Geld & Recht alle pijlers

Executieverkoop.

29-05-2016 07:46 413 berichten
Alle reacties Link kopieren
De deurwaarder heeft een poster op me deur geplakt wanneer de executieverkoop is. Daar hebben me buren toch niks mee te maken? Wat gebeurd er als ik deze weghaal?



Ik werd gisteren aangesproken door mijn buurvrouw, die zij dat ik nu wel de kinderbescherming op me dak krijg, is dit zo omdat ik schulden heb?
Nee, je mag de poster niet weghalen en het komt ook in de krant te staan. De kinderbescherming komt erbij kijken als je straks op straat komt te staan, want kinderen hebben recht op onderdak. Je doet er dus verstandig aan om nu zsm onderdak voor jou en de kinderen te gaan regelen.



Hoe heeft het zover kunnen komen?
Jeetje wat naar zeg! Ook naar voor je kindjes. Ik weet niet hoe diep je zit, maar ik zou morgen direct contact/actie opnemen/ondernemen met de deurwaarder, of er nog enig mogelijkheid bestaat op een regeling? Of andere instanties bellen, die kunnen helpen? Misschien weten hier forummers hoe dat pressies werkt of kan?
Misschien willen de buren het huis wel kopen. Het is een openbare verkoop, dus dat moet openbaar gemaakt worden. Die poster mag je dus niet weghalen.
Alle reacties Link kopieren
Dat de buren er van weten lijkt me nu je minste zorg wel
quote:BassGroove schreef op 29 mei 2016 @ 07:55:

Jeetje wat naar zeg! Ook naar voor je kindjes. Ik weet niet hoe diep je zit, maar ik zou morgen direct contact/actie opnemen/ondernemen met de deurwaarder, of er nog enig mogelijkheid bestaat op een regeling? Of andere instanties bellen, die kunnen helpen? Misschien weten hier forummers hoe dat pressies werkt of kan?Het lijkt me dat het voor een regeling al te laat is. Ze gaan echt niet binnen no time over tot executieverkoop. Dat is echt het laatste stadium. De kans voor regelingen en overleg is geweest en blijkbaar is daar niets uit gekomen of geen gehoor aan gegeven.
Zo een biljet mag je niet zomaar verwijderen, zou ik dus ook niet doen. Een executieverkoop wordt altijd bekent gemaakt, hoe zuur dat voor jou ook is. De kinderbescherming komt om de hoek kijken wanneer jij geen fatsoenlijke woonplaats hebt. Kinderen mogen niet op straat slapen en mogen niet mee naar de reguliere opvang. Als je gewoon een dak boven je hoofd hebt dan houden ze misschien een oogje in het zeil, als je geen plek hebt om te slapen en geen plek hebt in de opvang met je kinderen dan worden ze elders ondergebracht, het liefst bij iemand in de omgeving. Zorg dus dat je een plek hebt waar je kunt slapen met je kinderen. Als je niet in de omgeving terecht kan neem dan morgen meteen contact op met maatschappelijk werk in jouw omgeving. Die weten de verschillende opvangplekken in de regio te vinden. Sterkte.
Alle reacties Link kopieren
quote:BassGroove schreef op 29 mei 2016 @ 07:55:Ik weet niet hoe diep je zit, maar ik zou morgen direct contact/actie opnemen/ondernemen met de deurwaarder, of er nog enig mogelijkheid bestaat op een regeling?Dat is meestal een gepasseerd station als er al een executieverkoop is gepland. Het is de laatste stap in een lange procedure waarin TO op elk moment een regeling had kunnen treffen, maar dat blijkbaar niet gedaan heeft.
Alle reacties Link kopieren
Ik woon in een huurhuis het gaat alleen over me inboedel. Dat het in de krant komt weet ik maar dan hoeft dat toch niet aan me deur?



Hoe het komt? Tja, ik heb een vechtscheiding achter de rug. En een paar maanden geleden een buikoperatie. Ik ben de overzicht kwijtgeraakt en me kop in het zand gestoken. Regelingen treffen willen ze nie meer.Ik heb bijstand dus weinig mogelijkheden tot betalingsregelingen meer.
quote:Bree_van_de_Kamp schreef op 29 mei 2016 @ 07:57:

[...]



Het lijkt me dat het voor een regeling al te laat is. Ze gaan echt niet binnen no time over tot executieverkoop. Dat is echt het laatste stadium. De kans voor regelingen en overleg is geweest en blijkbaar is daar niets uit gekomen of geen gehoor aan gegeven.Oké bedankt voor de uitleg Bree.
quote:prik schreef op 29 mei 2016 @ 08:00:

[...]



