Geld & Recht alle pijlers

Even zeuren... Marktplaats-ergernissen!

23-08-2011 21:35 2926 berichten
... want ik ben het spuugzat! Dus ik wil even spuien. Volgens mij is dit niet geheel onherkenbaar. Wat zijn jullie marktplaats-ervaringen?



Heb spulletjes op Marktplaats staan en krijg regelmatig reacties. Tot nu toe heb ik al 5 reacties gehad van het kaliber 'Ik wil het vanavond ophalen na 20.00. Geef de adres aub.' Door afzenders met exotische namen.



Ik, geheel niet discriminerend op exotische namen of gebrek aan een basisschoolopleiding, antwoord dan dat het goed is, en geef mijn adres en telefoonnummer voor als ze het niet kunnen vinden.



En alle vijf (!!) zijn ze gewoon zonder tegenbericht niet op komen dagen. Daar blijf je dus voor thuis, haal je je waar voor van zolder, neem je de moeite voor om te antwoorden... ik voel me echt geschoffeerd.



En ik snap het ook niet. Wat is de lol van zo'n actie? Autochtoontje pesten? Of adresgegevens achterhalen?
Alle reacties Link kopieren
quote:GrumpyCat1983 schreef op 08 december 2014 @ 11:59:

Haha nou ik ga nog wel even terugmailen wat het probleem is aangezien ik geen haast heb, het ding niet persee voor kerst in huis hoef te hebben en hier een lichtgewicht flatscreentje heb staan wat ik eventueel mee kan nemen. Aansluiten kan ik ook zelf. Voordeel is dat ze hier 5 km vandaan wonen. Lijkt mij als het apparaat het doet waar ik bij ben het ok is. Was met mijn xbox ook die ik van MP had die doet het ook nog prima.





Ik heb onlangs mijn Wii ook verkocht en ook bij ons was het wel even lastig geworden als de kopende partij het ding nog werkend had willen zien.

Wij hadden hem namelijk niet alleen netjes in een boodschappenkratje gepakt, met alle kabeltjes netjes opgerold (met tiewraps erom), maar mijn man had ook het hele geheugen gewist, zodat onze eigen accounts en save-games eraf waren.

Ik ben zelf geen ict/computer-genie, maar ik heb wel begrepen dat het veiliger was om de boel te wissen omdat de kopende partij het ding dan in gebruik kan nemen alsof het een nieuwe is, zonder dat er 'sporen' van ons zijn achtergebleven.

Maar als de kopende partij dan had gevraagd om het ding eventjes voor 5 minuutjes aan te sluiten, dan was dat niet een kwestie geweest van even 2 stekkertjes erin, maar dan had er een nieuw profiel aangemaakt moeten worden (ofzoiets?).
Goh het is al even geleden en ik had destijds een Wii profiel maar geen idee of dat nog terug te halen is dus ik zal denk ik sowieso een nieuw profiel moeten maken. Maar de wii gaat dan toch nog wel gewoon aan en komt in het startscherm? Ik hoef echt geen spel te gaan uitspelen ofzo. Nou ja ik ga er nog ff over nadenken allemaal wat handig is enzo.
Mede doordat ik geen zin had om mijn goed werkende Wii helemaal weer uit te pakken heb ik hem verwijderd van mp en bij de Gamemania ingeruild. Samen met de spellen heb ik er nog 130¤ voor gekregen. Tenminste een tegoedbon. Maar maakte me niet uit aangezien mijn zoon aan het sparen is voor een ps4



Alleen jammer dat ze het balancebord niet innamen, die moet ik dus alsnog op mp zien te verkopen.
maar snap je ook dat een koper hem even wil kunnen testen? Bij Game mania geven ze garantie maar op MP niet. Best een kat in de zak als je een ongeteste wii op MP koopt en hij blijkt verrot te zijn.
quote:GrumpyCat1983 schreef op 08 december 2014 @ 17:50:

maar snap je ook dat een koper hem even wil kunnen testen? Bij Game mania geven ze garantie maar op MP niet. Best een kat in de zak als je een ongeteste wii op MP koopt en hij blijkt verrot te zijn.



Dat is waar, we hadden hem ook via mp en hadden hem eerst getest voordat ik hem betaalde.



