Geld & Recht alle pijlers

Even zeuren... Marktplaats-ergernissen!

23-08-2011 21:35 2926 berichten
... want ik ben het spuugzat! Dus ik wil even spuien. Volgens mij is dit niet geheel onherkenbaar. Wat zijn jullie marktplaats-ervaringen?



Heb spulletjes op Marktplaats staan en krijg regelmatig reacties. Tot nu toe heb ik al 5 reacties gehad van het kaliber 'Ik wil het vanavond ophalen na 20.00. Geef de adres aub.' Door afzenders met exotische namen.



Ik, geheel niet discriminerend op exotische namen of gebrek aan een basisschoolopleiding, antwoord dan dat het goed is, en geef mijn adres en telefoonnummer voor als ze het niet kunnen vinden.



En alle vijf (!!) zijn ze gewoon zonder tegenbericht niet op komen dagen. Daar blijf je dus voor thuis, haal je je waar voor van zolder, neem je de moeite voor om te antwoorden... ik voel me echt geschoffeerd.



En ik snap het ook niet. Wat is de lol van zo'n actie? Autochtoontje pesten? Of adresgegevens achterhalen?
quote:Suziiiie schreef op 27 november 2014 @ 12:52:

Ik las hier laatst dat het voor de verkoop belangrijk is als de verkoper de zolen van schoenen op de foto zet bij z.g.a.n.

Ik heb hele mooie laarzen gezien, maar er zat geen foto van de zolen bij.

Die wil ik graag eerst even zien. Ik ben benieuwd.



Een foto van bovenaf is ook belangrijk.

Je kan dan goed zien in hoeverre er een knik zit in de schoen (hoe meer knik, hoe meer belopen)

Je kan dan ook in de schoen zien naar de binnenzool. Soms vervaagt de tekst op de binnenzool bij langdurig gebruik.

Bij veterschoenen kan je letten op de eventuele slijtage op de lip (heet dat zo) door het schuren van de veter (hoe meer slijtage hoe meer belopen)
Alle reacties Link kopieren
Ik erger me er aan, dat als ik gemaild heb met een bod dat er niet gereageerd word.

Oke, misschien is het te laag. Maar we kunnen onderhandel?!

Of laat gewoon even iets horen!!
Alles weten maakt niet gelukkig...
Alle reacties Link kopieren
Vla-flip dat is de tong.
Alles weten maakt niet gelukkig...
quote:kimmik88 schreef op 28 november 2014 @ 10:47:

Vla-flip dat is de tong. Ik zat in de buurt
Alle reacties Link kopieren
quote:kimmik88 schreef op 28 november 2014 @ 10:47:

Ik erger me er aan, dat als ik gemaild heb met een bod dat er niet gereageerd word.

Oke, misschien is het te laag. Maar we kunnen onderhandel?!

Of laat gewoon even iets horen!!



Dat is de andere kant inderdaad. Ik verkoop nog wel eens wat op mp en zet erbij wat ik er voor vraag. Daarnaast zet ik het bieden aan vanaf deze prijs.

Ik krijg bijna dagelijks mailtjes met biedingen die vele male lager zijn dan mijn vraagprijs. Inclusief verzendkosten. Oh en dan zet men er ook nog bij: 'voor deze prijs wil ik het wel van je overnemen'. God wat een opoffering.

Ik reageer daar niet meer op.



Al ben ik me wel degelijk bewust van het feit dat de mensen die mailen dit verhaal niet kennen.
Alle reacties Link kopieren
Wat apestaartje heeft heb ik ook. Na heel wat mails ben je wel een keer zat van.



Bv bieden vanaf ¤15. En dan mails krijgen van ¤5 incl verzenden.

Ja sorry dan breng ik het nog liever naar de kringloop.
All people have the right to stupidity. But some abuse the privilege.
Alle reacties Link kopieren
Ik heb wel eens gehad dat mijn bod geaccepteerd was en of ik mijn adresgegevens kon mailen.

Stuur ik die braaf binnen een half uur op, krijg ik een mail terug dat een andere koper al gereageerd heeft dus dikke pech voor mij.

Ik vind het ook irritant als potentiële kopers niet meer reageren, maar dit is ook niet tof.
Just because I rock, doesn't mean I'm made of stone.
Alle reacties Link kopieren
Bah ja. Dat snap ik ook niet.



Ik had 3 nieuwe dingen op mp staan. Nog in plastic. "20 euro minimaal. Eventuele verzendkosten voor de koper".

Krijg ik een bod van 20, ik ga akkoord. Vraag of het verstuurd moet worden of opgehaald. Krijg ik het adres terug met de vraag het te versturen plus mijn rekeningnummer aub dan kan hij het overmaken.

Ik antwoord met de totaal kosten (20 plus verzendkosten) en mijn rekeningnummer.



Nu is het stil.



quote:roan2013 schreef op 28 november 2014 @ 11:50:

Ik heb wel eens gehad dat mijn bod geaccepteerd was en of ik mijn adresgegevens kon mailen.

