Geld & Recht alle pijlers

Einde WW - wat nu?

25-07-2016 12:38 100 berichten
Alle reacties Link kopieren
Hoihoi,



Ik ben 20 jaar en moeder van een tweeling. Ik heb een tijdje in de ww gezeten en deze eindigt nu.

Ik krijg wel kindgebondenbudget (het maximale) en zorgtoeslag. Dit was het.

Hier moet ik rekeningen en boodschappen van betalen.

Ik ben al een tijd hard opzoek gegaan naar werk. Elke dag stuur ik zo'n 4 sollicitaties door maar ik word nergens aangenomen.

Ik heb ook geen diploma's.

Ik mocht mijn MBO niveau 2 detailhandel versneld doen alleen in die tijd raakte ik zwanger en trok ik het geestelijk allemaal niet meer.

Nu is mijn vraag; wat kan ik doen om toch geld te hebben zolang ik geen werk heb? Ik blijf sowieso solliciteren dat zeker!

Bijstand zit er niet in omdat ik 20 ben en mijn ouders dus voor mij kunnen zorgen.



Groetjes
Heb je überhaupt al een bijstandsaanvraag gedaan?



Nee? Meteen doen dan! Zelfs als je bij je ouders woont kom je mogelijk in aanmerking. Om het per definitie niet te proberen is dom.
Voorwaarden bijstand



U heeft recht op bijstand als u voldoet aan de volgende voorwaarden:

U woont rechtmatig in Nederland.

U bent 18 jaar of ouder.

U heeft niet genoeg inkomen of eigen vermogen om in uw levensonderhoud te voorzien. Woont u samen met uw echtgenoot of voert u een gezamenlijke huishouding met iemand? Dan telt het inkomen en het eigen vermogen van deze persoon mee.

U kunt geen beroep doen op een andere uitkering.

U zit niet in de gevangenis of een huis van bewaring.

U doet mee aan activiteiten die uw gemeente u aanbiedt om werk te vinden



https://www.rijksoverheid ... -heb-ik-recht-op-bijstand
Alle reacties Link kopieren
Waarom heb je kinderen genomen terwijl je blijkbaar je leven nog niet op de rit hebt? Er bestaat anticonceptie en abortus voor om dat tegen te gaan. Blijkbaar zat de verwekker er ook niet op te wachten aangezien je die niet noemt als mogelijke geldschieter.
Shoot first, ask questions later!
Ben je inmiddels wel in staat om MBO 2 detailhandel te gaan doen? Dan zou ik dat doen. Je kan rondkomen van je stdueifinanciering en toeslagen en je haalt een diploma. Daarna kun je wellicht makkelijker een baan vinden. Of een opleiding op niveau 3 gaan doen. Succes!
Alle reacties Link kopieren
Kunnen je ouders ook echt voor je zorgen? Of de vader van je kinderen misschien?
Alle reacties Link kopieren
Bijstand aanvragen en kijken of je alsnog de opleiding kunt gaan doen. Dit wordt sowieso van jou verwacht in de bijstand met jou leeftijd.
Alle reacties Link kopieren
Heeft de vader van je kinderen een inkomen? Kan hij iets bijdragen.
.
Alle reacties Link kopieren
ga een opleiding volgen, het duurt nog maar anderhalve maand voordat alle opleidingen weer van start gaan
I was born in the sign of water, and it's there that I feel my best
Alle reacties Link kopieren
Die opleiding zou ik trouwens ook doen als ik jou was
.
Alle reacties Link kopieren
Je hebt een tweeling en ze zijn volgens je eerdere topic 1 en 2 jaar? Bijzonder...



Wat brengt je vriend in aan inkomsten?
Alle reacties Link kopieren
Gewoon bijstand aanvragen en anders een gesprek met de consulente van de gemeente over andere mogelijkheden!
Never let the fear of striking out, keep you from playing the game
Alle reacties Link kopieren
Hij heeft niet genoeg inkomen.
quote:EenEi schreef op 25 juli 2016 @ 12:46:

Hij heeft niet genoeg inkomen.



Wie is hij? Je vriend?



Dan nog steeds bijstand aanvragen....als jullie samen onder de norm voor gezinnen zitten dan kan je aanvullende bijstand krijgen. Maar hier zit ook voor hem een sollicitatieplicht aan vast als hij nog niet genoeg uren werkt.
Alle reacties Link kopieren
Ik heb er ook al aan zitten denken om terug naar school te gaan. Ik mag ook terug komen en een niveau hoger gaan. Het enigste waar ik dan aan zit te denken is hoe ik het de eerste 3 maanden kwa oppas ga doen. Aangezien je 3 maanden van de voren moet laten weten dat je kinderen naar de opvang gaan. En hoe ik het die 3 maanden ga betalen weet ik dus niet.
quote:nicole123 schreef op 25 juli 2016 @ 12:44:

Je hebt een tweeling en ze zijn volgens je eerdere topic 1 en 2 jaar? Bijzonder...