Daarom heb ik het via Gamemania gedaan. En ze werden op mp aangeboden voor 40¤ dus zelfde prijs als Gamemania.
Ja ik had op de site van game mania gekeken om er daar een te kopen maar ze versturen niet en je moet dus naar de winkel. Stonden er geen bij de winkel hier in de buurt dus dat ging niet door. Ik had de mijne nooit moeten verkopen haha ik had allemaal coole spellen erbij en hij kon gekopieerde spellen spelen, had er via het winkelkanaal dingen opstaan... maar ja toen ik in scheiding lag was het even een periode dat ik toch echt geld nodig had voor boodschappen. Shit happens. Ik blijf gewoon even verder speuren.
quote:momodoe schreef op 08 december 2014 @ 17:23:

Mede doordat ik geen zin had om mijn goed werkende Wii helemaal weer uit te pakken heb ik hem verwijderd van mp en bij de Gamemania ingeruild. Samen met de spellen heb ik er nog 130¤ voor gekregen. Tenminste een tegoedbon. Maar maakte me niet uit aangezien mijn zoon aan het sparen is voor een ps4



Alleen jammer dat ze het balancebord niet innamen, die moet ik dus alsnog op mp zien te verkopen.Wat wil je er voor hebben??
Alle reacties Link kopieren
Mensen die zo belachelijk laag bieden dat je ze met hoongelach beloont, omdat je ze niet met pek en veren de straat uit kan vegen.

Dus iets als: je verkoopt product X voor 100 euro (en dat is een marktconforme prijs omdat je je MP-huiswerk hebt gedaan) en dan biedt iemand 35 euro. Oftewel 65% minder. En dan snapt die persoon niet waarom je daar niet op ingaat....
I can explain it to you, but I can't understand it for you
Alle reacties Link kopieren
quote:bestpittig schreef op 08 december 2014 @ 14:51:

Kunnen jullie tips geven hoe dat werkt om spullen te kopen/verkopen via facebook? Ik ben wel lid geworden van een weggeefhoek, maar daar gaat het allemaal zo snel en het aanbod staat een dag later al weer heel ver weg.ik deel vaak de mp advertentie. Maar zelden raak ik het kwijt via fb. Beetje opletten op welke groep je zit, want sommige staan vol onzinnige troepjes. Behalve dat je dan heel veel advertenties hebt, is dat ook niet het publiek wat veel biedt. Die willen alles voor een habbekrats.
Alle reacties Link kopieren
Ook leuk: 95 euro geboden en dan krijg ik een mailtje met "mag ik m voor 50 euro hebben?"
Alle reacties Link kopieren
Ik verkocht een kast die nog nieuw was omdat ik die voor mijn verhuizing en einde relatie gekocht had. Nieuwprijs was 400 euro maar ik wilde toch zeker wel 75 euro. Krijg je gelijk van die zeer opdringerige reacties als:

"Ik kom hem nu halen voor 50 euro. Geef je adres en telefoonnummer." Dacht 't niet.....



Ik vraag me soms echt af waar de omgangsvormen gebleven zijn.
quote:bestpittig schreef op 07 december 2014 @ 12:17:

Voor kleine spullen begin ik er niet eens aan Reneeke. Ik weet dat je zo ontzettend lang moet leuren met je spul en dan nog is het niet eens zeker dat je het kwijtraakt.

Momenteel zit ik een beetje krap bij kas en mijn vriend zei dat ik dan maar wat moet zien te verkopen op MP, omdat ik een klein kapitaaltje in huis heb staan. Ja, op zich is dat ook wel zo, maar dat kapitaaltje krijg ik echt niet voor een redelijk bedrag verkocht via MP. Ik moet dan weken mailen en advertenties opnieuw plaatsen, om uiteindelijk 5 euro te verdienen.



Ik ga me maar eens verdiepen in het facebook gebeuren. Iemand tips daarover?Zoek opFB op verkoop/marktplaats/ gratis en dan je plaatsnaam of netnummer. En dan lid worden en plaatsen maar met een richtprijs.
quote:Koffietas schreef op 11 december 2014 @ 08:47:

Ik verkocht een kast die nog nieuw was omdat ik die voor mijn verhuizing en einde relatie gekocht had. Nieuwprijs was 400 euro maar ik wilde toch zeker wel 75 euro. Krijg je gelijk van die zeer opdringerige reacties als:

"Ik kom hem nu halen voor 50 euro. Geef je adres en telefoonnummer." Dacht 't niet.....



