Geld & Recht alle pijlers

Even zeuren... Marktplaats-ergernissen!

23-08-2011 21:35 2926 berichten
... want ik ben het spuugzat! Dus ik wil even spuien. Volgens mij is dit niet geheel onherkenbaar. Wat zijn jullie marktplaats-ervaringen?



Heb spulletjes op Marktplaats staan en krijg regelmatig reacties. Tot nu toe heb ik al 5 reacties gehad van het kaliber 'Ik wil het vanavond ophalen na 20.00. Geef de adres aub.' Door afzenders met exotische namen.



Ik, geheel niet discriminerend op exotische namen of gebrek aan een basisschoolopleiding, antwoord dan dat het goed is, en geef mijn adres en telefoonnummer voor als ze het niet kunnen vinden.



En alle vijf (!!) zijn ze gewoon zonder tegenbericht niet op komen dagen. Daar blijf je dus voor thuis, haal je je waar voor van zolder, neem je de moeite voor om te antwoorden... ik voel me echt geschoffeerd.



En ik snap het ook niet. Wat is de lol van zo'n actie? Autochtoontje pesten? Of adresgegevens achterhalen?
Alle reacties Link kopieren
Ja idioot toch?

Het liefst verkopen ze het voor de aankoopprijs, maar het blijft tweedehands waar...
Just because I rock, doesn't mean I'm made of stone.
Alle reacties Link kopieren
Geen Marktplaats, maar de Vlaamse variant Kapaza/2dehands ergernis:



Ik heb item te koop waar vorige week twee personen op reageerden met de vraag of ze konden langskomen om te komen kijken. Meteen teruggemaild met de beschikbare dagen, en nu al meer dan een week geen bericht terug. Is het nu zo moeilijk om gewoon even terug te mailen dat je eventueel geen interesse meer hebt?
Grr, hier ook eentje over de Vlaamse variant. Wij missen de PS3 in ons oude huis best wel, dus willen er een tweedehands kopen. Twee consoles en wat spellen, groot geheugen voor een goede prijs. De jongen reageert meteen en we zouden het morgen testen en meenemen. Nu mailt hij ineens dat hij het aan een familielid gaat geven die er ook graag een zou hebben. En wij hadden al andere afspraken verzet, gelukkig nog net niet het geld ervoor afgehaald...
Alle reacties Link kopieren
Heb zo´n twee weken voor Sinterklaas iemand gevonden op MP die precies verkocht wat ik zocht, voor een hele mooie prijs. Ik heb haar gemaild en kreeg geen antwoord. Daarop weer gemaild dat het een kado was bedoelt voor het Sint feest, dus of ze mij wilde laten weten of ze met me in zee wilde gaan of niet. Kreeg ik anderhalve dag later een gezellige reactie dat ze het aan mij wilde verkopen.

Ik blij en mailde haar dat ik dan andere biedingen ging intrekken.



Ik mailde haar vervolgens met de vraag of het voor haar een optie was om te verkopen via DHL en zo niet, dat PostNL dan ook prima was. Ze wilde het wel versturen met DHL, maar wilde van mij graag weten hoe dat werkte, omdat ze het zo nog nooit eerder had gedaan. Ik heb haar het hele verhaal uitgelegd en ze mailde anderhalve dag later terug dat dit oke was en dat ze het met DHL ging doen.



Onze hele communicatie ging overigens niet snel, want voor elke reactie van haar terug, duurde het zo´n anderhalf tot twee dagen. Wat op zich geen punt was, want ze ging het aan mij verkopen en onze communicatie was verder goed en duidelijk lopend.

Toen het punt kwam dat ik het geld over zou maken, vroeg ik haar haar bankrekening. Dit duurde een volle twee dagen. Ik mailde haar toen met de vraag of ze ajb wat van zich wilde laten horen. Toen kreeg ik inmiddels nog maar 4 dagen verwijderd van pakjesavond de mail dat er iemand was die het bij haar wilde ophalen en dat ze dat veel makkelijker vond en dat ze dus van de koop afzag.



