Geld & Recht alle pijlers

Duur.... en spijt!

17-02-2017 10:19 394 berichten
Wat voor iets duurs heb jij gekocht, waar je achteraf spijt van hebt?



TO trapt af:



- een hele prijzige leren handtas, die leeg al veel weegt vanwege het dikke leer. En dus helemaal zwaar is als ie gevuld is. Ik gebruik hem bijna nooit.



- een fornuis van rond de €3000. Het kent alleen de standen 'turbo' en 'super turbo'. Mijn eten verbrand bijna altijd. Ik moet altijd aan de slag met sudderplaatjes.
Alle reacties Link kopieren
Kleding die ik had laten maken in Thailand. Ze hadden mijn instructies niet goed uitgevoerd en toen was er niets meer aan te doen. Ik had zelf de stof aangeleverd dus wilde die kleding ook niet achterlaten. Nu heb ik het nooit meer aan.
Een afwasmachine van Whirlpool die elke 3 maanden kapot ging.
quote:Hamer schreef op 17 februari 2017 @ 10:22:

Kleding die ik had laten maken in Thailand. Ze hadden mijn instructies niet goed uitgevoerd en toen was er niets meer aan te doen. Ik had zelf de stof aangeleverd dus wilde die kleding ook niet achterlaten. Nu heb ik het nooit meer aan.Sjit, ik heb wel eens gelezen dat dat heel gaaf kan zijn, op jouw lijf gemaakt kleding. Da's balen zeg.
Alle reacties Link kopieren
Dure dingen waar ik spijt van krijg, die zet ik te koop.

Verkoop dat forunuis voor de helft en koop voor dat geld een normale? Wat een drama trouwens!

Die tas had allang op marktplaats gestaan.



Laatste wat ik verkocht heb: een fotocamera van ruim 500 euro waar ik niet blij mee was. Nu weer 350 in de pocket voor een andere.
.
Alle reacties Link kopieren
Leuk topic!



Een paar shabbies enkellaarsjes, ruim 200 euro, blijven stug hoeveel ik er ook op loop en ze zitten gewoon niet lekker. Gebruik ik nu dus alleen nog om de hond mee uit te laten.
quote:impala schreef op 17 februari 2017 @ 10:24:

Dure dingen waar ik spijt van krijg, die zet ik te koop.

Verkoop dat forunuis voor de helft en koop voor dat geld een normale? Wat een drama trouwens!

Die tas had allang op marktplaats gestaan.



Laatst wat ik verkocht heb: een fotocamera van ruim 500 euro waar ik niet blij mee was. Nu weer 350 in de pocket voor een andere.Dat zei mn zoon ook. Maar ik vind t dan lullig iemand anders met onze achterlijke afwasmachine op te schepen. Ben ik denk ik te aardig voor.
quote:impala schreef op 17 februari 2017 @ 10:24:

Dure dingen waar ik spijt van krijg, die zet ik te koop.

Verkoop dat forunuis voor de helft en koop voor dat geld een normale? Wat een drama trouwens!

Die tas had allang op marktplaats gestaan.



Heb ik gedaan, het is gênant wat mensen bieden op een nieuwe leren tas, een paar tientjes hooguit.



Fornuis past precies in de dure maatkeuken, dus dat gaat ook niet zo makkelijk.
quote:Pluisi schreef op 17 februari 2017 @ 10:22:

Een afwasmachine van Whirlpool die elke 3 maanden kapot ging.Geen garantie meer? Whirlpool is toch niet heel goedkoop...
Alle reacties Link kopieren
quote:Pluisi schreef op 17 februari 2017 @ 10:26:

[...]





Dat zei mn zoon ook. Maar ik vind t dan lullig iemand anders met onze achterlijke afwasmachine op te schepen. Ben ik denk ik te aardig voor.Ik moest ook even een drempel over, toen ik mijn vrijwel nieuwe expresso apparaat te koop zette omdat de koffie er niet warm genoeg uitkwam naar mijn zin. Maar dat valt idd onder de noemer 'te aardig'. Als het die man tegenviel, had hij hem ook weer te koop kunnen zetten en had hij minder verlies gemaakt dan ik
.
Alle reacties Link kopieren
quote:clemance schreef op 17 februari 2017 @ 10:27:

[...]





Heb ik gedaan, het is gênant wat mensen bieden op een nieuwe leren tas, een paar tientjes hooguit.



Fornuis past precies in de dure maatkeuken, dus dat gaat ook niet zo makkelijk. Beter een paar tientjes dan een tas waar je niks aan hebt en die alleen maar plek inneemt en stof vangt.
.
De perfecte zwarte laarzen (waar ik echt jaren naar op zoek was), maar die toen ik er eenmaal mee naar buiten ging, tóch niet echt lekker zaten. En waarmee ik ook niet met m'n benen over elkaar kan zitten, want dan sloopt ie m'n panty.



€130 weggegooid.



Overweeg nog om ze op Marktplaats. Maar ze zijn zo mooi
quote:Chica-1983 schreef op 17 februari 2017 @ 10:25:

Leuk topic!



Een paar shabbies enkellaarsjes, ruim 200 euro, blijven stug hoeveel ik er ook op loop en ze zitten gewoon niet lekker. Gebruik ik nu dus alleen nog om de hond mee uit te laten.Zonde!
quote:Pluisi schreef op 17 februari 2017 @ 10:26:

[...]





Dat zei mn zoon ook. Maar ik vind t dan lullig iemand anders met onze achterlijke afwasmachine op te schepen. Ben ik denk ik te aardig voor.



