Geld & Recht alle pijlers

Even zeuren... Marktplaats-ergernissen!

23-08-2011 21:35 2926 berichten
... want ik ben het spuugzat! Dus ik wil even spuien. Volgens mij is dit niet geheel onherkenbaar. Wat zijn jullie marktplaats-ervaringen?



Heb spulletjes op Marktplaats staan en krijg regelmatig reacties. Tot nu toe heb ik al 5 reacties gehad van het kaliber 'Ik wil het vanavond ophalen na 20.00. Geef de adres aub.' Door afzenders met exotische namen.



Ik, geheel niet discriminerend op exotische namen of gebrek aan een basisschoolopleiding, antwoord dan dat het goed is, en geef mijn adres en telefoonnummer voor als ze het niet kunnen vinden.



En alle vijf (!!) zijn ze gewoon zonder tegenbericht niet op komen dagen. Daar blijf je dus voor thuis, haal je je waar voor van zolder, neem je de moeite voor om te antwoorden... ik voel me echt geschoffeerd.



En ik snap het ook niet. Wat is de lol van zo'n actie? Autochtoontje pesten? Of adresgegevens achterhalen?
Haha ik had ook weer een giller hoor. Had een jas op MP staan en op de valreep nog iemand die wel reageerde. Geld laten overmaken stond net op mijn rekening krijg ik een mailtje dat ik het morgen op de post moet doen want anders ziet hij van de koop af. HUH? Het geld staat al op mijn rekening. Morgenochtend gaan mijn vriend en ik vroeg rijden want we gaan een weekendje naar Duitsland dus ik wilde het maandag op de post doen. Krijg ik terug : dan wil ik mijn geld terug en gaat het niet door (we zijn al 4 dagen over details heen en weer aan het mailen en geen enkele keer is die haast naar voren gekomen). Nou dikke piemel ermee ik heb zijn adres en ik gooi het pakket maandag gewoon bij de sigarenboer op de post. Succes dr mee!
Alle reacties Link kopieren
Ah, hij had z'n vriendin willen verrassen met een nieuw bontje voor het weekend... ofzo
conversation = awareness
Alle reacties Link kopieren
quote:MadameQetesh schreef op 01 januari 2015 @ 17:57:

Ik mail ook wel eens of iets er nog is. Vooral bij oudere advertenties



Al zo vaak gehad dat ik een uitgebreide mail stuur en dan terug krijg: sorry isal verkocht. Vergeten weg te halen.

Dan begrijp ik het nog wel. Maar mijn advertenties zijn echt altijd max. 1 maand oud én het is vooral de combinatie met het feit dat je daarna in 75% van de gevallen niets meer hoort.

- "is dit er nog?"

- "ja"

- ...



Waarom?
Alle reacties Link kopieren
Nog eentje die vaak voorkomt:

- "ik woon in dezelfde stad, waar kan ik erom komen?"

- *geeft adres door*

- "waar ligt dat juist?"



Kijk even op Google Maps
Dhl moet ik voor omfietsen dus daar doe ik niet aan, maar voor kleine items is het brievenbuspakje van PostNL een perfect alternatief.
Alle reacties Link kopieren
quote:erizo schreef op 04 januari 2015 @ 19:10:

Dhl moet ik voor omfietsen dus daar doe ik niet aan, maar voor kleine items is het brievenbuspakje van PostNL een perfect alternatief.



Als iets door de brievenbus kan hoef ik geen brievenbus pakketje, dat kost extra.

Ik vraag wel altijd of DHL kan. Kan dit niet omdat het bv niet in de buurt is tja pech voor mij. Dan maar PostNL.

Afhankelijk van het bedrag van het item bepaal ik dan wel of ik het wel of niet door laat gaan. Meestal wel.
All people have the right to stupidity. But some abuse the privilege.
Alle reacties Link kopieren
Is het nieuw dat verkopers nu ook gewoon de moeite niet meer nemen om te mailen ofzo?

Had vraagprijs geboden op een item... Hoorde maar niks.

Uiteindelijk de reactie of ik het wil ophalen of verzonden wil hebben...

Netjes geantwoord en wederom geen reactie.





Just because I rock, doesn't mean I'm made of stone.
Alle reacties Link kopieren
Nee helaas niet nieuw.

Bij sommige verkopers denk je echt: "wil je het nou verkopen of niet?".
All people have the right to stupidity. But some abuse the privilege.
quote:MadameQetesh schreef op 04 januari 2015 @ 19:21:

Als iets door de brievenbus kan hoef ik geen brievenbus pakketje, dat kost extra.Bij een gewicht vanaf 250 gram scheelt het 50 cent en dan heb je bevestiging dat je pakje op de post is gegaan.
Alle reacties Link kopieren
Ja precies.

