Geld & Recht alle pijlers

Ervaringen met hypotheek bij Lloyds Bank of Argenta?

05-07-2015 22:55 51 berichten
Alle reacties Link kopieren
Een aantal weken geleden heb ik samen met mijn vriend de koop-/aannemingsovereenkomst getekend voor ons nieuwbouwhuis (jeej!). Gisteren hebben we de bevestiging ontvangen dat aan de opschortende voorwaarden is voldaan en dat de ontbindende voorwaarden zijn ingegaan. Dit betekent dat wij nu nog twee maanden hebben om de financiering rond te kijken. We zijn daarom op zoek naar een goede deal en willen maximaal profiteren van de huidige lage rentes.



Omdat we nu een lage huur betalen, hebben we gelukkig veel kunnen sparen. Daarom kunnen we gebruik maken van rentepercentages van <65% van de marktwaarde. Door de prijs van het huis komen we niet in aanmerking voor NHG. Daarnaast hebben we inmiddels redelijk wat kennis opgedaan over hypotheken en kan de broer van mijn vriend ons helpen met advies (hij is gediplomeerd hypotheekadviseur bij een grote bank). We zijn dus niet direct op zoek naar advies en durven best zelf af te sluiten. De grote bekende banken bieden niet de laagste tarieven, dus zijn we op zoek gegaan naar alternatieven.



Er zijn twee aanbieders die we nu overwegen: Lloyds Bank en Argenta. Beide bieden op moment van schrijven een 10-jaarsrente van 2,15% (bij Argenta als je ook een ORV daar afsluit). Lloyds Bank is Brits en Argenta is Belgisch. Bij Lloyds Bank kun je zelf online afsluiten en bij Argenta moet het via een adviseur die uiteraard kosten in rekening brengt. Andere opties zijn eventueel Regiobank (2,29%) en Triodosbank (2,3%).



Over Argenta is online nog wel het één en ander te vinden over de dienstverlening m.b.t. hypotheken, maar over Lloyds Bank kan ik niet echt iets vinden. Hebben jullie ervaringen met een hypotheek van één van deze twee banken? Wordt er snel en accuraat gereageerd op vragen? Worden er veel fouten gemaakt?
Alle reacties Link kopieren
quote:Hayek schreef op 14 december 2016 @ 09:19:

[...]



Annuïteiten berekenen is nog niet zo eenvoudig hoor......Excel heeft een standaard template en die klopt exact met de berekeningen van de financiers.
Alle reacties Link kopieren
Ik vind meer dan 2% voor 65% financiering niet zo goedkoop. Een vriendin van me heeft onlangs bij SNS een maximale lening (102%) afgesloten voor 1,8%/10 jaar.
Alle reacties Link kopieren
We hebben zelf onlangs een hypotheek overgesloten bij Ikbenfrits. We hebben ze een aantal keer bij Radar gezien, waarbij ze proberen misstanden in de hypotheek markt aan te kaarten. Ze profileren zich met het feit dat ze hele goede tools maken. Wij vonden al die tools super inzichtelijk (in de adviesfase heb je nog veel meer tools die allerlei inzichten geven). Wat voor ons een eye-opener was, is dat de laagste rente niet altijd het voordeligst is. Ze laten zien dat sommige banken in het begin misschien iets duurde zijn, maar doordag je tegenwoordig verplicht moet aflossen, je onder een bepaalde risico klasse komt, waardoor die veel goedkoper is. Je moet je dus niet blind staren op de rente die je op het eerste moment kijkt, maar wat de totale kosten van de hypotheek zijn over de looptijd. Mijn zus heeft daar haar eerste hypotheek afgesloten en was daar ook heel tevreden over.
Keep on keeping on
Alle reacties Link kopieren
Zowel lloyds als argenta zijn betrouwbare geldverstrekkers. Het rente verhaal van hierboven kan bij beide gebeuren. Kan eigenlijk bij elke geldverstrekker gebeuren. Als ze op het moment van de renteverlenging toevallig net besluiten minder hypotheken te willen verstrekken gooien ze de rente omhoog.
mooiedromen wijzigde dit bericht op 22-12-2016 21:21
Reden: .
% gewijzigd
Alle reacties Link kopieren
Wij hebben Lloyds, het rondkrijgen van de hypotheek heb ik ervaren als een heel gedoe. Het duurde erg lang en hebben ook uitstel moeten vragen voor het tekenen e.d. Dit kwam vooral omdat er werd gevraagd om aanvullende stukken en daarvan duurde de verwerking erg lang. Toen dat klaar was moest er nog weer wat opgestuurd worden en waren we weer 2 weken verder.