Ik vraag me soms echt af waar de omgangsvormen gebleven zijn.Ja die heb ik ook wel eens, wat is er mis met : Ik wil er 50 euro voor bieden en kan het nu ophalen als je dat uitkomt? klinkt al heel anders.. niet dat ik dan overstag ga als ik er 75 euro voor wil hebben.
quote:Koffietas schreef op 11 december 2014 @ 08:47:

Ik verkocht een kast die nog nieuw was omdat ik die voor mijn verhuizing en einde relatie gekocht had. Nieuwprijs was 400 euro maar ik wilde toch zeker wel 75 euro. Krijg je gelijk van die zeer opdringerige reacties als:

"Ik kom hem nu halen voor 50 euro. Geef je adres en telefoonnummer." Dacht 't niet.....



Ik vraag me soms echt af waar de omgangsvormen gebleven zijn.





Je krijgt dan tenminste nog 75¤

Ik heb er een kast opstaan waar ik minstens 100¤ voor wil, nieuw was het 1500¤ en dan bieden ze 30¤ sorry maar dan zet ik hem wel in de garage.
Alle reacties Link kopieren
Ik heb de kast nog steeds. Bewaar hem wel voor als ik wat groter woon
Momodoe wil je nog van je balanceboard af ? Ik heb inmiddels een Wiiiii
Oooh grumpy ik was vergeten te reageren.

Ik heb hem weggegeven. Mijn nichtje had een Wii en ik dacht voor die paar euro geef ik hem liever weg. Hij stond er voor 15¤ op. Geen idee of ik er teveel voor vroeg... Staan er veel op.
Haha oke
Alle reacties Link kopieren
quote:momodoe schreef op 11 december 2014 @ 08:57:

[...]





Je krijgt dan tenminste nog 75¤

Ik heb er een kast opstaan waar ik minstens 100¤ voor wil, nieuw was het 1500¤ en dan bieden ze 30¤ sorry maar dan zet ik hem wel in de garage.



Je kunt het proberen....



Ook leuk: bod geldt alleen vandaag!



Heel apart pas: iemand die bonnetjes uitschreef op zn zaak...
Alle reacties Link kopieren
quote:juubje schreef op 11 december 2014 @ 08:21:

[...]





ik deel vaak de mp advertentie. Maar zelden raak ik het kwijt via fb. Beetje opletten op welke groep je zit, want sommige staan vol onzinnige troepjes. Behalve dat je dan heel veel advertenties hebt, is dat ook niet het publiek wat veel biedt. Die willen alles voor een habbekrats.



Ben nu lid geworden van een verkoophoek, maar het voornaamste wat ik daar voorbij zie komen zijn huispakken, heule hoge hakken met plateauzolen en gel-acrylnagels en weave (??) nephaar dingen of ook wel extensions en panterprintjes.

Geloof niet dat ik daar mijn bio-crea-organic whatso-ever dingen kwijtraak
Alle reacties Link kopieren
Bestpittig, ze hebben geen nep-nikes?
Alle reacties Link kopieren
Zucht...

Ik kreeg een bod, 1 derde van de vraagprijs.

Mail netjes terug dat ik dit te laag vind, krijg ik een mail terug wat dan 'mijn allerllaagste prijs is want ze heeft het niet breed' met een overvloed aan uitroeptekens.



Ehm... Zoek dan iets in die prijscategorie?

Of ben ik dan echt keihard?
Just because I rock, doesn't mean I'm made of stone.
quote:roan2013 schreef op 11 december 2014 @ 16:37:

Zucht...

Ik kreeg een bod, 1 derde van de vraagprijs.

Mail netjes terug dat ik dit te laag vind, krijg ik een mail terug wat dan 'mijn allerllaagste prijs is want ze heeft het niet breed' met een overvloed aan uitroeptekens.



Ehm... Zoek dan iets in die prijscategorie?

Of ben ik dan echt keihard? Nee dat ben je niet, en iedereen zal zeggen dat ze het niet breed hebben. Ik vind het zo irritant als mensen veel lager bieden dan de vraagprijs.
Alle reacties Link kopieren
Nee hoor Roan. Kan een smoes zijn, kan ook zijn dat ze het echt niet breed heeft maar in beide gevallen vind ik het gewoon hondsbrutaal en totaal niet relevant om te vermelden. Dat doen ze gewoon om zielig gevonden te worden, anders kunnen ze ook hun uiterste prijs bieden en ga je er niet op in, jammer.
Alle reacties Link kopieren
Thnx Momodoe en Minni, helemaal mee eens.
Just because I rock, doesn't mean I'm made of stone.

Dit is een oud topic. Het topic is daarom gesloten.
Maak een nieuw topic aan om verder praten over dit onderwerp.

Terug naar boven