Geld & Recht alle pijlers

Even zeuren... Marktplaats-ergernissen!

23-08-2011 21:35 2926 berichten
... want ik ben het spuugzat! Dus ik wil even spuien. Volgens mij is dit niet geheel onherkenbaar. Wat zijn jullie marktplaats-ervaringen?



Heb spulletjes op Marktplaats staan en krijg regelmatig reacties. Tot nu toe heb ik al 5 reacties gehad van het kaliber 'Ik wil het vanavond ophalen na 20.00. Geef de adres aub.' Door afzenders met exotische namen.



Ik, geheel niet discriminerend op exotische namen of gebrek aan een basisschoolopleiding, antwoord dan dat het goed is, en geef mijn adres en telefoonnummer voor als ze het niet kunnen vinden.



En alle vijf (!!) zijn ze gewoon zonder tegenbericht niet op komen dagen. Daar blijf je dus voor thuis, haal je je waar voor van zolder, neem je de moeite voor om te antwoorden... ik voel me echt geschoffeerd.



En ik snap het ook niet. Wat is de lol van zo'n actie? Autochtoontje pesten? Of adresgegevens achterhalen?
Alle reacties Link kopieren
Ik hou niet van bellen dus ik zou niet blij zijn met een 06 nummer.

Ik wil gewoon een adres dan.



Bij niet vertrouwen = niet doen.

Maar als dat komt door de melding buitenland zou ik er niet te veel op uitdoen.

Ik krijg die melding ook vaak maar 9 van de 10 keer klopt het niet.

1 keer wel, woonde ze net hier over de grens.



Ik zou aangeven dat je niet thuis wil/kan afspreken ivm kerst en dan waar je wel af wilt spreken. Controleren op vals geld doe ik nooit. Bij niet vertrouwen over laten maken?
All people have the right to stupidity. But some abuse the privilege.
@jumper, je zou kunnen afspreken bij een supermarkt/winkelcentrum, waar ook een pin mogelijkheid is. Je kan de koper dan daar laten pinnen, zodat je echt geld krijgt.

Bovenstaande moet je de koper dan wel van te voren laten weten, zodat men wel de betaalpas mee heeft.



Wil ze contant geld betalen, dan moet je van te voren aangeven, dat je bijv. 5 van 20 wil en sowieso niet 2 van 50 of 1 van 100.



Wat je iig. niet moet doen, is de persoon ter plaatse laten internetbankieren om die 100 euro over te maken.

Er is een truck dat men dan naar een vooraf eigen ingestelde bladzijde (lijkende op de in te vullen gegevens van de bank) gaat. Persoon vult dan de gegevens van de verkoper in en zegt het dan te hebben over gemaakt. Ze laat je de (valse) ingevulde gegevens ook zien.

Er wordt echter helemaal niets over gemaakt en dat ontdek je als de vogel gevlogen is.
Alle reacties Link kopieren
Dank voor de tips, dames laat weten hoe het is afgelopen.
Alle reacties Link kopieren
Nog niemand gezien twee keer een mail gestuurd met een keer mijn adres erin
Alle reacties Link kopieren
quote:jumper1 schreef op 26 december 2014 @ 16:46:

Nog niemand gezien twee keer een mail gestuurd met een keer mijn adres erin



Nou dat is ook lekker zeg.

En dat met kerst.
All people have the right to stupidity. But some abuse the privilege.
Alle reacties Link kopieren
Ben blij dat ik er niet te veel moeite voor heb gedaan alleen mijn adres
Heel irritant, niet verschijners... Mail Dan tenminste dat je er vanaf ziet.
Alle reacties Link kopieren
Vind ik ook
Alle reacties Link kopieren
Jumper, inmiddels al iemand gezien? Heb er zo'n hekel aan als mensen niet op komen dagen (heb ik ook vaak via FB regio groepen... )
Alle reacties Link kopieren
Niks niemand gezien of gehoord bloed irritant

Laat dan wat weten of je het wel of niet wil
Alle reacties Link kopieren
Nou dat is idd wel heel erg asociaal... ik voel me dan ook altijd ongemakkelijk omdat ik gegevens heb afgegeven (adres, telefoon nummer etc.)
Misschien had ik vrij bieden toch niet aan moeten zetten. Ik verkoop iets nieuw geseald in doos, moeilijk te vinden inmiddels en kost minstens 50 euro. Ik bied het aan voor de helft. Krijg ik een bod van wel 5 euro. De verzendkosten zijn al duurder want het kan niet door de brievenbus en houd niet van vreemden aan de deur, ben geen weggeef hoek.



Wat is gebruikelijk?

Reageren op onzin bod, negeren of wissen?
Alle reacties Link kopieren
Bod wissen.
Alle reacties Link kopieren
Je advertentie aanpassen naar bieden vanaf
Alle reacties Link kopieren
In zo'n geval reageer ik niet eens. Ik verwijder gewoon het bod.

