Geld & Recht alle pijlers

Epilator gekocht zonder oplaadsnoer

29-07-2016 09:17 178 berichten
Alle reacties Link kopieren
Hallo!



Ik heb gisteravond in een electronicazaak een epilator gekocht, nu blijkt met stomheid geslagen dat er geen oplaadsnoer bijzit die wel bij de handleiding staat aangegeven om hem op te laden.



IK vertrouw het nu niet echt meer, heb ik recht op geld terug zodat ik in een andere zaak ( Bol.com bv) dezelfde kan kopen? Ik bestel normaal alles via Bol, maar had een epilator met spoed nodig.



Heb ik nu ook recht op geld terug, ondanks dat het niet via internet is gekocht?



gr
Alle reacties Link kopieren
Natuurlijk, je hebt niet gekregen waar je voor betaald hebt. Waarschijnlijk geven ze je wel niet geld terug, maar gewoon een nieuwe doos met alle onderdelen.
Ben je überhaupt al langsgeweest om te vragen bij de winkel of er iets aan gedaan kan worden?
Gewoon terug naar de winkel. En snoer ophalen of een hele nieuwe. En klaar. Bonnetje mee.
Alle reacties Link kopieren
Ga een terug naar de winkel en vraag het daar!
Alle reacties Link kopieren
quote:Lady_Vintage schreef op 29 juli 2016 @ 09:19:

Ben je überhaupt al langsgeweest om te vragen bij de winkel of er iets aan gedaan kan worden?Nee, maar gaat pas om 10 uur open. Het is een klein lokaal zaakje. EP.
Alle reacties Link kopieren
quote:Nicotientje schreef op 29 juli 2016 @ 09:19:

Gewoon terug naar de winkel. En snoer ophalen of een hele nieuwe. En klaar. Bonnetje mee.Maar wil gewoon mijn geld terug, vertrouw het niet echt meer. Volgens mij was die gewoon gebruikt. Dan heb ik toch gewoon recht op geld terug lijkt me? Sorry, heel slecht in dit soort dingetjes.
Alle reacties Link kopieren
Ik snap alleen niet waarom je hier zo over panikeert. Het is toch normaal dat je gewoon recht hebt op een werkend toestel, en dat je gewoon even teruggaat, geven ze je gewoon een nieuwe doos mee.
Je hebt geen recht op geld terug. De winkelier moet het oplossen. Als ze je een nieuwe incl. snoer meegeven, hebben ze het opgelost.

Waarom zou je geld terug willen als ze het gewoon kunnen oplossen?

Ga naar de winkel en vraag een snoer of een nieuwe epilator met snoer
quote:radeloosje88 schreef op 29 juli 2016 @ 09:20:

[...]





Nee, maar gaat pas om 10 uur open. Het is een klein lokaal zaakje. EP.Ga dan eerst eens terug voordat je half in de stress schiet en dit soort topics over "rechten" en al dat soort onzin opent.
Alle reacties Link kopieren
quote:itsme1973 schreef op 29 juli 2016 @ 09:22:

Je hebt geen recht op geld terug. De winkelier moet het oplossen. Als ze je een nieuwe incl. snoer meegeven, hebben ze het opgelost.

Waarom zou je geld terug willen als ze het gewoon kunnen oplossen?

Ga naar de winkel en vraag een snoer of een nieuwe epilator met snoer

Omdat ik het zaakje niet meer vertrouw, dat is een gevoelskwestie.

Als ik hem online had besteld krijg ik zoiezo mijn geld terug, is toch raar dat het nu niet zo zou zijn.
quote:radeloosje88 schreef op 29 juli 2016 @ 09:21:

[...]



Maar wil gewoon mijn geld terug, vertrouw het niet echt meer. Volgens mij was die gewoon gebruikt. Dan heb ik toch gewoon recht op geld terug lijkt me? Sorry, heel slecht in dit soort dingetjes.Wat vertrouw je in hemelsnaam niet meer? Denk je dat hij epilators verkoopt die je been opeten? Stiekem snachts een moordaanslag op je plegen? Je huis afbreken terwijl je weg bent??
Wat een paniek.
Alle reacties Link kopieren
quote:Lady_Vintage schreef op 29 juli 2016 @ 09:24:

[...]