Echt, grrrr, heb bijna twee weken met haar gemaild, alles doorgesproken, dingen uitgelegd en mijn biedingen bij anderen ingetrokken (die ook akkoord gegaan waren met mijn bod) en dan 4 dagen voordat het pakjesavond is, besluit ze dat ze toch liever aan iemand anders verkoopt. Ik was not amused om het maar even zo te zeggen...
Alle reacties Link kopieren
quote:kindergarten schreef op 30 november 2014 @ 19:49:

[...]





Mijn gok is dat veel hoogste bieders niets meer laten horen, zoals we hier ook regelmatig lezen. Dus dat jij er dan als eerstvolgende onder zit voor een beter bedrag, omdat je minder had geboden dan de hoogste bieder. Ik wist trouwens helemaal niet dat dit kon, het is nooit in me opgekomen om minder te bieden dan het hoogst geboden bedrag...Je ziet vaak genoeg advertenties staan waar het hoogste bod al weken staat. Een hoogste bod op zichzelf zegt lang niet altijd iets zoals je hier kunt lezen. Want veel bieders haken toch weer af en laten nooit meer wat van zich horen.
Alle reacties Link kopieren
Ik heb het ook even helemaal gehad! En dan vraag ik me af: waarom doe ik dit? En dan zegt mijn vriend: ik weet een oplossing, donder alles gewoon in de container en haal het van MP af.

Maar dat kan ik dus niet. Goede spullen, waarvan ik weet dat het enige waarde heeft, waarvan ik graag wil dat de kinderen er ook nog iets voor terugkrijgen (zodat ze eerder hun kamer gaan opruimen en kijken wat ze niet meer nodig hebben..) die kan ik zeker niet weggooien. Weggeven? Jawel, ik heb al ladingen vol naar de weggeefwinkel gebracht en tientallen schoenendozen naar Afrika laten verschepen.

Wat er op MP staat is een goede selectie van dingen met enige waarde voor een schappelijk bedrag. En toch, nauwelijks interesse. Tienerboeken in perfecte staat? Blijkbaar leest geen enkele tiener meer en dan zeker niet uit een boek.

En als er dan al iemand reageert, komt er 9 van de 10 keer niemand opdagen. En elke keer trap ik er weer in, geef ik toch mijn adres, zelfs als iemand laat weten een week later te komen en als ik nog vraag even te mailen als het toch niet door mocht gaan.

Iets af laten halen voor het luttele bedrag van 1,50, een hoop heen en weer gemail met vragen en of ik dan en dan thuis ben of toch beter dan en dan, en uiteindelijk gebeurt er helemaal niets.

Wanneer is de dag dat ik zo goed als niets op MP heb staan, en het weer als een leuke sport zie om nog een aardigheidje terug te verdienen?

(frustratie geuit :-))
Alle reacties Link kopieren
quote:Desperate_Housewive schreef op 04 december 2014 @ 09:22:

Nu ook, ik wil de kerststal van little people. Kijk ik op mp, nieuw in doos en er dan 30 euro voor vragen. Eh....dat ding komt elk jaar bij kruidvat in de aanbieding voor 25 euro....en is nu bij blokker 27,95. Waarom vraag je er 30 euro voor?



Ja, haha, dat soort verkopers zijn er idd. ook. Die vragen soms prijzen die nagenoeg hetzelfde zijn als in de winkel of soms zelfs meer als je rekening houdt met aanbiedingen. Soms mail ik dat dan ook naar de verkoper met de link van het artikel en doe een lager bod. Soms schrikken mensen dan ook, omdat ze niet in de gaten hadden dat het artikel (inmiddels) veel goedkoper is (geworden).



Wat mij opvalt, althans dat denk ik, is dat de mensen in het noorden veel meer geld vragen voor een artikel. Ik heb vaak het gevoel dat Groningen en Friesland meer geld hopen te krijgen voor een artikel dan bijvoorbeeld iemand uit Zeist.
Alle reacties Link kopieren
Voor kleine spullen begin ik er niet eens aan Reneeke. Ik weet dat je zo ontzettend lang moet leuren met je spul en dan nog is het niet eens zeker dat je het kwijtraakt.

