Geld & Recht alle pijlers

Duur.... en spijt!

17-02-2017 10:19 394 berichten
Wat voor iets duurs heb jij gekocht, waar je achteraf spijt van hebt?



TO trapt af:



- een hele prijzige leren handtas, die leeg al veel weegt vanwege het dikke leer. En dus helemaal zwaar is als ie gevuld is. Ik gebruik hem bijna nooit.



- een fornuis van rond de €3000. Het kent alleen de standen 'turbo' en 'super turbo'. Mijn eten verbrand bijna altijd. Ik moet altijd aan de slag met sudderplaatjes.
quote:Laava schreef op 23 februari 2017 @ 14:43:

Veel duur speelgoed waar niet mee gespeeld wordt... ugh. Valt niet mee om shopaholic te zijn :(Bepaald speelgoed?
Met stip op 1 schoenen. Ik heb moeilijke voeten (maat 43 en een smalle voet) en ik kan echt in paniek raken als mijn goed zittende schoenen ineens kapot gaan. Pas gingen mijn laarzen kapot (gat in het leer door pure slijtage en dus ook niet te repareren) en ik moest dus nieuwe. En die nieuwe zitten gewoon niet zo lekker. Ik heb geen alternatief, dus ik draag ze. Mijn favoriete sportschoenen zijn op sterven na dood en ik zie al maanden op tegen het moment dat ze kapot gaan. Ik ben altijd blij als het zomer is en ik ongegeneerd op blote voeten kan kopen (ik haat schoenen kopen).
Verder niet zoveel miskopen: ik kan eindeloos twijfelen over dure aankopen. Pas echt 2 jaar lopen twijfelen over een dure winterjas. Deze winter eindelijk gekocht (ik kon mijn slag slaan in de sale) en nu vind ik het jammer dat ik hem niet twee jaar eerder had gekocht.
Matrassen... eerst eentje laten aanmeten bij de auping winkel. Bleek véél te zacht, we rolden steeds in een kuil. Toen twee losse matrassen, die waren veel te hard. Nu liggen we op Ikea's
quote:anky schreef op 23 februari 2017 @ 15:48:

Verder niet zoveel miskopen: ik kan eindeloos twijfelen over dure aankopen. Pas echt 2 jaar lopen twijfelen over een dure winterjas. Deze winter eindelijk gekocht (ik kon mijn slag slaan in de sale) en nu vind ik het jammer dat ik hem niet twee jaar eerder had gekocht.







Da's dan ook wel weer zonde.
Alle reacties Link kopieren
Vandaag naar de kapper geweest. Ik wilde naar blond. Ik heb al 29 jaar bruin haar, maar ik wilde het een keer proberen. Super mooi gedaan door de kapper, maar eenmaal thuis na een aantal keer in de spiegel te hebben gekeken, ben ik er al op uitgekeken... ik heb 100 euro betaalt inclusief knippen.



Volgende week ga ik direct naar de kapper om weer bruin te verven. Lekker duur maar blond wil ik niet blijven..
Oh nee! En anders even een weekendje aankijken?
Alle reacties Link kopieren
Speelgoed,speelgoed en nog eens speelgoed

Kind had van opa en oma de Paw patrol marshall zoomer (70 euro) gekregen voor sinterklaas omdat hij hem aanwees in het intertoys boek (hij is 3 dus vindt alles leuk ) Keek er na een uur al niet meer naar om.



Zelf voor hem een hip houten loopfietsje gekocht (hij was dol op zijn 8 euro kostende plastic ding maar die werd te klein) maar kijkt er niet naar om...ding is ook niet zo wendbaar met het stuur.



Ben zeer benieuwd hoeveel miskopen we nog gaan doen qua speelgoed....
Alle reacties Link kopieren
quote:clemance schreef op 23 februari 2017 @ 21:11:

Oh nee! En anders even een weekendje aankijken?Ik denk dat ik een weekend dit moet aanzien... helaas..
Alle reacties Link kopieren
quote:NYC schreef op 23 februari 2017 @ 12:08:

Waar het mij wel om gaat is, als je iets wil hebben, het mooi vindt, het het geld waard vindt en het ook nog kan betalen, hoe je dan af komt van de gedachte:

Jij? Jij hoort niet meer te willen dan een horloge/zonnebril van vijf euro van de markt.

Jij die dure kledingwinkel binnen gaan om te kijken of daar toevallig ook nog iets moois hangt in de sale? Is C&A je soms te min?

?)



