Geld & Recht alle pijlers

eeuwige gelukzoekers op marktplaats enz.

03-04-2014 15:23 39 berichten
Hallo iedereen,



Ik probeer sinds kort mijn hele leuke mini cooper s te verkopen. Nu heb ik last van al gelukzoekers op marktplaats. De auto is rond de 9,500 euro waard en zijn er serieus mensen die 4000 euro bieden. Ik blijf maar mailtjes krijgen met biedingen om te lachen.



Hoe benaderen jullie mensen die er verstand van hebben en bieden naar waarden? of moet ik gewoon laaaang wachten tot ik iemand tegen kom die wat wat zoiets kost
Alle reacties Link kopieren
Onzin biedingen worden verwijdert?
Ontbijt: Een Smoothie banaan Lunch: Een cracker/avocado en guinoa salade Diner:57 pizza broodjes,13 donuts,2 bakken gefrituurde kipkluif, 9 Rosé
Alle reacties Link kopieren
Dat zullen ongetwijfeld handelaren zijn die een bieding doen. Gewoon negeren, niet reageren.



Voor een serieuze bieding is het inderdaad een kwestie van geduld.
Alle reacties Link kopieren
Op andere website plaatsen dan marktplaats zoals autotrader, autotrack etc. en anders vaste prijs in je advertentie zetten en niet bieden.
Alle reacties Link kopieren
Of je auto via de inkoopservice van marktplaats verkopen. Heb ik vorig jaar ook gedaan en ging heel snel en voor een goede prijs.
Love is the meaning of life
Alle reacties Link kopieren
Bieden vanaf ...

Invullen



Ben zelf trouwens ook koopjesjager op MP (geen auto's trouwens eerder kleding etc). Zolang voor veel producten meer Verkopers zijn, dan Kopers, vind ik dat ik laag bieden mag (het is aan de verkoper, om het bod te negeren)
Misschien op een auto verkoop website plaatsen? Of via de ANWB verkopen?

En bieden vanaf instellen en niet reageren op te lage biedingen per mail.
http://www.anwb.nl/auto
Alle reacties Link kopieren
Bieden vanaf instellen. Je kunt bij een serieus bod altijd nog het omhoog proberen te krijgen, maar een ga tussen 4000 en 9000 krijg je niet snel dicht.
Alle reacties Link kopieren
Nu heb ik totaal geen verstand van de waarde van een mini cooper maar veel mensen overschatten de waarde van het door hen aangeboden product.



Als iedereen rond een bepaalde prijs biedt dan zijn dat geen onzin biedingen maar blijkbaar de prijs die het product waard is.



Dan kan je die biedingen wel verwijderen maar dan krijg je je product niet verkocht.
Alle reacties Link kopieren
quote:Dahlia74 schreef op 03 april 2014 @ 15:27:

Dat zullen ongetwijfeld handelaren zijn die een bieding doen.

Beste post in dit topic.



En let op, TO. Handelaren vertellen niet dat ze handelaar zijn, die komen bij je langs om de auto te bekijken. Met een kletsverhaal maar het zijn wel uitstekende onderhandelaars. Gaan de auto afkraken en bieden duizenden euro's eronder.
Alle reacties Link kopieren
quote:Eindeloos schreef op 03 april 2014 @ 15:24:

Onzin biedingen worden verwijderd?



Ik vind dit altijd zo'n onvriendelijke opmerking.



Je ziet dat ook vaak onder spullen die echt waard zijn wat de gek ervoor geeft. Ik bepaal dus zelf wel of mijn bieding een onzinbieding is. Als je er niet op in wilt gaan als verkoper is dat jouw zaak.



Bieden vanaf is veel duidelijker. Als het bod dat ik in mijn hoofd heb er dan onder zit reageer ik niet.
óu sont les neiges d'antan

Alle reacties Link kopieren
Je zou in de omschrijving een richtprijs kunnen benoemen.

Als bezoeker van je advertentie staat de vanaf prijs benoemd als Vraagprijs. Dit kan voor veel irritaties zorgen, geloof mij haha!



Succes met de verkoop, de handel trekt wel weer aan dus komt vast goed.

Ohja, ik heb de mijne laatst verkocht via facebook, op 1 van de groepen!



Succes!
Marktplaats is denk ik niet geschikt voor jouw leuke auto.

Net als goede merkkleding, dat verkoopt daar ook niet.



Marktplaats is echt voor koopjes. Dus oude goedkope auto's.

Ik zou kijken naar andere autosites.
Alle reacties Link kopieren
quote:Eindeloos schreef op 03 april 2014 @ 15:24:

Onzin biedingen worden verwijdert?

Tja, krijg je weer de discussie wat een onzinbieding is.