Stuur ik die braaf binnen een half uur op, krijg ik een mail terug dat een andere koper al gereageerd heeft dus dikke pech voor mij.



Alsof iedereen altijd a la minute de mail kan controleren.



Ik verwacht zelf wel binnen 24 uur antwoord. Ik denk nml. dat bij echte belangstelling, men de mail wel in de gaten houdt. Dat als het mailcontact via een vaste computer gaat, moet het toch wel binnen 24 uur kunnen lijkt mij.
Alle reacties Link kopieren
Dank u.
Just because I rock, doesn't mean I'm made of stone.
Alle reacties Link kopieren
quote:MadameQetesh schreef op 28 november 2014 @ 11:40:

Wat apestaartje heeft heb ik ook. Na heel wat mails ben je wel een keer zat van.



Bv bieden vanaf ¤15. En dan mails krijgen van ¤5 incl verzenden.

Ja sorry dan breng ik het nog liever naar de kringloop.



Ja dat is ook niet reëel, ik blijf altijd wel in de buurt van de vraagprijs.

Maar probeer het natuurlijk altijd voor iets minder.

Ik hou ook ongeveer 24 uur aan voor een reactie en dan geef ik de moed op.
Alles weten maakt niet gelukkig...
Alle reacties Link kopieren
Ik ga ook uit van 24 uur.

Wel eens akkoord gegaan en kreeg later een bod van ¤7 hoger.

Tja jammer dan voor mij.
All people have the right to stupidity. But some abuse the privilege.
Alle reacties Link kopieren
quote:kimmik88 schreef op 28 november 2014 @ 12:10:

[...]





Ja dat is ook niet reëel, ik blijf altijd wel in de buurt van de vraagprijs.

Maar probeer het natuurlijk altijd voor iets minder.

Ik hou ook ongeveer 24 uur aan voor een reactie en dan geef ik de moed op.Ja dat is wel te begrijpen. Meestal ga ik dan of akkoord of ik moet echt de vraagprijs willen. Maar dan mail ik wel terug.
All people have the right to stupidity. But some abuse the privilege.
Alle reacties Link kopieren
Ik had een ektorp bank Te koop met een taupe hoes.

Aantal biedingen gehad.

Akkoord gegaan met een dame en gegevens gewisseld,mailt ze er nog bij dit is mijn woonadres.😵

Of ik effe de bank naar haar kan brengen 50km verder.



Mailt ze een week later dat ze het taupe hoes Wilt overnemen en nu het bedrag overmaakt.

Nou niks gezien.Bank verkocht ondertussen.

Iets meer dan 2 weken later heeft ze het bedrag overgemaakt,zonder iets te zeggen.



Mailt ze me dat ze op vakantie was en wanneer ze de hoes kan verwachten 😵😵
Alle reacties Link kopieren
quote:MadameQetesh schreef op 28 november 2014 @ 11:40:

Wat apestaartje heeft heb ik ook. Na heel wat mails ben je wel een keer zat van.



Bv bieden vanaf ¤15. En dan mails krijgen van ¤5 incl verzenden.

Ja sorry dan breng ik het nog liever naar de kringloop.



Oh ja, dat heb ik ook weleens gehad. Ellenlange mails en dan uiteindelijk een stom bedrag bieden, daar steek je dan al die moeite in.

Bij mij ging het om een nieuw artikel en daar hoefde ik echt niet de hoofdprijs voor maar iemand bood de verzendkosten + 0.80 cent. Ik heb aangegeven dat ik niet al die moeite voor het opsturen ga doen om 0.80 cent te verdienen voor een nieuw artikel en dat ik het dan nog liever naar de kringloop breng.



Kreeg ik terug: Ja, dat is ook wel weer zo ....
Alle reacties Link kopieren
quote:caviadier schreef op 28 november 2014 @ 12:36:

Ik had een ektorp bank Te koop met een taupe hoes.

Aantal biedingen gehad.

Akkoord gegaan met een dame en gegevens gewisseld,mailt ze er nog bij dit is mijn woonadres.😵

Of ik effe de bank naar haar kan brengen 50km verder.



Mailt ze een week later dat ze het taupe hoes Wilt overnemen en nu het bedrag overmaakt.

Nou niks gezien.Bank verkocht ondertussen.

Iets meer dan 2 weken later heeft ze het bedrag overgemaakt,zonder iets te zeggen.



Mailt ze me dat ze op vakantie was en wanneer ze de hoes kan verwachten 😵😵 Wat heb je terug gestuurd?
Alle reacties Link kopieren
Dat ze nu pech had.

En het bedrag toen had over moeten maken.



Ik heb wel 4dagen gewacht om haar geld terug Te storten,puur omdat het heel vervelend is als je mensen onnodig laat wachten.

Weet ze ook hoe het voelt.
Alle reacties Link kopieren
Jeetje caviadier. Wat een figuur.
All people have the right to stupidity. But some abuse the privilege.
Alle reacties Link kopieren
quote:caviadier schreef op 28 november 2014 @ 12:53:



Ik heb wel 4dagen gewacht om haar geld terug Te storten,puur omdat het heel vervelend is als je mensen onnodig laat wachten.