Ik heb daar totaal geen last van. Maar ik ga wel eerst bij C&A kijken, want waarom zou ik 200 uitgeven als ik voor 50 ook een mooie jas kan kopen? Merken zeggen mij niks. Maar loop ik tegen de ultieme jas aan en hij moet 300 kosten én ik kan dat betalen, dan heb ik er ook geen moeite mee om dat uit te geven.



Mijn vriend vind trouwens ook alles te duur. Vraagt ook altijd direct wat iets gekost heeft, als ik iets nieuws heb. Heel vervelend. Daarentegen gaat hij een auto kopen die ik dan weer belachelijk duur vind. Ik zou nooit zoveel geld uitgeven aan een auto omdat ik het dat niet waard vind. Nu maar hopen dat-ie geen spijt krijgt
.
Alle reacties Link kopieren
Leuk topic.

Onze miskoop is een oosterse (rode) lamp.

Altijd al zoiets willen hebben. Toen de lamp eenmaal boven de eettafel hing. Was het toch wel erg rood .

En oh ja de koelkast mooie rvs buitenkant. Helaas weinig ruimte binnenin......
Alle reacties Link kopieren
Bij mij werkt het meer van '200 euro voor een trui? Belachelijk' maar ook '9,50 voor een afhaalbroodje? Belachelijk!'

Het gaat me dan dus niet zozeer om het bedrag, want betalen kan ik het wel, maar meer voor wat ik voor dat artikel over heb.
Het is beter om een kaars aan te steken dan de duisternis te vervloeken
In memoriam AnnA_C
quote:Agaphantus schreef op 23 februari 2017 @ 22:14:

Speelgoed,speelgoed en nog eens speelgoed

Kind had van opa en oma de Paw patrol marshall zoomer (70 euro) gekregen voor sinterklaas omdat hij hem aanwees in het intertoys boek (hij is 3 dus vindt alles leuk ) Keek er na een uur al niet meer naar om.



Zelf voor hem een hip houten loopfietsje gekocht (hij was dol op zijn 8 euro kostende plastic ding maar die werd te klein) maar kijkt er niet naar om...ding is ook niet zo wendbaar met het stuur.



Ben zeer benieuwd hoeveel miskopen we nog gaan doen qua speelgoed.... Ja herkenbaar. Nu ze ouder zijn trap ik er niet meer in, maar hier is ook veel geld gaan zitten in speelgoed waar nooit naar omgekeken is. Hobbelkoe, loopfietsje, poppen en poppenhuis, Playmobil prinsessenkasteel met alles erop en eraan, allerhande Lego, Kapla, blokken, honderdduizend auto's, verkleedspullen en ga zo maar door. Ze lopen bij mij alleen warm voor knuffels. En apparaten met een scherm. .
Alle reacties Link kopieren
Een crosstrainer van bijna €300,-

Ik heb er letterlijk 2 x op gezeten. En toen heb ik een abbonement op een sportschool genomen. Zonde



En verder; heeeel veel kleding en dure(!) schoenen.
Alle reacties Link kopieren
quote:streepjessokken schreef op 23 februari 2017 @ 22:53:

Bij mij werkt het meer van '200 euro voor een trui? Belachelijk' maar ook '9,50 voor een afhaalbroodje? Belachelijk!'

Het gaat me dan dus niet zozeer om het bedrag, want betalen kan ik het wel, maar meer voor wat ik voor dat artikel over heb.Soms heb je weinig keus. Ik heb eens vijftien euro betaald voor een tosti met een beetje chips. Op een vliegveld waar maar één tent open was, die daar gruwelijk misbruik van maakte. Dat vond ik bijna oplichting. Maar ik had wel trek en zei toen maar tegen mezelf dat dat tientje extra ook niks meer uitmaakte op de kosten van het ticket.
.
quote:made@kate schreef op 23 februari 2017 @ 23:05:

[...]





Ja herkenbaar. Nu ze ouder zijn trap ik er niet meer in, maar hier is ook veel geld gaan zitten in speelgoed waar nooit naar omgekeken is. Hobbelkoe, loopfietsje, poppen en poppenhuis, Playmobil prinsessenkasteel met alles erop en eraan, allerhande Lego, Kapla, blokken, honderdduizend auto's, verkleedspullen en ga zo maar door. Ze lopen bij mij alleen warm voor knuffels. En apparaten met een scherm. .Wat zonde...... mijn kind speelt ook niet heel veel met speelgoed. Ik hoop wel dat dat nog komt.
Alle reacties Link kopieren
Ik geloof niet dat ik ooit spijt heb gehad van een dure aankoop. Het zijn meer de goedkope dingen die ik in een opwelling koop, waar ik wel eens spijt van krijg. Maar ja, dat is dan ook niet zo erg



Wel heb ik in mijn leven al veel sportcontributie betaald voor niks, omdat ik het vaak toch niet kan opbrengen om nog in donker/kou/regen de deur uit te gaan.