Gewoon incalculeren dat wanneer je gebruik maakt van Marktplaats je dit tegen zult komen. Hoort erbij, is niet anders.
conversation = awareness
Ik kan daar ook vaak niks mee, onzinbiedingen worden verwijderd. Als ik bied, is dat voor mij een serieus bod. Hoe moet ik nou weten dat de verkoper dat niet serieus vind?



Bieden vanaf zou ik dan ook doen, of gewoon geen auto via MP verkopen.
Alle reacties Link kopieren
@penelope, dat weet je als je bv een echt gouden horloge er op zet en iemand dan 15 euro gaat bieden. Of een echte gucci tas en dan 12,50 bieden.. En ja, dat gebeurd..
quote:masque schreef op 03 april 2014 @ 20:37:

@penelope, dat weet je als je bv een echt gouden horloge er op zet en iemand dan 15 euro gaat bieden. Of een echte gucci tas en dan 12,50 bieden.. En ja, dat gebeurd..Dan nog, onzinbieding is een vage term. Zeg dan gewoon 'bieden vanaf'.
Alle reacties Link kopieren
Jamieeidabelle, heb je facebook? Vul in de zoekbalk: Get rid of it, in en kijk of er je woonplaats of omliggende steden in voorkomt, word daar lid van en zet je mini daar óók te koop. Hier gaat Get rid of it als een tierelier, van auto's tot kleding. Oh en laat je niet gek maken door té lage biedingen op MP, anders gewoon je Advertentie eraf halen en 2 dgn later er opnieuw opmikken. Succes.
Eeeh....dat noemen ze onderhandelen over de prijs! En dan zet je als koper idd om te beginnen heel laag in.
quote:matroesjka_ schreef op 05 april 2014 @ 08:33:

Eeeh....dat noemen ze onderhandelen over de prijs! En dan zet je als koper idd om te beginnen heel laag in.



Inderdaad. Bovendien is het ook leuk om te onderhandelen.



En ik zou een belachelijk laag bod gewoon laten staan, dat voorkomt dat een ander daar onder gaat bieden.
Alle reacties Link kopieren
Jouw auto is geen 9500 euro waard. hij is waard wat een ander daarvoor wil geven. Het is aan jou of je daar wel of niet mee akkoord gaat. Ik wordt zo moe van mensen die iets aanbieden op MP en denken te weten wat het waard is. Het is niets waard totdat een ander er geld voor wil geven.
"Onzinbiedingen", zelfs dat staat er vaak niet bij. Denk je zelf een fatsoenlijk bod uitgebracht te hebben krijg je een agressieve mail met als strekking: "wie denk je wel niet dat je bent om dit bod uit te durven brengen"!

Zet er dan idd een richtprijs bij.

Btw, ik zou zelf nooit een auto of elektrisch apparaat via marktplaats kopen. Ik heb altijd het idee dat er dan iets mis mee is.
Alle reacties Link kopieren
Ach er staan ook vaak onzin aanbiedingen op. Moest voor pleegdochter skischoenen kopen. Aangezien ze in de groei is wilde ik wat van marktplaats. Zag een paar aardige. Twee jaar op geskied dus best prima. Ze zijn echter in elke winkel ook nog nagelnieuw te krijgen in dezelfde uitvoering. Kosten nieuw in de winkel 225 euro. De dame op marktplaats wilde we 385 voor hebben want zij had ze destijds voor 450 gekocht. Kan prima maar is dus niet realistisch

Want twee jaar oud model dat ik precies zo maar dan nieuw kan krijgen voor 225.



Ging er niet in bij haar. Zelfs de websites met foto's en prijzen doorgestuurd waar ik ze nagelnieuw kon kopen.

Uiteindelijk de advertentie eronder met dezelfde schoenen, een jaar op geskied gekocht voor 100 euro.



Sommige aanbieders zijn ook onrealistische gelukszoekers
"As je denk dat je mooi ben dan ben je een embersiel leleike kuthoer"
Alle reacties Link kopieren
Adorabull nu is jouw voorbeeld wel heel extreem.

Maar er zijn ook mensen die dezelfde schoenen hebben gekocht maar door omstandigheden is de vakantie niet doorgegaan. Vervolgens hebben die schoenen dan 3 jaar in een kast gestaan en menen ze dat ze er gerust 200 euro voor kunnen vragen want de schoenen zijn immers nieuw en ongedragen volgens hun.



Ze zijn dan toch echt tweedehands en geen 200 meer waard. Voor dat prijsverschil kopen mensen liever nieuwe.

De helft tot driekwart van de nieuwprijs komt dan meer in de richting.

Dit is een oud topic. Het topic is daarom gesloten.
Maak een nieuw topic aan om verder praten over dit onderwerp.

Terug naar boven