Maar goed, nu alles eenmaal rond is loopt het prima. Rente is laag, dus dat is natuurlijk wel fijn.
Alle reacties Link kopieren
quote:Holloway schreef op 23 december 2016 @ 06:20:

Wij hebben Lloyds, het rondkrijgen van de hypotheek heb ik ervaren als een heel gedoe. Het duurde erg lang en hebben ook uitstel moeten vragen voor het tekenen e.d. Dit kwam vooral omdat er werd gevraagd om aanvullende stukken en daarvan duurde de verwerking erg lang. Toen dat klaar was moest er nog weer wat opgestuurd worden en waren we weer 2 weken verder.



Maar goed, nu alles eenmaal rond is loopt het prima. Rente is laag, dus dat is natuurlijk wel fijn.[off-topic maar nieuwsgierig] Wat voor aanvullende stukken wilde ze hebben? Ik hoor dat vaker en vind het altijd vreemd. Ze vragen een lijst documenten op basis waarvan ze een offerte gaan maken, maar waarom dan zo vaak nog aanvullende dingen? Zet die dan meteen in de lijst van documenten zou je zeggen.
Alle reacties Link kopieren
Wij zitten bij Argenta en is prima. Inderdaad wel met afsluiten extra dingen gevraagd, zoals creditcard opzeggen e.d. en we mochten niet meer rood kunnen staan bij onze betaalrekeningen (we stonden dus niet rood, maar dat zou wel kunnen max 500 euro). Maar ze accepteerden ons wel itt een aantal andere versterkers. We hadden nl beiden geen vast contract en ook geen intentieverklaring.
Alle reacties Link kopieren
wij zijn inmiddels geaccepteerd bij Argenta. Binnen 48 uur nadat we alle gevraagde informatie in 1 keer hadden ingestuurd!



Florita, dat klinkt wel goed, dat jullie zelfs zonder intentieverklaring zijn geaccepteerd. Dat gebeurt niet vaak denk ik.Misschien hadden jullie zoveel overwaarde dat ze dachten.. dat komt wel goed.
Alle reacties Link kopieren
Real_tweety het was ons eerste huis. Ze kijken volgens mij wel naar je opleiding en de verwachte groei in salaris. Verder nemen ze je gemiddelde salaris over 3 jaar mee ipv jaarsalaris, zoals ze bv ook bij zzp-ers doen.



Fijn dat het bij jullie zo snel rond was trouwens!
Alle reacties Link kopieren
quote:florita schreef op 23 december 2016 @ 19:11:

Real_tweety het was ons eerste huis. Ze kijken volgens mij wel naar je opleiding en de verwachte groei in salaris. Verder nemen ze je gemiddelde salaris over 3 jaar mee ipv jaarsalaris, zoals ze bv ook bij zzp-ers doen.



Fijn dat het bij jullie zo snel rond was trouwens!Ja nu snap ik het, of weet ik het weer. Bij ons eerste huis vroegen ze ook mijn diploma op en werd naar de verwachte groei van salaris gekeken.
Alle reacties Link kopieren
hier als alleen staande geen vast contract en geen intentie verklaring, ook gelukt om een hypotheek te krijgen. Was bij mijn eigen bank (rabobank) niet mogelijk, ondanks eigen vermogen.....want tja geen vast contract/intentie verklaring...vond het zo kortzichting.