Lekker nutteloos.
Just because I rock, doesn't mean I'm made of stone.
Alle reacties Link kopieren
quote:erizo schreef op 04 januari 2015 @ 20:03:

[...]





Bij een gewicht vanaf 250 gram scheelt het 50 cent en dan heb je bevestiging dat je pakje op de post is gegaan.



Ik geloof de verkoper dan maar op zijn blauwe ogen voor die ¤0,50 extra. Vind het onzin om alleen voor een bevestiging zoveel extra te betalen.

Ligt trouwens aan het gewicht, bij lager gewicht is het meer dan ¤0,50 extra.
All people have the right to stupidity. But some abuse the privilege.
Alle reacties Link kopieren
Hier weer een goede ervaring met marktplaats. Koper heeft geld zelfde dag nog overgemaakt en ik heb het ook meteen verzonden. Nu via brievenbuspakket maar wel met track en trace. Vind ik zelf een fijner idee dan gewoon in de brievenbus. PostNL raakt zo nu en dan wat kwijt en geen zin in gedoe en koper vond het prima om die kosten te dragen en het scheelde uiteindelijk maar 0,50
quote:bolhoed schreef op 31 december 2014 @ 14:45:

Mailtjes met “is dit er nog?” Ja natuurlijk, anders plaats ik mijn adverentie op gereserveerd of verwijder ik het artikel. Vervolgens blijft het in 75% van de gevallen windstil.



Mailtjes met vragen voor allerlei afmetingen en extra foto’s. Op zich geen probleem mee, ware het niet dat het vervolgens ook hier in 75% van de gevallen windstil blijft. Niet eens een berichtje met een bedankje voor de moeite en/of de mededeling dat het toch niet helemaal is wat ze er van verwacht hadden.Dat zijn waarschijnlijk geen kopers maar emailadres-jatters die je enkel mailen om een antwoord terug te krijgen. Krijgen ze dat dan is het hun bekend emailadres in gebruik en dat kunnen ze doorverkopen. Op die manier komt je emailadres op spamlijsten terecht.
quote:geve schreef op 05 januari 2015 @ 14:45:

[...]



Dat zijn waarschijnlijk geen kopers maar emailadres-jatters die je enkel mailen om een antwoord terug te krijgen. Krijgen ze dat dan is het hun bekend emailadres in gebruik en dat kunnen ze doorverkopen. Op die manier komt je emailadres op spamlijsten terecht.Marktplaats geeft nooit jouw emailadres prijs. Je mailt terug via het systeem van marktplaats wat jouw adres codeert.
Alle reacties Link kopieren
quote:geve schreef op 05 januari 2015 @ 14:45:

[...]



Dat zijn waarschijnlijk geen kopers maar emailadres-jatters die je enkel mailen om een antwoord terug te krijgen. Krijgen ze dat dan is het hun bekend emailadres in gebruik en dat kunnen ze doorverkopen. Op die manier komt je emailadres op spamlijsten terecht.



Het zijn gewoon aso's die niet terug mailen.

Voor spamlijsten zijn er wel veel makkelijkere manier te bedenken of het een werkent mail adres is. Die gaan echt niet zulke omslachtige tijdrovende manieren gebruiken.



Mp gebruikt ook nooit je mailadres, dat is afgeschermt voor de ander. Je mailt via mp.
All people have the right to stupidity. But some abuse the privilege.
quote:riannerianne schreef op 05 januari 2015 @ 14:51:

Marktplaats geeft nooit jouw emailadres prijs. Je mailt terug via het systeem van marktplaats wat jouw adres codeert.

Ah zo, wissiknie! Als je de communicatie-mogelijkheid via Marktplaats gebruikt. Misschien wil je dat niet want dan weet Marktplaats ook wat er uitgewisseld wordt.



Ik had nog niet zo heel lang geleden iets heel duur op één van de best gekende Franse verkoopssite staan ("le bon coin") en mijn mailbox stroomde gewoon vol met fraude-mails! Eerst en vooral om zo'n mail-reactie teruggestuurd te krijgen (vond het al zo raar dat ik werd bedankt alleen maar om "oui" te antwoorden ), plan B was om het ding via oplichting in de wacht te slepen en plan C was om via phishing mijn credentials te ontfutselen.



Marktplaats, 2dehands en Kapaza (België) zijn héél veilige verkoopssites als je die vergelijkt met die Franse vogelvrij-toestanden.
Alle reacties Link kopieren
Marktplaats kan niet zien wat er uitgewisseld wordt.

Omdat je reageerd via mp wordt je eigen mailadres afgeschermt.

Een veiligheids maatregel van marktplaats. Verder staan ze er buiten.

