Heel hard maar je zult de knop om moeten zetten. Het beeld van hoe je hoopte dat het zou gaan loslaten, en voor jezelf gaan zorgen.



Huis verkopen, hard doorzoeken naar een baan. Meer kun je niet doen.

|

Ik ben geen expert maar uit jouw verhaal kan ik geen punt halen waartegen je bezwaar zou kunnen maken bij de rechter.





Hoe zie je dat zelf?



Ik zie het ook niet. Behalve dat co-ouderschap alleen goed loopt als beide partijen eerlijk en open zijn naar elkaar, de communicatie goed is.



Kind en ik zitten nu diep in de financiele problemen.
Alle reacties Link kopieren
Als je gezondheidsproblemen je gedeeltelijk of geheel arbeidsongeschikt maken, dan maak je toch aanspraak op een uitkering?
Alle reacties Link kopieren
quote:iris1969 schreef op 16 februari 2013 @ 11:55:

Wow jij bent in shock om co-ouderschap en denkt alleen maar aan het geld dat je misloopt. Dat vind ik nu niet bepaalt het belang van het kind voorop zetten, want een kind is juist gebaat bij het regelmatig zien van zijn vader en niet alleen maar mondjesmaat 1 keer per 2 weken zoals jij het liever ziet.



Waarom denken veel mensen toch nog steeds dat de moeder de hoofdopvoeder is en de vader de geldkraan en incidentele oppas?Nou inderdaad. "Oh nee, we hebben co-ouderschap en nou krijg ik geen geld."
Alle reacties Link kopieren
Oww mrsPH, je kind zit niet in de financiele problemen. Alleen jij, da's nou het akelige aan de zaak.
Vroeger toen de zee nog schoon was en seks vies....

Dit is een oud topic. Het topic is daarom gesloten.
Maak een nieuw topic aan om verder praten over dit onderwerp.

Terug naar boven