Weet ze ook hoe het voelt.
Just because I rock, doesn't mean I'm made of stone.
Alle reacties Link kopieren
Haha, caviadier, goede actie.



Ja wat een zemel van die 3x2 euro inderdaad, ik vind het alleen maar handig als iemand gepast betaalt.
moonlight: Hoezo is een comfortabele slip aandoen ook een must tijdens een wandeling? En als het die avond nou op meer uitloopt?
Alle reacties Link kopieren
Kimmik, ik word juist moe van bieders die niet meer reageren als ik ze een mail terugstuur met de mededeling dat ik akkoord ga met hun bod !!!

Af en toe vraag ik me echt wel eens af of die marktplaats mail server het uberhaupt wel doet...
Pffff, vanmiddag iets op gaan halen wat ik via marktplaats gekocht heb.



Frisgewassen, rookvrij huis, geen huisdieren is natuurlijk een mooi verkooppraatje, maar dan moet je niet de koper de optie geven om het op te halen als dat verkooppraatje niet klopt....



Toen ik binnenstapte sloeg de rooklucht me al tegemoet, een papagaai is ook een huisdier en volgens mij liepen er ook honden binnen (niet gezien wel geroken). En daarnaast was het ook gewoon vies daar in huis. Ik heb het item wel overgekocht, en ga nu zo een beetje op het smetvrezerige af poetsen, brrrr.... En mocht ik niet tevreden zijn met hoe schoon ik het krijg dan gaat het alsnog weg.
Alle reacties Link kopieren
quote:vla-flip schreef op 28 november 2014 @ 10:39:

[...]





Een foto van bovenaf is ook belangrijk.

Je kan dan goed zien in hoeverre er een knik zit in de schoen (hoe meer knik, hoe meer belopen)

Je kan dan ook in de schoen zien naar de binnenzool. Soms vervaagt de tekst op de binnenzool bij langdurig gebruik.

Bij veterschoenen kan je letten op de eventuele slijtage op de lip (heet dat zo) door het schuren van de veter (hoe meer slijtage hoe meer belopen)



Ja, dat zijn ook goed tips inderdaad.

Ik heb nog niets gehoord op mijn mail. Maar als ik niet meerdere foto's te zien krijg dat ga ik ook niet veel geld uitgeven voor schoenen.
Never give up hope.
Alle reacties Link kopieren
quote:_blabla_ schreef op 28 november 2014 @ 18:16:

Pffff, vanmiddag iets op gaan halen wat ik via marktplaats gekocht heb.



Frisgewassen, rookvrij huis, geen huisdieren is natuurlijk een mooi verkooppraatje, maar dan moet je niet de koper de optie geven om het op te halen als dat verkooppraatje niet klopt....



Toen ik binnenstapte sloeg de rooklucht me al tegemoet, een papagaai is ook een huisdier en volgens mij liepen er ook honden binnen (niet gezien wel geroken). En daarnaast was het ook gewoon vies daar in huis. Ik heb het item wel overgekocht, en ga nu zo een beetje op het smetvrezerige af poetsen, brrrr.... En mocht ik niet tevreden zijn met hoe schoon ik het krijg dan gaat het alsnog weg.Hoezo dom? Van die verkopers dus he
Just because I rock, doesn't mean I'm made of stone.
Alle reacties Link kopieren
quote:_blabla_ schreef op 28 november 2014 @ 18:16:

Pffff, vanmiddag iets op gaan halen wat ik via marktplaats gekocht heb.



Frisgewassen, rookvrij huis, geen huisdieren is natuurlijk een mooi verkooppraatje, maar dan moet je niet de koper de optie geven om het op te halen als dat verkooppraatje niet klopt....



Toen ik binnenstapte sloeg de rooklucht me al tegemoet, een papagaai is ook een huisdier en volgens mij liepen er ook honden binnen (niet gezien wel geroken). En daarnaast was het ook gewoon vies daar in huis. Ik heb het item wel overgekocht, en ga nu zo een beetje op het smetvrezerige af poetsen, brrrr.... En mocht ik niet tevreden zijn met hoe schoon ik het krijg dan gaat het alsnog weg.Zoiets hebben wij laatst ook gehad ging om een vloerkleed ,in de advertentie stond een half jaar oud ook rookvrij huis geen dieren.Ik vroeg nog waarom ze dat kleed binnen een half jaar al weg deden nou was niet hun smaak meer.Wij komen daar aan ,het stonk in huis er liepen beesten en het kleed lag gewoon over tafel met alles er nog op en zat onder de vlekken.Wij hebben het niet meegenomen.Nee we hebben besloten om toch maar wat meer geld eraan uit te geven en een nieuwe te kopen.Maar waarom mensen er over liegen ik snap het niet.Tja er zal vast wel eens iemand komen die niks durft te zeggen en het wel meeneemt.
Bedenk niet wat je wilt hebben, maar geniet van wat je hebt

Dit is een oud topic. Het topic is daarom gesloten.
Maak een nieuw topic aan om verder praten over dit onderwerp.

Terug naar boven