Momenteel zit ik een beetje krap bij kas en mijn vriend zei dat ik dan maar wat moet zien te verkopen op MP, omdat ik een klein kapitaaltje in huis heb staan. Ja, op zich is dat ook wel zo, maar dat kapitaaltje krijg ik echt niet voor een redelijk bedrag verkocht via MP. Ik moet dan weken mailen en advertenties opnieuw plaatsen, om uiteindelijk 5 euro te verdienen.



Ik ga me maar eens verdiepen in het facebook gebeuren. Iemand tips daarover?
Waar ik me momenteel vreselijk aan erger zijn de advertenties met veel te jonge kittens voor een belachelijk hoge prijs. Het rare is dat er gekken zijn die dat bedrag er nog op gaan bieden ook. Als je naar het asiel gaat kun je voor vaak dezelfde prijs een kitten aanschaffen die gezond is, gegarandeerd alle entingen heeft gehad, gechipt is, en uiteindelijk zonder extra kosten gesteriliseerd wordt.
Inderdaad mensen die niet op komen dagen. Mensen die mailen zonder aanhef en afsluiting; ik bied 10 euro. Mensen die eerst bieden en als je dan akkoord bent 100 vragen over het artikel gaan stellen.



Laatst kwam er een man heren schoenen ophalen en hij ging daarna bij zijn dochter van 7 op bezoek, of ik nog een leuk meisjes tasje te koop had (geen kinderen hier in huis).
Alle reacties Link kopieren
Tvp
Alle reacties Link kopieren
Op FB iemand die een Samsung Tablet aanbiedt voor 150 euro. En dat terwijl je 'm nieuw overal voor rond de 100 euro kan scoren.

Deze is iets van 3-4 jaar oud.

Bieder wordt dan ook een beetje weggehoond in de reacties...
I can explain it to you, but I can't understand it for you
Ik wil een Nintendo Wii kopen omdat ik spijt heb dat ik de mijne destijds verkocht heb. Verkoper is akkoord met bod maar op mijn vraag of ik het apparaat werkend kan zien krijg ik 'moet ff kijken of ik dat kan organiseren'. Ben ik nu gelijk paranoïde als ik dat raar vind?
Alle reacties Link kopieren
Nee het is raar.

Als ik het niet werkend mocht zien,Dan zou ik afzien van de koop.



Ik zou er zelf nog effe op willen spelen.
Alle reacties Link kopieren
quote:GrumpyCat1983 schreef op 08 december 2014 @ 11:29:

Ik wil een Nintendo Wii kopen omdat ik spijt heb dat ik de mijne destijds verkocht heb. Verkoper is akkoord met bod maar op mijn vraag of ik het apparaat werkend kan zien krijg ik 'moet ff kijken of ik dat kan organiseren'. Ben ik nu gelijk paranoïde als ik dat raar vind?



Hmm, hangt af van hoe de hele correspondentie is geweest. Wellicht ligt het ding ergens bij die man te verstoffen, en moet hij het eerst weer aankoppelen etc. En het blijven drukke tijden deze maand.

Ik zou kijken hoe het verdere contact nu verloopt.
I can explain it to you, but I can't understand it for you
Alle reacties Link kopieren
quote:caviadier schreef op 08 december 2014 @ 11:33:

Nee het is raar.

Als ik het niet werkend mocht zien,Dan zou ik afzien van de koop.