Die persoon kan zelf ook wel bedenken dat het geen normaal bod is.
All people have the right to stupidity. But some abuse the privilege.
Bod verwijderen en bieden vanaf neerzetten. Voor de rest duidelijk vermelden dat de verzendkosten voor de koper zijn en dat je niet aan ophalen doet (overigens doe ik geen zaken met mensen waarbij ik het niet eens op mag halen als ik zou willen maar goed iedereen is daar anders in)
Hier ook al weer een middag aan het wachten voor niks. Eerder op de dag al een mail dat het een uurtje later werd, oke, prima, maar nu 4 uur verder en nog niks! Grrrrrrr. ga de rest op MP weer op alleen verzenden zetten.
Ik ga het bod verwijderen. Ik had het eerst op bieden vanaf gezet maar toen kreeg ik helemaal geen reacties dus ik dacht ik zet het op gewoon bieden want als iemand 5 euro lager zou bieden dan wat ik vraag ga ik waarschijnlijk ook akkoord mits het niet incl. verzenden is. Staat het niet raar dan als je een vraagprijs hebt van 25 maar je zet bieden op vanaf 20?
Alle reacties Link kopieren
Feelsogood, dat is ook een suffe actie !! een uurtje later wat vervolgens 4 uurtjes later wordt??? is diegene uiteindelijk nog wel op komen dagen?
Alle reacties Link kopieren
Dat staat niet raar, maar ik ben het zelfde als IBI. Wanneer ik het niet mag afhalen vertrouw ik het niet en dus doe ik geen zaken.

Mogelijk krijg je daardoor geen bieders.
Alle reacties Link kopieren
Pffff ik ben er ook wel weer even klaar mee.... Ik verkoop vaak via MP en ik merk dat mensen gewoon echt makkelijker worden. Een bieder zou wat ophalen, ik was er voor thuis gebleven, mailt ze een uur na de afspraak "oeps verslapen". OK kan gebeuren, tweede kans prima. Gisteravond zou ze langskomen. Mailt ze af omdat ze niet durft met de sneeuw en of ze vandaag kon komen. OK drie keer scheepsrecht, misschien inderdaad bang om te rijden.... Ik wachten om 18.00 vandaag, mailt ze om 20.00: we komen er nu aan, komt dat uit? Mijn antwoord: Nee helaas. Ik was er echt ff klaar mee. Ook al was ze de hoogste bieder en was het een goede prijs, het gaat gewoon tegen mijn principes. Grrrrrrrrrr!
Alle reacties Link kopieren
Onlangs heb ik ook iets op marktplaats gezet en ik krijg ook van die halve zinnen als reacties. Ik reageer er maar niet meer op. Echt, ik begrijp niet waarom mensen niet een beetje respect tonen en een vriendelijke mail sturen. Nu overweeg ik om het eraf te halen en op gratis af te halen zetten. Dat heb ik ooit gedaan en daar heb ik geen geld aan over gehouden, maar wel goede herinneringen. Zo was er een jonge dame super blij met oude schilderijtjes voor haar nieuwe huis waar ze niet zoveel geld voor had. En ook een stel studenten waren heel blij met mijn koelkast. Ik doe er dan liever zo iemand een plezier mee dan een paar tientjes en zo'n vervelende communicatie.
Ja ik snap ook wel dat er mensen zijn die juist wel willen ophalen maar ik vind het geen prettig idee om mijn adres te geven, je weet nooit wat voor mensen je aan de deur krijgt. Als men het echt wil op halen kunnen we desnoods afspreken bij bijvoorbeeld het station maar als ik hier dan lees hoe vaak mensen niet op komen dagen of uren later pas komen...
Een tijdje geleden zou iemand wat komen ophalen bij mij thuis. Je raadt het al: niet komen opdagen... Ik nog een mailtje gestuurd dat ik het niet zo netjes vond en dat je toch even kunt mailen dat het niet doorgaat. Uiteraard geen reactie meer.



Ik was het zo zat (was niet de eerste keer dit soort ongein met mp) dat ik haar op mp heb opgezocht en ja hoor, ze bood een spuuglelijk bankstel aan en ging in op mijn bod. Alles was geregeld en op de afgesproken datum en tijd zou ze naar de opslag rijden om 'm aan mij te verkopen. Ik ben uiteraard niet op komen dagen en kreeg na een uur al een kwaad mailtje met hoe asociaal het wel niet was, ze was helemaal naar de opslag gereden en dat ik toch wel wat kunnen laten horen blabla....



Ik heb simpel terug gemaild dat het inderdaad HEEL vervelend is om voor niets op iemand te moeten wachten en dat ze dat nu even zelf mocht ervaren. Was toch best even leuk.
Alle reacties Link kopieren
quote:damocles schreef op 28 december 2014 @ 21:02:

Een tijdje geleden zou iemand wat komen ophalen bij mij thuis. Je raadt het al: niet komen opdagen... Ik nog een mailtje gestuurd dat ik het niet zo netjes vond en dat je toch even kunt mailen dat het niet doorgaat. Uiteraard geen reactie meer.



Ik was het zo zat (was niet de eerste keer dit soort ongein met mp) dat ik haar op mp heb opgezocht en ja hoor, ze bood een spuuglelijk bankstel aan en ging in op mijn bod. Alles was geregeld en op de afgesproken datum en tijd zou ze naar de opslag rijden om 'm aan mij te verkopen. Ik ben uiteraard niet op komen dagen en kreeg na een uur al een kwaad mailtje met hoe asociaal het wel niet was, ze was helemaal naar de opslag gereden en dat ik toch wel wat kunnen laten horen blabla....



Ik heb simpel terug gemaild dat het inderdaad HEEL vervelend is om voor niets op iemand te moeten wachten en dat ze dat nu even zelf mocht ervaren. Was toch best even leuk. Geweldig!!!

Dit is een oud topic. Het topic is daarom gesloten.
Maak een nieuw topic aan om verder praten over dit onderwerp.

Terug naar boven