Eens. Ik ken iemand met een redelijk nieuwe (maar uit de garantie) vaatwasser die bleef stinken en de vaat niet goed schoon, kreeg, ondanks alle tips al geprobeerd. Hij wilde hem op marktplaats zetten.



Lekker dan, een ander onwetend persoon opzadelen met een vaatwasser die het niet goed doet.



Sindsdien koop ik niet van die dingen meer op marktplaats, je wordt te vaak belazerd.
Alle reacties Link kopieren
quote:impala schreef op 17 februari 2017 @ 10:28:

[...]





Ik moest ook even een drempel over, toen ik mijn vrijwel nieuwe expresso apparaat te koop zette omdat de koffie er niet warm genoeg uitkwam naar mijn zin. Maar dat valt idd onder de noemer 'te aardig'. Als het die man tegenviel, had hij hem ook weer te koop kunnen zetten en had hij minder verlies gemaakt dan ik Espresso koffie is altijd te koud naar mijn goesting !
Alle reacties Link kopieren
quote:Perzina schreef op 17 februari 2017 @ 10:31:

[...]





Eens. Ik ken iemand met een redelijk nieuwe (maar uit de garantie) vaatwasser die bleef stinken en de vaat niet goed schoon, kreeg, ondanks alle tips al geprobeerd. Hij wilde hem op marktplaats zetten.



Lekker dan, een ander onwetend persoon opzadelen met een vaatwasser die het niet goed doet.



Sindsdien koop ik niet van die dingen meer op marktplaats, je wordt te vaak belazerd.Als iets echt stuk of niet werkt of stinkt, zet ik het niet op marktplaats. Wel als het gewoon niet naar mijn zin functioneert. Die vaatwasser zou ik weggooien, dat fornuis zou ik wel verkopen.
.
Alle reacties Link kopieren
Ik heb weleens miskopen maar geen dure miskopen.



De reden waarom ik toch een reactie plaats is dat ik dit een leuk topic vind!
Prrrr, mauw miawwwww.
Een fiets van 400 euro. Fietste helemaal niet lekker en ik miste de versnellingen. Die kon ik er later voor nog meer geld alsnog op laten zetten.



Dure sneakers van 130 euro. Vond ze uiteindelijk helemaal niet zo mooi.



Vast nog wel iets, maar daar kan ik zo 123 niet opkomen.
Alle reacties Link kopieren
Wintersportkleding, na een hoop indoor lessen dacht ik leuk voor de eerste keer op wintersport te gaan. Kleding nieuw en duur! Snowboard etc gehuurd. In de lift naar boven zware paniekaanvallen ivm hoogtevrees... hup weer met de lift naar beneden en nooit meer op een snowboard gestaan.
Alle reacties Link kopieren
quote:clemance schreef op 17 februari 2017 @ 10:30:

[...]





Zonde!Super zonde! Eigenlijk zaten ze bij het passen al niet lekker, maar ja zei die verkoopster, ze moeten even goed ingelopen worden dan zitten ze echt goddelijk. Pffff, ik heb mijn lesje wel geleerd.
quote:clemance schreef op 17 februari 2017 @ 10:28:

[...]





Geen garantie meer? Whirlpool is toch niet heel goedkoop...ja hoor elke 3 maanden hier een monteur, maar op den duur word je dat zat.
Alle reacties Link kopieren
Hier ook zo'n duur fornuis. Twee ovens er in die allebei een rotherrie maken, één grote waarvan ik dacht dat dat handig zou zijn maar je moet dat ding wel twee uur van tevoren aanzetten voor hij is opgewarmd. Op een één of andere manier mislukken m'n taarten nu altijd, in het piepkleine vieze oventje wat ik hiervoor had werden ze altijd perfect ! En geen grillspies voor gegrillde kip, en daar ben ik nu juist zo dol op...



Maar wel heel mooi rood, en daarvoor had ik hem eigenlijk gekocht
For whom the bell tolls
Alle reacties Link kopieren
Een iphone 6. Mijn handen zijn te klein voor dat enorme ding. Toen de SE uitkwam heb ik die 6 lekker verkocht en dit nieuwe, handzamere model gekocht
En wij ons maar afvragen waar die afvalberg vandaan komt.
Alle reacties Link kopieren
quote:lunaleeflang schreef op 17 februari 2017 @ 10:36:

Een fiets van 400 euro. Fietste helemaal niet lekker en ik miste de versnellingen. Die kon ik er later voor nog meer geld alsnog op laten zetten.



Dure sneakers van 130 euro. Vond ze uiteindelijk helemaal niet zo mooi.



Vast nog wel iets, maar daar kan ik zo 123 niet opkomen.Een fiets probeer je toch uit voor je hem koopt?
Alle reacties Link kopieren
quote:Chica-1983 schreef op 17 februari 2017 @ 10:36:

[...]





Super zonde! Eigenlijk zaten ze bij het passen al niet lekker, maar ja zei die verkoopster, ze moeten even goed ingelopen worden dan zitten ze echt goddelijk. Pffff, ik heb mijn lesje wel geleerd.Ja daar ben ik ook wel eens ingetrapt. Of ze beginnen over zooltjes. Ik koop geen schoenen meer die niet direct lekker zitten. En dan heb je alsnog wel eens een miskoop, omdat er pas bij het lopen iets gaat irriteren.
.

Dit is een oud topic. Het topic is daarom gesloten.
Maak een nieuw topic aan om verder praten over dit onderwerp.

Terug naar boven