Dat is meestal een gepasseerd station als er al een executieverkoop is gepland. Het is de laatste stap in een lange procedure waarin TO op elk moment een regeling had kunnen treffen, maar dat blijkbaar niet gedaan heeft.Nee pressies. Ik wist het niet hoe dat pressies in z'n werking zou gaan. Bedankt voor de uitleg.
Alle reacties Link kopieren
De kinderbescherming gaat nu dus wel over me vloer komen ook als ik hier kan blijven wonen?
Alle reacties Link kopieren
Waarom denk je daar te kunnen blijven wonen? Ik zou al je post maar eens gaan lezen of daar niet iets van de woningbouw tussen zit.
Alle reacties Link kopieren
De woningbouw is nog niets gestart.
Alle reacties Link kopieren
Fijn. Maar sorteer je post. En vraag morgen hulp. Zonder inboedel kan je ook niet leven.
quote:mariekevezels schreef op 29 mei 2016 @ 08:09:

De kinderbescherming gaat nu dus wel over me vloer komen ook als ik hier kan blijven wonen?



Lijkt me niet to, het gaat alleen om je spullen en ik gok dat dat weinig spullen zijn. Hier gebeurt dat bijv bij schulden bij de gemeentebelasting.

Vaak staat er al op wat ze gaan verkopen. Je kunt met bijv familie afspreken dat zij proberen dingen die je nog wil houden te kopen van de deurwaarder.

Ik zou wel zsm een afspraak met de gemeente maken of bij maatschappelijke dienstverlening in je buurt over schuldhulp. Het is hier zo dat als je in traject zit je een brief meekrijgt die je naar de schuldeisers kunt sturen. Dan weten zij dat schuldhulp contact met hen gaat zoeken.

Sterkte!
Alle reacties Link kopieren
Ze zullen toch de bedjes en kleren van de kinderen toch wel mee rust laten?
Alle reacties Link kopieren
Na maanden negeren lijkt dit me dan wel het punt de boel op orde te krijgen voordat je geen dak meer boven je hoofd hebt. Dat je bijstand hebt en daarom geen regeling kunt treffen is onzin natuurlijk
Alle reacties Link kopieren
quote:mariekevezels schreef op 29 mei 2016 @ 08:19:

Ze zullen toch de bedjes en kleren van de kinderen toch wel mee rust laten?

De bedden en de kleren die jullie aanhebben mag je houden.

Waarom heb je niet veel eerder aan de bel getrokken, en bijvoorbeeld schuldsanering aangevraagd? Misschien kunnen de kinderen naar hun vader, als die z'n zaakjes wel gewoon op orde heeft?
Alle reacties Link kopieren
quote:spinnekop schreef op 29 mei 2016 @ 08:20:

Na maanden negeren lijkt dit me dan wel het punt de boel op orde te krijgen voordat je geen dak meer boven je hoofd hebt. Dat je bijstand hebt en daarom geen regeling kunt treffen is onzin natuurlijkNee dat is geen onzin. Ik heb met de woningbouw een regeling en voor me zorgverzekering meer kan ik niet missen.
Deurwaarders moeten geld ophalen dus complete inboedel zal dan verkocht worden

Dit is hun werk heel zakelijk en dat moeten ze wel. Ga idd langs de gemeente voor hulp bij schulden aan te vragen. Laat zien dat jij nu wel bereid ben om de situatie aan te pakken.



zorg dat je kinderen , kleding bedje en eten hebben. Dit is 1 van de belangrijkste zorg pinten mbt kinderen. En onderdak stabiliteit

In huisvesteging natuurlijk.

Heel veel sterkte en succes.
quote:prik schreef op 29 mei 2016 @ 08:23:

[...]



De bedden en de kleren die jullie aanhebben mag je houden.

Waarom heb je niet veel eerder aan de bel getrokken, en bijvoorbeeld schuldsanering aangevraagd? Misschien kunnen de kinderen naar hun vader, als die z'n zaakjes wel gewoon op orde heeft?



Hier gaat dat anders. Alleen 'waardevolle' spullen en er zijn opkopers. Die zijn niet geïnteresseerd in normale huisraad, alleen niet te oude witgoed en electronica. En ik hoorde laatst opladers van oude mobieltjes maar niet de mobieltjes zelf.

Zou het per schuldeiser of gemeente verschillen?
Alle reacties Link kopieren
Maar ik neem toch aan dat bekend is welke goederen verkocht gaan worden? De deurwaarder heeft dan toch beslag op de goederen gelegd zodat jij niet nog van alles uit huis mag halen.



Rotsituatie om in te zitten maar waar ben je nu actief mee bezig om te regelen in plaats van je alleen zorgen te maken welke inboedel verkocht wordt en het papiertje op de deur?



Is er niemand die jou kan helpen om je kop helemaal uit het zand te krijgen en weer regie over je financiën te krijgen?
Ik doe mijn best
Kan je geen hulp zoeken bij de gemeente? Om nog meer problemen te voorkomen?
Alle reacties Link kopieren
De gemeente heeft het verzoek afgewezen dus er is verder niets mogelijk.

Dit is een oud topic. Het topic is daarom gesloten.
Maak een nieuw topic aan om verder praten over dit onderwerp.

Terug naar boven