Geld & Recht alle pijlers

Even zeuren... Marktplaats-ergernissen!

23-08-2011 21:35 2926 berichten
... want ik ben het spuugzat! Dus ik wil even spuien. Volgens mij is dit niet geheel onherkenbaar. Wat zijn jullie marktplaats-ervaringen?



Heb spulletjes op Marktplaats staan en krijg regelmatig reacties. Tot nu toe heb ik al 5 reacties gehad van het kaliber 'Ik wil het vanavond ophalen na 20.00. Geef de adres aub.' Door afzenders met exotische namen.



Ik, geheel niet discriminerend op exotische namen of gebrek aan een basisschoolopleiding, antwoord dan dat het goed is, en geef mijn adres en telefoonnummer voor als ze het niet kunnen vinden.



En alle vijf (!!) zijn ze gewoon zonder tegenbericht niet op komen dagen. Daar blijf je dus voor thuis, haal je je waar voor van zolder, neem je de moeite voor om te antwoorden... ik voel me echt geschoffeerd.



En ik snap het ook niet. Wat is de lol van zo'n actie? Autochtoontje pesten? Of adresgegevens achterhalen?
Alle reacties Link kopieren
Over het algemeen goede ervaring met marktplaats, op het gebied van pakjes die naar me opgestuurd worden.



Ik koop alleen nooit iets heel duurs, toch bang dat ik een keer opgelicht word. Als het bij kleine bedragen blijft is het voor mezelf nog te overzien als het uiteindelijk toch niet komt.



Wel irritant; mensen die niet (meer) reageren.
Alles weten maakt niet gelukkig...
Alle reacties Link kopieren
Irritant als er een verkoper niet reageert op kaarten voor morgen van iets.

Dan niet hoor.
quote:Suziiiie schreef op 15 november 2014 @ 18:05:

Als koper laat ik per mail altijd weten wanneer ik het geld heb overgemaakt en wanneer ik het ontvangen heb.

Vind ik naar de verkoper ook wel zo netjes.

Dat doe ik ook.

Het is niet alleen netjes, maar geeft ook veel duidelijkheid.

Als de verkoper een andere bank heeft, meld ik dat ik het al wel heb overgemaakt, maar dat het waarschijnlijk nog niet zichtbaar is ivm. een andere bank.
quote:MadameQetesh schreef op 13 november 2014 @ 18:39:

[...]



Bericht gedaan, hoor je uiteraard nooit meer wat van.



Heb ook ooit een koper gemaild waar ze bleef.



Ik kreeg me toch een schelpartij terug... Racistische taal, ongelooflijk. Met als afsluiter dat ik als witte kakmadam me bek moest houden. Ik hoef dus niet persé meer bericht hoor.
Alle reacties Link kopieren
Heb gisteren twee stoelen opgehaald aan de andere kant van het land en ik ben me er toch een partijtje blij mee!

Het heeft me meer gekost aan benzine dan het geld wat ik voor de stoelen kwijt was, maar alles bij elkaar nog steeds een koopje.
Alle reacties Link kopieren
Vandaag een leuke ervaring:



Mijn ouders wilden na 35 jaar een nieuwe slaapkamer dus heb hun oude meubeltjes op Marktplaats gezet. Echte eiken, bruine meubels



Er kwam een hele jonge jongen de meubeltjes halen. Heel blij reed hij ermee weg en net stuurde hij een berichtje dat hij ze helemaal geweldig vond, de kast had hij al ingeruimd en de spiegel hing ook al aan de muur.
Ik verzamel converse allstars schoenen en heb er een sport van gemaakt om per maand op maximaal 4 paar een bedrag van 20 euro te bieden als ze er nog redelijk uitzien. Je wil niet weten hoevaak dat akkoord is en ik heb al een mooie verzameling opgebouwd waarvan bij een heleboel schoenen nauwelijks te zien is dat ze gedragen zijn. Kreeg ik me net ineens een scheldkannonade over de mail dat ik 20 euro had geboden! Woehaha die verkoper moest eens weten dat ik hier al 18 paar heb staan, verkregen op die manier
Alle reacties Link kopieren
quote:GrumpyCat1983 schreef op 18 november 2014 @ 10:09:

Ik verzamel converse allstars schoenen. Kreeg ik me net ineens een scheldkannonade over de mail dat ik 20 euro had geboden! Woehaha die verkoper moest eens weten dat ik hier al 18 paar heb staan, verkregen op die manier





Zeker grappig

Maar wat een leuke hobby!

En het heet niet voor niets marktplaats, als je het niet probeert dan weet je het niet.
Never give up hope.
Ja ik bedoel dit is in 3 jaar tijd de eerste aanbieder die over mijn bod uit zijn/haar stekker gaat. Maar net een mailtje van een ander dat ik ze morgen op kan halen. Suede hoge allstars met nog goed uitziende zolen. Voor 20 euro. Die suede waren oorspronkelijk over de 100 euro geloof ik, dus ik ben blij! Ik probeer altijd beetje op de wat apartere modellen te bieden.