Wat brengt je vriend in aan inkomsten?Lijkt me logisch dat mensen af en toe iets verdraaien op dit forum om herkenbaarheid tegen te gaan.
Je kan gewoon bijstand krijgen hoor, maar dan moet je het nu aanvragen, zoiets duurt makkelijk 8 weken voor het in orde is.



Overigens kan ik me niet voorstellen dat je geen baan achter de kassa kan krijgen
Alle reacties Link kopieren
Ik weet niet wat je bedoelt met die drie maanden. Ze kunnen gewoon morgen of volgende maand starten op het KDV, mits daar plek is natuurlijk. Dan moet je alleen wel binnen drie maanden je toeslag aanvragen.
Alle reacties Link kopieren
quote:Lady_Vintage schreef op 25 juli 2016 @ 12:47:

[...]





Wie is hij? Je vriend?



Dan nog steeds bijstand aanvragen....als jullie samen onder de norm voor gezinnen zitten dan kan je aanvullende bijstand krijgen. Maar hier zit ook voor hem een sollicitatieplicht aan vast als hij nog niet genoeg uren werkt.



Sorry, hij, is mijn vriend ja.

Ik heb al meerdere malen de gemeente gebeld voor bijstand maar die zeggen dat ik het niet hoef te proberen want daar gaan ze toch niet mee akkoord. Maar ik ga me nu gelijk inschrijven.
Alle reacties Link kopieren
quote:EenEi schreef op 25 juli 2016 @ 12:47:

Ik heb er ook al aan zitten denken om terug naar school te gaan. Ik mag ook terug komen en een niveau hoger gaan. Het enigste waar ik dan aan zit te denken is hoe ik het de eerste 3 maanden kwa oppas ga doen. Aangezien je 3 maanden van de voren moet laten weten dat je kinderen naar de opvang gaan. En hoe ik het die 3 maanden ga betalen weet ik dus niet.Toen je zwanger raakte heb je daar vast over nagedacht toch....
quote:nicole123 schreef op 25 juli 2016 @ 12:44:

Je hebt een tweeling en ze zijn volgens je eerdere topic 1 en 2 jaar? Bijzonder...Dat was een lange bevalling!
Alle reacties Link kopieren
quote:Lariba schreef op 25 juli 2016 @ 12:51:

Ik weet niet wat je bedoelt met die drie maanden. Ze kunnen gewoon morgen of volgende maand starten op het KDV, mits daar plek is natuurlijk. Dan moet je alleen wel binnen drie maanden je toeslag aanvragen.Oh tegen mij is altijd gezegt dat het 3 maanden duurt voordat je je toeslag ontvangt en dus de eerste 3 maanden zelf moest betalen.
quote:EenEi schreef op 25 juli 2016 @ 12:52:

[...]





Sorry, hij, is mijn vriend ja.

Ik heb al meerdere malen de gemeente gebeld voor bijstand maar die zeggen dat ik het niet hoef te proberen want daar gaan ze toch niet mee akkoord. Maar ik ga me nu gelijk inschrijven.



Laat ze dat maar eens zeggen n.a.v. een officiele aanvraag. Gemeentes doen ook aan ontmoediging in dit soort gevallen. Hoe minder WWB-ers, hoe minder geld zij kwijt zijn.



Qua school, gaan! Je kunt voor MBO nog studiefinanciering krijgen en je krijgt extra omdat je kinderen hebt. Ben je ook meteen weer van de bijstand af.
quote:EenEi schreef op 25 juli 2016 @ 12:53:

[...]



Oh tegen mij is altijd gezegt dat het 3 maanden duurt voordat je je toeslag ontvangt en dus de eerste 3 maanden zelf moest betalen.Wie heeft gezegd dat je "dus zelf moet betalen"? Dat het 3 maanden duurt voordat ze je aanvraag hebben verwerkt en je toeslag met terugwerkende kracht uitbetalen is iets heel anders.
quote:EenEi schreef op 25 juli 2016 @ 12:47:

Ik heb er ook al aan zitten denken om terug naar school te gaan. Ik mag ook terug komen en een niveau hoger gaan. Het enigste waar ik dan aan zit te denken is hoe ik het de eerste 3 maanden kwa oppas ga doen. Aangezien je 3 maanden van de voren moet laten weten dat je kinderen naar de opvang gaan. En hoe ik het die 3 maanden ga betalen weet ik dus niet.Bel de Belastingdienst eens. De toeslagenlijn.

Dit is een oud topic. Het topic is daarom gesloten.
Maak een nieuw topic aan om verder praten over dit onderwerp.

Terug naar boven