O ja, ik heb ook veel schoenen waar ik achteraf gezien toch niet op kan lopen. Maar daar kan ik me niet zo druk om maken.
Alle reacties Link kopieren
Oja, gen dure maar wel een miskoop: 4 shirtjes gekocht, basic, ideaal voor het werk. Van dat merk al vaker basics gekocht. En nu... is maat M zo groot dat het echt te groot is! En nee ik ben niet afgevallen.
Alle reacties Link kopieren
quote:Zonikwiljeterug schreef op 22 februari 2017 @ 18:53:

Een chi stijltang van 170 euro. Een week erna (impulsief) besloten om mijn haar kort te knippen.Een kennis van mij idem, maar dan een steampod van 250€, zij vond het geloof ik minder erg dan ik
O ik weet nog iets: een epileerapparaat voor mijn benen. Vreselijke rode pukkeltjes kreeg ik ervan. Als ik hem had gebruikt kon ik 2 dagen geen blote benen. Heel fijn in de zomer

Nu scheer ik weer gewoon met een mesje, geen enkel pukkeltje, lekkere body lotion erover en klaar. Apparaat ligt al jaren werkeloos in de kast.
Alle reacties Link kopieren
quote:Noopes schreef op 24 februari 2017 @ 05:31:

Oja, gen dure maar wel een miskoop: 4 shirtjes gekocht, basic, ideaal voor het werk. Van dat merk al vaker basics gekocht. En nu... is maat M zo groot dat het echt te groot is! En nee ik ben niet afgevallen.Ach, mooi gevalletje van vanity sizing. Zo irritant, waar ik vroeger blind iets uit het rek kon trekken, moet ik steeds vaker alles passen. Anders zit je weer met een miskoop enzo.
Als klagen telde als werk, dan had mijn ex zich ook moeiteloos een Mercedes kunnen veroorloven.
quote:Agaphantus schreef op 23 februari 2017 @ 22:14:

Speelgoed,speelgoed en nog eens speelgoed

Kind had van opa en oma de Paw patrol marshall zoomer (70 euro) gekregen voor sinterklaas omdat hij hem aanwees in het intertoys boek (hij is 3 dus vindt alles leuk ) Keek er na een uur al niet meer naar om.



Zelf voor hem een hip houten loopfietsje gekocht (hij was dol op zijn 8 euro kostende plastic ding maar die werd te klein) maar kijkt er niet naar om...ding is ook niet zo wendbaar met het stuur.



Ben zeer benieuwd hoeveel miskopen we nog gaan doen qua speelgoed.... Wij kijken hier naar 'current obsessions', we weten nu dat dochter daar een tijd zoet is. Het is een tijd Jokie geweest en nu Finding Dory. Dus nu daar veel van in huis. Weten we tenminste als het weg kan, dat er ook helemaal op uitgekeken is en tot mee in oneindig mee is gespeeld.
Spijt van een nagelstyliste cursus waar ik vervolgens niks mee gedaan heb.

Dag 1000,-
Alle reacties Link kopieren
Van mijn lease auto heb ik trouwens ook spijt. Deze keer goed naar budget gekeken en me laten verleiden 100 euro per maand minder kwijt te zijn. Maar wat een shit auto. Achterin veel te klein, wat echt niet fijn is als je kind regelmatig voorin moet vanwege misselijkheid en er dus een volwassene achterin moet. Kofferbak ook veel te klein wat met kamperen echt prut is. En hij zit niet lekker. Ik krijg de verhouding stuur/pedalen/stoel maar niet goed. Wat ook heel naar is op lange ritten. En de navigatie is bagger. Ik rijd hem nu twee jaar en moet nog twee jaar. En elke dag erger ik me. Dat ik nu over vier jaar 4800 euro goedkoper uit ben helpt niet, ik had het met liefde uitgegeven en veel fijner gereden.
Alle reacties Link kopieren
Mijn grootse miskoop MLine bed van 4500 euro. Volgens mij hadden we prima voor 2000 Euro een merkloos boxspring kunnen kopen. MLine is nu 3jaar later al doorgezakt.

Dit is een oud topic. Het topic is daarom gesloten.
Maak een nieuw topic aan om verder praten over dit onderwerp.

Terug naar boven