Wat vertrouw je in hemelsnaam niet meer? Denk je dat hij epilators verkoopt die je been opeten? Stiekem snachts een moordaanslag op je plegen? Je huis afbreken terwijl je weg bent??Nee, ik denk dat die dus gebruikt is. En dat vind ik uit hygiënisch oogpunt geen fijne gedachte.
Alle reacties Link kopieren
quote:radeloosje88 schreef op 29 juli 2016 @ 09:24:

[...]



Omdat ik het zaakje niet meer vertrouw, dat is een gevoelskwestie.

Als ik hem online had besteld krijg ik zoiezo mijn geld terug, is toch raar dat het nu niet zo zou zijn.Wat een gedoe om niets, heb je wel meer van die overdreven paniekreacties?
quote:radeloosje88 schreef op 29 juli 2016 @ 09:24:

[...]



Omdat ik het zaakje niet meer vertrouw, dat is een gevoelskwestie.

Als ik hem online had besteld krijg ik zoiezo mijn geld terug, is toch raar dat het nu niet zo zou zijn.



Je hebt hem niet online gekocht dus het doet er niet toe of je dan je geld terug zou kunnen krijgen.

Je hebt hem in de winkel gekocht en dan heb je geen recht op geld terug, maar op een vervangend product
Alle reacties Link kopieren
quote:radeloosje88 schreef op 29 juli 2016 @ 09:25:

[...]



Nee, ik denk dat die dus gebruikt is. En dat vind ik uit hygiënisch oogpunt geen fijne gedachte.Dan vraag je gewoon een doos die nog niet geopend is, als je straks naar de winkel gaat. Waarschijnlijk heb je nu een toonzaalmodel gekregen, waarbij ze het snoer vergeten zijn terug mee in de doos te steken.
Alle reacties Link kopieren
quote:itsme1973 schreef op 29 juli 2016 @ 09:26:

[...]





Je hebt hem niet online gekocht dus het doet er niet toe of je dan je geld terug zou kunnen krijgen.

Je hebt hem in de winkel gekocht en dan heb je geen recht op geld terug, maar op een vervangend productDat vraag ik me dus af, ik ga straks na de winkel en ben eens benieuwd.
quote:radeloosje88 schreef op 29 juli 2016 @ 09:25:

[...]



Nee, ik denk dat die dus gebruikt is. En dat vind ik uit hygiënisch oogpunt geen fijne gedachte.De fabriek kan niet vergeten zijn een snoertje in het doosje te doen? Heb je verder enige aanwijzing dat de epilator gebruikt is? Haartjes erin etc etc?
Alle reacties Link kopieren
quote:nephthys schreef op 29 juli 2016 @ 09:26:

[...]





Dan vraag je gewoon een doos die nog niet geopend is, als je straks naar de winkel gaat. Waarschijnlijk heb je nu een toonzaalmodel gekregen, waarbij ze het snoer vergeten zijn terug mee in de doos te steken.Ja, zo ga je niet echt met je klanten om natuurlijk.
De nickname geeft in dit geval al een kijkje achter de schermen he...
Alle reacties Link kopieren
quote:radeloosje88 schreef op 29 juli 2016 @ 09:27:

[...]



Ja, zo ga je niet echt met je klanten om natuurlijk.Serieus?
quote:radeloosje88 schreef op 29 juli 2016 @ 09:27:

[...]



Dat vraag ik me dus af, ik ga straks na de winkel en ben eens benieuwd.





Je stelt hier de vraag of je recht hebt op geld terug.

Je krijgt de reactie dat je daar geen recht op hebt, maar recht hebt op een vervangend product.

Maar vervolgens wil je het antwoord niet aannemen.

Waarom stel je een vraag als je geen antwoord wilt aannemen?
Alle reacties Link kopieren
quote:Lady_Vintage schreef op 29 juli 2016 @ 09:27:

[...]





De fabriek kan niet vergeten zijn een snoertje in het doosje te doen? Heb je verder enige aanwijzing dat de epilator gebruikt is? Haartjes erin etc etc?Nee, verder geen bewijs maar omdat ik het nog nooit heb meegemaakt ga je dat natuurlijk snel denken.
Alle reacties Link kopieren
gevoelskwestie is geen reden voor geld terug.

gewoon snoer ophalen, eventueel daar vragen of je een heel nieuwe mag.

Dit is een oud topic. Het topic is daarom gesloten.
Maak een nieuw topic aan om verder praten over dit onderwerp.

Terug naar boven