Het is zeg maar je mp mailadres, zo kan je het zien.



Degene met wie je mailt ziet dus niet pietjepuk@blabla.nl maar 24788&dgjikjds@marktplaats.nl

Terwijl de mail dus wel op je pietje puk adres komt.
All people have the right to stupidity. But some abuse the privilege.
Ik ben op zoek naar een serie op dvd. Alle afleveringen te koop bij bol voor 46¤ Inc verzenden. Op mp word dezelfde aangeboden voor 75¤. Dus ik mail degene om te vragen of er verschil in zit aangezien die bij bol veel goedkoper is.

Krijg ik als antwoord dat ze eens had gezien dat er 80¤ werd geboden en die van haar zijn origineel.

Bol verkoopt echt geen copys hoor.
quote:MadameQetesh schreef op 05 januari 2015 @ 15:18:

Marktplaats kan niet zien wat er uitgewisseld wordt.Tuurlijk kan MP dat wel: wanneer de communicatie verloopt via hun servers dan kunnen ze niet alleen de objecten bijhouden die je interesseren maar ook de inhoud van je mails bekijken. Profiling is big business ivm targetted adverteren.
Alle reacties Link kopieren
quote:geve schreef op 05 januari 2015 @ 16:56:

[...]



Tuurlijk kan MP dat wel: wanneer de communicatie verloopt via hun servers dan kunnen ze niet alleen de objecten bijhouden die je interesseren maar ook de inhoud van je mails bekijken. Profiling is big business ivm targetted adverteren.



Het is gewoon mailen via een mp mailadres.



En als mp daadwerkelijk mijn mails wil lezen moeten ze dat vooral doen. Kunnen ze meteen zien hoeveel aso's erop hun site zitten.
All people have the right to stupidity. But some abuse the privilege.
Alle reacties Link kopieren
quote:MadameQetesh schreef op 05 januari 2015 @ 17:14:

[...]





Het is gewoon mailen via een mp mailadres.



En als mp daadwerkelijk mijn mails wil lezen moeten ze dat vooral doen. Kunnen ze meteen zien hoeveel aso's erop hun site zitten.



Konden ze dat maar

Dan kan dit topic gesloten worden
Just because I rock, doesn't mean I'm made of stone.
Alle reacties Link kopieren
Roan2013, dit topic is veel te leuk om te sluiten !! Er staan hier soms verhalen....
Alle reacties Link kopieren
Er schiet me er nog een te binnen.

Ik zag ooit hele leuke laarsjes te koop staan in mijn woonplaats. Ik mailde de verkoopster dat ik ze graag wou overnemen voor de vraagprijs, maar het duurde een week of wat vooraleer ik antwoord kreeg. Toen vertrok ik net voor een week op reis. Via e-mail overeengekomen dat -indien ze in die tijd geen beter bod kreeg- me dan over een week een mailtje ging sturen om af te spreken.

Toen ik terug kwam van mijn reis was er geen bericht van de verkoopster en in alle drukte was ik de laarsjes ook alweer gauw vergeten en heb ik er dus zelf ook geen mail meer achteraan gestuurd. Plots kreeg ik 7-8 maanden later een bericht van deze verkoopster "of ik die laarzen nu nog wou?". Netjes geantwoord dat ik destijds heel geïnteresseerd was en ze ook daadwerkelijk had gekocht als ze eerder had geantwoord of me zoals afgesproken nog een mailtje gestuurd had, maar dat ik ze onderhand eigenlijk vergeten was en intussen al andere laarsjes had gekocht. Kreeg ik nou toch een onbeschaafde mail terug dat MP helemaal verziekt werd door funbieders zoals mij etc
quote:strandjutter2 schreef op 05 januari 2015 @ 14:28:

Hier weer een goede ervaring met marktplaats. Koper heeft geld zelfde dag nog overgemaakt en ik heb het ook meteen verzonden. Nu via brievenbuspakket maar wel met track en trace. Vind ik zelf een fijner idee dan gewoon in de brievenbus. PostNL raakt zo nu en dan wat kwijt en geen zin in gedoe en koper vond het prima om die kosten te dragen en het scheelde uiteindelijk maar 0,50Hier ook druk MP weekend gehad, zowel ge- als verkocht. Hopelijk ligt morgen mijn 'nieuwe' jurk in de bus en ontvangen mijn kopers die van hen.
Alle reacties Link kopieren
Haha bolhoed.



Ook wel flauw hoor van je dat je niet eens 8 maanden kunt wachten op laarsjes
All people have the right to stupidity. But some abuse the privilege.

Dit is een oud topic. Het topic is daarom gesloten.
Maak een nieuw topic aan om verder praten over dit onderwerp.

Terug naar boven