Geld & Recht alle pijlers

Even de lasten op een rij.

07-12-2014 11:43 95 berichten
Alle reacties Link kopieren
Hallo,



Waarschijnlijk zit het op mijn zelf gaan er aan te komen. Daarom ben ik de vaste lasten op een rijtje aan het zetten en hoor ik graag van jullie of dit realistisch is en wat jullie lasten zijn en wat jullie daarvoor kwijt zijn. Zo kan ik een zo goed mogelijk kostenplaatje maken!



Het betreft een nieuwbouw 3 kamer appartement met energielabel A. Voorlopig voor een persoon en mijn vriend komt er eind 2015 bij dus ik baseer het alvast op 2 personen.



Huur (na aftrek huurtoeslag); 380 euro

Gas en licht; 112

Water; 30 (ik sta dagelijks minimaal 20 min onder de douch en wil hier ook niet op bezuinigen)

Zorgverzekering; 200

Autoverzekering; 38

Autobelasting; 20

Parkeerplaats; 50

Telefoons; 76

Televisie; 50

Studiekosten (half jaar lang); 184

Boodschappen; 300

Verzekeringen zoals inboedel en aansprakelijkheid; 25



Het inkomen betreft zo'n 1520 per maand. Vriend studeert nog. Dit plaatje zal dus pas vanaf eind volgend jaar ingaan, voor mezelf alleen heb ik het wel duidelijk. Maar, mis ik nog iets en is dit realistisch?
Alle reacties Link kopieren
Gemeentebelastingen

Waterschapsbelasting
Alle reacties Link kopieren
Gemeentelijke belasting. Internet.
Alle reacties Link kopieren
internet. difta
Alle reacties Link kopieren
Vve servicekosten
quote:GateKeeper schreef op 07 december 2014 @ 11:48:

Vve servicekostenvve is alleenn bij koop
Brandstof en onderhoud voor je auto. inboedelverzekering
Alle reacties Link kopieren
quote:lucky82 schreef op 07 december 2014 @ 11:47:

Gemeentelijke belasting. Internet.had t erbij moeten zetten maar het internet zit in bij het pakket van de tv
Kleding en uitjes.
Alle reacties Link kopieren
begrafenispolis.
Wat gij niet wilt dat u geschiedt, doe dat ook een ander niet.
Benzine, overige abonnementen (als je die hebt), zoals de krant, tijdschriften, sportschool etc.
Alle reacties Link kopieren
Benzine

kapper
Wat gij niet wilt dat u geschiedt, doe dat ook een ander niet.
Alle reacties Link kopieren
Het is wel krap. Je kunt nog geen tijdschrift kopen zonder te veel uit te geven.
This user may use sarcasm and cynicism in a way you are not accustomed to. You might suffer severe mental damage.
Alle reacties Link kopieren
Verjaardagen en feestjes
Alle reacties Link kopieren
Inderdaad gemeentebelasting en waterschap. Komt opgeteld toch op paar honderd euro per jaar.



Hou verder rekening met kleding, dingen die stuk gaan, naheffingen van bijv. energie. En evt korting op je huurtoeslag.



Verder kan je ook vast bezuinigen op douchen en boodschappen doen. Ik vond mijn eigen huis toch net even duurder dan verwacht, je komt soms voor een verrassing te staan. Dus spaar elke maand wat, al is het maar een paar tientjes.
Alle reacties Link kopieren
quote:viva-amber schreef op 07 december 2014 @ 11:56:

Het is wel krap. Je kunt nog geen tijdschrift kopen zonder te veel uit te geven.ik weet dat het krap is maar dit is op 2 pers. Gebaseerd. Mijn vriend is in 2015 klaar met zijn studie aan neemt dan alles aan wat op zijn pad.komt qua werk dus dan is het ook alweer makkelijker. Daarbij steunen mijn ouders waar mogelijk.
Alle reacties Link kopieren
quote:annavanandelle schreef op 07 december 2014 @ 11:51:

[...]



vve is alleenn bij koopO ok wist ik niet :-)
Alle reacties Link kopieren
Even belangrijk. Zou het bedrag aan gas water en licht realistisch zijn? Qua elektrische apparaten en stoken ben ik zuinig, qua water niet....
Alle reacties Link kopieren
Shampoo, make up etc?
Alle reacties Link kopieren
quote:valentina82 schreef op 07 december 2014 @ 12:00:

Inderdaad gemeentebelasting en waterschap. Komt opgeteld toch op paar honderd euro per jaar.



Hou verder rekening met kleding, dingen die stuk gaan, naheffingen van bijv. energie. En evt korting op je huurtoeslag.



Verder kan je ook vast bezuinigen op douchen en boodschappen doen. Ik vond mijn eigen huis toch net even duurder dan verwacht, je komt soms voor een verrassing te staan. Dus spaar elke maand wat, al is het maar een paar tientjes.ga ik ook zeker doen. En er is een spaarrekening achter de hand voor onvoorziene dingen.
Alle reacties Link kopieren
quote:chocoladerijstwafel schreef op 07 december 2014 @ 12:01:

Shampoo, make up etc?Dat zit bij het bedrag van boodschappen in. Ik hou van koopjes en vind er niks mis.met de Lidl, dus 300 moet lukken.
Wat een dure zorgverzekering? Dit is het moment om te shoppen daarvoor. Kan misschien zo 50 euro schelen.
Alle reacties Link kopieren
Zet je maandelijks 35 euro opzij voor je eigen risico zodat je aan t eind van t jaar niet ineens 375 euro moet betalen? 35 pm ofzo?



Je G/W/L is m.i. een realistisch bedrag. Ik betaalde voor 2 pers. In een appartement euro 118.
Alle reacties Link kopieren
Douch je dan koud? Water is niet duur, wárm water wel.



als ik dit optel kom ik op 1465 euro per maand aan lasten, en maar 1520 aan inkomsten.



Even 40 euro p/m gemeentelijke lasten erbij, je auto gaat stuk en je moet nog een keer nieuwe kleren of schoenen en naar de kapper.

Dit ga je niet redden dus.



Denk dat je flink moet bezuinigen op boodschappen, alleen kan je het (makkelijk) doen met 30 euro p/w.

Verder vind ik 380 euro voor een nieuwbouw appartement ook niet realistisch klinken maar dat heb je waarschijnlijk al toegewezen gekregen dan?
Alle reacties Link kopieren
quote:yajes schreef op 07 december 2014 @ 12:04:

Wat een dure zorgverzekering? Dit is het moment om te shoppen daarvoor. Kan misschien zo 50 euro schelen.Is gebaseerd op 2 personen.

Dit is een oud topic. Het topic is daarom gesloten.
Maak een nieuw topic aan om verder praten over dit onderwerp.

Terug naar boven