Sta je dan met meerdere WO beta Master opleidingen en Dr titel in het vooruit zicht......rabobank wilde totaal niet meedenken, om mij een kleine hypotheek te geven.



Bij de ING wilden ze wel meedenken en hadden ze er wel vertrouwen in dat ik na mijn meerderjarig contract wel meer dan voldoende inkomen zou blijven hebben om huis te kunnen betalen.
Alle reacties Link kopieren
Ik zat bij argenta en dat ging prima.

Tot mijn man overleed en toen kwam ik erachter dat de administratie bij argenta een grote chaos was.



Ik ben schandalig behandeld en ben blij dat ik er weg ben. Bah stelletje ellendelingen daar.
Liefhebben
is meer
lief
dan hebben
Alle reacties Link kopieren
Hier 2,3% voor 20 jaar bij Lloyds, allemaal snel geregeld!
Alle reacties Link kopieren
quote:IBIopviva schreef op 24 december 2016 @ 23:50:

Ik zat bij argenta en dat ging prima.

Tot mijn man overleed en toen kwam ik erachter dat de administratie bij argenta een grote chaos was.



Ik ben schandalig behandeld en ben blij dat ik er weg ben. Bah stelletje ellendelingen daar.



Oh wat naar.



Lloyds was voorheen Bank of Scotland. Je kunt ze bellen en ze zijn behulpzaam. Acceptatie doen zij zelf.

Argenta is een heel klein clubje in nederland en besteden dacht ik vrijwel alles uit.



Dat rentebeleid van Argenta hebben veel verstrekkers. Er zijn verschillende redenen om aanvragen af te remmen. De rente is daar een goed tool in. Bestaande klanten hebben daar dan ook last van. Maar op het moment dat je rentevastperiode afloopt, kun je zonder boete overstappen.
Alle reacties Link kopieren
quote:JoostIsAndersGeaard schreef op 25 december 2016 @ 00:03:

[...]





Oh wat naar.



Lloyds was voorheen Bank of Scotland. Je kunt ze bellen en ze zijn behulpzaam. Acceptatie doen zij zelf.

Argenta is een heel klein clubje in nederland en besteden dacht ik vrijwel alles uit.



Dat rentebeleid van Argenta hebben veel verstrekkers. Er zijn verschillende redenen om aanvragen af te remmen. De rente is daar een goed tool in. Bestaande klanten hebben daar dan ook last van. Maar op het moment dat je rentevastperiode afloopt, kun je zonder boete overstappen.welke rentebeleid bedoel je concreet hier?
Alle reacties Link kopieren
quote:IBIopviva schreef op 24 december 2016 @ 23:50:

Ik zat bij argenta en dat ging prima.

Tot mijn man overleed en toen kwam ik erachter dat de administratie bij argenta een grote chaos was.



Ik ben schandalig behandeld en ben blij dat ik er weg ben. Bah stelletje ellendelingen daar.Wat rot zeg! Waardoor had je last van chaos was met de administratie? Of had je de overlijdensrisicoverzekering ook bij Argenta en bedoel je dat?
Alle reacties Link kopieren
quote:Chans schreef op 24 december 2016 @ 23:55:

Hier 2,3% voor 20 jaar bij Lloyds, allemaal snel geregeld!klinkt goed!
Alle reacties Link kopieren
Wij zijn op het moment bezig met een hypotheek aanvraag bij Lloyds Bank, we hebben de offerte vorige week woensdag getekend, 2,2% 20 jaar vast onder NHG.

Vrijdag vroeg de bank al een aanvulling op de stukken die we aangeleverd hebben. Ze willen het contract van de huur ketel die we gaan overnemen inzien.

Ik vroeg me af of hier vaker naar wordt gevraagd?