Trouwens ik lees hier dat mensen hun bod weghalen maar dat doe ik eigenlijk nooit...dit omdat ik per maand een x aantal keer van mezelf op iets mag bieden en als ik dan geen reactie krijg van de verkoper dan heb ik zoiets van doei ermee. Waarvoor zou ik mijn bod dan moeten weghalen?
Ben er nu al blij mee lang leve MP o kak dit is het ergernissen topic
Alle reacties Link kopieren
Oh ik had eerst suede hoge allstars! Met schaap aan de binnenkant

Die mis ik nu :(
quote:minnimouse schreef op 17 november 2014 @ 20:01:

Vandaag een leuke ervaring:



Mijn ouders wilden na 35 jaar een nieuwe slaapkamer dus heb hun oude meubeltjes op Marktplaats gezet. Echte eiken, bruine meubels



Er kwam een hele jonge jongen de meubeltjes halen. Heel blij reed hij ermee weg en net stuurde hij een berichtje dat hij ze helemaal geweldig vond, de kast had hij al ingeruimd en de spiegel hing ook al aan de muur.

Dat vind ik altijd zo leuk, als mensen nog even wat laten horen over hoe blij ze ermee zijn

Zo hebben wij ooit een hobbel-eeyore gekocht van een gezin. Zoontje moest huilen toen wij hem meenamen ik was echt net zwanger en wilde perce zo'n eeyore! Thuis neergezet en toen dochter geboren was en er eenmaal met wat hulp op kon (was denk ik een maand of 4) een foto gemaakt en naar die mensen gestuurd vonden ze ook zo leuk om te horen! Die mensen waren zowat de eerste die wisten dat ik zwanger was
Alle reacties Link kopieren
[quote]riannerianne schreef op 15 november 2014 @ 21:32:

[...]





Heb ook ooit een koper gemaild waar ze bleef.



Ik kreeg me toch een schelpartij terug... Racistische taal, ongelooflijk. Met als afsluiter dat ik als witte kakmadam me bek moest houden. Ik hoef dus niet persé meer bericht hoor. :)[/quote

Ook een keer een scheldpartij met dreigementen gehad deze heb ik gemeld bij MP
Owja, nog wel een ergernis vandaag! Zag iets van speelgoed op mp staan, staat er al heel lang op. En is bij mij om de hoek zowat, dus perfect! Als bedrag staat erbij TEAB. Er stond een bod van 5 euro van augustus bij. Dus ik mail dat ik 4 euro bied en het op wil komen halen. Krijg ik mail terug met : mijn vraagprijs is 12,50 excl. verzendkosten. Ik wacht u reactie af.



Eh...als je er 12,50 voor wil hebben, zet dat er dan bij!!! En leer nederlands...uwwwwwww! Ik heb gemeld dat ik datzelfde speelgoed voor 2,50 op mp zie staan ook en dat ik haar prijs dus veel te hoog vind. Daaaaag, ik zoek wel een andere
Alle reacties Link kopieren
wij hebben 2 goede ervaringen gehad recent. 1 met de aankoop en 1 met de verkoop. Mensen waren thuis of kwamen opdagen.



Vorig jaar ook best veel goede ervaringen gehad met kopers. Iedereen is komen opdagen met wie we een afspraak hadden. In de aanloop wel een paar keer gehad dat mensen niet meer reageerden op de mails (of het systeem werkte niet). We verkopen vooral spullen die opgehaald moeten worden. Verzenden doen we alleen op verzoek van de koper. Maar goed er zullen altijd mensen tussen zitten die je willen oplichten of gewoon niet meer reageren
Ik heb nog nooit echte all stars gehad, wel veel neppers, omdat ik ze te duur vind maar ben wel benieuwd of ze nou echt zo geweldig zijn. Misschien ook een keer 20 euro bieden op een leuk paar



Ik vraag mij ook af of je ze dan ook echt draagt GrumpyCat of is het gewoon puur verzamelen zonder dragen?
Wat ik me wel afvraag, ik ben nu op zoek naar een product en heb een aantal advertenties hier in de omgeving gevonden. Deze mensen heb ik allemaal een mail gestuurd met een bod. Maar nu heb ik van 2 mensen terug dat het prima is en ik het kan komen halen. Ik ga voor de goedkoopste uiteraard (scheelt 2 euro, bij de ene stond een vraagprijs dus ben daar iets onder gaan zitten. Bij de ander stond geen vraagprijs, maar die advertentie stond er al langer op dus dacht, ik zet laag in ), maar nu moet ik dus iemand terug mailen dat ik al voorzien ben. Doen meer mensen dit zo? Ik vind het altijd wel vervelend om te moeten mailen dat ik al met iemand anders een akkoord heb bereikt. Maar is dit zo'n rare werkwijze waarop ik het doe of valt dat wel mee? Ben ik gewoon benieuwd naar.
quote:Desperate_Housewive schreef op 18 november 2014 @ 14:57:

Wat ik me wel afvraag, ik ben nu op zoek naar een product en heb een aantal advertenties hier in de omgeving gevonden. Deze mensen heb ik allemaal een mail gestuurd met een bod. Maar nu heb ik van 2 mensen terug dat het prima is en ik het kan komen halen. Ik ga voor de goedkoopste uiteraard (scheelt 2 euro, bij de ene stond een vraagprijs dus ben daar iets onder gaan zitten. Bij de ander stond geen vraagprijs, maar die advertentie stond er al langer op dus dacht, ik zet laag in ), maar nu moet ik dus iemand terug mailen dat ik al voorzien ben. Doen meer mensen dit zo? Ik vind het altijd wel vervelend om te moeten mailen dat ik al met iemand anders een akkoord heb bereikt. Maar is dit zo'n rare werkwijze waarop ik het doe of valt dat wel mee? Ben ik gewoon benieuwd naar.Ik zou gewoon netjes mailen dat je voorzien bent inderdaad. Niks geks aan en gewoon goede manieren.
quote:closednote schreef op 18 november 2014 @ 14:10:

Ik heb nog nooit echte all stars gehad, wel veel neppers, omdat ik ze te duur vind maar ben wel benieuwd of ze nou echt zo geweldig zijn. Misschien ook een keer 20 euro bieden op een leuk paar



Ik vraag mij ook af of je ze dan ook echt draagt GrumpyCat of is het gewoon puur verzamelen zonder dragen?



Ja ik draag ze ook echt... ik wissel wel af uiteraard. Tip bij Allstars : vraag duidelijke foto van de zool. En als het canvas allstars betreft kun je ze altijd een dagje in een emmer met biotex zetten en laten drogen. Wasmachine raad ik af ivm de lijm die schijnbaar kan oplossen.



Ik heb er ook al aardig wat paren vanaf voor mijn hobby namelijk het schilderen op Allstars =)



Onderstaand een voorbeeldje van mijn steampunk allstars. Dit was een paar roomwitte met vlekken erin maar waarvan de zool er nog prima uitzag.



Alle reacties Link kopieren
quote:Desperate_Housewive schreef op 18 november 2014 @ 13:33:

[...]



Dat vind ik altijd zo leuk, als mensen nog even wat laten horen over hoe blij ze ermee zijn

Zo hebben wij ooit een hobbel-eeyore gekocht van een gezin. Zoontje moest huilen toen wij hem meenamen ik was echt net zwanger en wilde perce zo'n eeyore! Thuis neergezet en toen dochter geboren was en er eenmaal met wat hulp op kon (was denk ik een maand of 4) een foto gemaakt en naar die mensen gestuurd vonden ze ook zo leuk om te horen! Die mensen waren zowat de eerste die wisten dat ik zwanger was



Ahhh



Dat vind ik ook super leuk hoor, als je achteraf nog wat hoort.



Ooit eens een rok verkocht via Marktplaats. Ik was heel veel afgevallen en het onding vond ik geweldig lelijk en hing al zeker 5 jaar in de kast. Had hem nog nooit gedragen.

Kreeg ik een heel vrolijk mailtje van een Friese dame dat ze de rok geweldig vond en hem dan en dan naar een feest aan ging trekken. Dát zijn nou de leuke dingen van Marktplaats.



En ook in de afvalperiode: ik verkocht mijn lievelingsjasje. Ik was gek op dat jasje, zag er heel netjes uit maar hij was gewoon echt veeeeeeeel te groot. Heb er een vrouw heel blij meegemaakt want zij was aangekomen. Mailde ze, 2 weken na de koop ofzo, dat ik best háár jasje mocht hebben (die haar te klein was, was blijkbaar hetzelfde jasje). Lief toch?



Ik vind het sowieso altijd fijn als mensen laten weten of het pakketje aangekomen is.
Dat zijn idd de leuke dingen Minnie! Dat jasje ook, geweldig!

Ik probeer wel zo veel mogelijk op te halen ipv verzenden. Vind ik zelf prettiger. Maar ik laat idd altijd wel weten als het aangekomen is
Alle reacties Link kopieren
quote:Desperate_Housewive schreef op 18 november 2014 @ 15:53:

Dat zijn idd de leuke dingen Minnie! Dat jasje ook, geweldig!

Ik probeer wel zo veel mogelijk op te halen ipv verzenden. Vind ik zelf prettiger. Maar ik laat idd altijd wel weten als het aangekomen is



Ophalen is idd makkelijker, dan kun je ook zelf bekijken hoe en wat.

Iedereen mag bij mij aan de deur komen maar ik krijg vaak reacties vanaf de andere kant van het land
Alle reacties Link kopieren
Leuk, Grumpy!
Even een tip voor Grumpy, de witte randen krijg je weer blinkend wit met een wondersponsje van Kruidvat. 2 stuks voor 0,79. Alle randen worden weer spierwit, ook van andere sportschoenen, crocs ed. Tot zover oma weet raad
Ik zag leuke schoenen,

vraag de verkoper of ik mss een foto van de zool kan zien.



Krijg je als antwoord is niet nodig zijn zgan.

Nou dan laat maar zitten.

Dit is een oud topic. Het topic is daarom gesloten.
Maak een nieuw topic aan om verder praten over dit onderwerp.

Terug naar boven