Ik zou er zelf nog effe op willen spelen.Dat zeker, het apparaat moet wel werken en je mag dat zeker checken. Ik las het vooral als dat hij een moment moet prikken voor de eventuele overdracht.
I can explain it to you, but I can't understand it for you
Ja en voor een tientje meer kan ik een tweedehands kopen bij computerwinkel met maand garantie. Wel maar 1 controller maar die zijn los nog te kopen. Verkoper zegt niet dat het niet kan ofzo maar ik vind het maf dat dit onder organiseren valt. Stekker erin en spelen toch? Als ik zelf een apparaat verkoop is het meer dan logisch als iemand het wil testen.
Aankoppelen van een wii is twee kabels erin rossen. Dus de ophaal afspraak zou dan hooguit 10 min langer duren dan als ik het ding aanpak aan de deur. Als je het te druk hebt daarvoor waarom verkoop je dan een electrisch apparaat. Maar goed ik ben gewoon de koningin der wantrouwen geloof ik. Sinds we met een brommer op mp enorm veel verborgen technisch leed zijn tegengekomen. Toen had ik een voorgevoel waar ik niet naar luisterde en dat heeft ons al ruim 300 euro aan reparatie gekost. Had het dus liever gezien dat ze antwoorden Tuurlijk kan je m werkend zien maar we moeten dan alleen ff kijken wanneer dat voor ons beiden uitkomt.
Alle reacties Link kopieren
Ik heb gisteren zelfs de naam en werk van een verkopende partij gecheckt of het klopte. Het verhaal klonk wat vaag nl. Ik ben ook erg wantrouwend geworden.
Alle reacties Link kopieren
GrumpyCat, misschien heeft die man geen werkende tv meer? Misschien is er een heel onschuldige reden. Of ik ben gewoon te goed van vertrouwen.
moonlight: Hoezo is een comfortabele slip aandoen ook een must tijdens een wandeling? En als het die avond nou op meer uitloopt?
Haha nou ik ga nog wel even terugmailen wat het probleem is aangezien ik geen haast heb, het ding niet persee voor kerst in huis hoef te hebben en hier een lichtgewicht flatscreentje heb staan wat ik eventueel mee kan nemen. Aansluiten kan ik ook zelf. Voordeel is dat ze hier 5 km vandaan wonen. Lijkt mij als het apparaat het doet waar ik bij ben het ok is. Was met mijn xbox ook die ik van MP had die doet het ook nog prima.
Alle reacties Link kopieren
quote:GrumpyCat1983 schreef op 08 december 2014 @ 11:36:

Verkoper zegt niet dat het niet kan ofzo maar ik vind het maf dat dit onder organiseren valt. Stekker erin en spelen toch? Als ik zelf een apparaat verkoop is het meer dan logisch als iemand het wil testen.Ik moet vaak wel iets ´organiseren´ als ik spullen verkoop via MP. Ik heb nl. bijna al mijn verkoopbare spullen op de grote zolder bij mijn vriend gezet, zodat het mij niet in de weg staat. Ik moet het dan echt bij hem gaan ophalen.
Alle reacties Link kopieren
Kunnen jullie tips geven hoe dat werkt om spullen te kopen/verkopen via facebook? Ik ben wel lid geworden van een weggeefhoek, maar daar gaat het allemaal zo snel en het aanbod staat een dag later al weer heel ver weg.
Alle reacties Link kopieren
Goh nooit gehad, bijstandsmoeders of andere bedelmailtjes. Wel idd vet lage biedingen voor een kwalitatief goed product, zeer irritant. Er bestaat gelukkig wel ook n minimumprijs voor bieden, dat doe ik nu vaker om alleen echt geinteresseerden te lokken. Maar bieden en vervolgens niet reageren is ook stom, zit je daar weer te mailen en wachten... Of dat je niet binnen 1 dag reageert als ze je mailen, hallo ik heb ook n leven!

Gelukkig meestal wel goede ervaringen gehad eigenlijk, van mensen die je blij mailen als ze t binnen hebben. Doe eigenlijk zelden aan ophalen, mss maar beter als ik t zo hoor. Ebay is wat dat betreft iets 'professioneler' met bindende biedingen en paypal.
Alle reacties Link kopieren
quote:bestpittig schreef op 08 december 2014 @ 14:51:

Kunnen jullie tips geven hoe dat werkt om spullen te kopen/verkopen via facebook? Ik ben wel lid geworden van een weggeefhoek, maar daar gaat het allemaal zo snel en het aanbod staat een dag later al weer heel ver weg.



Weggeefhoek is voor weggeven. In die waar ik lid van ben mag je er absoluut geen geld voor vragen.

In de verkoophoeken wel. In sonmige gaat het idd erg snel omdat er veel opgezet wordt. Ik up m regelmatig. Wel even de regels lezen, vaak moet er een bepaalde tijd tussen het uppen zitten.
All people have the right to stupidity. But some abuse the privilege.

Dit is een oud topic. Het topic is daarom gesloten.
Maak een nieuw topic aan om verder praten over dit onderwerp.

Terug naar boven