Ondanks de feestdagen vind ik dat ze al vrij snel bezig zijn met ons dossier.
anoniem_318523 wijzigde dit bericht op 26-12-2016 08:28
Reden: Typfout
% gewijzigd
Alle reacties Link kopieren
Ik heb bij Argenta 5 maanden geleden 2,2% voor 20 jaar afgesloten. Erg blij mee.
Alle reacties Link kopieren
Argenta hier ook 2,20% voor 20 jaar en Lloyds 20 jaar 2,35%. Daarnaast deel 10 jaar voor 1,65%. Zonder nhg want 1% provisie voor NHG was voor ons niet rendabel.



Superpannenkoek, bij ons werd niet naar dat soort dingen gevraagd. Wel raar, hoe weten ze dat jullie de ketel huren?

Wel werd naar een akte gevraagd, maar we hebben gezegd dat ze die niet kregen. Ook werd naar een belastingaangifte gevraagd, hebben we niet verstrekt.
Alle reacties Link kopieren
Ze hebben een kopie koopakte gekregen van ons, en daar stond het in.

Hebben ze er niets van gezegd dat jullie sommige documenten niet aan wilden leveren?
Alle reacties Link kopieren
quote:SuperPannenkoek schreef op 26 december 2016 @ 13:19:

Ze hebben een kopie koopakte gekregen van ons, en daar stond het in.

Hebben ze er niets van gezegd dat jullie sommige documenten niet aan wilden leveren?hebben ze niks van gezegd, want ik heb toegelicht dat die informatie niet nodig was om de hypotheekaanvraag te beoordelen.
Alle reacties Link kopieren
quote:viva1966 schreef op 23 december 2016 @ 10:08:

[...]





[off-topic maar nieuwsgierig] Wat voor aanvullende stukken wilde ze hebben? Ik hoor dat vaker en vind het altijd vreemd. Ze vragen een lijst documenten op basis waarvan ze een offerte gaan maken, maar waarom dan zo vaak nog aanvullende dingen? Zet die dan meteen in de lijst van documenten zou je zeggen.



Er stond een bedrag voor overuren op mijn loonstrook. Normaal laat ik die niet uitbetalen, maar deze keer wel. Ze wilden van mijn werkgever een verklaring hebben dat ik die uren inderdaad gemaakt had en of dat regelmatig voorkwam.



De afhandeling liet alleen zo lang op zich wachten dat mijn werkgeversverklaring verliep. Was wel even irritant, maar gelukkig is het allemaal goed gekomen!
Alle reacties Link kopieren
wij zitten al 10 jaar bij argenta. Destijds afgesloten via een tussenpersoon (die werd toen nog betaald door de hypotheekverstrekker). Nadeel van argenta vind ik dat je altijd voor vragen naar je tussenpersoon moet die je inmiddels zelf moet betalen voor het advies (en dat is niet mals). Ze besteden inderdaad alles uit aan andere bedrijven. Zo wordt de hypotheek geïnd door Quion. Ook het bouwdepot destijds werd door Quion beheerd.



We hebben geen klachten over argenta tot nu toe, maar hebben dan ook weinig met hen van doen omdat we destijds onze rente voor 15 jaar vast hebben gezet.
Alle reacties Link kopieren
quote:Iselin schreef op 20 januari 2017 @ 15:14:

wij zitten al 10 jaar bij argenta. Destijds afgesloten via een tussenpersoon (die werd toen nog betaald door de hypotheekverstrekker). Nadeel van argenta vind ik dat je altijd voor vragen naar je tussenpersoon moet die je inmiddels zelf moet betalen voor het advies (en dat is niet mals). Ze besteden inderdaad alles uit aan andere bedrijven. Zo wordt de hypotheek geïnd door Quion. Ook het bouwdepot destijds werd door Quion beheerd.



We hebben geen klachten over argenta tot nu toe, maar hebben dan ook weinig met hen van doen omdat we destijds onze rente voor 15 jaar vast hebben gezet.

Oh raar. Eerst werd het bij mij wel beheerd door Quion maar nu niet meer.

Heb nu gewoon rechtstreeks contact met argenta sinds 2 jaar.
.

Dit is een oud topic. Het topic is daarom gesloten.
Maak een nieuw topic aan om verder praten over dit onderwerp.

Terug naar boven